Sunday 3 December 2006

ΟΛΛΑΝΔΙΑ: Πολιτικό κόμμα ιδρύουν οι παιδεραστές - 31 Μαίου 2006

ΠΟΛΙΤΙΚΟ κόμμα ιδρύουν οι Ολλανδοί παιδεραστές, διεκδικώντας μεταξύ άλλων τη μείωση του ορίου ηλικίας για σεξουαλικές σχέσεις στα 12 χρόνια από τα 16 που είναι σήμερα, τη νομιμοποίηση της παιδικής πορνογραφίας, την κτηνοβασία και τον ελεύθερο γυμνισμό σε δημόσιους χώρους.
Το υπό ίδρυσιν κόμμα που θα έχει την επωνυμία Φιλανθρωπία, Ελευθερία και Διαφορετικότητα (NVD), αναφέρει στην ιστοσελίδα του ότι θα καταχωρηθεί επίσημα ως πολιτικό κόμμα σήμερα, φιλοδοξώντας να «ταρακουνήσει τη Χάγη». «Η απαγόρευση απλώς εξάπτει την περιέργεια των παιδιών», πρεσβεύει ο εκ των ιδρυτών του νεοπαγούς κόμματος Αντ βαν ντεν Μπεργκ, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Algemeen Dagblad (AD)». «Εμείς θέλουμε να κάνουμε την παιδεραστία θέμα συζήτησης», προσθέτει, «ο μόνος τρόπος είναι μέσω του κοινοβουλίου».
Η Ολλανδία διαθέτει ήδη φιλελεύθερη νομοθεσία σε θέματα όπως τα μαλακά ναρκωτικά, η πορνεία και ο γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων, αλλά όπως δήλωσαν στην «AD» αναλυτές, το νέο κόμμα είναι απίθανο να εξασφαλίσει σημαντική υποστήριξη στον πληθυσμό. «Παριστάνουν ότι διεκδικούν περισσότερα δικαιώματα για τα παιδιά. Όμως η θέση τους ότι το όριο ηλικίας για τη νομιμοποίηση των σεξουαλικών σχέσεων πρέπει να μειωθεί στα 12 χρόνια είναι ασφαλώς προς το δικό τους συμφέρον», εξηγεί η πολέμιος των παιδεραστών Ιρίν βαν Ένγκελεν στην εφημερίδα.

tanea.gr

Παιδικό άσθμα


Το άσθμα είναι μια από τις πιο συχνές χρόνιες αρρώστιες της παιδικής ηλικίας. Είναι η κυριότερη αιτία απουσίας των παιδιών από το σχολείο. Πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από άσθμα παγκοσμίως και πολλοί άλλοι έχουν άσθμα, που δεν έγινε κατορθωτή η διάγνωση του. Το άσθμα μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, από την βρεφική μέχρι και την τρίτη ηλικία αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μεγάλη αύξηση της συχνότητας ανάμεσα στα παιδιά και τους εφήβους.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΣΘΜΑΤΟΣ 1. Οι μύες των αεραγωγών συσπώνται με αποτέλεσμα η διάμετρος τους να μικραίνει (βρογχόσπασμος). 2. Φλεγμονή των αεραγωγών. 3. Υπερπαράγεται αρκετή βλέννα που εκκρίνεται μέσα στον αυλό των αεραγωγών.
Αποτέλεσμα των τριών πιο πάνω μηχανισμών είναι να στενεύει ο αυλός των αεραγωγών και να δυσκολεύεται η ροή του αέρα μέσα από αυτούς.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΜΑΤΟΣ Ο βήχας είναι το πιο συχνό σύμπτωμα του άσθματος, ο οποίος μπορεί να είναι ξηρός ή παραγωγικός δηλαδή με φλέγματα. Ο συνεχόμενος νυκτερινός βήχας πρέπει να θέτει σε υποψία την διάγνωση τους άσθματος, αφού το άσθμα επιδεινώνεται το βράδυ. Εάν το άσθμα επιδεινωθεί παρουσιάζεται ο συριγμός (οι γονείς λένε ότι το στήθος του παιδιού σφυρίζει). Σε σοβαρές κρίσεις άσθματος ο άρρωστος παρουσιάζει βάρος στο στήθος και δύσπνοια. Επίσης τα παιδιά με άσθμα μπορεί να παρουσιάζουν συχνές λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος (πνευμονίες). Για αυτό κάθε παιδί με χρόνιο βήχα ή επαναλαμβανόμενα επεισόδια λοιμώξεων του αναπνευστικού, πρέπει να ελέγχεται για άσθμα. Επίσης, υπάρχουν και άλλα σημάδια που μπορεί να προειδοποιούν για τον ερχομό μιας κρίσης άσθματος και είναι τα εξής: 1. Ανησυχία 2. Ασυνήθιστος ιδρώτας ή ωχρότητα. 3. Κακουχία που δεν έχει σχέση με την προηγούμενη δραστηριότητα 4. Εμετό
Εάν η κρίση είναι σοβαρή τότε μπορεί να παρουσιάσει και άλλα σημάδια: 1. Τα πτερύγια της μύτης κινούνται συνεχώς. 2. Το σημείο πάνω από το στέρνο αρχίζει να πηγαίνει προς τα μέσα κατά την διάρκεια της αναπνοής. Το ίδιο συμβαίνει και με το δέρμα μεταξύ των πλευρών του θώρακα. 3. Γρήγορες αναπνοές 4. Και τα χείλη μπορεί να γίνουν μαυρο-μπλέ
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΣΘΜΑΤΟΣ Κάθε παιδί με επίμονο βήχα πρέπει να επισκέπτεται τον παιδίατρο του. Ο παιδίατρος θα πάρει ένα λεπτομερές ιστορικό που αφορά: 1. Αν κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας έχει άσθμα ή άλλη μορφή αλλεργίας. 2. Πότε εκδηλώνονται τα συμπτώματα του παιδιού σας. 3. Πόσο τακτικά αρρωστά το παιδί σας.
Στην συνέχεια θα εξετάσει το παιδί και αν κρίνει αναγκαίο μπορεί να ζητήσει να γίνουν κάποιες εξετάσεις αίματος, ακτινογραφίες ή και κάποια δερματικά test. Ορισμένοι γιατροί και κυρίως οι παιδοπνευμονολόγοι μπορεί να κάνουν μερικά test χρησιμοποιώντας το σπιρόμετρο ή ακόμα να μετρήσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την ροή του αέρα από και προς τους πνεύμονες με ειδικό μηχάνημα. Αφού τεθεί η διάγνωση του άσθματος τότε χρειάζεται στενή συνεργασία μεταξύ των γονιών και του γιατρού για στενή και ορθή παρακολούθηση της πάθησης του παιδιού σας.
Το άσθμα ανάλογα με την συμπτωματολογία του παιδιού χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες: Α. Ήπιο άσθμα Το παιδί παρουσιάζει μικρά επεισόδια βήχα ή συριγμού που συμβαίνουν 1-2 φορές την βδομάδα. Μεταξύ των επεισοδίων το παιδί είναι ελεύθερο συμπτωμάτων. Β. Ήπιο επίμονο άσθμα Τα παιδιά παρουσιάζουν επεισόδια βήχα ή συριγμού περισσότερα από δυο την βδομάδα αλλά λιγότερα από ένα την ημέρα. Συνήθως παρουσιάζουν και επεισόδια κατά την νύκτα τουλάχιστο δυο φορές τον μήνα. Γ. Μέτριο άσθμα Τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν συμπτώματα καθημερινά και χρειάζονται καθημερινά φάρμακα. Συμπτώματα κατά την νύκτα παρουσιάζουν τουλάχιστο μια φορά την βδομάδα. Η συμπτωματολογία επηρεάζει την καθημερινή δραστηριότητα του παιδιού. Δ. Σοβαρό άσθμα Τα παιδιά με σοβαρό άσθμα παρουσιάζουν συνεχώς συμπτώματα. Παρουσιάζουν τακτικά κρίσεις άσθματος που χρειάζονται αντιμετώπιση στο νοσοκομείο. Παρουσιάζουν πολύ τακτικά συμπτώματα κατά την νύκτα και η καθημερινή δραστηριότητα τους περιορίζεται αισθητά
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΘΜΑΤΟΣ Δυστυχώς δεν υπάρχει θεραπεία για το άσθμα. Δεν υπάρχει δηλαδή το "μαγικό χαπάκι" που θα το πιει το παιδί και να μην ξαναπαρουσιάσει κρίση άσθματος. Στόχος της θεραπείας είναι να μειώσουμε σε όσο το δυνατό λιγότερες τις κρίσεις άσθματος και ταυτόχρονα την σοβαρότητα τους.
Ο έλεγχος του άσθματος που θα έχει το παιδί σας έχει άμεση σχέση και με την σοβαρότητα του άσθματος, όμως μόνιμος στόχος είναι να δώσουμε την ικανότητα στο παιδί να ζει μια φυσιολογική ζωή. Η θεραπεία του άσθματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα: 1. Αποφυγή των παραγόντων που το προκαλούν. 2. Φαρμακευτική θεραπεία. 3. Απευαισθητοποίηση με ενέσεις, όπου υπάρχει ένδειξη. 4. Εκπαίδευση παιδιού και γονέων.
Αποφυγή παραγόντων που προκαλούν άσθμα Η ανακάλυψη του παράγοντα ή των παραγόντων που προκαλούν κρίση άσθματος στο παιδί είναι πραγματικά πολύ δύσκολη. Υπάρχουν εξετάσεις αίματος καθώς επίσης και δερματικά test , αλλά σπάνια βοηθούν στον καθορισμό αυτών των παραγόντων. Εσείς οι ίδιοι οι γονείς, με την παρατήρηση, έχετε μεγαλύτερη πιθανότητα να ανακαλύψετε τι είναι αυτό που ενοχλεί το παιδί σας. Πιο κάτω είναι οι κύριοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν κρίση άσθματος. Α. Ιογενείς λοιμώξεις. Β. Αλλεργιογόνα (Σκόνη, τρίχωμα δέρματος γάτας ή σκύλου, γύρης, γρασίδι, φαγητά όπως ψάρι, γάλα, αβγό, γαρίδες, ξηροί καρποί, κλπ.) Γ. Καπνός, αρώματα, spray Δ. Ασκηση Ε. Ο κρύος αέρας και η αλλαγή του καιρού.
Δεν είναι πάντα εύκολο να αποφεύγει το παιδί τους παράγοντες που το ενοχλούν. Οι πιο κάτω όμως συμβουλές είναι αρκετά χρήσιμες και σχετικά εύκολο να εφαρμοστούν.
Αποφυγή ακάρεων (μικροοργανισμοί που υπάρχουν στην σκόνη). 1. Καλύψτε το μαξιλάρι και το στρώμα του παιδιού με ειδικά ρούχα που δεν διαπερνιούνται από τα ακάρεα. 2. Πλένετε τα σεντόνια και τις κουβέρτες σε ψηλή θερμοκρασία (>50 βαθμούς κελσίου), μια φορά τη βδομάδα. 3. Αποφύγετε όσο το δυνατό τα χαλιά γιατί αυτά μαζεύουν σκόνη. 4. Μην έχετε στο δωμάτιο του παιδιού χνουδωτά παιχνίδια . 5. Πλένετε τακτικά τις κουρτίνες του σπιτιού. 6. Σκουπίζετε το σπίτι τακτικά και αν είναι δυνατό να χρησιμοποιείτε ειδική σκούπα που δεσμεύει τα ακάρεα.
Αποφυγή γύρης και μούχλας 1. Αποφύγετε τα μηχανήματα που παράγουν υγρασία. 2. Αερίζετε τακτικά το μπάνιο και γενικά τα σκοτεινά δωμάτια. 3. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε air-conditions γιατί φιλτράρουν τον αέρα και διατηρούν ορθή υγρασία. 4. Όχι χαλιά και χαρτί τοίχου στο μπάνιο. 5. Κρατάτε όσο το δυνατό τα παράθυρα κλειστά στις περιόδους ανθοφορίας.
Αποφυγή ερεθιστικών ουσιών 1. Αποφυγή καπνίσματος. 2. Αποφεύγετε να ανάβετε τζάκι με ξύλα. 3. Αποφυγή έντονων μυρωδιών, όπως μπογιές, αρώματα, υγρά καθαρισμού κτλ.
Αποφυγή τριχώματος ζώων 1. Αν δεν έχετε ζώο στο σπίτι αποφύγετε να αποκτήσετε. 2. Αν έχετε κάποιο ζώο και προκαλεί έντονο πρόβλημα στο παιδί τότε σκεφτείτε να βρείτε άλλη κατοικία για το ζώο. 3. Αν έχετε ζώο και θέλετε οπωσδήποτε να το κρατήσετε τότε να το κάνετε μπάνιο τουλάχιστο μια φορά την βδομάδα και αν είναι δυνατό κρατήστε το στην αυλή του σπιτιού.
Εκπαίδευση παιδιού και γονέων
Η εκπαίδευση παιδιού και γονέων είναι ο θεμέλιος λίθος για την αντιμετώπιση του άσθματος. Πρέπει να καταλάβουν ,γονείς και παιδί ,τι είναι το άσθμα και πώς αντιμετωπίζεται. Η χρησιμοποίηση των συσκευών πρέπει να γίνεται σωστά, γιατί δυστυχώς έχει αποδειχθεί ότι ούτε οι μισοί ασθενείς δε χρησιμοποιούν σωστά τις συσκευές χορήγησης φαρμάκων. Η χρησιμοποίηση του ροομέτρου (peak flow meter) για την μέτρηση της μέγιστης εκπνευστικής ικανότητας του αρρώστου καθημερινά είναι πολύ σημαντική. Με το μικρό αυτό όργανο μπορείτε να μετρήσετε την βασική μέγιστη εκπνευστική ικανότητα του παιδιού σας. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τη συσκευή αυτή ,καθημερινά μπορείτε έγκαιρα να προβλέψετε πότε έρχεται μια καινούρια κρίση στο παιδί σας. Έτσι θα έχετε χρόνο να χορηγήσετε, αφού βέβαια πρώτα συμβουλευθείτε το γιατρό σας, τα κατάλληλα φάρμακα και να αποφύγετε τις σοβαρές κρίσεις. Η χρήση των αεροθαλάμων (volumatic, chamber) καθώς επίσης και των ηλεκτρικών συσκευών νεφελοποίησης χρειάζεται να επεξηγηθεί σωστά στους γονείς από το γιατρό ή την ειδική νοσοκόμα. Μερικές χώρες συστήνουν τους αεροθαλάμους για την χορήγηση των φαρμάκων σε όλα τα παιδιά. Με την ομαδική δουλειά (γιατρός, νοσοκόμα, γονείς και παιδί) το άσθμα ελέγχεται πάρα πολύ καλά με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται καμιά από τις δραστηριότητες του παιδιού και θα μπορεί να συμμετέχει σε οποιοδήποτε άθλημα του αρέσει.

Παραδοσιακά παιγνίδια

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το παιχνίδι έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη ελληνική κοινωνία. Από την αρχαιότητα ως και στις μέρες μας έχει βοηθήσει τα παιδιά του λαού μας, να ξεπεράσουν πολλές δύσκολες καταστάσεις και να υπάρχουμε ως σήμερα.
Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στο ρόλο του παιγνιδιού. Το είχαν σαν μέσο αυτοαγωγής. Αυτοί πρώτοι κατάλαβαν την αξία των ομαδικών παιχνιδιών και πίστευαν ότι με αυτά πραγματοποιείται η τελειοποίηση του ανθρώπου. Γι’ αυτό τα εντάξανε στο πρόγραμμα αγωγής των παιδιών. Θεωρούσαν όμως ότι ήταν σημαντικά και για τους μεγάλους. Έτσι και οι μεγάλοι αφιέρωναν μεγάλο μέρος από τον ελεύθερο χρόνο τους σε ομαδικά παιγνίδια και σε αγώνες. Στην αρχαία Ελλάδα έπαιζαν πολλά ομαδικά παιγνίδια . Τα έπαιζαν στο δρόμο και στις αυλές, και πάντα υπήρχαν κανόνες ,που όλοι έπρεπε να τηρούν πιστά. Γι’ αυτό ,επίσης ,έλεγαν πως το παιγνίδι είναι ένα μεγάλο αγαθό. Αναπτύσσει την συντροφικότητα, ασκεί το σώμα, καλλιεργεί το πνεύμα, μαθαίνει τα παιδιά να σέβονται τους κανόνες-νόμους του παιγνιδιού και έτσι, όταν μεγαλώσουν, να σέβονται και να τηρούν τους νόμους της πατρίδας τους.
Ο Πλάτωνας τόνιζε την ανάγκη να αφήνουν τα παιδιά να παίζουν ως τα έξη τους χρόνια, με όποια παιγνίδια ήθελαν και όπως ήθελαν. Τόνιζε όμως πως θα έπρεπε να έχουν κάποια κατεύθυνση , έτσι ώστε μέσα από αυτά να προσανατολίζονται προς την εκμάθηση κάποιου επαγγέλματος.
Ο Αριστοτέλης συμβούλευε τους γονείς να δίνουν όσο γίνεται πιο πρωτότυπα παιγνίδια, για να αφοσιώνονται σ’ αυτά και να ενοχλούν λιγότερο και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν δημιουργική φαντασία. Ο Ιπποκράτης συμβούλευε τους μεγάλους να τρέχουν με τον κρίκο, (το σημερινό στεφάνι, το τσέρκι), για να διατηρήσουν τη φόρμα τους και τους μικρούς για να παίξουν
Ο Πολυδεύκης στο «Ονομαστικό» του περιγράφει πενήντα ομαδικά παιγνίδια και αναφέρεται σε παιγνίδια που έπαιζαν τα αγόρια και αυτά που έπαιζαν κορίτσια. Στα υπαίθρια ομαδικά παιγνίδια, όπως κυνηγητό, κρυφτό, τόπι, στεφάνι, κότσια, σβούρα, έπαιζαν αγόρια. Τα κορίτσια παίζανε μέσα στο σπίτι με πήλινες ή κέρινες «πλαγγόνες» (κούκλες),που τις έντυναν με ρούχα. Ακόμα έπαιζαν με τόπια, στεφάνια, μικροσκοπικά είδη νοικοκυριού.


ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Στα χρόνια του Βυζαντίου και μέχρι το 9ο μ.Χ. αιώνα δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τη θέση του παιγνιδιού και της άσκησης μέσα στη τότε κοινωνία. Αν και γνωρίζουμε ότι δεν είχαν την θέση που κατείχαν στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο από συνήθεια, και για λόγους ψυχαγωγικούς και παραδοσιακούς ασκούνταν και έπαιζαν παιδικά και πνευματικά παιγνίδια. Μελέτες που έγιναν για τη θέση του παιγνιδιού στη ζωή των Βυζαντινών δείχνει ότι, μετά τον 11ο μ.Χ. αιώνα, το χρησιμοποιούσαν για δημιουργία ανθρώπινων χαρακτήρων.
Στην εκπαίδευση η Φυσική Αγωγή δεν υπήρχε, γεγονός που οφείλονταν στο ότι η εκπαίδευση ήταν καθαρά εκκλησιαστική, και πολλοί νέοι πήγαιναν στα μοναστήρια. Από τα άλλα όμως παιδιά το παιγνίδι δεν έλειπε . Τα αγόρια συνήθως έπαιζαν στις αυλές και στις αλάνες της γειτονίας παιγνίδια όπως η 16άρα , κρυφτό, κυνηγητό, τσιλίκι, γουρούνα, τυφλόμυγα , αλώνι, μήλο και άλλα, και τα κορίτσια με τις κούκλες στο σπίτι

ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
Οι πληροφορίες που έχουμε για τα παιγνίδια την εποχή αυτή είναι ότι τα παιδιά συνέχιζαν να τα παίζουν. Ήταν παιγνίδια που άλλα είχαν αρχαιοελληνικές ρίζες, άλλα βυζαντινές και άλλα από άλλες εθνικότητες. Ο χώρος που τα έπαιζαν ήταν το αλώνι. Μερικά από τα παιγνίδια που έπαιζαν ήταν το κλέφτικο (το κρυφτό ), ο πετροπόλεμος, η ξιφομαχία, το κυνηγητό. Υπήρχαν υπαίθρια παιγνίδια και για τα κορίτσια όπως η μέλισσα, το κουτσό το μήλο, η πινακωτή η τυφλόμυγα το τσιλίκι.

ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ
Στους νεώτερους χρόνους τα παιγνίδια έπαιξαν σπουδαίο ρόλο για τα παιδιά του λαού μας. Τα χρόνια της Κατοχής (1940 –44) ήταν πολύ δύσκολα για όλους. Οι ελλείψεις σε ρούχα και τρόφιμα, η εξαθλίωση και η φτώχια κυριαρχούσαν σ΄ όλη τη χώρα. Τα παιδιά ήταν αδύνατα ,καχεκτικά, ρακένδυτα, και ψειριασμένα ,και ζούσαν με το φόβο του θανάτου. Κατάφεραν να επιβιώσουν χάρη στη λιγοστή τροφή, που τους εξασφάλιζαν όπως μπορούσαν οι γονείς τους, και με το παιγνίδι. Το παιγνίδι τα έκανε να ζουν και να νιώθουν, για όσο διαρκούσε αυτό, ελεύθερα και ανέμελα από τα προβλήματα, τα γέμιζε με θάρρος, αυτοπεποίθηση, και χαρά. Από την άλλη, μέσα από την κίνηση διασφάλιζαν, όσο αυτό ήταν δυνατό, την καλή τους υγεία και την ομαλή ανάπτυξη του σώματος τους.
Αργότερα , μεταπολεμικά , οι συνθήκες διαβίωσης ήταν πολύ δύσκολες και τα παιδιά από πολύ μικρά αναγκάζονταν να εργαστούν, για να συνεισφέρουν στην οικογένεια. Όμως παρ΄ όλες τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν κατάφερναν συχνά, με την πρώτη ευκαιρία , να ξεκόψουν από τη δουλεία και να παίξουν με τους συνομήλικους τους, στο δρόμο. Έτσι ,έστω και για λίγο, ζούσαν και να εκφράζονταν σαν παιδιά. Με το παιγνίδι ξεχνούσαν για λίγο τα προβλήματα και τις δυσκολίες, χαλάρωναν, διασκέδαζαν και έτσι κατάφερναν να μην χάσουν το κουράγιο τους και την αισιοδοξία τους για την ζωή και ένα καλύτερο αύριο.
Σήμερα αν και οι αλάνες, κυρίως στις πόλεις, έχουν μειωθεί ως εξαφανιστεί, τα παιδιά χαίρονται όταν βρίσκουν χώρο για να παίξουν, να τρέξουν, να κινηθούν. Δυστυχώς η εύρεση χώρου δεν είναι εφικτή στις σύγχρονες πόλεις. Τα κτίσματα και οι δρόμοι δεν βοηθάνε το παιδί και το παιγνίδι. Τα πάρκα και τα αθλητικά κέντρα, όπου υπάρχουν, είναι οι μόνοι χώροι οπού μπορούν να παίξουν. Το πρόβλημα της μη ύπαρξης χώρων για παιγνίδι, έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιγνίδια και να καθηλώνονται στο σπίτι, να μην κινούνται όσο θα ήθελαν και θα έπρεπε, να γίνονται οκνηρά, μοναχικά, με προβλήματα βάρους, κατά μεγάλο ποσοστό, και κοινωνικότητας.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki