Sunday 25 October 2015

Πώς να φτιάξετε σκηνή για το παιδί σας

Ήρθε η ώρα να γίνετε κι εσείς μαζί τους και πάλι παιδιά! Το να φτιάξετε όλοι μαζί μια σκηνή στο υπνοδωμάτιο των παιδιών σας θα τα χαροποιήσει ιδιαιτέρως μιας και θα είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι κέφι και…σεντόνια!
25
Είναι μία από εκείνες τις ημέρες που είστε κουρασμένοι και δεν μπορείτε να πάτε βόλτα έξω και τα παιδιά σας δεν έχουν τίποτα να κάνουν, με αποτέλεσμα να βαριούνται.

Δεν θέλετε να σπαταλάνε τον χρόνο μπροστά από την τηλεόραση και σπάτε το κεφάλι σας να βρείτε κάτι δημιουργικό να τα απασχολήσετε.


* Συγκεντρώστε τις προμήθειές που θα χρειαστείτε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σεντόνια και κουβέρτες για να χτίσετε τα «τείχη» της σκηνής και ένα σχοινί ή κορδόνι, αν χρειαστούν, για να στηρίξετε η σκηνή.
* Ζητήστε από τα παιδιά σας τη βοήθεια τους. Δεν έχει νόημα να τα κάνετε όλα μόνοι σας. 

* Ξεκινήστε κάνοντας χώρο στο υπνοδωμάτιο μετακινώντας κάποια έπιπλα. Ρωτήστε τα παιδιά σας να σας πουν που ακριβώς την θέλουν. Αποφύγετε μόνο να τη βάλετε στην είσοδο για να μην γκρεμιστεί μόλις μπει κάποιος στο δωμάτιο.
* Κρεμάστε ένα σεντόνι πάνω από τα έπιπλα που επιλέξατε για να σχηματίσετε την οροφή της σκηνής σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα επιπλέον σεντόνι για να χωρίσετε τη σκηνή στη μέση και να τη διαιρέσετε έτσι σε «δωμάτια» για να είναι όλοι ευχαριστημένοι. 

* Τα συρτάρια ή ένα κλειστό παράθυρο μπορεί να φανούν χρήσιμα για να δέσετε την άκρη του σεντονιού ώστε να είναι σταθερά εδραιωμένο. 
* Θα μπορούσατε επίσης να βάλετε μια φουρκέτα στο σεντόνι και με ένα κορδόνι να το δέσετε από τα ποδαράκια ενός τραπεζιού. Το πώς θα γίνει η σκηνή εξαρτάται πραγματικά από το ποια έπιπλα θα χρησιμοποιήσετε και το πώς θα είναι τοποθετημένα.
* Αφήστε τα παιδιά να πάρουν πρωτοβουλία και να φέρουν ότι αντικέιμενα θέλουν στην σκηνή. Αποφύγετε μόνο να την στερεώσετε σε βιβλία καθώς είναι ελαφριά και μπορεί άνετε να πέσει. 

* Χρησιμοποιείστε μαξιλάρια για καρέκλες ή επιπλέον σεντόνια.
* Εμπλουτίστε τη σκηνή σας με φακό ή φανάρια και μαζευτείτε όλοι οικογενειακώς για να εξιστορήστε ιστορίες τρόμου αν τα παιδιά σας είναι μεγάλα ή παραμύθια.
* Αφήστε τα παιδιά σας να το απολαύσουν! Το να την φτιάξετε είναι η μισή διασκέδαση, η άλλη μισή είναι να παίζουν μέσα στην σκηνή για το υπόλοιπο της ημέρας (ή ημέρες)!


Πάρτε μερικές ιδέες:

πηγή: baby.gr - Από Βιολέττα Αθανασιάδου

Τι κάνει έναν δάσκαλο καλό; Γνώμες από όλο τον κόσμο
What Makes a Good Teacher?

Η UNESCO, το 1996, εξέδωσε ένα βιβλίο με τον τίτλοWhat makes a Good Teacher?

Περισσότερα από 500 παιδιά, από 50 χώρες, ηλικίας 8-12 ετών,
είπαν τη γνώμη τους. Όσα ακολουθούν είναι μερικές από
τις απαντήσεις τους.

Μετάφραση: Άννα Παππά, δασκάλα, συγγραφέας

Απαντήσεις από τους επισκέπτες μας στο web

Ο σπουδαίος δάσκαλος αλληλεπιδρά -ψυχικά και συναισθηματικά- με το παιδί.
Ο σπουδαίος δάσκαλος δίνει στοργή σους μαθητές και τους κάνει να βιώσουν τι είναι το συναίσθημα.
Ο σπουδαίος δάσκαλος χαμογελά στους μαθητές του ακόμη κι όταν εκείνοι τον εκνευρίζουν.
Ο σπουδαίος δάσκαλος δε διδάσκει μόνο ό,τι περιλαμβάνει το βιβλίο, αλλά και την αλήθεια που υπάρχει έξω. Πρακτική σε ισορροπία με τη θεωρία.
Ο σπουδαίος δάσκαλος είναι αφιερωμένος στο λειτούργημά του. Έχει αναλάβει μία δέσμευση, που πρέπει να την εκπληρώσει.
Ο σπουδαίος δάσκαλος γνωρίζει καλά ότι το παιδί δεν είναι απλά μία νότα που άλλοτε κλαίει, άλλοτε, χαμογελάει και άλλοτε γελάει. Ξέρει πολύ καλά ότι μπροστά του στέκεται το αληθινό θαύμα της ζωής.

----------------------

Laxman Wadgire, Yavatmal, Ινδία
Ο καλός δάσκαλος κατανοεί την παιδικότητα με τον καλύτερο τρόπο. Γνωρίζει ότι η παιδική νοοτροπία είναι παγκόσμια, ενώ των ενηλίκων δεν είναι και κατά συνέπεια είναι ευκολότερο να συνεργαστεί με κάθε παιδί, σε κάθε τόπο, σε κάθε χρονική στιγμή.

Yuventius, Τζακάρτα, Ινδονησία
Ένας καλός δάσκαλος είναι εκείνος που διδάσκει, όχι μόνο με το μυαλό, αλλά και με την καρδιά.
Syanne Helly, Ανατολική Ιάβα, Ινδονησία
Ένας δάσκαλος πρέπει να έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά:
Απόθεμα γνώσεων
Επαγγελματικές δεξιότητες
Προσωπικά ποιοτικά χαρακτηριστικά
Υπάρχει μία παροιμία που λέει: «Δώσε μου ένα ψάρι και θα έχω φαγητό για μία ημέρα. Μάθε με να τρώω ψάρια και θα τα τρώω μια ζωή». Αυτή πρέπει να είναι η φιλοσοφία του καλού δασκάλου.
Ο δάσκαλος πρέπει να είναι υπομονετικός, ευγενικός, ευέλικτος και ευρηματικός. Να είναι ανεκτικός, ανοιχτόμυαλος και με καλή αίσθηση του χιούμορ. Να είναι ενθουσιώδης και να απολαμβάνει τη διδασκαλία. Να είναι ειλικρινής, ευφάνταστος και δημιουργικός. Να είναι αποδοτικός, ταπεινός και μετριόφρων. Κατά τη γνώμη μου, ο δάσκαλος πρέπει να είναι κάπως έτσι.
Sheeba Ramahandran, Buraida, Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας
Ο καλός δάσκαλος βοηθά τους μαθητές του από όλες τις απόψεις. Τους δίνει τη δυνατότητα να ζήσουν μία καλύτερη ζωή. Διδάσκει τους μαθητές του πώς να παίρνουν καλές αποφάσεις σε όλες τις συνθήκες. Είναι καλός τόσο απέναντι στους μαθητές του, όσο και απέναντι στην κοινωνία. Έχει ηθικό χαρακτήρα και είναι το πρότυπο των νέων για μία καλή κοινωνία.
Prafull Bhasarkar, Babupeth, Chandrapur, Ινδία
Νομίζω ότι ένας καλός δάσκαλος πρέπει να είναι μία καλή και ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Να έχει το αίσθημα της περιέργειας, να έχει πάθος και να ενδιαφέρεται για τα ενδιαφέροντα των μαθητών του, για τις επιθυμίες τους, για τα αισθήματά τους. Ένας πραγματικά καλός δάσκαλος θα πρέπει να είναι παιδί στην ψυχή, πράγμα που σημαίνει να είναι δημιουργικός, ευφάνταστος και έτοιμος για εξερευνήσεις…

Migena Mullaj, Reseda, Καλιφόρνια, ΗΠΑ

Ο καλός δάσκαλος είναι στη διάθεση όλων των μαθητών του ωστόσο γνωρίζει ποιοι μαθητές έχουν ανάγκη από περισσότερη βοήθεια.
..................

Διαβάστε περισσότερα: iPaideia

Έτσι βοηθάμε τα παιδιά μας να ΑΠΟΤΥΧΟΥΝ στο σχολείο!

Κάποιες φορές, οι γονείς με τη συμπεριφορά τους άθελα αντί να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να πετύχουν και να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο, τα βοηθούν ώστε να… αποτύχουν. 
Με ποιους τρόπους οι γονείς καταφέρνουν να «σαμποτάρουν» τις σχολικές επιτυχίες των παιδιών τους;

Ξεχνάμε πως αύριο το πρωί έχουν σχολείο.
Το παιδί κλαίει και δεν θέλει να κοιμηθεί και εσείς μην θέλοντας να ακούτε τα κλάματα και τις φωνές του το αφήνετε να μείνει μέχρι αργά. Παρόλα αυτά, εάν αυτό γίνεται σε καθημερινή βάση τότε θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις σχολικές του επιδόσεις.

Δεν το ρωτάμε πως πήγε το σχολείο ή τι μαθήματα έχει να διαβάσει.
Πιθανόν να θεωρείτε πως μπορεί από μόνο του να διαβάσει και να λύσει τις ασκήσεις καθώς επίσης και να πετύχει καλύτερους βαθμούς χωρίς τη δικιά σας συμβολή.

Δεν ανησυχούμε για τους βαθμούς των διαγωνισμάτων.
 
Δεν έχετε χρόνο μιας και είστε απασχολημένοι με τη δουλειά σας και έτσι δεν δείχνετε ενδιαφέρον κατά πόσο έχει γράψει στο διαγώνισμα ή αν έχει πάρει καλό ή κακό βαθμό.

Φωνάζουμε στο παιδί μας μέχρι να τελειώσει την εργασία του.
 
Γιατί δεν προσπαθείτε να «διώξετε» όλους τους κινδύνους που μπορούν να του αποσπούν την προσοχή όπως για παράδειγμα η τηλεόραση ή το κινητό τηλέφωνο. Παρά να φωνάζετε στο παιδί σας να τελειώσει τα μαθήματά του γιατί δεν κάθεστε δίπλα του με υπομονή ώστε να το βοηθήσετε να ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Δεν συμμετέχουμε στις συναντήσεις γονέων και δασκάλων. 
Σε αρκετές περιπτώσεις γονείς δεν έχουν χρόνο να συναντήσουν τους δασκάλους των παιδιών τους ώστε να μάθουν περισσότερα για την επίδοση των τελευταίων. Έτσι δεν μπορούν να έχουν μια καθαρή εικόνα για τις δυνατότητες ή και τις ελλείψεις των παιδιών τους.

Βάζουμε τα ραντεβού στον γιατρό ή στον οδοντίατρο τις ώρες και μέρες που έχει σχολείο. 
Δεν μιλάμε φυσικά για περιπτώσεις που θα συμβούν μια φορά στα χρονικά. Άλλα εάν δεν δίνετε στο σχολείο τη βαρύτητα που πρέπει τότε μην περιμένετε από τα παιδιά σας να το κατανοήσουν.

Δεν φροντίζουμε να φτιάξετε το κατάλληλο πρωινό για αυτό. 
Είναι σημαντικό να τρώει ένα σωστό πρωινό μιας και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική αλλά και εγκεφαλική λειτουργία.

Δεν επαινούμε το παιδί μας όταν κάνει κάτι καλό στο σχολείο.
 
Η έγνοια σας είναι να του θυμώσετε όταν κάνει κάτι κακό. Όμως ένα παιδί χρειάζεται τον έπαινο όταν πετύχει έναν στόχο.

Δεν γινόμαστε παράδειγμα για αυτό. 
Για παράδειγμα του λέτε συνεχώς να διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία ή να μην ασχολείται συνεχώς με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Όμως, εσείς δεν διαβάζετε λογοτεχνικά βιβλία και είστε συνεχώς μπροστά από τον υπολογιστή.

offsite.com.cy

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki