Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2016

Δωρεάν γυναικολογικές εξετάσεις από τη Β' Μαιευτική
και Γυναικολογική Κλινική του Ε.Κ.Π.Α.
σε ανασφάλιστες και άπορες γυναίκες

Συνέντευξη Τύπου με θέμα: 
«Πρόληψη του Γυναικολογικού Καρκίνου» 
(Αμφιθέατρο του Αρεταιείου Νοσοκομείου, 4/2/2016, 12μ.) 

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καρκίνου, η Β’ Μαιευτική και Γυναικολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, θα προσφέρουν 
δωρεάν σε ανασφάλιστες και άπορες γυναίκες, γυναικολογική εξέταση, ψηλάφηση μαστού και εξέταση κατά Παπανικολάου. Επίσης θα προσφερθεί δωρεάν εμβολιασμός για τον HPV (ιό ανθρώπινων θηλωμάτων) σε περιορισμένο αριθμό νεαρών κοριτσιών την Πέμπτη 04/02/2016 και την Παρασκευή 05/02/2016 (8.00-12.00).
Η εξέταση θα γίνει στα Εξωτερικά Ιατρεία του Αρεταιείου Νοσοκομείου και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Την Πέμπτη 04/02/2016 και ώρα 12:00 στο Αμφιθέατρο του Αρεταιείου Νοσοκομείου, θα γίνει Συνέντευξη Τύπου με θέμα:

«Πρόληψη του Γυναικολογικού Καρκίνου». 

Η παρουσίαση θα είναι ελεύθερη και για το κοινό που θα ήθελε να ενημερωθεί για την πρόληψη του Γυναικολογικού Καρκίνου.

Καθηγητής Γ. Κ. Κρεατσάς
τ. Αντιπρύτανης Ε.Κ.Π.Α.

................................
Πληροφορίες:
Ε. Κανάκη, Γ. Γιαννούλη, Αρεταίειο Νοσοκομείο, 
Βασ. Σοφίας 76, 11528
τηλ. 210 7286353, 210 7286348
Fax: 210 7233330
e-mail: geocre@aretaieio.uoa.gr
www.aretaieio-obgyn.com

Τροφικές αλλεργίες στα παιδιά
Food Allergy in Babies and Children

Κάθε χρόνο εκατομμύρια άνθρωποι εμφανίζουν τροφικές αλλεργίες, κυρίως βρέφη και παιδιά. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια οι τροφικές αλλεργίες στα παιδιά είναι συχνότερες απ’ ό,τι παλαιότερα. 
Food Allergy in Babies and Children
Οι τροφικές αλλεργίες εμφανίζονται όταν το ανοσοποιητικό μας σύστημα αντιδρά σε ένα συστατικό της τροφής μας, συνήθως κάποια πρωτεΐνη, την οποία το σώμα μας θεωρεί επικίνδυνη.

Τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν μέσα σε λίγα λεπτά και να είναι από ήπια (πχ. φαγούρα) ως θανατηφόρα.

Πρέπει να διαχωρίσουμε τις τροφικές δυσανεξίες, οι οποίες προκαλούνται λόγω ανικανότητας του οργανισμού μας να χωνέψει κάποιο συστατικό της τροφής (πχ. λακτόζη του γάλακτος), προκαλώντας συμπτώματα όπως πόνος στην κοιλιά ή/και διάρροια.

Υπάρχουν πάνω από 170 γνωστά αλλεργιογόνα τρόφιμα, όμως οκτώ από αυτά προκαλούν το 90% των τροφικών αλλεργιών. Αυτά είναι το γάλα, τα αβγά, τα φιστίκια, οι καρποί με κέλυφος (πχ. κάσιους, καρύδια), το ψάρι, τα οστρακοειδή, η σόγια και το σιτάρι.
Αν και οι αλλεργίες στο γάλα, τα αβγά και τη σόγια είναι παροδικές στα παιδιά, οι τροφικές αλλεργίες στα φιστίκια και τους καρπούς, στα ψάρια και τα οστρακόδερμα μένουν για όλη τη ζωή.
Πώς θα προστατέψτε τα παιδιά με αλλεργίες από τις αλλεργικές αντιδράσεις; Άτομα που πάσχουν από τροφικές αλλεργίες πρέπει να αποφεύγουν τα τρόφιμα στα οποία έχουν αλλεργία καθώς και τα τρόφιμα στα οποία αυτά περιέχονται ή ενδέχεται να περιέχονται, λόγω επιμόλυνσης από σκεύη μαγειρικής και γραμμές παραγωγής σε εργοστάσια τροφίμων.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει:
1. Να γνωρίζετε τα τρόφιμα που περιέχουν ή ενδέχεται να περιέχουν το αλλεργιογόνο.
2. Να διαβάζετε με προσοχή τις ετικέτες τροφίμων που θέλετε να αγοράσετε. Στις ετικέτες πρέπει να αναγράφονται τα κοινά αλλεργιογόνα με έντονα γράμματα. Εάν η ετικέτα αναγράφει ότι ενδέχεται να περιέχεται κάποιο αλλεργιογόνο, είναι καλύτερο να ψάξετε για κάποιο άλλο τρόφιμο, καθώς και η παραμικρή ποσότητα μπορεί να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση.
3. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή κατά το μαγείρεμα με αλλεργιογόνα τρόφιμα. Χρησιμοποιήστε καθαρά σκεύη κοπής και μαγειρικής για τα τρόφιμα που θα καταναλώσει το άτομο με αλλεργία.
4. Γνωστοποιήστε την ευαισθησία του παιδιού στα άτομα που ετοιμάζουν το φαγητό τους, είτε πρόκειται για κάποιο συγγενικό πρόσωπο είτε για το μάγειρα όταν τρώτε εκτός σπιτιού.
5. Να έχετε μαζί σας κάποιο φαγητό ειδικά για το παιδί σας σε περίπτωση που δεν είναι διαθέσιμα τρόφιμα χωρίς το αλλεργιογόνο.
6. Ενημερώστε συγγενείς, φίλους, άλλους γονείς και φυσικά τους δασκάλους για τις τροφικές αλλεργίες του παιδιού σας καθώς και τον τρόπο αντιμετώπισής τους σε περίπτωση που το παιδί εμφανίσει αλλεργική αντίδραση.
7. Στα παιδικά πάρτι και τα δείπνα προσφέρονται πληθώρα τροφίμων που ενδέχεται να περιέχουν ή να έχουν επιμολυνθεί με το αλλεργιογόνο. Ενημερώστε την οικοδέσποινα και ρωτήστε για τον τρόπο παρασκευής και τα συστατικά των επικίνδυνων τροφών. Μπορείτε να προσφερθείτε να μαγειρέψετε κάποιο φαγητό που δεν περιέχει το αλλεργιογόνο.
8. Ενημερώστε το παιδί σας για την τροφική του αλλεργία, μιλήστε του για τα τρόφιμα που δεν πρέπει να καταναλώνει και ζητήστε του να μη δέχεται φαγητό από άλλα παιδιά που ενδέχεται να περιέχει το αλλεργιογόνο.

Εάν πιστεύετε ότι παιδί σας πάσχει από κάποια αλλεργία, επισκεφτείτε το γιατρό και τον αλλεργιολόγο σας. Να μην προχωρήσετε σε διατροφικούς περιορισμούς πριν τη διάγνωση από το γιατρό.
Η υιοθέτηση μιας υγιεινής και ποικίλης διατροφής είναι κλειδί στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών με αλλεργίες. Γι’ αυτό η αντικατάσταση των απαγορευμένων τροφίμων με άλλα εξίσου θρεπτικά τρόφιμα κρίνεται απαραίτητη.

Ζηλεύω τους φιλόλογους ...

... όχι γενικά και αόριστα γιατί είναι ο «κορμός» του εκπαιδευτικού επαγγέλματος αλλά γιατί το όλο πεδίο της διδασκαλίας των είναι αξιοζήλευτο και θαυμαστό, γιατί έχουν περισσότερες παιδαγωγικές ευκαιρίες μέσα στη σχολική αίθουσα από κάθε άλλη ειδικότητα εκπαιδευτικών.
Εγγονόπουλος Νίκος [1910-1985] | Ποιητής και η μούσα του
Αν ήξερα στα μαθητικά μου χρόνια ότι θα γινόμουνα εκπαιδευτικός, θα επέλεγα σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή και όχι στη Φυσικομαθηματική Σχολή (Βιολογικό τμήμα)˙ έτσι κι αλλιώς σε κλασικό Γυμνάσιο πήγαινα και στα θεωρητικά μαθήματα ήμουνα καλύτερα «εξοπλισμένος». 
Αλλά εκείνους τους καιρούς ήταν οι «θετικές επιστήμες» πολύ δελεαστικές στα σχέδια και στις φιλοδοξίες του μαθητόκοσμου και ταυτόχρονα ήταν πολλαπλές οι προκλήσεις των πτυχίων αυτών των επιστημών. Ποτέ στη ζωή δεν μπορείς να προσχηματίσεις την επαγγελματική σου πορεία και αυτό δεν είναι καθόλου αρνητικό, αφού η ομορφιά του μέλλοντος κρύβεται εν πολλοίς στην απροσδιοριστία του, στις αβεβαιότητές του και στην ελευθερία του.
Ας έλθουμε όμως στο βασικό ζήτημα του άρθρου μας, για να εξηγήσω το γιατί ζηλεύω τους φιλόλογους. Η διδασκαλία τους περιλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος γνωστικών αντικειμένων και έτσι έχουν «βαριά» μορφωτική / εκπαιδευτική αποσκευή και πολλαπλές επιλογές για την άσκηση του έργου τους. Μπορούν να διδάξουν Γλώσσα (τι πιο διαχρονικό και ουσιώδες…), Ιστορία (τι πιο ανθεκτικό και πολιτικό…), Λογοτεχνία (τι πιο γλυκύ και ωραίο…), Φιλοσοφία (τι πιο στοχαστικό και δημιουργικό…), Ψυχολογία (τι πιο προκλητικό και ανεξερεύνητο…), Έκθεση (τι πιο ποιητικό και όμορφο…). Αλλά η διδασκαλία της Έκθεσης είναι ένα ολόκληρο σχολείο από μόνη της. 
Δεν στηρίζεται στην απομνημόνευση, όπως γίνεται στα βασίλεια των άλλων μαθημάτων. Εδώ οι μαθητές / μαθήτριες θα εξασκηθούν στο παιχνίδι της σκέψης και στην τέχνη του λόγου. Θα εκφραστούν αυθεντικά. Θα είναι τα απόλυτα υποκείμενα της πράξης τους. Θα πάρουν μόνοι τους τα εργαλεία για να τεχνοτροπήσουν το πορτρέτο τους!

Αλλά δεν είναι μόνο το εύρος των επιστημών και μαθημάτων που τους προσδίδει τη μοναδική αίγλη. Πρόκειται για τη διδασκαλία των «κλασικής παιδείας», δηλαδή του «ιερού δισκοπότηρου» της θεσμικής εκπαίδευσης όπου γης και όπου χρόνου. Μπορεί η εν λόγω παιδεία να μην ανανεώνεται στον ίδιο ρυθμό και στην ίδια έκταση από την έρευνα της επιστήμης, όπως γίνεται στις θετικές επιστήμες, αλλά αυτό το συγκριτικό μειονέκτημα αντιρροπείται πλήρως από το γεγονός ότι η κλασική παιδεία είναι ουσιαστικά το ισχυρό πεδίο σύνδεσης όλων των γενεών μιας χώρας. Εμένα θα μου αρκούσε και μόνο η διδασκαλία της Οδύσσειας. Το να υπηρετείς τα νοήματα και τους συμβολισμούς του κορυφαίου πνευματικού έργου των ανθρώπων δεν είναι η απόλυτη ομορφιά;

Η παιδαγωγική λειτουργία στους φιλόλογους βρίσκει πάντα το πιο γόνιμο έδαφος για να αγγίξεις και να διαπλάσεις την ψυχή και το πνεύμα των μαθητών και των μαθητριών. 
Όταν διδάσκεις τα μεγάλα σύμβολα της ανθρώπινης σκέψης: τον Προμηθέα, την Αντιγόνη, τον Οιδίποδα…, όταν συναντάς κορυφές του ανθρώπινου πνεύματος: τον Όμηρο, το Σωκράτη, τον Αριστοτέλη, τον Σοφοκλή … ή κορυφές του νεοελληνικού πολιτισμού: τον Παπαδιαμάντη, τον Καζαντζάκη, τον Ρίτσο, τον Καβάφη…, ή κορυφές του Δυτικού κυρίως πολιτισμού και του πολιτισμού των πολιτισμών: τον Καντ, τον Βιργίλιο, τον Θερβάντες, τον Σαίξπηρ…, όταν θέτεις προ διαλογικής συζήτησης τις εμβληματικές μορφές μεγάλων ηρώων: του Οδυσσέα, του Αχιλλέα, του Έκτορα…, δεν ψηλαφίζεις την «καρδιά» του προβληματισμού και την ψυχή του στοχασμού όλων των Ελλήνων, δεν ψυχανεμίζεσαι με το πνευματικό παιχνίδι των απανταχού καλλιεργημένων κατοίκων αυτού του πλανήτη; 
Εδώ δεν χρειάζεται να κάνεις προεκτάσεις για τις κοινωνικές ή τις ηθικές όψεις της επιστήμης, γιατί είσαι μέσα στον πιο στενό πυρήνα της ανθρώπινης αγωνίας.

Υπάρχει και άλλη εικόνα μαγείας στο διδακτικό έργο των φιλολόγων, η διδασκαλία της γλώσσας. Τίθεται δηλαδή εδώ το ίδιο παιχνίδι της σκέψης και ο πυρήνας της αυτογνωσίας και της ετερογνωσίας και όχι ένα επιμέρους πεδίο του ορίζοντα των επιστημών. Και μόνο η διδασκαλία της μακράς πορείας της ενιαίας ελληνικής γλώσσας από τις πρώτες επιγραφικές της εμφανίσεις μέχρι τις σημερινές ντοπιολαλιές κάθε περιοχής της χώρας μας, με τους μετασχηματισμούς της και με τις μεταπλάσεις της αλλά και με τη σταθερότητά της δεν είναι η παρακολούθηση του τόσο δημιουργικού ταξιδιού του ίδιου του λαού μας και η πιο αυθεντική απεικόνιση του εαυτού μας;
Οι φιλόλογοι αγγίζουν τα μεγάλα ζητήματα του ανθρώπου, ψηλαφίζουν την ουσία των ονείρων των μαθητών και των μαθητριών. Είναι οι δημιουργοί της ψυχής του σχολείου. Ψυχανεμίζονται με το συναίσθημα των νέων. Ονειρεύονται μαζί τους και γεύονται ένα κομμάτι του μέλλοντός των. Έχουν τη θεία δωρεά του παιδαγωγού. 
Ας πάρουμε μόνο τα ζητήματα της «ζωής» και της «ανθρώπινης φύσης». Οι θετικές επιστήμες μελετούν τα εν λόγω ζητήματα με όλο και πιο νέα εργαλεία, κατακτούν όλο και πιο νέα ευρήματα. 
Αλλά η μελέτη της αρχαίας τραγωδίας με τους προβληματισμούς της μέσα από τις εμβληματικές μορφές της – της Αντιγόνης, του Οιδίποδα, του Προμηθέα – είναι πολύ πιο καίρια στην περιγραφή και στην ανάλυση αυτών των ζητημάτων. 
Όσο και πιο νέα επιστημονικά ευρήματα και να μας φέρνει κάθε ημέρα η μελέτη του DNA δεν πρόκειται να αγγίξει την ουσία της ανθρώπινης φύσης, όπως την αγγίζει η αρχαία τραγωδία!

Νίκος Τσούλιας

Αγαπημένε μου γονιέ, μη μου λες, δείξε μου!

Dad's helper
* Μη μου λες να μην είμαι ρατσιστής, δείξε μου πώς να σέβομαι τους διαφορετικούς.
* Μη μου λες να προσέχω το σώμα μου, δείξε μου πως προσέχεις εσύ το δικό σου.
* Μη μου λες να σέβομαι τους γονείς μου, δείξε μου πως σέβεσαι εσύ τους δικούς σου.
* Μη μου λες να είμαι έντιμος, δείξε μου τι είναι η τιμιότητα.
*Μη μου λες να αγαπάω, δείξε μου τι είναι η αγάπη.
* Μη μου λες να είμαι ο εαυτός μου, δείξε μου πώς να τον γνωρίσω.
* Μη μου λες τι να γίνω όταν μεγαλώσω, δείξε μου πώς να το αποφασίσω εγώ.
*Μη μου λες τι είναι η θρησκεία, δείξε μου πως την εφαρμόζεις στη ζωή σου.
* Μη μου λες να είμαι ηθικός, δείξε μου τη δική σου ηθική.

Γιατί αγαπημένε μου γονιέ, ό,τι και να λες, 

εγώ θα μαθαίνω από αυτά που μου δείχνεις!

Μωυσής

Ποιές είναι οι πιο επικίνδυνες ώρες για ένα παιδί;

Είναι οι ώρες που σπαταλάει στο facebook και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Μια έρευνα που ήδη έχει προβληματίσει πολλούς γονείς.

Τα παιδιά μας περνούν όλο και περισσότερες ώρες στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης έρχονται να επιβεβαιώσουν κάτι που πολλοί υποψιαζόμασταν. 
Το facebook το twitter και τα υπόλοιπα δίκτυα επικοινωνίας επηρεάζουν τον ύπνο των παιδιών στην εφηβεία αλλά και την ψυχική τους υγεία. Οι ερευνητές τονίζουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καταθλιπτικών συμπτωμάτων αλλά και αγχώδους διαταραχής!
Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν περίπου 500 έφηβοι ηλικίας 11 έως 17 ετών. Τα παιδιά αυτά όπως δήλωσαν στις απαντήσεις τους επενδύουν συναισθηματικά στα μέσα, δίνοντας περισσότερη σημασία από όσο θα έπρεπε στους διαδικτυακούς φίλους τους. 
Κάποια παιδιά δε δήλωσαν ότι πολλές φορές νιώθουν άγχος αν δεν απαντήσουν αμέσως σε ένα μήνυμα και βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση για να μη χάσουν κάποιο δίνοντας παραπάνω σημασία στην επικοινωνία από όση θα έπρεπε.
Η εικόνα άλλωστε ενός παιδιού που είναι συνέχεια συνδεδεμένο σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μέσω κινητού ή τάμπλετ είναι σε όλους μας γνώριμη και όπως παρατηρούν και οι μελετητές ο μέσος όρος ηλικίας όλο και μικραίνει: 10χρονα παιδιά παιδιά χρησιμοποιούν πολύ το FB - και ταυτοχρόνως σε πολλαπλές συσκευές, τονίζουν.
Τα πιο αγχωμένα παιδιά σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν εκείνα που πόσταραν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες! 
«Η εφηβεία μπορεί να είναι μία περίοδος μεγάλης επιρρέπειας στην έναρξη κατάθλιψης και αγχώδους διαταραχής και η φτωχή ποιότητα ύπνου να συμβάλλει σε αυτό», δήλωσε η καθηγήτρια Ψυχολογίας δρ Χέδερ Λίλαντ Γουντς από την ερευνητική ομάδα συμπληρώνοντας μάλιστα ότι η τα μέσα μπορεί να προκαλούν και το αίσθημα της χαμηλής αυτοπεποίθησης όταν το παιδί θεωρεί τον διαδικτυακό κόσμο παρόμοιο του πραγματικού και επενδύει πολλά σε αυτόν. 
«Ολοένα περισσότερα επιστημονικά στοιχεία υποστηρίζουν την ύπαρξη της σχέσης προβλημάτων ψυχικής υγείας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμα την αιτία», δηλώνει.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η επιστήμη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Μια πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο επιστημινικό συνέδριο του Σιάλτ στις ΗΠΑ επισημαίνει την αρνητική επίδραση που έχουν οι selfies στην ψυχολογία των νεαρών κοριτσιών αλλά και μεγαλύτερων γυναικών
«Η νέα κουλτούρα των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης όμως, επιδεινώνει την κατάσταση, από τη στιγμή που οι νέοι άνθρωποι βομβαρδίζονται καθημερινά από μη ρεαλιστικές εικόνες με τις οποίες συγκρίνονται, με αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεικόνα τους». 
Σύμφωνα με το Ίδρυμα Έρευνας Ευτυχίας της Κοπεγχάγης οι άνθρωποι που επιλέγουν να εγκαταλείψουν το facebook είναι πιο ευτυχισμένοι και παρουσιάζουν σημαντική μείωση του στρες, του θυμού αλλά και της μοναξιάς τους.