Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2018

Μόλις το 1% των περιστατικών παιδικής κακοποίησης
καταγγέλλεται στις Αρχές

Το τρίπτυχο κατά της κακοποίησης: 
Ενημέρωση, Πρόληψη, Επικοινωνία

Ένωση «Μαζί για το Παιδί», 
Ημερίδα για την Παιδική Κακοποίηση
Σύμμαχος της κακοποίησης η ντροπή
Ένα φαινόμενο που έχει πάρει διαστάσεις ανησυχητικές και δεν είναι άλλο απ’ αυτό της παιδικής κακοποίησης αναλύθηκε από επιστήμονες και ειδικούς σε ημερίδα που διοργάνωσε η Ένωση «Μαζί για το Παιδί» με συντονίστρια την δημοσιογράφο, Κατερίνα Τζουμερκιώτη, το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Στην Ελλάδα οι 9 στις 10 περιπτώσεις παιδικής κακοποίησης δεν αναφέρονται ποτέ
«Στην παιδική κακοποίηση βλέπουμε μόνον την κορυφή του παγόβουνου. Το πραγματικό πρόβλημα είναι πολύ ευρύτερο και βαθύ. Γι’ αυτό και χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση και ευαισθητοποίηση». 
Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Διευθυντή Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Παίδων, «Π. & Α. Κυριακού» και αντιπρόεδρο της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», Ιωάννη Παπαδάτο.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά του. 
Με βάση τις εκτιμήσεις, στην Ελλάδα οι 9 στις 10 περιπτώσεις παιδικής κακοποίησης δεν αναφέρονται ποτέ και παραμένουν χωρίς διάγνωση και αντιμετώπιση. 
Σύμφωνα με έρευνες, 1 στα 2 παιδιά στη χώρα μας έχουν πέσει θύμα τουλάχιστον μίας εμπειρίας σωματικής βίας, το 1 στα 10 παιδιά έχουν πέσει θύματα σε περιστατικά σεξουαλικής βίας, ενώ σχεδόν 3 στα 10 παιδιά θεωρούν ότι είναι παραμελημένα. 
Παράλληλα, μία στις τέσσερις Ελληνίδες άνω των 15 έχει βιώσει σωματική ή σεξουαλική βία τουλάχιστον μια φορά στη ζωή της.

Η σημασία της Επικοινωνίας
Ο κοινός παρονομαστής που επισήμαναν έντονα οι ειδικοί ήταν η «επικοινωνία». Αυτή που πρέπει να αναπτυχθεί στους κόλπους της οικογένειας καθώς η πρόληψη για το οποιοδήποτε συμβάν είναι σίγουρα καλύτερη του «θεραπεύειν». 
 Η ενημέρωση απαιτείται καθώς αυτή είναι η βάση της επικοινωνίας.

«Να μάθουμε να διαβάζουμε τα “σημάδια”»
«Η κακοποίηση, όπως και ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι καινούριες έννοιες. Πάντα υπήρχαν αλλά δεν ξέραμε το εύρος τους», επισημαίνει ο Ομότιμος Καθηγητής Παιδιατρικήςκαι Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», Χρήστος Μπαρτσόκας, ο οποίος προλόγισε την ημερίδα. 
Σκιαγραφώντας τον τύπο των παιδιών που πέφτουν θύματα κακοποίησης μίλησε για παιδιά που έχουν «περιθωριοποιηθεί» κοινωνικά και είναι πιο ευάλωτα από τα υπόλοιπα.

Γι’ αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπαρτσόκα, θα πρέπει να δείχνουμε προσοχή στα σημάδια που ενδέχεται να υποκρύπτουν φαινόμενα κακοποίησης. 
«Χαμηλή αυτοεκτίμηση, αδυναμία ενός παιδιού να αγαπήσει ή να εμπιστευτεί, επιθετικότητα, θυμός, άγχος, φόβος, παραβατικές ή αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, όλα αυτά θα πρέπει να μας προβληματίσουν», εξηγεί.

«Χαρτογραφώντας» το μέγεθος του προβλήματος στην Ελλάδα
Την σκυτάλη έλαβε η Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής, Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ, Ελένη Λαζαράτου η οποία παρουσίασε το μέγεθος του φαινομένου στην Ελλάδα.
Η κυρία Λαζαράτου εξήγησε, ότι το φαινόμενο 
«αφορά όλες τις μορφές σωματικής, σεξουαλικής και συναισθηματικής κακοποίησης, την παραμέληση ή αμέλεια φροντίδας και θεραπείας, την εμπορευματοποίηση ή άλλου είδους εκμετάλλευση του παιδιού».
Παράλληλα, παρουσίασε συγκλονιστικά στοιχεία από την έρευνα που είχε διεξάγει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Ιατροδικαστική Υπηρεσία του νομού Θεσσαλονίκης, για το χρονικό διάστημα 2005-2015. Σύμφωνα με αυτά 90 περιστατικά ήταν αυτά της σωματικής κακοποίησης. Το 54,4% αφορούσε αγόρια και 45,6% κορίτσια. Ο μέσος όρος ηλικιών ήταν 9 έτη, ενώ προήλθαν 5 θάνατοι από σοβαρές κακώσεις.
Το 77,7% των δραστών των παραπάνω περιπτώσεων ήταν ένας από τους δύο γονείς και συχνότερα ο πατέρας (54,4%).

Μόλις το 1% καταγγέλθηκε
Στην συνέχεια η κα. Λαζαράτου ανέφερε στοιχεία της Έρευνας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος BECAN (Επιδημιολογική Μελέτη για την Κακοποίηση και Παραμέληση του Παιδιού στα Βαλκάνια.
Σύμφωνα με αυτήν ρωτήθηκαν 12.000 παιδιά ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου , Α' Λυκείου σε σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης. 
Το 76,8% είχαν υποστεί σωματική βία και 16,2% σεξουαλική και μόνο το 1% αναφέρθηκε στις Αρχές. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα ανάμεσα στα κρούσματα που λαμβάνουν χώρα και σε εκείνα που τελικά καταγγέλλονται στις αρμόδιες υπηρεσίες στη χώρα μας.

Πιο ευάλωτα σε κακοποίηση βρέφη και παιδιά έως 4 ετών
Την ίδια ώρα, οι έρευνες αποκαλύπτουν ότι πιο ευάλωτη ηλικιακά ομάδα σε κακοποίηση είναι τα βρέφη και τα παιδιά έως 4 ετών. 
«Οι συγκεκριμένες κατηγορίες κακοποιούνται συχνότερα, ενώ διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από κακοποίηση», 
ανέφερε η οικογενειακή ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια, Αλεξία Βερνίκου.
Σοκαριστικά είναι και τα στοιχεία για τους θύτες, καθώς «9 στις 10 κακοποιήσεις έχουν θύτη κάποιον που γνωρίζει καλά το βρέφος/παιδί».
Μάλιστα η κα. Βερνίκου μίλησε για το «Σύνδρομο ταρακουνήματος» γνωστό και ως «Shaken Baby Syndrome» το οποίο αποτελεί την πιο διαδεδομένη μορφή σωματικής κακοποίησης σε βρέφη και παιδιά έως 2 ετών. 
 Αφορά τη σοβαρή εγκεφαλική βλάβη που προκαλείται όταν ο ενήλικας τινάζει βίαια ένα βρέφος ή μικρό παιδί. 
H ανατάραξη καταστρέφει τα κύτταρα του εγκεφάλου, ενώ το 25% των περιστατικών οδηγούνται σε θάνατο και 60% των περιπτώσεων έχουν μόνιμες αναπηρίες στη ζωή τους.

Ένα πρόβλημα που αποκαλύπτεται παρεμπιπτόντως
Η Βάνα Παπαευαγγέλου, Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Διευθύντρια Γ΄ Παιδιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ, ΠΓΝ Αττικόν και η Αλεξάνδρα Σολδάτου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» ανέπτυξαν με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο ποιοι είναι οι κίνδυνοι που προκύπτουν από την παραμέληση των παιδιών.
Αναφέρθηκαν οι άμεσες επιπτώσεις (σοβαροί τραυματισμοί, αναπηρία, έως και θάνατος) με συγκεκριμένα παραδείγματα από την κλινική εμπειρία, οι απώτερες επιπτώσεις (νοσήματα στην ενήλικο ζωή) με επιδημιολογικά, πειραματικά και εργαστηριακά δεδομένα και οι επιπτώσεις για την υγεία της επόμενης γενιάς με πολύ πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα.

Η λύση στην άλλη άκρη του ακουστικού-Γραμμή 115 25 Μαζί για το Παιδί
Ο ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής του «Μαζί για το Παιδί», Λευτέρης Πετρόπουλος, εξήγησε ότι στη Συμβουλευτική Γραμμή 11525 του Μαζί για το Παιδί, πολλές φορές αντιμετωπίζουν αιτήματα που υποκρύπτουν κακοποίηση. 
«Όταν καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν δυσκολίες στην οριοθέτηση της συμπεριφοράς ενός παιδιού, επιθετικότητα, παραβατικότητα και απομόνωση, προσπαθούμε να διερευνήσουμε το ενδεχόμενο κακοποίησης», εξηγεί.
Οι άνθρωποι της Γραμμής 11525 προσπαθούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών και δέχονται καταγγελίες ανώνυμες ή επώνυμες για περιστατικά κακοποίησης ανηλίκων και προσπαθούν να παραπέμψουν στις αρμόδιες αρχές, ανέφερε ο κοινωνικός λειτουργός – ψυχοθεραπευτής, Νίκος Γιώτας, σημειώνοντας πάντως ότι κομβικό στοιχείο είναι να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη των ατόμων που ζητούν βοήθεια.

Η παιδική κακοποίηση αφήνει το σημάδι της στον εγκέφαλο
Πέρα από τα ανεξίτηλα ίχνη που αφήνει η κακοποίηση στον παιδικό ψυχισμό, οι επιδράσεις είναι ορατές και στον εγκέφαλο. 
Όπως ανέλυσε η κυρία Μαρίνα Μαρτίνου, που ασχολείται με την Αναπτυξιακή Γνωστική Νευροεπιστήμη, η κακοποίηση πιθανότατα προκαλεί στο παιδί 
«ευπάθεια στη μελλοντική ψυχοπαθολογία και ιδιαίτερα στη μετατραυματική αγχώδη διαταραχή», ενώ «μπορεί να συντελεί στην ανάπτυξη προβλημάτων συμπεριφοράς, όπως η σεξουαλική δυσλειτουργία αργότερα στη ζωή».
Ακόμη περισσότερο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι με βάση τελευταίες έρευνες, οι τραυματικές εμπειρίες που έζησαν προηγούμενες γενιές μπορούν να επηρεάσουν επιγενετικά και τις επόμενες γενιές, «κληρονομώντας» τις επιπτώσεις του προβλήματος.

pinakio
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ήθελε Πνύκα η μούρη του ...

Για να πας στη Πνύκα, να μιλήσεις, πρέπει να έχεις κάτι να πεις.
Και άμα πεις, αυτό που θα πεις πρέπει να είναι συμβατό με αυτό που αντιπροσωπεύει η Πνύκα.
Και αυτό που αντιπροσωπεύει η Πνύκα είναι η Δημοκρατία.
Γιατί εκεί γεννήθηκε η Δημοκρατία.
Εκεί λειτουργούσε η Εκκλησία του Δήμου.
Από εκεί πήραν το όνομά τους όλες οι Εκκλησίες της Γης.
Για να μιλήσεις εκεί, δεν πρέπει να υπόσχεσαι Δημοκρατία, πρέπει να παρέχεις Δημοκρατία.
Εκεί μίλησαν οι Μεγάλοι: Ο Θεμιστοκλής, ο Αριστείδης, ο Περικλής, ο Δημοσθένης, ο Αισχίνης ο Κολοκοτρώνης.
Μίλησαν αυτοί που έστησαν την Δημοκρατία.
Μίλησαν αυτοί που θυσιάστηκαν για τη Δημοκρατία.

Όχι ο Μικρόν !!
Τα στερνά λέει, τιμούν τα πρώτα. Και ο Μικρόν είναι στα στερνά του, επειδή ατίμασε την Πνύκα.
Μα είναι δυνατόν! Να συλλαμβάνει Σχολεία;
Είναι δυνατόν να γονατίζει μαθητές;
Είναι δυνατόν να μπαίνει ένοπλος μέσα στους ναούς της Παιδείας;
Είναι δυνατόν να φέρεται στα παιδιά σαν αιχμαλώτους πολέμου;
https://www.youtube.com/watch?v=TnOwLMdYBDs
Δεν μένει τώρα παρά να τα εκτελέσει.
Έτσι όπως εκτέλεσαν εδώ ένα παιδί 15 χρονών, εν ψυχρώ, επειδή ο ένστολος την είδε εξουσία και το παιδί "ήταν" αντι-εξουσία.
Να πιάσει ο Μικρόν όλα τα κίτρινα γιλέκα και να τα εκτελέσει, να ανάψει φούρνους και να τα κάψει.
Τρόμαξαν οι Γάλλοι, μη βγει η Λεπέν και πήγαν και βγάλαν πρόεδρο ένα τσουτσέκι γιάπη που ήθελε και Πνύκα.
Αλλά, δίπλα στην Πνύκα είναι ο Άρειος Πάγος. ο βράχος, που δικάστηκε ένας θεός. 
Ο Άρειος Πάγος περιμένει τον Μικρόν για να τον καταδικάσει, επειδή ο καθαγιασμένος από τον Απόστολο των Εθνών Παύλο, βράχος, χρωστάει τη δίκη και την καταδίκη σε αυτούς που δεν τιμούν την Δημοκρατία και τη Δημοκρατία του Χριστού. Να δικάσει όλους αυτούς τους Ευρωπαίους που τους δώσαμε την αρχαία Δημοκρατία και τη Δημοκρατία του Χριστού και δεν την τίμησαν. Την κακοποίησαν.

Γι' αυτό θέλω άσυλο το σπίτι μου, την Εκκλησιά μου και το Σχολειό μου, ΑΣΥΛΟ πάση θυσία... 

Το Χαμομηλάκι

Δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά
να γίνουν εξυπνότερα

Οι επιστήμονες αναφέρουν συχνά ότι τα πρώτα δέκα χρόνια της ζωής ενός παιδιού, είναι πολύ κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους
Είναι τα χρόνια που ο εγκέφαλος δημιουργεί τα πιο πολλά νευρωνικά δίκτυα.
Μπορεί να μην αποτελεί έκπληξη ότι το διάβασμα επιδρά θετικά στην νοημοσύνη των παιδιών, αλλά μάλλον μας παραξενεύει ότι θετικά επιδρούν τα βιντεοπαιχνίδια και ο αθλητισμός.
Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες προτάσεις των ειδικών.

Να τρώνε καλό πρωινό
Ο εγκέφαλος του παιδιού χρειάζεται σωστή ισορροπία θρεπτικών ουσιών όπως γλυκόζη, σίδηρο, βιταμίνη Α, βιταμίνη Β, ψευδάργυρο και φυλλικό οξύ
Τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη μνήμη, μεγαλύτερη συγκέντρωση και διάρκεια προσοχής.

Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι ο θηλασμός βελτιώνει την υγεία και την ευφυΐα των μωρών.
Βάλτε όριο στον τηλεοπτικό τους χρόνο
Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο μακριά από την τηλεόραση για να αναπτύξουν τις κοινωνικές δεξιότητες και να κάνουν τα μαθηματά τους.

Για τα μικρά παιδιά και τα βρέφη, έχει διαπιστωθεί ότι η τηλεόραση δεν έχει καμία εκπαιδευτικά ωφέλεια.
Ο χρόνος για ‘ελεύθερο’ παιχνίδι πρέπει να είναι υποχρεωτικός
Το παιχνίδι χωρίς κανόνες ήταν πάντα ένα σημαντικό μέρος του να “είσαι παιδί,” αλλά είναι επίσης ζωτικής σημασίας και για την ανάπτυξη του παιδιού. Ο υπερπροστατευτισμός μπορεί να δημιουργήσει ακόμα και ψυχολογικά προβλήματα.

Το “ελεύθερο’ παιχνίδι όχι μόνο βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες, αλλά επιπλέον τα βοηθάει να εξελιχθούν σ’ ευτυχέστερους και υγιέστερους ενήλικες.
20 λεπτά άσκησης βοηθάει τα παιδιά πάρα πολύ
Μια Σουηδική μελέτη που έγινε σε πάνω από ένα εκατομμύριο 18αρηδες, έδειξε ότι η γυμναστική σχετίζεται με το IQ.
Το πώς ακριβώς επηρεάζει η άσκηση την ανάπτυξη του εγκεφάλου είναι ακόμα ασαφές. 

Όμως οι μελέτες δείχνουν ότι 20 λεπτά άσκησης πριν από κάποια εξέταση, βελτιώνουν σημαντικά τα αποτελέσματα παιδιών ηλικίας 9 και 10 ετών.
Διαβάστε με τα παιδιά σας
Εδώ και πολύ καιρό ένας γνωστός τρόπος για τη βελτίωση της νοημοσύνης των παιδιών είναι το διάβασμα.

Τα παιδιά που οι γονείς τους διαβάζουν συχνά, μαθαίνουν γρηγορότερα να γράφουν κι αποκτούν μεγαλύτερο αριθμό δεξιοτήτων.
Βάλτε τα παιδιά νωρίς για ύπνο
Μελέτες από ερευνητική ομάδα πανεπιστημίου στην Καλιφόρνια, δείχνουν ότι τα παιδιά με τακτικές ώρες στον ύπνο, τα καταφέρνουν καλύτερα στην γλώσσα, μαθηματικά και ανάγνωση.

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να κοιμούνται τουλάχιστον έντεκα ώρες , και τα παιδιά έως την ηλικία των 12 ετών τουλάχιστον δέκα ώρες .
Έπαινέστε την καλή προσπάθεια, όχι την νοημοσύνη
Τα παιδιά σας μπορεί να είναι έξυπνα, αλλά θα πρέπει να επικεντρωθείτε στο να τα επαινείτε για την προσπάθεια που κατέβαλαν για την επιτυχία στις εργασίες τους.

Τα παιδιά που επαινούνται για την ευφυΐα τους, συχνά αισθάνονται ότι αυτό είναι κάτι δεδομένο, οπότε τυχόν λάθη ή αποτυχίες θα βλάψουν σοβαρά την αυτοπεποίθησή τους.
Τα παιδιά που έχουν επαινεθεί για την προσπάθεια συχνά επικεντρώνονται περισσότερο στη μάθηση, και δεν φοβούνται μια πρόκληση, ή μια αποτυχία ή να ξαναδοκιμάσουν.

Να παίζουν βιντεοπαιχνίδια
Οι μελέτες δείχνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να βελτιώσουν πολλές ικανότητες. 
Σύμφωνα με μελέτη του UC Berkeley, τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να βελτιώσουν:
συντονισμό χεριών-ματιών
ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
συλλογισμό
αναγνώριση προτύπων
ακρίβεια εκτιμήσεων
έλεγχο υποθέσεων
διαχείριση πόρων
γρήγορη σκέψη και αντίδραση
μνήμη
χωρική αντίληψη
αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων
Ασφαλώς και δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση…

Ν’ ασχοληθούν με τη μουσική
Οι μελέτες δείχνουν ότι η εκμάθηση μουσικής βοηθάει τα παιδιά να γίνουν εξυπνότερα. Κατά μέσο όρο, οι μαθητές μουσικής έχουν καλύτερη απόδοση στα τεστ.

Στα μαθήματα μουσικής εμπλέκονται διαφορετικά αντικείμενα – όπως η απομνημόνευση, έκφραση συναισθημάτων, ο συγχρονισμός – κάτι που φαίνεται να έχει θετική επίπτωση.
Να μάθουν μια ξένη γλώσσα
Οι πρώτες μελέτες σε αυτόν τον τομέα έχουν δείξει ότι τα δίγλωσσα παιδιά τα καταφέρνουν καλύτερα σε στρεσογόνες συνθήκες και εστιάζουν καλύτερα στις πληροφορίες.

Η έρευνα συνεχίζεται ακόμα, αλλά πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η κορύφωση της ικανότητας εκμάθησης ξένων γλωσσών, σταματάει πριν από την εφηβεία. 
Έχει αποδειχθεί ότι τα μικρά παιδιά μπορούν να μαθαίνουν νέες γλώσσες με σχεδόν τέλεια άνεση και με προφορά.

antikleidi
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ο «Άκης Χεράκης» και η Ιδιοπαθής Νεανική Αρθρίτιδα

Το "ταξίδι" των παιδιών με ιδιοπαθή νεανική αρθρίτιδα γίνεται πιο εύκολο, με τη βοήθεια του «Άκη Χεράκη». 
Η χαριτωμένη μασκότ της νέας ιστοσελίδας www.enaxeraki.gr εξηγεί με τον πιο εύληπτο τρόπο λεπτομέρειες για τη νόσο και παράλληλα μοιράζεται χρήσιμα tips για πιο εύκολη καθημερινότητα. 
Όταν ένα παιδί διαγιγνώσκεται με ιδιοπαθή νεανική αρθρίτιδα, τα ερωτήματα είναι πολλά και βασανιστικά. Ένα στα χίλια παιδιά θα εμφανίσει το αυτο-άνοσο νόσημα ακόμη και σε πολύ μικρή ηλικία.
Η ιδιοπαθής νεανική αρθρίτιδα είναι το τρίτο πιο συχνό νόσημα στα παιδιά, μετά την επιληψία και τις δυσλειτουργίες του θυρεοειδούς, όπως εξήγησαν οι γιατροί σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της νέας ιστοσελίδας www.enaxeraki.gr.

«Μετά από κύκλους φλεγμονών το αρθρικό υγρό καταστρέφει την άρθρωση. Το παιδί κουτσαίνει, είναι μίζερο, χάνει βάρος. Η ασθένεια θεραπεύεται, αλλά δεν ιάται»
είπε η παιδίατρος - ρευματολόγος παίδων, ακαδημαϊκή υπότροφος Β' Παιδιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ και λέκτορας παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Κύπρου Δέσποινα Μαρίτση.
Σε ένα στα τρία παιδιά η νόσος θα έχει εξάρσεις και υφέσεις και στα δύο στα τρία μετά την ηλικία των 18 ετών "κοιμάται".

Τα συμπτώματα είναι πόνος, πρωινή δυσκαμψία, χωλότητα (όταν το παιδί κουτσαίνει), οίδημα, τοπική ευαισθησία, περιορισμένη κινητικότητα και σε μυίκή ατροφία - ανισοσκελία.
Στην Ελλάδα ευτυχώς το επιστημονικό προσωπικό είναι ενημερωμένο και ευαισθητοποιημένο σχετικά με την ασθένεια και η διάγνωση μπαίνει σε λίγους μήνες. Κι όταν αυτό συμβαίνει και υπάρχει πλήρης συμμόρφωσηστη θεραπεία, η εξέλιξη για το παιδί είναι σαφώς καλύτερη.
«Δεν βάζουμε τα παιδιά στη γυάλα. Τα ωθούμε να αθλούνται και να είναι κοινωνικά», τόνισαν οι ομιλητές. «Η θεραπευτική αγωγή είναι δύο μορφών. Η αγωγή "πυρόσβεσης" για τις εξάρσεις και η αγωγή "πυρασφάλειας" για να κοιμηθεί η νόσος».
Ο παιχνιδιάρικος ρόλος του «Άκη Χεράκη»
Η νέα ενημερωτική ιστοσελίδα εξηγεί στα παιδιά τι είναι η αρθρίτιδα και βοηθά τους γονείς να μιλήσουν στα παιδιά για τη συγκεκριμένη νόσο.
Αποτελεί μία πρωτοβουλία της φαρμακευτικής εταιρείας Roche Hellas, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Παιδορευματολογικής Εταιρείας (ΕΠΡΕ) και με την υποστήριξη του «Παιδικού Αντιρευματικού Αγώνα», που απαρτίζεται από τον «Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Χρόνιες Ρευματοπάθειες» και τον «Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Χρόνιες Ρευματοπάθειες».

Οικοδεσπότης και μασκότ του site είναι ο «Άκης Χεράκης», μια ευχάριστη και πρωτότυπη φιγούρα, που συνοδεύει τα παιδιά στην πλοήγηση της ιστοσελίδας, τα ενημερώνει σχετικά με τη νόσο, μοιράζεται μαζί τους έξυπνα μυστικά και κόλπα για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, τα παρακινεί να παίξουν διασκεδαστικά παιχνίδια αλλά και να διαβάσουν ηλεκτρονικά τις ιστορίες για τις περιπέτειές του.
«Είναι ok, όπως μας δείχνει και ο «Άκης Χεράκης» να έχεις αρθρίτιδα», είπε διευθύντρια εξωτερικών υποθέσεων της Roche Hellas Ξένια Καπόρη. 
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, που η προσπάθειά μας για κάλυψη της ανάγκης των παιδιών και των γονιών με αρθρίτιδα, για πιο εξειδικευμένη και στοχευμένη ενημέρωση, έχει βρει γόνιμο έδαφος να αναπτυχθεί, αλλά και εξαιρετικούς εταίρους να την υποστηρίξουν».
Ο ρευματολόγος, διευθυντής του Ρευματολογικού Κέντρου του Νοσοκομείου "Η Σωτηρία" και πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας για τη Μυοσκελετική Υγεία (ΕΠΕΜΥ) Παναγιώτης Τρόντζας αναφέρθηκε στη ρευματοειδή αρθρίτιδα στους ενήλικες.

«Μία από τις πρώτες περιγραφές της νεανικής ρευματοειδούς αρθρίτιδας έγινε από τον καθηγητή Φωκά το 1960. Η αδελφή του είχε προσβληθεί από τη νόσο, σε μια εποχή που τα μοναδικά "όπλα" εναντίον της ήταν τα ιαματικά λουτρά και η ασπιρίνη».healthmag
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι