Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2015

Άγγελος Σικελιανός: Πνευματικό Εμβατήριο
Ὀμπρὸς οἱ δημιουργοί.... Τὴν ἀχθοφόρα ὁρμή Σας,
στυλῶστε μὲ κεφάλια καὶ μὲ πόδια, μὴ βουλιάξει ὁ ἥλιος.

.......................................
Τοῦτο εἶναι τὸ φῶς τῆς νεκρικῆς πυρᾶς μου...

Δαυλὸς τῆς Ἱστορίας Σου, ἔκραξα εἶμαι, καὶ νά,
ἂς καεῖ σὰν δάδα τὸ ἔρμο μου κουφάρι, μὲ τὴν δάδα τούτην,
ὀρθὸς πορεύοντας, ὡς μὲ τὴν ὕστερη ὥρα,
ὅλες νὰ φέξουν τέλος οἱ γωνιὲς τῆς οἰκουμένης,
ν᾿ ἀνοίξω δρόμο στὴν ψυχή, στὸ πνεῦμα, στὸ κορμί Σου, Ἑλλάδα.
.......................................
Ὀμπρὸς οἱ δημιουργοί.... Τὴν ἀχθοφόρα ὁρμή Σας,
στυλῶστε μὲ κεφάλια καὶ μὲ πόδια, μὴ βουλιάξει ὁ ἥλιος.
Βοηθᾶτε με κι ἐμένανε ἀδελφοί, νὰ μὴ βουλιάξω ἀντάμα..
Τὶ πιὰ εἶν᾿ ἀπάνω μου καὶ μέσα μου καὶ γύρα.
Τὶ πιὰ γυρίζω σ᾿ ἕναν ἅγιον Ἴλιγγο μαζί του...
Χίλια καπούλια ταῦροι τοῦ κρατᾶν τὴ βάση, δικέφαλος ἀητός·
κι ἀπάνω μου τινάζει τὶς φτεροῦγες του καὶ βογγάει ὁ σάλαγός του,
στὴν κεφαλή μου πλάι καὶ μέσα στὴν ψυχή μου.
καὶ τὸ μακριὰ καὶ τὸ σιμὰ γιὰ μένα πιὰ εἶν᾿ ἕνα...
Πρωτάκουστες βαρεῖες μὲ ζωνουν Ἁρμονίες,
ὀμπρός, σύντροφοι, βοηθᾶτε νὰ σηκωθεῖ νὰ γίνει ὁ ἥλιος πνεῦμα.
.......................................
Σιμώνει ὁ νέος ὁ Λόγος π᾿ ὅλα θὰ τὰ βάψῃ,
στὴ νέα του φλόγα νοῦ καὶ σῶμα ἀτόφιο ἀτσάλι...
Ἡ γῆ μας ἀρκετὰ λιπάστηκε ἀπὸ σάρκα ἀνθρώπου...
παχιὰ καὶ καρπερά, νὰ μὴν ἀφήσουνε τὰ σώματά μας
νὰ ξεραθοῦν ἀπ᾿ τὸ βαθὺ τοῦτο λουτρὸ τοῦ αἵμα του πιὸ πλούσιο,
πιὸ βαθὺ κι ἀπ᾿ ὅποιο πρωτοβρόχι.
Αὔριο νὰ βγεῖ ὁ καθένας μας μὲ δώδεκα ζευγάρια βόδια
τὴ γῆ αὐτὴ νὰ ὀργώσει τὴν αἱματοποτισμενη...
Ν᾿ ἀνθίση ἡ δάφνη ἀπάνω της καὶ δέντρο ζωῆς νὰ γένη,
καὶ ἡ Ἄμπελός μας νὰ ἁπλωθεῖ ὡς τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης...


ολόκληρο εδώ

Κωστής Παλαμάς: «Φεβρουάριος»
«Κι η μάννα είν' έμορφη, σα μυγδαλιάς λουλούδι»


Απ' το παράθυρο στα βάθη μακριά,
Ο κάμπος ξεχωρίζει,
Και φαίνεται η αποκριά
Μέσα στο δρόμ' όλη βοή που τριγυρίζει
Είν' ο καιρός όπου τρελή γιορτάζ' η χώρα,
Και σιέται η μυγδαλιά με κάλλη ανθοφόρα.

Φτωχός ο κάμπος μας, μα όχι και γυμνός,
Αφού είν' ασπροντυμένος.
Μοιάζει με νιο που αχαμνός
Κι απ' την αρρώστια κάτασπρος ειν' ο καημένος.
Στο δρόμο άμαξες, μεθύσι, προσωπίδες,
Και ρίχνει ο ουρανός βροχής ρανίδες.

Τι τάχα να είσαι θλιβερή, ψιλή βροχή, 
Που αργά κι αγάλι 'γαλι
Μας έρχεσαι την εποχή
Που τα νυφιάτικα η μυγδαλιά έχει βάλει; 
Η φύσις κλαίει τη χειμωνιά που την παγώνει,
Ή κλαίει από χαρά στο Μάρτη που σιμώνει;

Σ' εκείνο το παράθυρο μπροστά κρατεί
Η μάννα το παιδί της,
Πότε του δείχνει τη γιορτή,
Πότε την εξοχή με τη λευκή στολή της.
Αποκριάς χαρά φωτίζει τ' αγγελούδι, 
Κι η μάννα είν' έμορφη, σα μυγδαλιάς λουλούδι.

Ρίχνει τα μάτια της και βλέπει τα βουνά
Μ' ολόχιονο φουστάνι, 
Και με το νου της αρχινά
Και χίλιους μύριους στοχασμούς άθελα κάνει,
Λιγάκι θλιβερούς σα νέφη του Φλεβάρη,
Μα πάντα καθαρούς, σαν του χιονιού τη χάρη.

Γιατ' είναι μάνα με μυαλό και με καρδιά,
Και είναι η ζωή της
Λουλούδι με τριπλή ευωδιά
Που της σκορπά ο Θεός, ο κόσμος, το παιδί της.
Την ενθυμίζ' η χειμωνιά κι η αγριάδα
Ότι κοντεύει του Μαρτιού να ρθει η λιακάδα.

Και νιώθει σαν γλυκιά μαρτιάτικη αυγή
Στα βάθη της ψυχής της,
Κι ακολουθά η συλλογή:
- Παρόμοια κι ο δυστυχής όπου η πίστις
Και τ' ουρανού η ελπίς φωλιάζει στην καρδιά του, 
Νιώθει μια δύναμη γλυκιά στη συμφορά του. 

Ενώ μας δέρνουνε του κόσμου τα δεινά,
Βάλσαμο η πίστη χύνει.
Κι ενώ είναι χιόνι στα βουνά,
Για ιδές η μυγδαλιά τον κάμπο πώς τον ντύνει!
Μ' απ' το παιδί μου μακριά πίκρες και πόνοι,
Και το Θεό η χαρά να του θυμίζει μόνη.

Σε τέτοιους στοχασμούς ο νους της καταντά,
Και άλλα συλλογιέται.
Μα το παιδάκι της κοντά
Στην τρέλα της αποκριάς βουτιέται.
Ξεχνά τα τόσα του παιχνίδια, και το κρύο,
Κι έχει παράπονο, και πόθους χίλιους δύο.

Μεσ' την καρδούλα του, αγάπες του χρυσές, 
Σωριάζονται ωραίες
Και πλουμισμένες φορεσιές
Και μάσκες και σπαθιά και περικεφαλαίες.
Κυρίες το κοιτούν, τις ρίχνει ζαχαράτα,
Κανείς την έμορφη δεν ξέρει μασκαράτα...

Ακόμα στο παράθυρο μπροστά κρατεί
Η μάννα το παιδί της.
Ξεχνιέτ' εκείνο στη γιορτή,
Κι αυτή στην εξοχή με τη λευκή στολή της.
Αποκριάς χαρά φωτίζει τ' αγγελούδι,
Κι η μάνα είν' έμορφη σα μυγδαλιάς λουλούδι.

Η Ελληνίδα που έψαλλε τον Εθνικό Ύμνο
σε σχολείο της Γερμανίας

Στο τέλος ο δάσκαλος της είπε: Τον είπες πολύ καλά. Γιατί κλαίς;
Που να καταλάβει...!!!
-----------------------
Η οικονομική κρίση την ανάγκασε να ξενιτευτεί. Ο σύζυγός της βρήκε δουλειά στη Γερμανία και εκείνη τον ακολούθησε. Η Βέτα Σφακιωτάκη πέταξε από τη Θεσσαλονίκη στο Κελσενκίρχεν του Ντίσελντορφ για μια καλύτερη ζωή.
Όπως χιλιάδες Έλληνες έτσι κι αυτή βρέθηκε πριν από δεκαέξι μήνες στη Γερμανία χωρίς να γνωρίζει τη γλώσσα.

Προκειμένου να βρει δουλειά γράφτηκε σε γερμανικό σχολείο. Μεταξύ άλλων μαθημάτων στο σχολείο ενηλίκων η Βέτα διδάσκεται και το μάθημα της Πολιτικής.
Ο δάσκαλος του τμήματος στο τελευταίο μάθημα ρώτησε τους μαθητές του αν γνωρίζουν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους και τους προέτρεψε να τον ψάλλουν. Κάποιοι είπαν ότι δεν τον γνωρίζουν ενώ άλλοι σιώπησαν. Η Βέτα Σφακιωτάκη χωρίς δεύτερη σκέψη σηκώθηκε από τη θέση της και με το χέρι στην καρδιά έψαλλε τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας.
«Κάποιοι ντράπηκαν και κάποιοι είπαν δεν το ξέρω! Εγώ όμως είμαι Ελληνίδα!» σχολίασε στο facebook η κυρία Σφακιωτάκη δημοσιεύοντας το βίντεο που τράβηξε συμμαθητής της με το κινητό του.

Αποκριάτικες στολές για παιδιά και αποκριάτικα προϊόντα.
Τι πρέπει να προσέχουμε;

Οι αποκριάτικες στολές είναι πιο εύφλεκτες,
από τα συνηθισμένα ρούχα.

Για τις αποκριάτικες στολές των παιδιών μας, πρέπει να τηρούμε όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για τα παιδικά ρούχα, όπως ενημερώνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ):

- Ενδύματα, για παιδιά, μέχρι 7 ετών (ύψος 1.34μ), δεν πρέπει να φέρουν κορδόνια και κορδόνια περίσφιξης, στην περιοχή της κουκούλας και του λαιμού.
- Ενδύματα, για παιδιά, μεταξύ 7 και 14 ετών, δεν πρέπει να φέρουν κορδόνια, στην περιοχή της κουκούλας και του λαιμού μακρύτερα των 7,5cm ή κορδόνια περίσφιξης, με ελεύθερες άκρες. Τα κορδόνια (λειτουργικά ή διακοσμητικά), στην περιοχή της κουκούλας και του λαιμού, δεν πρέπει να είναι ελαστικά, εκτός από τις τιράντες ώμων και τα κορδόνια, που δένουν, στο πίσω μέρος του λαιμού.
- Τα παιδικά ενδύματα δεν πρέπει να φέρουν κορδόνια και κορδόνια περίσφιξης, με ελεύθερες άκρες, μακρύτερα των 14cm, στην περιοχή του θώρακα και της μέσης.
- Τα παιδικά ενδύματα, που είναι σχεδιασμένα να δένουν, στο πίσω μέρος του λαιμού, δεν πρέπει να φέρουν ελεύθερες άκρες, στην περιοχή της κουκούλας και του λαιμού.
- Τα παιδικά ενδύματα, που είναι σχεδιασμένα να δένουν, στο μπροστινό μέρος, δεν πρέπει να φέρουν δεμένες ζώνες ή φαρδιές λωρίδες, σαν ζώνες (πάχους 3cm και άνω), μακρύτερες των 36cm σε μήκος, μετρημένες, όταν είναι λυτές και από το σημείο, που αυτές δένονται.
- Κορδόνια ή κορδόνια περίσφιξης, σε παιδικά ενδύματα, δεν πρέπει να κρέμονται, κάτω από το μανίκι ή το στρίφωμα του ενδύματος.
- Κορδόνια περίσφιξης, λειτουργικά και διακοσμητικά κορδόνια, στο κάτω μέρος του στριφώματος, σε μακριού μήκους παντελόνια, θα πρέπει να βρίσκονται στο εσωτερικό του ενδύματος.
- Στην περιοχή των μηρών, τα παιδικά ενδύματα επιτρέπεται να έχουν μόνο εσωτερικά κορδόνια. Δεν επιτρέπεται να κρέμεται εξωτερικά κορδόνι, κάτω από χαμηλότερη άκρη του ενδύματος, γιατί υπάρχει κίνδυνος να παγιδευτούν τα παιδιά, σε πόρτες σχολικών λεωφορείων ή σε άλλα κινούμενα αντικείμενα.
- Ενδύματα με μακριά μανίκια, για παιδιά ηλικίας 0-14 ετών δεν επιτρέπεται να έχουν κορδόνια, που να προεξέχουν, από το κάτω άκρο του μανικιού.
Τα χειροποίητα παιδικά ενδύματα θα πρέπει, επίσης, να συμμορφώνονται, με τις παραπάνω συστάσεις.
 
Τα αποκριάτικα σπρέι, θα πρέπει να φέρουν, υποχρεωτικά, στην ελληνική γλώσσα, μεταξύ άλλων και τις ενδείξεις:
- δοχείο υπό πίεση
- το δοχείο να προφυλάσσεται από τις ακτίνες του ήλιου
- να μην εκτίθεται σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 50οC
- να μην τρυπηθεί ή καεί ακόμα και μετά τη χρήση
 
Οι καταναλωτές πρέπει:
- Να επιλέγουμε προϊόντα, που φέρουν ενδείξεις και τις τυχόν οδηγίες ασφαλούς χρήσης και προφύλαξης, στην Ελληνική γλώσσα καθώς και τα στοιχεία του υπευθύνου διάθεσης, στην αγορά.
- Να διαβάζουμε, προσεκτικά και να ακολουθούμε τις οδηγίες χρήσης και προφύλαξης, πριν από τη χρήση των σπρέι.
- Να μην ψεκάζουμε απευθείας, στο πρόσωπο και στα μάτια, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές βλάβες, στην υγεία μας.
- Επειδή τα συγκεκριμένα προϊόντα ενδέχεται να περιέχουν εύφλεκτες ουσίες, να αποφεύγουμε να ψεκάζουμε, στην κατεύθυνση της φλόγας ή σε πυρακτωμένο σώμα.
- Να μην καπνίζουμε, συγχρόνως, με τη χρήση του προϊόντος.
- Να τα διατηρούμε, μακριά από παιδιά μικρής ηλικίας.
- Να τα χρησιμοποιούμε, κατά προτίμηση, σε ανοικτούς και καλά αεριζόμενους χώρους.
- Αποκριάτικα σπρέι, που φέρουν την ένδειξη «Μόνο για επαγγελματική χρήση», δεν πρέπει να αγοράζονται, από το ευρύ καταναλωτικό κοινό και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, για ψυχαγωγικούς ή διακοσμητικούς σκοπούς, από μη επαγγελματίες και κυρίως, από παιδιά, επειδή παρουσιάζουν μεγάλη επικινδυνότητα (όπως π.χ. ευφλεκτότητα) και πρέπει να τυγχάνουν ανάλογης χρήσης, από επαγγελματίες.
newsgr

Ο ΑΓΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝ:
O Προστάτης των γεωργών και των αμπελουργών

-- Τὸ ὄνομά μου τὸ γήινο εἶναι Τρύφων, πατρίδα μου ἡ κώμη Λάμψακος, ἀλλὰ ἐμεῖς δὲν πιστεύουμε οὔτε ἀναφερόμαστε στην τύχη, πιστεύουμε ὅμως ὅτι κατὰ τὴν πρόνοια τοῦ Θεοῦ καὶ την τάξη γίνονται τὰ πάντα καὶ ἀπὸ τὴν σοφία του κυβερνῶνται τὰ σύμπαντα.

Εἶμαι ἐλεύθερος στὴν ζωή μου καὶ μόνο σὲ ἕναν ὑποτάσσομαι, στὸν Χριστό· ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ πίστη μου, ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ δόξα μου καὶ ὁ Χριστὸς γίνεται ἤδη ὁ στέφανος τῆς καυχήσεώς μου.
Ο Άγιος Τρύφων ο άγιος της γειτονιάς μας
3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας
Σχετικά:
Ιερός Ναός Αγίου Τρύφωνα στη Βυτίνα

«ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ»: ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


«Μολονότι είμαι πεπεισμένος
ότι η επιστημονική αλήθεια είναι ακλόνητη στο πεδίο της,
δεν τα κατάφερα ποτέ μου να απορρίψω
το περιεχόμενο της θρησκευτικής σκέψης
σαν μέρος δήθεν μιας ξεπερασμένης φάσης
στη συνείδηση της ανθρωπότητας».


Βέρνερ Χάιζεμπεργκ,
Βραβείο Νόμπελ Φυσικής


Πώς ξεκίνησε το σύμπαν;
Τι υπήρχε πριν από αυτό;
Υπήρχε χρόνος πριν από τον χρόνο;


Οι επιστήμονες είναι διχασμένοι. Aκόμα προσπαθούν να λύσουν αυτό το πανάρχαιο αίνιγμα. Στην Ελβετία χιλιάδες επιστήμονες εργάζονται στο μεγαλύτερο πείραμα του κόσμου. Αναζητούν το «μποζόνιο του Χιγκς», ή αλλιώς, το «σωματίδιο του Θεού».

Η ανακάλυψη του ίχνους του θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο; Θα επηρεάσει την πίστη των ανθρώπων;

Έχει να προσφέρει σήμερα η Πατερική Θεολογία στην ανθρώπινη αναζήτηση για την Αρχή του Κόσμου;

Ποιά είναι η προσφορά της στην ιστορία της Επιστήμης;

Τέσσερις χιλιάδες χρόνια ανθρώπινης αναζήτησης, με τη Μυθολογία, τη Φιλοσοφία, τις Θρησκείες, μέχρι τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες, και το αιώνιο μυστήριο παραμένει άλυτο.

«Ακόμα και αν μπορέσουμε να εξηγήσουμε
αυτά που θεωρούμε παράδοξα
και ερμηνεύουμε ως θαύμα,
δεν μειώνεται στο ελάχιστο
ο θαυμασμός μας για τα μέγιστα
διότι η πίστη είναι ισχυρότερη από τις λογικές αποδείξεις».
Μέγας Βασίλειος, 4ος αιώνας
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Σενάριο: Λένα Βουδούρη, Μαρία Xατζημιχάλη-Παπαλιού
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βαγγέλης Κουλίνος
Mουσική: Μάριος Αριστόπουλος

Έρευνα:
Αριστοτέλης Χρ. Ευτυχιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Συμμετέχουν:
Αριστοτέλης Χρ. Ευτυχιάδης – Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Μιχαήλ Δ. Δερμιτζάκης – Καθηγητής Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα γυρίσματα της σειράς πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα (Αστυπάλαια, Μακεδονία, Ήπειρος, Μετέωρα, Αίγινα, Λουτράκι, Θήβα, Μήλος, Κως, κ.α), την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη, Καππαδοκία, Αντιόχεια, Μυρσίνη, κ.α.), την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Σκωτία, την Αυστρία, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, τη Συρία.


ΠΗΓΗ: Δεν Είσαι Μόνος
Σχετικά: Όλα τα επεισόδια