Saturday 19 February 2022

Οι πιο χαρακτηριστικές φράσεις που λένε συχνά τα παιδιά

Οι φράσεις που λένε συχνά τα παιδιά στους γονείς τους!
Γιατί;
Το ερώτημα «γιατί;» είναι μια λέξη που κάθε μικρό λέει τουλάχιστον μία φορά … αν όχι 10 χιλιάδες φορές! Αν και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αρκετά επίμονο, η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν για όλα όσα τα περιβάλλουν.

Βαριέμαι
Ακόμα κι αν παίζουν με τα νέα τους παιχνίδια και περνούν υπέροχα, το «βαριέμαι» είναι πάντα μέρος του ρεπερτορίου ενός παιδιού. 
Η ενέργεια των παιδιών είναι τεράστια επομένως θέλουν να κάνουν συνεχώς νέα πράγματα.

Πρέπει πάντα να τα κάνω όλα μόνος μου
Τα μικρά μιμούνται τέλεια κάθε μια από τις συμπεριφορές που βλέπουν στους γονείς τους, ακόμη και όταν παραπονιούνται ότι κάνουν τα πάντα μόνοι τους και ότι δεν έχουν ποτέ βοήθεια. Επομένως, μην εκπλαγείτε εάν, αφού τους πείτε να στρώσουν το τραπέζι, να μαζέψουν τα παιχνίδια τους ή να κάνουν άλλες εργασίες κατάλληλες για την ηλικία τους, επαναλάβουν αυτή τη φράση.

Δεν ήμουν εγώ
Σύμφωνα με την έρευνα του Institute of Child Study , υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους ένα παιδί λέει ψέματα:
Η ανάγκη να γίνει αποδεκτό στον κύκλο των φίλων του
Η έλλειψη αυτοεκτίμησης
Ο στόχος να κρύψει κάτι κακό που έχει κάνει ή που θεωρεί ότι είναι λάθος ή ενοχλητικό.
Το «δεν ήμουν εγώ» αντικατοπτρίζει το φόβο της τιμωρίας ή την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους γονείς.

Ακόμα εδώ είμαστε;
Είναι μάλλον απίθανο να πάτε ένα ταξίδι με αυτοκίνητο και να μην ακούσετε αυτή τη φράση ξανά και ξανά από το παιδί σας. 
Ακόμα κι αν απασχολείται μέσα στο αυτοκίνητο η ερώτηση αυτή θα τεθεί ουκ ολίγες φορές μέχρι να φτάσετε στον τελικό σας προορισμό.

Πεινάω
Αυτή η λέξη αντηχεί στα αυτιά σας όλη την ώρα που είναι το παιδί σας στο σπίτι. Ακόμα κι αν έχει φάει, μετά από μία ώρα ( ίσως και λιγότερο), ζητά ξανά κάτι για φαγητό.

Δεν μου αρέσουν τα λαχανικά
Τα περισσότερα παιδιά έχουν μια άρνηση για τα λαχανικά και τα φρούτα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια και να φροντίσετε το παιδί σας να αποκτήσει σωστές διατροφικές συνήθειες από νωρίς.

Δεν θέλω να πάω σχολείο
Εντάξει, μπορεί να μην είναι από τις φράσεις που λένε κάθε μέρα τα παιδιά, τις ακούτε όμως σίγουρα αρκετά συχνά. Θα πρέπει ωστόσο να ανησυχήσετε αν τα παιδί σας επαναλαμβάνει συνεχώς αυτή τη φράση και θα πρέπει να αναζητήσετε τα πιθανά αίτια της άρνησής του.

Όταν μεγαλώσω θα…
Τα μικρά παιδιά θέλουν να μεγαλώσουν το συντομότερο δυνατό. Πολλές φορές δεν χάνουν την ευκαιρία να δηλώνουν τι θα κάνουν όταν μεγαλώσουν και κυρίως όταν δεν θα είναι υπό τον έλεγχό σας.

Κοίτα, μαμά!
Πόσο περήφανα είναι τα παιδιά όταν τελειώνουν οποιοδήποτε έργο και τρέχουν να το δείξουν στη μαμά (και τον μπαμπά!) Εξ ου και αυτή η δήλωση που σας κάνει να λιώνετε κάθε φορά που την ακούτε.

περισσότερα στην πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μήπως είστε διαφορετικοί γονείς για το κάθε παιδί σας; / Are You a Different Parent to Each Child?

Οι περισσότεροι γονείς προσπαθούμε πραγματικά να είμαστε όσο το δυνατόν πιο δίκαιοι απέναντι στα παιδιά μας. 
Θεωρητικά, ο στόχος μας είναι να συμπεριφερόμαστε το ίδιο σε όλα ή έστω να μην κάνουμε αδικίες. 
Είναι όμως αυτό εφικτό; Πιθανότατα όχι. 
Are You a Different Parent to Each Child?
Αν το σκεφτούμε καλύτερα, άλλωστε, δεν συμπεριφερόμαστε σε όλους τους ανθρώπους το ίδιο και αυτό είναι λογικό, αφού κάθε άτομο έχει διαφορετικά ταπεραμέντο, προσωπικότητα και ανάγκες. Επομένως, γιατί έχουμε τέτοιες μη ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά στα παιδιά μας;

Είτε μας αρέσει είτε όχι, είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι, είμαστε διαφορετικοί γονείς για το κάθε παιδί μας και αυτό δεν είναι κάτι αρνητικό, ούτε σημαίνει ότι είμαστε απαραίτητα άδικοι. 
Η σειρά γέννησης των παιδιών μας είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά το πώς τους συμπεριφερόμαστε.

Σειρά γέννησης και ανατροφή
Ορισμένες διαφορές στην ανατροφή προκύπτουν φυσικά με βάση τη σειρά γέννησης των παιδιών. 
Για παράδειγμα, τα πρωτότοκα παιδιά τείνουν να είναι ένα… πείραμα για τους νέους γονείς. 
Έτσι, με το πρώτο παιδί είναι πιθανό να είμαστε ενθουσιώδεις, νευρικοί και κάπως υπερπροστατευτικοί. Εξάλλου, τότε μαθαίνουμε πώς να είμαστε γονείς και προσπαθούμε να μην κάνουμε λάθη.

Όταν έχουμε μόνο το πρώτο παιδί, τείνουμε να έχουμε και πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Έτσι, μπορεί να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο με το να διαβάζουμε στο πρωτότοκο παιδί, να παίζουμε μαζί του ή με το να καλλιεργούμε τα ενδιαφέροντά του. Και όλη αυτή η προσοχή δημιουργεί ένα διαφορετικό υπόβαθρο για το πρωτότοκο παιδί. 
Για παράδειγμα, τα παιδιά που γεννιούνται πρώτα τείνουν να είναι επιτυχημένα στο σχολείο, να έχουν ηγετικές ικανότητες και να είναι εξαιρετικά υπεύθυνα.

Ως γονείς, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η σειρά γέννησης των παιδιών μας επηρεάζει αναπόφευκτα την ανατροφή τους και να κάνουμε μερικές προσαρμογές. 
Για παράδειγμα, μπορεί να έχουμε υψηλότερες προσδοκίες για το μεγαλύτερο παιδί και να του δίνουμε περισσότερες ευθύνες, ενώ το μικρότερο μπορεί να μην έχει καμία ευθύνη.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με τις διαφορές. 
Δεν θέλουμε το πρωτότοκο παιδί να πιστεύει ότι πρέπει να είναι τέλειο και δεν θέλουμε το μικρό μας να γίνει ανεύθυνο στο μέλλον.

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

«Δεν είμαι κακό παιδί. Είμαι μόνο 2 ετών!»: Τι θα μας έλεγαν τα παιδιά μας αν μπορούσαν να εκφραστούν

Η Mary Katherine Backstrom τράβηξε μια φωτογραφία της 2χρονης κόρης της την ώρα που την έπιασε μία κρίση υστερίας, για να τη στείλει στον άντρα της. Το πρόσωπο του κοριτσιού είχε κοκκινίσει, έκλαιγε και ήταν φανερό πως βίωνε μία πολύ δύσκολη στιγμή.


Λίγο αργότερα, η 33χρονη μητέρα διάβασε στο ίντερνετ ένα ανώνυμο κείμενο που τη βοήθησε να καταλάβει πώς αισθάνεται η κόρη της όταν αντιδρά έτσι. Στη συνέχεια, το κοινοποίησε στη σελίδα της στο Facebook μαζί με τη φωτογραφία που είχε τραβήξει. Το κείμενο που θα διαβάσετε θα σας συγκινήσει και θα σας κάνει να καταλάβετε τι πραγματικά νιώθουν τα παιδιά μας όταν αντιδρούν υπερβολικά.

«Από το ημερολόγιο ενός δίχρονου παιδιού:
Σήμερα ξύπνησα και ήθελα να ντυθώ μόνη μου αλλά μου είπαν: “Όχι, δεν προλαβαίνουμε, άσε με να το κάνω εγώ.”

Αυτό με στενοχώρησε.
Ήθελα να φάω μόνη μου το πρωινό μου αλλά μου είπαν: “Όχι, θα λερωθείς, άσε να σε ταΐσω εγώ.”

Αυτό μ’ έκανε να θυμώσω.
Ήθελα να περπατήσω μέχρι το αυτοκίνητο και να μπω μόνη μου μέσα αλλά μου είπαν: “Όχι, πρέπει να πηγαίνουμε, δεν έχουμε χρόνο. Άσε με να το κάνω εγώ.”

Αυτό μ’ έκανε να κλάψω.
Ήθελα να βγω απ’ το αυτοκίνητο μόνη μου αλλά μου είπαν: “Όχι, δεν έχουμε χρόνο, άσε με να το κάνω εγώ.”

Αυτό μ’ έκανε να θέλω να φύγω μακριά.
Αργότερα, ήθελα να παίξω με τα τουβλάκια μου αλλά μου είπαν: “Όχι, δεν το κάνεις σωστά, καν’ το όπως στο δείχνω.”

Αποφάσισα ότι δεν ήθελα να παίξω άλλο με τα τουβλάκια. Ήθελα να παίξω με την κούκλα που είχε ένα άλλο παιδάκι κι έτσι την πήρα. Αλλά μου είπαν: “Όχι, δεν είναι σωστό αυτό! Πρέπει να μάθεις να μοιράζεσαι.”

Δεν είμαι σίγουρη ποια ήταν η αντίδρασή μου, αλλά στενοχωρήθηκα. Κι έκλαψα. Ήθελα μια αγκαλιά αλλά μου είπαν: “Είσαι μια χαρά, πήγαινε να παίξεις.”

Μου λένε πότε πρέπει να μαζέψω τα παιχνίδια μου. Το ξέρω γιατί κάποιος επαναλαμβάνει συνέχεια: “Πήγαινε να μαζέψεις τα παιχνίδια σου.”

Δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω, περιμένω ότι κάποιος θα μου δείξει.
“Τι κάνεις; Γιατί στέκεσαι έτσι; Μάζεψε τα παιχνίδια σου, τώρα!”

Δεν με άφηναν να ντυθώ, να πάω μόνη μου εκεί που ήθελα αλλά τώρα μου ζητάνε να μαζέψω όλα αυτά τα πράγματα.

Δεν είμαι σίγουρη για το τι θέλω να κάνω. Κάποιος δεν πρέπει να μου δείξει τον τρόπο; Από πού αρχίζω; Πού πάνε όλα αυτά τα πράγματα; Ακούω πολλές λέξεις αλλά δεν καταλαβαίνω τι μου ζητάνε να κάνω. Φοβάμαι και δεν κουνιέμαι.

Ξαπλώνω στο πάτωμα και κλαίω.
Όταν ήρθε η ώρα του φαγητού, ήθελα να βάλω μόνη μου το φαγητό στο πιάτο αλλά μου είπαν: “Όχι, είσαι πολύ μικρή. Άσε με να το κάνω εγώ.”

Αυτό με έκανε να νιώσω ασήμαντη. Προσπάθησα να φάω από το πιάτο που είχα μπροστά μου αλλά κάποιος μου έλεγε συνέχεια: “Πάρε απ’ αυτό, δοκίμασε απ’ το άλλο” και με τάιζε όλη την  ώρα.

Δεν ήθελα να φάω άλλο. Αυτό με έκανε να πετάξω κάτω τα πράγματα και ν’ αρχίσω να κλαίω.

Δεν μπορώ να φύγω απ’ το τραπέζι γιατί κανείς δεν μ’ αφήνει επειδή είμαι πολύ μικρή και δεν μπορώ. Μου λένε ότι πρέπει να φάω κι άλλο. Αυτό με έκανε να κλάψω ακόμα περισσότερο. Πεινάω, είμαι θυμωμένη και λυπημένη. Είμαι κουρασμένη και χρειάζομαι κάποιον να με πάρει αγκαλιά. Δεν νιώθω ασφαλής. Φοβάμαι. Κλαίω κι άλλο.

Είμαι 2 ετών. Κανείς δεν μ’ αφήνει να ντυθώ μόνη μου, κανείς δεν μ’ αφήνει να πάω εκεί που θέλω, κανείς δεν μ’ αφήνει να φροντίσω τον εαυτό μου.

Όμως, περιμένουν από μένα να ξέρω πώς να μοιράζομαι, να “ακούω”, να “περιμένω ένα λεπτό”. Περιμένουν από μένα να ξέρω τι πρέπει να πω και πώς να διαχειριστώ τα συναισθήματά μου. Περιμένουν από μένα να μένω ακίνητη και να ξέρω πως αν πετάξω κάτι κάτω, μπορεί να σπάσει... Αλλά δεν τα ξέρω όλα αυτά.

Δεν με αφήνουν να κάνω όσα ξέρω: να περπατήσω, να σπρώξω, να κουμπώσω το μπουφάν μου, να φορέσω τη μπλούζα μου, να βάλω το φαγητό μου, να σκαρφαλώσω, να τρέξω, να πετάω πράγματα και να κάνω όλα όσα έχω μάθει. Όλα όσα με ενδιαφέρουν και μου εξάπτουν την περιέργεια απαγορεύεται να τα κάνω.

Είμαι 2 ετών... Δεν είμαι κακό παιδί... Είμαι θυμωμένη. Είμαι νευρική, αγχωμένη και μπερδεμένη. Χρειάζομαι μια αγκαλιά.»


Πηγή: mamamia.com.au

mama365.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki