Tuesday 10 September 2019

Για μια μαντήλα!

Εμείς αποτύχαμε, ας αφήσουμε τα παιδιά να μας δείξουν τον ορθό δρόμο!
Του ΝΙΚΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ – Νέα Υόρκη 
Ο Διευθυντής ζήτησε από το παιδί να βγάλει τη μαντήλα. 
Το Υπουργείο έδωσε στο παιδί την επιλογή της αλλαγής σχολείου. 
Οι συμμαθητές της αντέδρασαν και είναι έτοιμοι να κινητοποιηθούν. 
Και οι συμπατριώτες μας άρχισαν να πετάνε πέτρες ο ένας στον άλλο, όπως γίνεται πάντα! 
Και τα παιδιά μας; 
  • Περήφανα, στο ύψος τους, και ενωμένα μπροστά στην ανώριμη κοινωνία μας. Μακάρι να υπήρχε πιο δυνατή φράση από αυτή: 
  • ΜΠΡΑΒΟ ρε μάγκισσες και μάγκες! 
  • Χίλια μπράβο σας! 
Μακάρι να μπορούσα να έρθω εκεί μαζί σας! Να μάθω όσα εσείς ξέρετε καλύτερα. 
Προσπάθησα πολλές φορές να “επικοινωνήσω”, να στείλω μηνύματα αγωνίας, τόσο προσωπικά όσο και δημόσια προς το Υπουργείο Παιδείας. 
Μέσα από μελέτες έβλεπα και βλέπω ότι τα παιδιά μας και η Παιδεία μας αιμορραγεί και χρήζει άμεσων κινήσεων: Πανεπιστήμιο Harvard, Μάης 2019, Παρουσίαση Μελέτης με δείγμα μαθητών Λυκείων της Κύπρου. 
Αποτελέσματα: Η ποιότητα των μαθημάτων και η μεθοδολογία των εκπαιδευτικών οδηγούν τα παιδιά μας σε “χαρούμενα” μονοπάτια και τα βοηθούν να γίνουν πιο υπεύθυνοι πολίτες. 
Στοιχεία όπως η σχολική στολή, επίσης συμβάλλουν στο αίσθημα ισότητας. 
Αντίθετα, η καταπίεση μέσα στο σχολείο δρα αρνητικά στην ανάπτυξη υγιούς διαπαιδαγώγησης. (Να σημειωθεί ότι όλα αυτά έχουν αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας). 
Επίσης, σε παράλληλη μελέτη, διαφαίνεται η σημασία των εκπαιδευτικών και της Πολιτείας όσον αφορά στις ικανότητες τους να σπρώξουν τα παιδιά μας σε υγιή μονοπάτια (Youth Voice Journal, Αντωνιάδης, Μάρτιος 2019). 

Ερώτημα 1: Πόσο ικανός είναι ο διευθυντής που απαγόρευσε, καταπίεσε, προκάλεσε αντίδραση; 
Ερώτημα 2: Πόσο ικανή είναι η Πολιτεία, που φάνηκε να μην έχει την ευελιξία να διαβάζει τους δικούς της νόμους όταν αυτοί αντιτίθενται του κοινού καλού και προκαλούν άμεσα ή έμμεσα αρνητικές εξελίξεις; 
Σκεφτείτε αν το παιδί σας που σπουδάζει στην Αγγλία, ή στην Αμερική, ή όπου αλλού, αποβληθεί από το Πανεπιστήμιο, επειδή έβαλε το σταυρό του. 
Σκεφτείτε αν του ζητήσουν να φύγει από την τάξη και να αλλάξει Σχολή επειδή φοράει κομποσχοίνι με σταυρό. 
Πώς θα ένιωθες ως γονιός; 
Πώς θα ένιωθε το παιδί σου; 

Πέραν των πιο πάνω πορισμάτων, πριν τρεις μήνες είχα προχωρήσει δημόσια σε περαιτέρω εισηγήσεις. Όλες, με γνώμονα το κοινό καλό και την βελτίωση της τοπικής κοινωνίας στην Κύπρο. 
Με βάση τα πιο πάνω πορίσματα, και λαμβάνοντας υπόψιν το έντονο και αυξανόμενο κύμα έξαρσης του σχολικού εκφοβισμού και του ρατσισμού στην Κύπρο, παρέθεσα την πιο κάτω (επιπλέον) πρόταση προς τις αρμόδιες αρχές της χώρας μας, με στόχο να οδηγήσουμε σταδιακά τα παιδιά μας, με επιτυχία, σε πιο υγιή μονοπάτια, για μια καλύτερη και πιο δίκαιη κοινωνία. 

1. Ειδικό Μάθημα με τίτλο: “Άνθρωπος” 
Ειδικό μάθημα “συνεργασίας” κάθε πρώτη ώρα, καθημερινά. 
Το μάθημα θα πρέπει να σχεδιαστεί στη βάση των πιο κάτω: 
α. Ισότητα 
β. Ομαδικότητα-Συνεργασία 
γ. Αλληλοσεβασμός 
δ. Σεβασμός και περηφάνια για το έθνος. 
ε. Σεβασμός των άλλων εθνών 
ζ. Ενθάρρυνση ανάπτυξης πρωτοβουλιών κ.ο.κ.
.............
η συνέχεια εδώ: hellasjournal
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πιο Δύσκολη η Παιδική Ηλικία των Σύγχρονων Παιδιών - Η Μεγάλη Βρετανία οδηγείται σε μία «κρίση παιδικής ηλικίας».

Μία βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση, το Action for Children, που έχει δεσμευτεί να βοηθάει ευάλωτα παιδιά, νέους και τις οικογένειές τους, διενήργησε έρευνα σε 5.000 άτομα σχετικά με τις σκέψεις για την παιδική ηλικία στη σημερινή εποχή.
Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη σε συνεργασία με την YouGov, διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα των γονέων (60%) και των παππούδων (62%) πιστεύουν ότι η παιδική ηλικία έχει γίνει πιο δύσκολη για τα σύγχρονα παιδιά, και το ένα τρίτο των παιδιών (34%) συμφωνεί με αυτή την άποψη.
Όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι ο σχολικός εκφοβισμός, τόσο στο διαδίκτυο όσο και στην πραγματική ζωή, είναι το κύριο πρόβλημα. 
Ένα ακόμη ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά είναι η πίεση να αισθάνονται ότι ανήκουν σε κάποια ομάδα, η οποία έχει ενταθεί στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Επιπλέον, το 91% των ερωτηθέντων παιδιών δήλωσαν ότι ανησυχούν για τα «προβλήματα των ενηλίκων», όπως το Brexit, η φτώχεια και η τρομοκρατία.

Η Julie Bentley, διευθύνουσα σύμβουλος της φιλανθρωπικής οργάνωσης ανέφερε ότι η Μεγάλη Βρετανία οδηγείται σε μία «κρίση παιδικής ηλικίας». 
Τόνισε ότι εκτός από το γεγονός ότι τα παιδιά δεν είναι ξέγνοιαστα, ταράζονται ακόμη περισσότερο από κοινωνικές πιέσεις και τις παγκόσμιες αναταραχές. 
«Η έρευνά μας δείχνει ότι τα παιδιά ανησυχούν για τη φτώχεια, τους άστεγους και την τρομοκρατία. Τα ευάλωτα παιδιά με τα οποία εργαζόμαστε καθημερινά αντιμετωπίζουν τραύματα όπως η ενδοοικογενειακή βία ή η παραμέληση και αγωνίζονται με την ψυχική τους υγεία, χωρίς την υποστήριξη που χρειάζονται».
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, η οργάνωση ξεκίνησε μία εκστρατεία με τίτλο «Επιλέξτε την παιδική ηλικία», η οποία καλεί την κυβέρνηση να θεσπίσει μία εθνική στρατηγική για την επίλυση του προβλήματος.

Πηγή: independent.co.uk
onmed.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki