Κυριακή, 15 Ιουλίου 2018

Ο "Πεχλιβάνης", η ιστορία του και η... τηλεόραση

Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου 
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου 
Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου 

https://www.youtube.com/watch?v=vmcPDi_W0BU
«Φαίνεται σίγουρη για τον εαυτό της και αρκετά ανεξάρτητη η Πακίτα Γκαλιέγο.
Ακούστε τί απάντησε όταν τη ρωτήσαμε αν γνώρισε ποτέ το φόβο. Να η απάντηση:
-Δεν τον γνώρισα. Και ...μη με ρωτάτε γι' αυτό παρακαλώ. Είμαι ...ευαίσθητη σ' αυτό το θέμα».
-----------------
Μια νύχτα θα 'ρθει από μακριά, βρε αμάν αμάν 
αέρας Πεχλιβάνης 
να μην μπορείς να κοιμηθείς, βρε αμάν αμάν 
μόλις τον ανασάνεις 
θα 'χει θυμάρι στα μαλλιά, βρε αμάν αμάν 
κράνα για σκουλαρίκια 
και μες στο στόμα θα γυρνά, βρε αμάν αμάν 
ρητορικά χαλίκια 

Θα κατεβεί σαν άρχοντας, βρε αμάν αμάν 
θα κατεβεί σαν λύκος 
να πάρει χρώμα και ζωή, βρε αμάν αμάν 
της μοναξιάς ο κήπος 
τα μελισσάκια θα γυρνούν, βρε αμάν αμάν 
γύρω απ' τις πολυθρόνες 
και το νερό το κρύσταλλο, βρε αμάν αμάν 
θα ρέει απ' τις οθόνες 

Αέρα να 'σαι τιμωρός, βρε αμάν αμάν 
να 'σαι και παιχνιδιάρης 
κι αν βαρεθεί η ψυχούλα μου, βρε αμάν αμάν 
να 'ρθεις να μου την πάρεις 
για να κοιτάει από ψηλά, βρε αμάν αμάν 
του κόσμου τη ραστώνη 
να ξεχαστεί σαν των βουνών, βρε αμάν αμάν 
το περσινό το χιόνι


Η ιστορία του τραγουδιού 
Το τραγούδι "Πεχλιβάνης" το έχει γράψει και το ερμηνεύει ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ένας μοναδικός συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής. 
Τα τραγούδια του εντάσσονται από το ευρύ κοινό στα «έντεχνα». Ο ίδιος σε συνέντευξη του λέει πως δεν είναι δυνατό κάτι τέτοιο αφού ο ίδιος είναι άτεχνος. Ο "Πεχλιβάνης" είναι ένα από τα πιο γνωστά του τραγούδια και βρίσκεται στον δίσκο «Βραχνός Προφήτης».
Για την ιστορία του κομματιού θα μας μιλήσει ο ίδιος ο Θανάσης.
.............
» Το έγραψα όταν είδα ότι οι δικοί μου ήταν αποσβολωμένοι από την τηλεόραση. Το αυτί είναι δύστροπο σαν όργανο, το μάτι όμως είναι πιο δεκτικό κι ανεκτικό. 

Οι δικοί μου λοιπόν κόλλησαν με αυτήν κι ιδίως με κάτι σαβούρες σαν τις βραζιλιάνικες σαπουνόπερες. 
Πολύ αστείο είναι να ηχογραφήσετε ατάκες από τέτοια σίριαλ, το τι πλάκα πέφτει είναι άνευ προηγουμένου. 
Η γιαγιά μου έχει Αλτζχάιμερ και συζητάει με τους ηθοποιούς που παίζουν. 
Γύρισα κάποια στιγμή – ήμουν στο στρατό κι είχα καιρό να τους δω – και μπαίνω που λέτε μέσα στο σπίτι λέω γεια, μου λένε ένα ξερό γεια και γυρίζουν στην τηλεόραση ξανά. 
Κάθισα και σκέφτηκα να ερχόταν ο αέρας από το βουνό να έφερνε μαζί του τα χαλίκια και τα αγκάθια από το βουνό και να τρύπωνε κάτω από την πόρτα και να τα έπαιρνε όλα μαζί του. 
Η τηλεόραση είναι χρήσιμη για δυο κατηγορίες πληθυσμού: για τους ανήμπορους ηλικιωμένους και για τα ζευγάρια για να μην φαίνεται η ανία που μπορεί να υπάρχει στη σχέση. 
Το πλέον τραγικό είναι οι γονείς να βάζουν τα παιδιά μπροστά την τηλεόραση για να τους αφήσουν ήσυχους.«

(Τα παραπάνω είναι απόσπασμα από την συνέντευξη του Θανάση Παπακωνσταντίνου στο avopolis.gr)

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Θες να κάνεις τα ίδια λάθη με τον πατέρα και την μητέρα σου;

Η γονεϊκή μας συμπεριφορά χτίζεται πριν αποκτήσουμε συνείδηση. Η άδηλη μας μνήμη γνωστή ως ασυνείδητη μνήμη τίθεται σε λειτουργία τη στιγμή της γέννησης.
Η άδηλη μνήμη δεν εμπεριέχει την ανάκληση της μνήμης, ωστόσο, συμπεριλαμβάνει την σωματική μνήμη. Στην άδηλη μνήμη δεν εμπλέκεται ο ιππόκαμπος. Ο ιππόκαμπος είναι υπεύθυνος για την κωδικοποίηση της μακροπρόθεσμης μνήμης του ανθρώπου.

Συνθέτοντας ιστορίες από τη ζωή μας κατανοούμε καλύτερα το πως ζήσαμε κάποια γεγονότα. Σε όλη μας τη ζωή θα ακούσουμε πολλές ιστορίες και θα αφηγηθούμε άλλες τόσες. Οι αυτοβιογραφικές αφηγήσεις μας βοηθούν να ανακαλύψουμε το νόημα της ζωής μας. Ο τρόπος που αφηγούμαστε την ζωή μας αποκαλύπτει αν και κατά πόσο έχουμε κατανοήσει τη ζωή μας. 
Μεγάλη σημασία έχει αυτό το βίωμα που έρχεται στην επιφάνεια όταν μιλάμε για όσα μας έχουν συμβεί. Αν την ώρα που διηγούμαστε μια προσωπική ιστορία που βιώσαμε νιώθουμε ένα κόμπο στον λαιμό και ένα σφίξιμο στο στομάχι ενδεχομένως αυτό να σημαίνει πως αυτό που διηγούμαστε δεν το έχουμε ξεπεράσει. Συνήθως η επαναδιήγηση μιας δύσκολης προσωπικής εμπειρίας ξανά και ξανά μειώνει την ένταση του συναισθήματος μας, βοηθά τον εγκέφαλο μας να επεξεργαστεί νοητικά το βίωμα και μας βοηθά να βγούμε από το γνωστικό και συναισθηματικό αδιέξοδο.


Οι ιστορίες που αφηγούμαστε δεικνύουν το πώς και το πόσο το παρελθόν μας έχει διαμορφώσει το τώρα μας. Το γλωσσικό στυλ αφήγησης, η έμφαση που δίνουμε, η γλώσσα του σώματος την ώρα της αφήγησης αποκαλύπτουν το πως κατανοούμε τον εαυτό μας και τον κόσμο. Ο τρόπος που βιώσαμε κάποια γεγονότα, οι αντιδράσεις της οικογένειας μας σε αυτά τα βιώματα, ο βαθμός που αυτά τα βιώματα καθόρισαν την ζωή μας συνθέτουν τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε.

Ωστόσο αν δεν έχουμε συναισθηματική επίγνωση δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε πως η συμπεριφορά μας είναι λανθασμένη. Κάθε φορά που πνιγόμαστε από σφόδρα συναισθήματα ή βυθιζόμαστε σε ανομολόγητες μνήμες οδυνηρών γεγονότων ή ανείπωτων απωλειών απλά επαναβιώνουμε ανεπεξέργαστα παλιά τραύματα. Όταν τα παιδικά τραύματα γράφουν την ιστορία της ζωής μας είναι προφανές πως εμείς απλά λειτουργούμε σαν συνεχιστές ακατανόητων, για μας, διαγενεακών λαθών.

Θέλετε να επαναλάβετε τα λάθη των προγόνων σας; Θέλετε να δείτε την ζωή των γονιών σας σε επανάληψη;

Αν όχι, γνωρίστε τον εαυτό σας! Παρατηρήστε την συμπεριφορά σας, τις αντιδράσεις σας, καταγράψτε όσα αισθάνεστε, ακολουθήστε την διαδρομή των σκέψεων σας!
_______________________
Πηγή: psychologynow.gr
by Αντικλείδι
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μητέρα χωρίς χέρια ετοιμάζει το παιδί της και μας δείχνει πως είναι η καθημερινότητα της

Ένα βίντεο από την Ασία κάνει τον γύρο του διαδικτύου με τίτλο «και μετά παραπονιόμαστε» έχει προκαλέσει συγκίνηση σε εκατομμύρια χρήστες. 
Συγκεκριμένα το βίντεο δείχνει την καθημερινότητα της μητέρας αυτής που είχε την ατυχία να γεννηθεί χωρίς χέρια. 
Από το καθημερινό ντύσιμο του παιδιού, της, το μαγείρεμα ακόμη και το πως βάζει το μακιγιάζ της, μας υπενθυμίζει πολλά που εμείς θεωρούμε δεδομένα. 
Δείτε το βίντεο
tilestwra.com
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι