Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2018

Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά / αν τη δείτε την καλή μου χαιρετίσματα πολλά...


Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά
σαν θα δείτε το πουλί μου χαιρετίσματα πολλά

Σαν θα δείτε το πουλί μου χαιρετίσματα πολλά
μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά

Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό
ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ

Αν εσύ δε με πιστεύεις
τα λουλούδια μαρτυρούν
σε μεγάλον όρκο βάλ' τα
την αλήθεια να σού πουν

Σε μεγάλον όρκο βάλ' τα
την αλήθεια να σού πουν
αν εσύ δε με πιστεύεις
τα λουλούδια μαρτυρούν

Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό
ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ

Κάμω να σε λησμονήσω
μα η καρδιά μου σε πονεί
'συ είσ' η πρώτη μου αγάπη
'συ είσαι εκεί παντοτινή

Συ είσ' η πρώτη μου αγάπη
'συ είσαι κι η παντοτινή
κάμω να σε λησμονήσω
μα η καρδιά μου σε πονεί

Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό
ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ

Ίβαλα ίβαλα ωωω πόσες φορές θα σ' το πω
ίβαλα ίβαλα ωωω μόνο εσένα αγαπώ

Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά
σαν θα δείτε την καλή μου χαιρετίσματα πολλά

έϊβαλα έϊβαλα ωωω πάμε γιαλό γιαλό
έϊβαλα έϊβαλα ωωω μόνον εσένα αγαπώ

Πέντε φύλλα του σφεντάμου κι άλλα δυο του μενεξέ
μες τον κόσμο δεν ξανάδα ωραιότερη από σε

έϊβαλα έϊβαλα ωωω πάμε γιαλό γιαλό
έϊβαλα έϊβαλα ωωω μόνον εσένα αγαπώ

θα τ'ανοίξω τα φτερά μου να πετάξω σαν πουλί
να βρεθώ στην κάμαρά σου να σου πάρω ενά φιλί

έϊβαλα έϊβαλα ωωω πάμε γιαλό γιαλό
έϊβαλα έϊβαλα ωωω μόνον εσένα αγαπώ

κι αν εσύ δεν μου το δώσεις το φιλί που σου ζητώ 
θα το πάρω με το ζόρι και θα είναι πιο γλυκό

έϊβαλα έϊβαλα ωωω πάμε γιαλό γιαλό
έϊβαλα έϊβαλα ωωω μόνον εσένα αγαπώ

Το τραγούδι «Μενεξέδες και Ζουμπούλια» θεωρείται παραδοσιακό (επτανησιακό) τραγούδι που τραγουδιέται ακόμη και σήμερα κυρίως στις χορωδίες των νησιών. 
Ταυτόχρονα όμως ιστορία του χάνεται και στα βάθη της Μικράς Ασίας, με μικρές παραλλαγές στη μελωδία, την εναρμόνιση και τους στίχους. 
 Η διπλή αυτή πορεία του τραγουδιού δείχνει το πώς ταξίδευαν και ταξιδεύουν, στίχοι και μελωδίες απ' άκρη σ' άκρη του Ελληνισμού (και όχι μόνο...). 
 Τι κι αν το βαλσάκι παραπέμπει στη Δύση και ο τρίσημος ρυθμός του θυμίζει Επτάνησα. Στα 3/4 είναι επίσης γραμμένα πολλά υπέροχα μικρασιάτικα τραγούδια που πέρασαν και στην υπόλοιπη, νησιωτική κυρίως Ελλάδα.
 ...
Η μουσική αυτή είναι γνωστό ότι δεν γνώριζε σύνορα. 
Περνούσε από στόμα σε στόμα, από χωριό σε χωριό, από ήπειρο σε ήπειρο. Μόνος φραγμός της ήταν η γλώσσα. 
Κι αυτός όμως, πολλές φορές έσπαγε και το τραγούδι αποκτούσε νέους στίχους για να συνεχίσει το ταξίδι του και σε άλλους λαούς και άλλους πολιτισμούς. 

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Η Αγία Αικατερίνη η Μεγαλομάρτυς της Αλεξάνδρειας
και Πάνσοφος του Σινά

Η Αγία Αικατερίνη ή Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας, γνωστή και ως Μεγαλομάρτυς Αγία Αικατερίνη και κατά τους υμνολόγους της Ορθόδοξης Εκκλησίας Αικατερίνα (282 - 305), ήταν μία από τους Μεγαλομάρτυρες της Ορθοδοξίας, που έμεινε ακλόνητη στα πιστεύω της παρά τις πιέσεις και τα βασανιστήρια που υπέστη, κατά τον πρώιμο 4ο αιώνα.  

Η Αγία Αικατερίνη καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304 μ.Χ.) Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής. Ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, ρητορικής και γνώριζε πολύ καλά πολλές ξένες γλώσσες δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων.
Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης. Ασπάστηκε τον Χριστιανισμό, σε πολύ νεαρή ηλικία και εργάστηκε υπέρ αυτού με ενθουσιασμό και θέρμη για την διάδοση του. 
Η Αγία Αικατερίνη από νεαρότατη ηλικία είχε δείξει ασυνήθη ευσέβεια και προσήλωση στα Θεία όπου και ο θρύλος ότι δέχθηκε το "δακτυλίδι πνευματικής μνηστείας" από μέρους του Χριστού που της προσκόμισε η αειπάρθενος Μητέρα Του ή κατ΄ άλλους από τον Ίδιον.  
Σύμφωνα με τον Ρουφίνο, ύπαρχο της αυλής του αυτοκράτορα Θεοδόσιου, το πρώτο της όνομα ήταν Δωροθέα. Μετά τη βάφτιση της, όμως, έλαβε το όνομα Αικατερίνα, αυτή δηλαδή που είναι πάντα καθαρή, αγνή (αιέν καθαρινά, δηλαδή «η πάντοτε αγνή»). Έζησε στην Αλεξάνδρεια, στα χρόνια του αυτοκράτορα Μαξιμιανού.
Λέγεται ότι στην ηλικία των 18 ετών επισκέφτηκε τον Ρωμαίο αυτοκράτορα, ο οποίος ήταν πιθανόν ο Μαξιμίνος Β ή ο Μαξέντιος, και προσπάθησε να τον πείσει για το ότι ήταν εσφαλμένοι οι διωγμοί που διεξήγε κατά των Χριστιανών.

Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τον έπαρχο της περιοχής, ο οποίος προσπάθησε με συζητήσεις να την πείσει να αρνηθεί την πίστη της. 
Όταν ο έπαρχος διαπίστωσε την ανωτερότητά των λόγων της Αικατερίνης, συγκάλεσε δημόσια συζήτηση με τους πιο άξιους ρήτορες της Αλεξάνδρειας, 50 φιλοσόφους, γύρω από τη χριστιανική πίστη. Όχι μόνο έπεισε πολλούς από αυτούς με τα επιχειρήματά της, αλλά κατόρθωσε να τους μεταστρέψει προς τον Χριστιανισμό.
Ο Μαξιμιανός, μόλις το πληροφορήθηκε, εξοργίστηκε και προσπάθησε να καλοπιάσει την Αικατερίνη. Μόλις, όμως, πληροφορήθηκε ότι ή όμορφη αλεξανδρινή διανοούμενη προσηλύτισε τη σύζυγό του Φαυστίνα, τον σωματοφύλακά της Πορφύριο και 200 στρατιώτες, διέταξε τον αποκεφαλισμό τους και τη σύλληψη της Αικατερίνης, την οποία εξόρισε.
Η επιμονή της να μην απαρνηθεί τον Χριστιανισμό, προκάλεσε τη δήμευση της περιουσίας της και την καταδίκη της σε αργό θάνατο στον οδοντωτό τροχό. Ο τροχός έσπασε μόλις άγγιξε το σώμα της κι έτσι ο Μαξιμιανός διέταξε τον αποκεφαλισμό της. Τότε, από την ασώματο κεφαλή της, αντί για αίμα έτρεξε γάλα, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση. 
Στη συνέχεια, το πάναγνο σώμα της αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά της ομώνυμης χερσονήσου, όπου επί αιώνες έμεινε άταφο, κατά τους βιογράφους της και την ιερή παράδοση, μέχρι τον 6ο αιώνα, οπότε ερημίτες μοναχοί της περιοχής μέσω οράματος ειδοποιήθηκαν και κατέβασαν από το όρος το σώμα της αγίας και το εναπόθεσαν σε μαρμάρινη θήκη.
Έπειτα ενημερώθηκε ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ο οποίος έκτισε την ιερή Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά και την εκκλησία (καθολικό) της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (που κτίσθηκε μεταξύ 548 και 565) εντός της οποίας τοποθετήθηκε η μαρμάρινη θήκη. Στη μονή αυτή διασώζεται ένα σημαντικό θησαυροφυλάκιο της πρώιμης χριστιανικής τέχνης και αρχιτεκτονικής και πλήθος εικονογραφημένων χειρογράφων. 

Η πλειοψηφία των μοναχών είναι Έλληνες υπήκοοι. Η Μονή είναι ανεξάρτητη και έχει μια ιδιαιτερότητα την οποία γνωρίζουν όλοι οι χριστιανοί και ιδιαίτερα οι ελληνορθόδοξοι. Η Μονή υπάγεται δογματικά στην Εκκλησία της Ελλάδος και ανέκαθεν υπαγόταν εκεί. Από πνευματική πλευρά η Μονή υπάγεται στο ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. 
Και η Σιναϊτική Αδελφότητα, μια όαση Ορθοδοξίας στην έρημο,
θα είναι πάντα εκεί, ακοίμητοι φρουροί, εις τους αιώνες των αιώνων, ταις πρεσβείαις της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης.
Αμήν.


Την πανεύφημον νύμφην Χριστού υμνήσωμεν,
Αικατερίναν την θείαν και πολιούχον Σινά,
την βοήθειαν ημών και αντίληψιν ότι
εφήμωσε λαμπρώς τους κομψούς
των ασεβών του Πνεύματος τη μαχαίρα,
και νυν ως μάρτυς στεφθείσα,
αιτείται πάσι το μέγα έλεος.

Το Χαμομηλάκι

«Τα μαμαδογκρούπ στο Facebook είναι εκτός ελέγχου»

Ελληνίδα παιδίατρος ξεσπά:
............
«Κρατιέμαι τόσο καιρό να μη σχολιάσω, αλλά δε γίνεται άλλο. 

Η μάστιγα των μαμαδογκρούπ είναι εκτός ελέγχου.
Καταλαβαίνω την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ μαμάδων στο διαδίκτυο, την ανάγκη για κουτσομπολιό, την σύγκριση συνταγών για τα καλύτερα γιουβαρλάκια, την ανάγκη να αποδείξει η μία στην άλλη ποια θήλασε περισσότερο αλλά get a life ρε κορίτσια!
Ξεκολλήστε, έχει κουρκουτιάσει το μυαλό σας όλη μέρα στην ομάδα του “χρυσού θηλασμού”, “της μαγικής παιδικής διατροφής”, “του μακρύ χαλινού”, “των εξωτικών αλλεργιών”, “των σατανικών εμβολιών”.
Πάτε καλά; 
Σας δίνουν οδηγίες άγνωστοι από το διαδίκτυο για τα παιδιά σας και εσείς τις ακολουθείτε; 
Ξέρετε ποιος είναι αυτός ο άσχετος που σας λέει τι να κάνετε με την υγεία των παιδιών σας; 
Είστε τόσο ευκολόπιστες και οδηγείστε σε σοβαρές αποφάσεις για την υγεία τους κατόπιν παρότρυνσης από την Ευθαλία Ασχετοάσχετη και την Αμαλία Ξερόλα;

Αν κάτι συμβεί από ποιον θα ζητήσετε τα ρέστα; 
Επειδή το παιδί της άλλης είχε “κακό” παιδίατρο που δεν ήξερε πότε εισάγουμε τα passion fruits και το παστό καγκουρό στη διατροφή του βρέφους εσύ ακούς τον γκουρού του διαδικτύου;

Η άλλη λέει “διαβάζει πάνες” και δίνει οδηγίες στις μάνες από φωτογραφίες πάνας με κακά, για το αν έχει το παιδί αλλεργία στο γάλα και τι πρέπει να κάνει από πλευράς διατροφής. Ποια είσαι; η θείτσα η Γκολιώ που διάβαζε τα μελλούμενα στα εντόσθια των ζώων;

Άλλη, πιο ειδική, που χαίρει σεβασμού αρχηγού φυλής, βλέπει φωτογραφίες νεογέννητων που στέλνουν οι ίδιες οι μάνες και τους λέει αν έχουν βραχύ χαλινό και που πρέπει να πάνε να τον κόψουν (σε ποιον γιατρό, με ποια μέθοδο και πότε).
................
η συνέχεια εδώ

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι