Saturday 6 November 2021

Το λάθος έγινε σωστό και το σωστό λάθος…

Αν βγάλεις τον Χριστό από τη ζωή σου όλα επιτρέπονται.

Και αν δεν επιτρέπονται τώρα, σήμερα, θα επιτρέπονται αύριο, μεθαύριο, σε κάποια στιγμή στο μέλλον.

Οι κοινωνίες αλλάζουνε, το ίδιο τα ήθη, τα έθιμα, οι συνήθειες, οι ιδέες, οι απόψεις των ανθρώπων.

‘’Και είναι κακό αυτό;’’ θα πεις…

Τι να σου πω…

Κάποτε νόμιζα πως ήξερα τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Νόμιζα πως είναι πράγματα για όλους δεδομένα. Έσφαλλα όμως. Γιατί καθώς περνούσε ο καιρός, αλλάζανε τα πράγματα… Το λάθος έγινε σωστό και το σωστό πια λάθος…

Ξέρεις που κατέληξα;

Πως αν βγάλεις τον Χριστό από τη ζωή σου όλα επιτρέπονται.

Οι κοινωνίες αλλάζουνε, το ίδιο τα ήθη, τα έθιμα, οι συνήθειες, οι ιδέες, οι απόψεις των ανθρώπων…

Μόνο ο Χριστός παραμένει Ίδιος, στους αιώνες…

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος, Ψυχολόγος M.Sc. 

e-psyxologos.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες / Special Needs of Children with Learning Difficulties

Τι είναι η Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία;

Είναι μία διαταραχή στην ανάπτυξη του παιδιού που ξεκινάει συνήθως στη σχολική ηλικία και υπάρχει δυσκολία αναγνώρισης στη μετέπειτα ζωή. Περιλαμβάνει διαρκή προβλήματα μάθησης στα ακαδημαϊκά έργα, όπως είναι η ανάγνωση, ο γραπτός λόγος και τα μαθηματικά.

Ωστόσο, δε πρόκειται απλώς για αποτέλεσμα έλλειψης οδηγιών ή καθοδήγησης. Οι ικανότητες του παιδιού που πιθανόν να έχουν επηρεαστεί είναι η ανάγνωση στις απλές λέξεις, η ακουστική κατανόηση, το γράψιμο, ο συλλαβισμός, ο υπολογισμός πράξεων και η επίλυση μαθηματικών ασκήσεων. Οι δυσκολίες αυτές ίσως προκαλούν προβλήματα και σε άλλα εκπαιδευτικά μαθήματα, όπως είναι η Ιστορία, η Φυσική και οι Κοινωνιολογία.

Άρα, σύμφωνα με το DSM-V, οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι οι εξής:

Διαταραχή ανάγνωσης ↝ δυσκολία στην έκφραση, στη ροή, στο ρυθμό και στην κατανόηση του κειμένου. Η δυσλεξία περιγράφει ακριβώς τη διαταραχή ανάγνωσης και σχετίζεται με προβλήματα στην αναγνώριση, αποκωδικοποίηση και συλλαβισμό των λέξεων.

Διαταραχή στη γραπτή έκφραση ↝ προβλήματα στην ορθογραφία, στη γραμματική και στη στίξη ή στην σαφήνεια και οργάνωση του γραπτού κειμένου. Η δυσγραφία είναι ο όρος που περιγράφει αυτές τις δυσκολίες.

Διαταραχή στα μαθηματικά ↝ αδυναμία κατανόησης της φύσης των αριθμών, της μνήμης, του υπολογισμού και της επίλυσης προβλημάτων. Αυτή η διαταραχή εμφανίζεται συνήθως με τον όρο δισαριθμησία.

Μαθησιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς ↝ αφορά διαταραχές της μάθησης οι οποίες δεν πληρούν τα κριτήρια κάποιας ειδικής μαθησιακής διαταραχής και μπορεί να περιλαμβάνει προβλήματα και στις τρεις περιοχές (ανάγνωση, μαθηματικά, γραπτή έκφραση) που εμποδίζουν σημαντικά την σχολική επίδοση.

Περίπου 5 με 15% των παιδιών σε σχολική ηλικία (4% στους ενήλικες) βιώνουν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ το συχνότερο είδος είναι η Δυσλεξία.

Σε αυτού του τύπου διαταραχές υπάρχει ποικιλία στη σοβαρότητα του προβλήματος, η οποία κυμαίνεται από ήπια (μερικές δυσκολίες σε έναν ή δυο τομείς, αλλά με καλή προσαρμογή), μέτρια (εμφανείς δυσκολίες στη μάθηση, οι οποίες απαιτούν παρέμβαση ειδικού) και σοβαρή (αρκετά μεγάλη δυσλειτουργία στη μαθησιακή ικανότητα που, χωρίς επιπλέον υποστήριξη, το παιδί δε πετυχαίνει στα ακαδημαϊκά έργα) εμφάνιση αρνητικών συμπτωμάτων.

eltherapy
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τι μπορεί να κρύβει ο θυμός του παιδιού;

    Πολλές φορές ένα παιδί παρουσιάζεται θυμωμένο με τους γονείς, τα αδέλφια και τους φίλους του, με όλους να αναρωτιούνται τον λόγο που συμβαίνει αυτό.
Για να βοηθήσουμε λοιπόν ένα παιδί που είναι θυμωμένο είναι σημαντικό να ξεχωρίζουμε τη μια έκφραση θυμού από την άλλη λαμβάνοντας υπόψη ότι η αυθόρμητη σκέψη των παιδιών κάνει τον θυμό να εκδηλώνεται πιο συχνά.
     Το πρώτο βήμα επομένως για να βοηθήσετε το παιδί σας να διαχειριστεί το συναίσθημα του θυμού είναι να καταλάβετε πρώτα εσείς τι φταίει και θυμώνει.

Η ζήλια
Συχνά οφείλεται στην ύπαρξη αδελφών και είναι απόλυτα φυσιολογική. 
Οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να είναι μοναδικοί για τους γονείς τους, ακριβώς όπως επιθυμούμε να είμαστε ο μοναδικός έρωτας για το σύντροφό μας.
     Τα παιδιά, ιδίως τα μικρά, μαθαίνουν με οπτικά ερεθίσματα, επομένως είναι χρήσιμο οι γονείς να χρησιμοποιούν βιβλία με ζωγραφιές για να τους εξηγήσουν τα συναισθήματα. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία ανάλογων βιβλίων. Μπορείτε για παράδειγμα να διαβάσετε στο παιδί σας μια ιστορία για την αδελφική ζήλια.
     Αν έχετε και κάποιο ταλέντο στη μη λεκτική έκφραση, μπορείτε να συνοδεύσετε το κείμενο με μορφασμούς, οι οποίοι δηλώνουν αυτόν το θυμό, δείχνοντας δηλαδή στο παιδί με τι μοιάζει αυτό που αισθάνεται. Δείξτε του ότι όλοι μπορούν να το αισθανθούν και εκφράστε το μαζί. Με αυτό τον τρόπο βοηθάτε το παιδί να καταλάβει, μοιράζεστε το συναίσθημα, το απομυθοποιείτε και προσφέρετε διέξοδο στη συναισθηματική του φόρτιση.

Η δυσαρέσκεια
     Είναι κομμάτι της καθημερινής ζωής, τόσο των μεγάλων όσο και των μικρών ανθρώπων. Και όλους μας βοηθάει μια μικρής διάρκειας αποσυμπίεση
Στα παιδιά αυτή η αποσυμπίεση μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τον ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια.
     Τα οικογενειακά γεύματα έχουν και αυτόν το ρόλο, μόνο που στη μοντέρνα ζωή, πολλές φορές δυστυχώς θεωρούνται πολυτέλεια. Όμως, παλαιότερες επιστημονικές έρευνες στην Ψυχολογία έχουν αποδείξει ότι τρία κυρία οικογενειακά γεύματα την εβδομάδα συσχετίζονται με ραγδαία μείωση παραβατικών συμπεριφορών όταν τα παιδιά αυτά έφταναν στην εφηβεία. Γι’ αυτό θα πρέπει να προσπαθήσετε να τα εντάξετε στην οικογενειακή σας ζωή απολαμβάνοντας ποιοτικό χρόνο όλοι μαζί.
     Δίνοντας στο παιδί την ευκαιρία να εκφραστεί στον οικογενειακό κύκλο την ώρα του φαγητού, για παράδειγμα, ή σε κάποια άλλη οικογενειακή στιγμή, βοηθάμε την έκφραση, την αποσυμπίεση και το μοίρασμα των εμπειριών. Αυτό και μόνο προσφέρει ψυχική ανακούφιση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα παιδί και το κάνει να δυσανασχετεί και να θυμώνει θα μπορούσε να σχετίζεται με ένα φίλο στο σχολείο, με το ότι δεν αισθάνεται πολύ ικανό σε κάποιο μάθημα, παιχνίδι ή σπορ.

Το άγχος
     Η έννοια των ορίων στη διαπαιδαγώγηση είναι συχνά παρεξηγημένη από τους γονείς στη σύγχρονη εποχή. Οι νέοι γονείς φοβούνται να πουν όχι στο παιδί τους. Αυτή η τάση έλλειψης ορίων, δημιουργεί όμως πολλές φορές μια αναστάτωση στο παιδί. 
Σε αυτήν την περίπτωση θυμού, το παιδί δεν έχει την παραμικρή ιδέα του λόγου για τον οποίο είναι θυμωμένο. Απλώς, είναι έτοιμο να μουτρώσει, να θυμώσει, να πει «όχι» με το σώμα και τα λόγια του.
     Σε αυτήν την περίπτωση, είναι σημαντικό οι γονείς να ενημερωθούν, με βιβλία και με μέσω συμβουλευτικής ή μαθήματων για γονείς, προκειμένου να μπορέσουν να συμπαρασταθούν στα παιδιά τους. 
Τι είναι βασικό να θυμούνται; Ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη να γνωρίζουν τα όρια μέσα στα οποία μπορούν να κινηθούν γιατί έτσι αισθάνονται ασφάλεια. Και παρότι ο ρόλος τους είναι σιγά σιγά να σπρώχνουν αυτά τα όρια για να αυτονομηθούν όταν τα όρια είναι ρευστά, αυτό λειτουργεί σαν κινούμενο έδαφος και τους προκαλεί ανασφάλεια και άγχος.
      Όπως επισημαίνει η κυρία Μεγαλοκονόμου η σωστή διαπαιδαγώγηση του συναισθηματικού κόσμου, στον οποίο ανήκει και το συναίσθημα του θυμού, απαιτεί χρόνο και υπομονή. Επίσης ενισχύει τη λεγόμενη συναισθηματική νοημοσύνη, στην οποία ξεχνάμε να εκπαιδεύσουμε τους μικρούς πρωταγωνιστές της ζωής μας, μία διαδικασία που στηρίζει τον άνθρωπο, σε πολλές στιγμές της ζωής του.

πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki