Thursday 11 November 2021

Αν έχεις δυο χιτώνες...

... να δώσεις τον έναν. Να τον δώσεις σε αυτόν που έχει ανάγκη.

Μην κάνεις, όμως, το ίδιο με τα χρήματα. 
Αυτά φρόντιζέ να τα μαζεύεις. Να αβγατίζουν. Να έχεις το αύριό σου εξασφαλισμένο.
Τον χιτώνα να τον δώσεις. 
Με τα αδέρφια σου, όμως, αν χρειαστεί, μη διστάσεις να σκοτωθείς για τα κληρονομικά σας. Για χώμα, για μετρητά και για ντουβάρια. Πρέπει το δίκιο σου να το εξασφαλίσεις. 
Πρέπει να σιγουρέψεις το μέλλον σου και το μέλλον των παιδιών σου.
Αν έχεις δυο χιτώνες, δώσε τον έναν στους φτωχούς. 
Μην μοιραστείς όμως με κανέναν την μπουκιά σου, το τραπέζι και τη ζέστη σου. Είναι άβατα αυτά. Είναι δικά σου μόνο.
Τέτοιοι είμαστε οι άνθρωποι. Υποκριτές. Μόνο λόγια…
Και αν πεις, πως «εντάξει, είναι δύσκολα τα παραπάνω, γι' αυτό και δεν τα κάνω», μην δώσεις τίποτα υλικό.
Προσπάθησε να δώσεις λίγο από το χρόνο σου. 
Προσπάθησε να δώσεις συγχώρεση σε αυτούς που σε στεναχωρούν. 
Προσπάθησε να δώσεις αγάπη. Δυο κουβέντες. Μια συγγνώμη. Κάτι. Ας είναι η προσφορά σου το πάτημα του εγωισμού σου. 
Το πάτημα των θέλω σου για χάριν του άλλου. 
Όχι όποιου και όποιου. Του παιδιού σου. Του αδερφού σου. Της μάνας σου. Του συζύγου.
Τι λες; Το κάνεις;

Όχι. Εύκολο να δώσεις τον ένα τον χιτώνα. Στα λόγια, όλα είναι εύκολα… Στην πράξη όλοι είναι που κολλάμε. 
Με μένα πρώτο. 
Τέτοιοι είμαστε οι άνθρωποι. Υποκριτές. Μόνο λόγια.
Και δεν ντρεπόμαστε καθόλου…

Ελευθεριάδης
Γ. Ελευθέριος
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιατί είναι σημαντικό το παιδί να βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού;

Οι απλές δουλειές που μπορεί να κάνει το 5χρονο παιδί σας στο σπίτι μπορεί να μη φαίνονται σημαντικές, ωστόσο μπορούν να το διδάξουν πολύτιμα μαθήματα που θα του φανούν χρήσιμα και στη μετέπειτα ζωή του. Όσο το παιδί μεγαλώνει, μπορεί να συνεισφέρει πιο πολύ στις δουλειές του σπιτιού.

*Αυτοεκτίμηση

Όταν το παιδί κάνει μια δουλειά και την κάνει καλά, θα νιώσει μια αίσθηση επιτυχίας. Άλλωστε, η ενασχόληση με τις δουλειές του σπιτιού ενισχύει επίσης την ανεξαρτησία του παιδιού. Ενθαρρύνετε λοιπόν το παιδί να ασχοληθεί με τον χώρο του και τα πράγματά του, ώστε σταδιακά να μάθει ότι πρέπει να βασίζεται στις δικές του δυνάμεις. Όταν το παιδί αρχίζει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να μην εξαρτάται για τα πάντα από τη μαμά και τον μπαμπά, ενισχύεται όχι μόνο η ανεξαρτησία του αλλά και η αυτοεκτίμησή του.

*Οργάνωση

Όταν το παιδί συμμετέχει στις δουλειές, συνειδητοποιεί πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται το σπίτι καθαρό και οργανωμένο. Το παιδί θα καταλάβει ότι όταν διατηρεί τον χώρο του τακτοποιημένο θα του είναι πιο εύκολο να βρει πράγματα ή να συγκεντρωθεί στα μαθήματά του. Μαθαίνοντας στο παιδί σας να μαζεύει τακτικά το δωμάτιό του θα δημιουργήσετε μια καλή συνήθεια που θα το ωφελήσει και στη μετέπειτα ζωή του και θα διατηρείτε το σπίτι σας πιο τακτοποιημένο.

*Αίσθηση ομαδικότητας

Όταν όλη η οικογένεια μοιράζεται τις δουλειές του σπιτιού, τα παιδιά θα νιώσουν ότι είναι πολύτιμα μέλη της «ομάδας» του νοικοκυριού. Αν το παιδί σάς ρωτήσει γιατί πρέπει να κάνει μια αγγαρεία, εξηγήστε του ότι είναι μέλος της οικογένειας και ότι όλοι στην οικογένεια πρέπει να αναλαμβάνουν το μερίδιο που τους αναλογεί.

*Υπευθυνότητα

Μέσα από τη βοήθεια που προσφέρουν στις δουλειές του σπιτιού, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της υπευθυνότητας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να ολοκληρώνουν τις δουλειές που τους έχουν ζητηθεί και αν αρνούνται να αναλάβουν τις υποχρεώσεις τους, να έρχονται αντιμέτωπα με την αφαίρεση ενός προνομίου. Αντίστοιχα, αν φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους, φροντίστε να τα επιβραβεύσετε λέγοντάς τους ένα ειλικρινές «μπράβο».

imommy.gr

Με το Μολύβι στο Χαρτί και όχι Πληκτρολόγιο η «συνταγή» της Μάθησης

Oι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο, σύμφωνα με νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Σταβάνγκερ στη Νορβηγία και του Πανεπιστημίου της Μασσαλίας στη Γαλλία.
Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή, όταν γράφουμε με το χέρι, οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται περιοχή 
Broca. (πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου»).
Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.
Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Αdvances in Ηaptics» έπειτα από παρακολούθηση εθελοντών, σε ορισμένους εκ των οποίων ζητήθηκε να γράψουν με μολύβι και χαρτί ενώ στους υπολοίπους σε υπολογιστή. 

Και οι δύο ομάδες εθελοντών κλήθηκαν να μάθουν μια άγνωστη αλφάβητο.
Οι επιστήμονες κατέγραψαν την πορεία της μάθησης των εθελοντών στην τρίτη και στην έκτη εβδομάδα του πειράματος και, όπως είδαν, τα άτομα που χρησιμοποιούσαν την «παραδοσιακή» μέθοδο του μολυβιού και του χαρτιού είχαν καλύτερες επιδόσεις στην εκμάθηση της νέας αλφαβήτου. 
Παράλληλα απεικονίσεις του εγκεφάλου έδειξαν ότι στα άτομα που είχαν χρησιμοποιήσει μολύβι και χαρτί υπήρχε πολύ πιο έντονη δραστηριότητα της περιοχής Broca.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki