Monday 3 June 2019

Εγκυκλο-παιδικά: Υπάρχουν λευκές ελιές;

Το "Leucocarpa", που ονομάζεται επίσης "Leucolea", είναι μια ποικιλία ελιάς που χαρακτηρίζεται από μικρά φρούτα τα οποία, κατά την ωρίμαση, παίρνουν ένα λευκό χρώμα ελεφαντόδοντου.
«Κυρίως διαδεδομένη στις περιοχές της νότιας Ιταλίας, με ισχυρή παρουσία στην Καλαβρία, πιθανότατα εισήχθη κατά τον αποικισμό της Magna Graecia»,
 
ανέφερε ο Innocenzo Muzzalupo, ερευνητής στο Συμβούλιο Αγροτικής Έρευνας και Οικονομίας, Ερευνητικό Κέντρο για την Ελιά, τα εσπεριδοειδή και τα δένδρα (CREA-OFA), δήλωσε στους Olive Oil Times.
Λόγω του λευκού χρώματος των φρούτων, το οποίο στη δυτική κουλτούρα συμβολίζει την αγνότητα, κατέληξε να χρησιμοποιείται κυρίως για θρησκευτικούς σκοπούς.

«Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που παράγεται από αυτή την ποικιλία έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με όλα τα άλλα όσον αφορά τη σύνθεση των λιπαρών οξέων, των γεύσεων και των αρωμάτων που είναι χαρακτηριστικό ενός ελαφρού φρουτώδους προϊόντος», διευκρίνισε.
«Ένας μικρός αριθμός παραγωγών ........
.............

η συνέχεια στο Πρασινούλι
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Corto Ian: Ένα συγκινητικό animation μικρού μήκους που μαθαίνει στα παιδιά την Ενσυναίσθηση

Το Corto Ian είναι ένα animation μικρού μήκους που ξέρει να ξυπνά συναισθήματα. 
Προκαλεί ένα δυνατό καρδιοχτύπι στην καρδιά αυτού που το παρακολουθεί, το οποίο τον παρακινεί να συμμετέχει στην πραγματοποίηση ενός ονείρου: στη δημιουργία ενός κόσμου ανοιχτού σε όλους, ενός κόσμου στον οποίο όλοι θα έχουν την ίδια πρόσβαση στη χαρά, στην ευτυχία και στο παιχνίδι.
Ο Ian γεννήθηκε με εγκεφαλική παράλυση. Όπως όλοι οι άνθρωποι όμως, θέλει να έχει φίλους. Όπως επίσης όλοι οι υπόλοιποι, χρειάζεται να δουλέψει σκληρά για να τους αποκτήσει.
Η διάκριση, η προκατάληψη, το bullying και η αδιαφορία τον κρατούν μακριά από την αγαπημένη του παιδική χαρά. 
Αλλά ο Ian δεν θα τα παρατήσει τόσο εύκολα και θα καταφέρει κάτι καταπληκτικό.
Ο Ian δεν είναι μόνος. 
Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό παιδιών βρίσκεται καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι με κάποια μορφή δυσκολίας. 
Παγκοσμίως, ο αριθμός ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο. 
Η ενσωμάτωση είναι βασική ανάγκη για την κοινωνία μας. Μας καθιστά πλουσιότερους, μας χαρίζει το δώρο της διαφορετικότητας και ενός πιο δίκαιου κόσμου.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πώς να Διαλέξετε Βιβλία για Mικρά Παιδιά (1-5 ετών)

Έχετε σκεφτεί ότι το να διαλέξετε ένα βιβλίο για ένα παιδί είναι σαν να κάνετε ένα προξενιό; 
Δεν αρέσουν τα ίδια βιβλία σε όλα τα παιδιά και το κάθε παιδί έχει το δικό του γούστο και προτιμήσεις.
Υπάρχουν όμως μερικοί γενικοί κανόνες για να σας βοηθήσουν να διαλέξετε το σωστό βιβλίο για το παιδί σας, ανάλογα με την ηλικία του.
Βιβλία για Μωρά και Παιδάκια 1-3 Ετών
Ναι, ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς για να ξεκινήσει ο γονιός να διαβάζει στο παιδί του και να το βοηθήσει στη γλωσσική και συναισθηματική του ανάπτυξη!
Τα πολύ μωρά έλκονται από σχέδια που έχουν αντίθεση με το φόντο τους και μπορεί να είναι ασπρόμαυρα. 
Μετακινώντας ένα τέτοιο σχέδιο αργά μπροστά από το οπτικό τους πεδίο, τα μωρά μαθαίνουν να προσηλώνουν το βλέμμα τους στο στόχο και να το μετακινούν για να παρακολουθήσουν.

Καθώς μεγαλώνει το παιδάκι, ως δύο ετών, την προσοχή του τραβάνε τα έντονα χρώματα, τα μεγάλα σχήματα και τα απλά αντικείμενα. Είναι καλό να υπάρχει μια λέξη τυπωμένη κάτω από την εικόνα και να την επαναλαμβάνει ο γονιός στο παιδί, δείχνοντας και τη ζωγραφιά.
Επίσης, σε αυτή τη μικρή ηλικία τα παιδιά αγαπάνε τις ομοιοκαταληξίες και την απλή περιγραφή της εικόνας. Ως 2 ετών δε μπορούν να παρακολουθήσουν ‘πλοκή’ στην ιστορία.

3 Λόγοι Που Τα βιβλία Που Έχουν Μόνο Εικόνες Είναι Χρήσιμα
Μερικοί γονείς φοβούνται ότι τα βιβλία που έχουν μόνο εικόνες και όχι λέξεις είναι άχρηστα, επειδή στο ενήλικο μυαλό το βιβλίο είναι συνδεδεμένο με κείμενο. 
 Ωστόσο δεν είναι καθόλου άχρηστα τέτοια βιβλία! 

Οι εικόνες προσφέρουν:
· ‘τροφή’ στον εγκέφαλο του παιδιού
· το βοηθάνε να δημιουργήσει τις δικές του εικόνες και έτσι καλλιεργούν τη φαντασία
· και το βοηθάνε να δημιουργήσει απλές συνδέσεις μεταξύ εννοιών, κάτι που προάγει τον προφορικό λόγο και αργότερα βοηθά το παιδί να φτιάξει απλές ιστορίες.

Στα μικρά παιδιά μέχρι 3 ετών αρέσουν τα σκληρά βιβλία (μπορούν να τα μασήσουν, να τραβήξουν τις σελίδες τους και στην ουσία δεν καταστρέφονται!) που έχουν ‘παραθυράκια’ με κρυμμένα αντικείμενα από κάτω, ή βιβλία ρολόγια ή με κουμπιά και μουσική.
Διαλέξτε βιβλία που είναι διαδραστικά ή ενισχύουν την ενεργή συμμετοχή του παιδιού καθώς του τα διαβάζετε. Είναι σημαντικό την ώρα που του διαβάζετε, το παιδί να σκέφτεται για κάτι που παρουσιάζεται στο βιβλίο. 
Για παράδειγμα, όταν το βιβλίο έχει ρυθμό και κάποιο επαναλαμβανόμενο θέμα, το παιδί επαναλαμβάνει την ίδια φράση ή σηκώνει το ‘παραθυράκι’ για να δει τι κρύβεται από κάτω. Με αυτό τον τρόπο το παιδί βυθίζεται στην εμπειρία της γλώσσας και απολαμβάνει την ανάγνωση!

Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας και ΝηπιαγωγείουΤώρα πια, το παιδί μπορεί να παρακολουθήσει ιστορίες με οικεία αντικείμενα και εμπειρίες. 
Στα παιδιά αυτής της ηλικίας αρέσουν τα βιβλία με ομοιοκαταληξία και συχνή επανάληψη λέξεων ή καταστάσεων, που τα βοηθάει να μαντέψουν τι θα γίνει στη συνέχεια.

7 Στοιχεία που το Παιδί Νηπιαγωγείου 
Θέλει να Βρει σε ένα Βιβλίο
Έκπληξη στο τέλος μιας επαναλαμβανόμενης ιστορίας
Χιούμορ
Μυστήριο
Συναισθηματικές καταστάσεις και διαφορετικά συναισθήματα που έχουν οι ήρωες
Μπλεξίματα και προβλήματα των ηρώων της ιστορίας, μαζί με τη λύση τους
Χαρακτήρες που είναι είτε πολύ καλοί είτε πολύ κακοί (σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δε διακρίνουν ακόμα ότι υπάρχουν και ενδιάμεσες περιπτώσεις)
«Καλό τέλος», με δικαίωση του καλού ήρωα και τιμωρία του κακού ήρωα.
Σε αυτή την ηλικία αρέσουν στα παιδιά τα γνωστά παραμύθια που μέχρι τώρα άκουγαν προφορικά. Όταν τα παραμύθια βρίσκονται συγκεντρωμένα σε έναν τόμο, το παιδί έχει τη χαρά να ξεφυλλίζει το βιβλίο και να επιλέγει μόνο του το παραμύθι που θα διαβάσει το ίδιο ή θα του διαβάσετε εσείς.
Στα παιδιά αυτής της ηλικιακής ομάδας αρέσουν επίσης τα βιβλία-παιχνίδια που απαιτούν καλό συντονισμό ματιού-χεριού και κατασκευαστικές ικανότητες, ώστε να δημιουργήσουν κάτι με το βιβλίο (πχ κάστρο), ενώ παράλληλα εξασκούν την ικανότητα της φαντασίας τους, καθώς φτιάχνουν δικές τους σχετικές ιστορίες.

Διαλέξτε βιβλία που ενισχύουν τη γνώση της αλφαβήτας και τη φωνημική ικανότητα (δηλαδή την ικανότητα του παιδιού να συνδέει ότι το γράμμα «άλφα» έχει τον ήχο «α» και από αυτόν αρχίζουν διάφορες λέξεις).

Nα μια ενδεικτική λίστα με 7 ωραία βιβλία για το καλοκαίρι, για παιδιά 1-5 ετών
.................
περισσότερα εδώ: greekpsychologypages
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πώς να Διαλέξετε Βιβλία
για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας (6-12 ετών)

Αυτό το Καλοκαίρι, Διαβάστε με την Ψυχή σας!
Αυτό το καλοκαίρι διαβάστε πολλά βιβλία! 
Όχι μόνο το παιδί σας, αλλά και εσείς! 
Ο καλύτερος τρόπος για να παρακινήσετε το παιδί να διαβάζει είναι να σας δει κι εσάς να κρατάτε ένα βιβλίο στο χέρι.
Πρώτη Σχολική Ηλικία (6-8 ετών)
Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν στην πρώτη δημοτικού, κάποια αργούν και διαβάζουν στη δευτέρα, ενώ πολύ λίγα έχουν κατακτήσει πλήρως την ικανότητα ανάγνωσης στο νηπιαγωγείο.
Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα καλό είναι να διαλέξετε εικονογραφημένα βιβλία με ιστορία που αναπτύσσεται και εξελίσσεται και χαρακτήρες που ξεδιπλώνονται ζωντανά.
Είναι σημαντικό να δίνετε στο παιδί να διαβάζει μόνο του, πιο απλά βιβλία, προκειμένου να αυτοματοποιήσει την ανάγνωση (δηλαδή να εξασκηθεί και να διαβάζει χωρίς να συλλαβίζει). 
Επίσης σημαντικό είναι να διαβάζετε εσείς στο παιδί λίγο πιο ‘δύσκολα’ βιβλία, για την καλύτερη κατανόηση του γραπτού λόγου και την ανάπτυξη της ακουστικής ικανότητας.
Μερικοί εκδοτικοί οίκοι εκδίδουν βιβλία ‘πρώτης ανάγνωσης’, όπως αναγράφεται στο εξώφυλλο: αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για βιβλία με περισσότερο κείμενο και λιγότερη εικονογράφηση (μερικές φορές μπορεί να είναι απλώς σκίτσα), με απλή ιστορία και συνηθισμένο λεξιλόγιο, ώστε να μπορεί το μικρό παιδί να διαβάσει ανεξάρτητο.
Εκτός από μυθιστορήματα, υπάρχουν πολλά βιβλία πληροφοριών για τις μικρές τάξεις του δημοτικού. 
Προτιμήστε τα, αν ξέρετε ότι εκεί βρίσκονται τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας και μην ανησυχήσετε επειδή δεν διαβάζει πιο κλασικά βιβλία με ιστορίες. Με αυτό τον τρόπο καλλιεργείτε την αναγνωστική ικανότητα του παιδιού, ενώ παράλληλα ικανοποιείται η περιέργεια του παιδιού για πιο σύνθετα θέματα.

Παιδιά 9-12 ετών
Σε αυτές τις ηλικίες καλό είναι να λαμβάνει κανείς υπόψη το χαρακτήρα αλλά και τα ενδιαφέροντα του παιδιού, όταν του διαλέγει βιβλίο. 
Βιβλία με θέματα που αντλούν από την κοινωνική ζωή, την ιστορία, τις φιλίες, βιβλία που δείχνουν διαφορετικούς χαρακτήρες που έχουν να διαχειριστούν διάφορα θέματα στη ζωή τους αλλά και βιβλία τα οποία έχουν γίνει κινηματογραφικές επιτυχίες είναι καλές επιλογές γι’ αυτή την ηλικία.

Βάλτε Ποικιλία στη Βιβλιοθήκη του Παιδιού!
Προσφέρετε στο παιδί σας ποικιλία βιβλίων! 
Δώστε στο παιδί να διαβάσει εικονογραφημένα βιβλία, παιδικές εγκυκλοπαίδειες και βιβλία με πληροφορίες, σύγχρονο φανταστικό, επιστημονική φαντασία, μυθιστόρημα, ποίηση, κλασικά παιδικά βιβλία (ναι, αυτά που είχατε διαβάσει και εσείς σε αυτή την ηλικία!), ιστορικά βιβλία… 
Η ποικιλία προσφέρει ευχαρίστηση και βοηθάει το παιδί στο να εξοικειωθεί με διαφορετικά είδη βιβλίων, τα οποία θα συναντήσει καθώς μεγαλώνει. 
Καθώς το παιδί διαβάζει διαφορετικά είδη βιβλίων, θα αποκτήσει ευρύτερο λεξιλόγιο και καλύτερη κατανόηση των διαφορετικών δομών κειμένου. 
Έτσι, ένα παιδί που διαβάζει μυθιστορήματα, αντιλαμβάνεται ότι οι ιστορίες χρειάζονται ήρωες, πλοκή, αλλά επίσης καταλαβαίνει ότι η αφήγηση μπορεί να γίνει με διαφορετικούς τρόπους (σε πρώτο πρόσωπο από την πλευρά του ήρωα, αφήγηση από έναν αφηγητή, αφήγηση από ένα ζώο ή άψυχο αντικείμενο…).

Όσα πρέπει να προσέξτε, όταν Διαλέγετε Βιβλία για Παιδιά

📙 Αν το βιβλίο έχει πάρει κάποιο βραβείο, επιλέξτε το!
📕 Αν το βιβλίο βρίσκεται στη λίστα με τα προτεινόμενα που σας έδωσε το σχολείο, διαλέξτε το.
📘 Αν έχετε διαβάσει βιβλία από έναν συγγραφέα που σας άρεσαν, μη διστάσετε να τα προτιμήσετε και πάλι, αλλά επίσης δοκιμάστε και νέους συγγραφείς!
📗 Φροντίζει ο συγγραφέας να μην υπάρχουν στερεότυπα που βασίζονται στο φύλο, το χρώμα, τη φυλή, το επάγγελμα; (πχ να μην είναι πάντα ο γιατρός άντρας και η νοσοκόμα γυναίκα…).
📕 Διαλέξτε βιβλία που ‘χτίζουν’ πάνω στην εμπειρία του παιδιού, τη διευρύνουν, ενώ παράλληλα εμπλουτίζουν τη γνώση του για τον κόσμο γύρω του (πχ αν κάνατε πρόσφατα ένα ταξίδι, διαλέξτε ένα βιβλίο που μιλάει για ταξίδια.
📗 Επίσης, επειδή ένα παιδί δε μπορεί να αποκτήσει χειροπιαστή εμπειρία από το κάθε τι, καλό είναι να του προσφέρετε τη γνώση που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για να αποκτήσει αργότερα νέες γνώσεις και να έρθει σε επαφή με θέματα που το ενδιαφέρουν και δεν του είναι οικεία. 
Διαλέξτε βιβλία με ζώα, δεινόσαυρους, το πώς δημιουργούνται διάφορα φυσικά φαινόμενα, κλπ. για να του δώσετε περισσότερες πληροφορίες και γνώση.
📙 Το θέμα του βιβλίου να έχει γενική απήχηση, να είναι σχετικό με την ανάπτυξη του παιδιού και με κάποιον τρόπο να του ανοίγει νέους ορίζοντες σκέψης (πχ ένα παιδικό μυθιστόρημα για τη φιλία και πώς διαχειρίζεται κανείς τα προβλήματα φιλίας που προκύπτουν στην καθημερινότητα)
📘 Αν το βιβλίο σχετίζεται με πληροφορίες, είναι σωστές και σύγχρονες;
📗 Θυμηθείτε να διαλέξετε και βιβλία με πιο δύσκολες ή ειδικές λέξεις, για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη του λεξιλογίου του παιδιού σας. 
 Όταν το παιδί γνωρίζει πολλές λέξεις, η ανάγνωση και η κατανόηση του κειμένου γίνονται ευκολότερες.
📘 Διαλέξτε πολυπολιτισμικά βιβλία. Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να εκτεθεί σε διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς και μέσα από το βιβλίο να ακούσει τα έθιμα, τις συνήθειες και τα όνειρα παιδιών που ζουν σε άλλες χώρες. 
Με αυτό τον τρόπο βοηθάτε το παιδί σας να αποκτήσει γνώσεις αλλά και ευαισθησία για τη διαφορετικότητα, ώστε μεγαλώνοντας να γίνει πολίτης του κόσμου.

greekpsychologypages
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki