Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Πώς να μιλήσω στο παιδί μου
με απλό τρόπο για τον σεισμό;

Οι γονείς και οι δάσκαλοι έρχονται αντιμέτωποι με μια «δύσκολη» συζήτηση, όπως αυτή των φυσικών καταστροφών και ειδικότερα η αναφορά για τον σεισμό.
Δεν υπάρχει "σωστός" ή "λάθος" τρόπος να μιλήσει κανείς με τα παιδιά για τέτοια τραγικά γεγονότα.
Αυτό που πρέπει όμως να υπάρχει  στο πίσω μέρος του μυαλού και των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών, είναι ότι δεν υπάρχει κανέναν λόγος να πανικοβάλλετε ή να τρομοκρατήσετε τα παιδιά αλλά μόνο να τα προετοιμάσετε. Εδώ είναι μερικές προτάσεις που μπορεί να βρείτε χρήσιμες.
  1. Δημιουργήστε μια ωραία ατμόσφαιρα και εξηγήστε στα παιδιά ότι μπορούν να κάνουν ερωτήσεις επί του θέματος. Σε καμιά περίπτωση μην εξαναγκάσετε τα παιδιά να κάτσουν και να ακούσουν με το ζόρι, αν πραγματικά δεν είναι έτοιμα για τέτοιου είδους συζήτηση. 
  2. Δώστε τους ειλικρινείς απαντήσεις και πληροφορίες.
  3. Τα παιδιά αργά ή γρήγορα θα μάθουν αυτά που μπορεί να μην θέλετε να αποκαλύψετε και έτσι να χάσουν την εμπιστοσύνη τους προς το πρόσωπό σας. 
  4. Χρησιμοποιήστε λέξεις και έννοιες που τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν. Προσαρμόστε το λεξιλόγιό σας στην ηλικία, τη γλώσσα και το αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών σας.
  5. Να είστε έτοιμοι να επαναλάβετε τις πληροφορίες και να εξηγήσετε αρκετές φορές το ίδιο πράγμα. Κάποιες πληροφορίες μπορεί να τους φανεί δύσκολο να αποδεχθούν ή να καταλάβουν. Όταν τα παιδιά κάνουν την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά είναι επειδή θέλουν διαβεβαιώσεις.
  6. Ζητήστε να σας εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
  7. Δώστε τους να καταλάβουν ότι σας ενδιαφέρουν οι ερωτήσεις και οι ανησυχίες τους. 
  8. Να θυμάστε ότι τα παιδιά έχουν την τάση να προσωποποιούν τις καταστάσεις.
  9. Για παράδειγμα, μπορεί να ανησυχούν για τη δική τους ασφάλεια και την ασφάλεια των μελών της οικογένειας τους ή ακόμα και να ανησυχούν για φίλους ή συγγενείς που ταξιδεύουν ή ζουν μακριά.
  10. Να είστε καθησυχαστικοί αλλά μην δώσετε μη ρεαλιστικές υποσχέσεις. Είναι σωστό να αφήσετε τα παιδιά να ξέρουν ότι είναι ασφαλείς στο σπίτι τους ή στο σχολείο τους αλλά δεν μπορείτε να τους υποσχεθείτε ότι δεν θα υπάρξει άλλος σεισμός ή άλλη φυσική καταστροφή.
  11. Βοηθήστε τα παιδιά να βρουν τρόπους να εκφραστούν. Μερικά παιδιά μπορεί να μην θέλουν να μιλήσουν για τις σκέψεις, τα συναισθήματά τους ή τους φόβους τους. Μπορεί για παράδειγμα να νιώθουν πιο άνετα αποτυπώνοντας στο χαρτί τις σκέψεις τους με τη ζωγραφική ή να λένε ποιήματα και ιστορίες. Το σημαντικό είναι να τα ενθαρρύνετε να εκφραστούν με οποιοδήποτε τρόπο τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα.
  12. Αφήστε τα παιδιά να γνωρίζουν ότι πολλοί φορείς βοηθούν τις οικογένειες που επλήγησαν από πρόσφατους σεισμούς. Είναι μια καλή ευκαιρία να δείξουμε στα παιδιά ότι όταν συμβαίνει κάτι τρομακτικό, υπάρχουν άνθρωποι για να βοηθήσουν.
  13. Μην αφήνετε τα παιδιά να παρακολουθούν πάρα πολύ τηλεόραση με τρομακτικές εικόνες. Η επανάληψη αυτών των σκηνών είναι ενοχλητική και μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.
  14. Παρακολουθήστε τα παιδιά για τυχόν σωματικά συμπτώματα, όπως πόνους στο κεφάλι και πόνους στο στομάχι. Μια αύξηση σε τέτοια συμπτώματα χωρίς εμφανή ιατρική αιτία μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι το παιδί είναι αγχωμένο ή συγκλονισμένο.
  15. Να έχετε υπόψη ότι παρά το γεγονός ότι οι γονείς και οι δάσκαλοι μπορεί να παρακολουθούν την επικαιρότητα και τις καθημερινές εξελίξεις, πολλά παιδιά θέλουν απλά να είναι παιδιά. Προτιμούν δηλαδή να παίζουν μπάλα ή με κούκλες οπότε μην επιμείνετε να κάνετε τη συζήτηση, αν τα βλέπετε αρνητικά.
Αθανασιάδου Βιολέττα

Παραδοσιακοί χοροί
Μια υπέροχη δραστηριότητα για το παιδί

Με την αρχή της σχολικής χρονιάς, συνήθως αναρωτιόμαστε σε ποιες δραστηριότητες να γράψουμε το παιδί μας και συζητάμε μαζί του για τις προτιμήσεις του.
Τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν κάποιο άθλημα, όπως πολεμικές τέχνες, κολύμβηση, μπαλέτο, ποδόσφαιρο, μπάσκετ κ.τ.λ. Η άθληση στη ζωή του παιδιού είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη. Μπορούμε όμως να προσθέσουμε τους παραδοσιακούς χορούς ως μια επιπλέον δραστηριότητα στο πρόγραμμα του παιδιού.
Αν κανονίσουμε να το πηγαίνουμε μια φορά την εβδομάδα, όπως συνηθίζεται από τις σχολές χορού για τις μικρές ηλικίες, το πιο πιθανό είναι ότι θα του αρέσει που θα ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό και δεν θα κουραστεί από αυτή την επιπλέον δραστηριότητα.

Ο χορός έχει πολλά πλεονεκτήματα:
Είναι μια πολύ καλή άσκηση για τη καρδιά, καθώς μαζί με το κολύμπι αποτελούν τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις.
Βελτιώνει την ισορροπία του σώματος και βοηθάει στη ψυχική μας ισορροπία.
Είναι ένα μέσο έκφρασης και ας μην ξεχνάμε το πιο σημαντικό, βοηθάει στην κοινωνικοποίηση και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του παιδιού.
Επίσης, στοιχεία όπως η πειθαρχία στις οδηγίες του δασκάλου και η εκμάθηση και σωστή εκτέλεση των βημάτων, κάνουν το χορό μια μοναδική, εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Εκτός όμως από τα ευεργετικά αποτελέσματα που έχει γενικά ο χορός, με τους παραδοσιακούς χορούς, το παιδί μας έρχεται σε επαφή με την παράδοση του τόπου μας.
Σε μια εποχή που πολλές αξίες, ήθη και έθιμα τείνουν να διαβρώνονται, καλό είναι να κάνουμε μια προσπάθεια κάποια πράγματα να μην ξεχνιούνται και να συνεχίσουν να περνούν από γενιά σε γενιά. Οι παραδοσιακοί χοροί μας συνδέουν με την ιστορία του τόπου μας, την οποία σιγά-σιγά τα παιδιά μας πρέπει να αρχίζουν να γνωρίζουν.

Εκτός από τις ιδιωτικές σχολές χορού, πολλοί δήμοι παρέχουν μαθήματα παραδοσιακών χορών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Επίσης, συνήθως τα σχολεία από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού οργανώνουν τμήματα παραδοσιακών χορών, στα οποία μπορούμε να κάνουμε εγγραφή με την έναρξη του σχολείου.

infochildren

Φτιάξτε σπιτικές νερομπογιές και Face painting!!

Μετά τις σπιτικές πλαστελίνες, τα παιχνίδια μ' αυτές και τις Σπιτικές δακτυλομπογιέςνα και συνταγές για σπιτικές νερομπογιές και Face painting!!
----------------------
Σπιτικές νερομπογιές
Χρησιμοποιήστε βασικά συστατικά που όλοι έχετε στην κουζίνα σας και φτιάξτε αυτές τις καταπληκτικές νερομπογιές για τα παιδιά σας. 


Διαρκούν πολύ περισσότερο και δεν θα χρειαστεί άλλο να τρέχετε στα καταστήματα για να αναπληρώσετε τα χρώματα κάθε φορά που ξεμένετε. Άλλωστε η ζωγραφική είναι μια δραστηριότητα που λατρεύουν όλα τα παιδιά και τα κρατάει απασχολημένα για πολύ ώρα. Είναι πανεύκολο! Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι μερικά βασικά συστατικά.

Υλικά
4 κουταλιές σούπας μαγειρική σόδα
2 κουταλιές της σούπας λευκό ξίδι
1/2 κουταλάκι του γλυκού σιρόπι καλαμποκιού
2 κουταλιές της σούπας καλαμποκάλευρο
Χρώματα ζαχαροπλαστικής που επιθυμείτε
1 Παγοθήκη


Τι θα κάνετε
Σε ένα μπολ ρίξτε την σόδα μαγειρικής. Σιγά σιγά προσθέστε το ξύδι (μην το ρίξετε όλο μαζί γιατί θα φουσκώσει και θα αφρίσει.) Με ένα σύρμα ανακατέψτε το μείγμα. Συμπληρώστε το σιρόπι καλαμποκιού και στη συνέχεια το καλαμποκάλευρο και ανακατέψτε ξανά το μείγμα με το σύρμα. Τοποθετείστε  το μείγμα στην παγοθήκη και βάλτε μια μικρή ποσότητα από τα χρώματα που επιθυμείτε στην κάθε θήκη της παγοθήκης.

Με μια οδοντογλυφίδα ανακατέψτε λίγο το χρώμα σε κάθε θήκη.

Αφήστε τις μπογιές να στεγνώσουν μια ολόκληρη ημέρα και μετά οι νερομπογιές σας είναι έτοιμες!
--------------------------------
Face painting από τα χεράκια σας
Είναι γνωστό ότι όλα τα παιδάκια λατρεύουν το face painting!
Δεν χρειάζεται λοιπόν μόνο στις Απόκριες να βάφετε τα μουτράκια τους. Είναι μια ανέξοδη λύση και μια πολύ διασκεδαστική ιδέα ακόμα και για τα παιδικά πάρτι! Βρήκαμε αυτή την πολύ απλή και εύκολη συνταγή με υλικά που όλοι έχουμε ήδη στο σπίτι μας, για να φτιάξουμε μπογιές για τα προσωπάκια των μικρών.

Θα χρειαστείτε:
2 κουταλιές της σούπας κόρν φλάουερ
1 κουταλιά της σούπας κρέμα προσώπου (ή οποιαδήποτε κρέμα)
¼ κουταλάκι του γλυκού φυτικό λάδι
Χρώματα ζαχαροπλαστικής

1 μικρό μπολ
Μικρά δοχεία


Οδηγίες:
Ξεκινήστε ανακατεύοντας στο μπολ το κορν φλάουερ με την κρέμα προσώπου μέχρι να γίνει ένα παχύ μείγμα. Προσθέστε το φυτικό έλαιο, το οποίο θα βοηθήσει το μείγμα να γίνει λείο χωρίς όμως να γίνει υπερβολικά νερουλό.
Τώρα προσθέστε μια κουταλιά από το μείγμα στα μικρά δοχεία (ή ακόμα και σε παλέτα ζωγραφικής) και συμπληρώστε τα χρώμα ζαχαροπλαστικής που επιθυμείτε. Αν θέλετε να κάνετε πιο λαμπερές τις μπογιές σας μπορείτε να συμπληρώσετε στο μείγμα ιριδίζουσα σκιά ματιών! Τα κοριτσάκια σίγουρα θα ξετρελαθούν!
 
Για να εφαρμόσετε τις μπογιές στα μουτράκια των παιδιών χρησιμοποιήστε σφουγγαράκι για το πρόσωπο και πινέλο. Στο τέλος ξεπλύνετε με νερό.

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου
και η ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών

Σε μια νέα μελέτη με τίτλο ‘‘Η μεγαλύτερη έρευνα συσχέτισης ανάμεσα στην εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου και την ανάπτυξη του εγκεφάλου’’, μια ομάδα παιδοψυχιάτρων, του Πανεπιστημίου Vermont- College of Medicine, βρήκε ότι η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά στην εστίαση της προσοχής, στον έλεγχο των συναισθημάτων τους και στην μείωση του άγχους.
 

Η έρευνα, συνεχίζοντας προηγούμενες μελέτες χρησιμοποιεί τη βάση δεδομένων τους αναλύοντας τα εγκεφαλογραφήματα 232 παιδιών ηλικίας 6 έως 18 ετών.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, ο φλοιός – το εξωτερικό στρώμα του εγκεφάλου – αλλάζει σε πάχος. Σε προηγούμενη ανάλυση δεδομένων MRI είχε ανακαλυφθεί ότι η πύκνωση ή η αραίωση του φλοιού, σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου, αντανακλούσε την εμφάνιση άγχους και κατάθλιψης, προβλήματα προσοχής, επιθετικότητας και θέματα ελέγχου της συμπεριφοράς, ακόμη και σε υγιή παιδιά, σε εκείνα δηλαδή που δεν είχαν διαγνωστεί με κάποια διαταραχή ή ψυχική ασθένεια.
Με αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές ήθελαν να δουν το κατά πόσο μια θετική δραστηριότητα, όπως η μουσική εκπαίδευση, θα επηρέαζε τους δείκτες στον φλοιό.
Η μελέτη υποστηρίζει το “The Vermont Family Based Approach”, ένα μοντέλο που που δημιούργησε ο James Hudziak, βασικός συντάκτης της μελέτης, για να αποδείξει ότι το σύνολο του περιβάλλοντος ενός νεαρού ατόμου – οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι φίλοι, τα κατοικίδια ζώα, οι εξωσχολικές δραστηριότητες – συμβάλλουν στην ψυχολογική υγεία του. «Η μουσική είναι ένα κρίσιμο συστατικό στο μοντέλο μου», λέει ο Hudziak.
Οι συγγραφείς βρήκαν αποτελέσματα τα οποία επιβεβαίωσαν τις υποθέσεις τους. Όταν παίζει κανείς μουσική, μεταβάλλονται οι κινητικές περιοχές του εγκεφάλου, επειδή η δραστηριότητα αυτή απαιτεί τον έλεγχο και τον συντονισμό των κινήσεων. Ακόμη πιο σημαντικό για τον Hudziak ήταν οι αλλαγές στις περιοχές ρύθμισης της συμπεριφοράς του εγκεφάλου. Για παράδειγμα, η μελέτη της μουσικής επηρεάζει το πάχος στο τμήμα του φλοιού που σχετίζεται με την «εκτελεστική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης της εργασιακής μνήμης, τον έλεγχο προσοχής, καθώς και την οργάνωση και τον προγραμματισμό για το μέλλον», γράφουν οι συγγραφείς.
Το μουσικό υπόβαθρο ενός παιδιού φαίνεται να συσχετίζεται με την πυκνότητα του φλοιού σε «σημεία του εγκεφάλου που παίζουν καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο της αναστολής, καθώς και στις πτυχές της επεξεργασίας του συναισθήματος».
Τα ευρήματα ενισχύουν την υπόθεση του Hudziak ότι η εκμάθηση βιολιού μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί να παλέψει ψυχολογικές διαταραχές, ακόμη καλύτερα και από ένα μπουκάλι χάπια. «Αντιμετωπίζουμε θέματα που προκύπτουν από αρνητικά πράγματα, αλλά ποτέ δεν προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε θετικά πράγματα ως θεραπεία», λέει ο Hudziak.
Μια τέτοιου είδους προσέγγιση μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο να επιτευχθεί. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, η έρευνα από το Υπουργείο Παιδείας των ΗΠΑ δείχνει ότι τα 3/4 των Αμερικανών μαθητών Γυμνασίου “σπάνια ή ποτέ” κάνουν εξωσχολικές δραστηριότητες στη μουσική ή τις τέχνες.
«Αυτές οι στατιστικές, όταν λαμβάνονται υπόψιν στο πλαίσιο των παρόντων αποτελεσμάτων νευροαπεικόνισης», γράφουν οι συγγραφείς, «υπογραμμίζουν τη ζωτική σημασία εξεύρεσης νέων και καινοτόμων τρόπων να κάνουν τη μουσική εκπαίδευση ευρύτερα διαθέσιμη στους νέους, ξεκινώντας από την παιδική ηλικία».

Ο μύθος της Ευρώπης - The Myth of Europe
Europa und der Stier - El mito del rapto de Europa
Zeus et Europe - Il Mito d'Europa

Από που προέρχεται η ονομασία της ευρωπαικής ηπείρου;
Η απάντηση στην Αρχαία Ελλάδα.
Ο μύθος της Ευρώπης....

Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, η Ευρώπη ήταν η όμορφη κόρη του βασιλιά της Φοινίκης, Αγήνορα, και της Τηλεφάσσας, αλλά και αδελφή του Κάδμου (ιδρυτή της Θήβας). Κάποτε, όταν έπαιζε με τις φίλες της αμέριμνη στην παραλία, την είδε ο Δίας και θαμπώθηκε από την ομορφιά της.
περισσότερα εδώ: cretanbeaches

According to ancient Greek mythology Europe was the daughter of king Agenor, in Phoenicia, and his queen Telephassa (or Argiope). Agenor himself his said to have been descended from Poseidon. Europa was sister to Cadmus, Cilix and Phoenix.
One night Europe had a very strange dream. She dreamt that the continent of Asia and the other nameless continent across the water appeared before her in the shape of women and quarrelled about who was going to own her........................

Europa (altgriechisch Εὐρώπη, altgriechische Aussprache Eurṓpē; Näheres zum Namen siehe unter Europa), eine Gestalt der griechischen Mythologie, ist die Tochter des phönizischen Königs Agenor und der Telephassa. Zeus verliebte sich in sie. Er verwandelte sich wegen seiner argwöhnischen Gattin Hera in einen Stier.
more
En la mitología griega, Europa (en griego antiguo Εὐρώπη Eúrṓpē) era una mujer fenicia de Tiro que terminaría dando su nombre al continente europeo. Hay dos mitos diferentes sobre cómo llegó Europa al mundo griego: en la más familiar fue seducida por el dios Zeus transformado en toro, quien la llevó a Creta a lomos, pero en el otro cuenta Heródoto que fue secuestrada por los minoicos, quienes la llevaron igualmente a Creta.
more
Dans la mythologie grecque, Europe (en grec ancien Εὐρώπη / Eurṓpē) est une princesse phénicienne, fille d'Agénor (roi de Tyr) et de Téléphassa, et sœur notamment de Cadmos. Elle a donné son nom au continent européen.
more
Le prime tracce scritte del mito di Europa risalgono ai tempi di Omero ed Esiodo, intorno all’VIII secolo a.C. Nell’Iliade Zeus evoca, tra i suoi molti amori, quello con Europa, mentre nella Teogonia Esiodo accenna a un’Europa figlia di Teti, una delle divinità marine.
more

Γιάννης Ρίτσος: Ξύπνησες κοριτσάκι;


Ξύπνησες, κοριτσάκι;
Ξύπνησε ο ήλιος.
Μπήκαν μπροστά τα μοτεράκια
των χρυσών σπόρων.
Ακούς;
 
Τέσσερις μαργαρίτες
τροχοί σ' ένα αμαξάκι -
σου κουβαλάν πολλά
καλούδια και καλά.
Τέσσερα χελιδόνια-τσαγκαρόπουλα
πάνω-κάτω, πάνω-κάτω
πηγαινέλα
τραβάνε τις μακριές κλωστές
τις αργυρές
μιας καλοκαιριάτικης βροχούλας
και σου ράβουν - γεια-χαρά σου -
τα γαλάζια πέδιλά σου.
 
Μέλισσες τρυγάν, τρυγάν
τα ξανθόχρυσα λουλούδια
τα ξανθόχρυσα τραγούδια
και σου φτιάχνουν και σου φτιάχνουν
(άνοιξε το χέρι σου)
σου 'φτιαξαν το μέλι σου.
 
Μια μουγκή, κοντόχοντρη
- δες - μια αστεία χελώνα
κόβει ένα κομμάτι φως στρωτό
γαλανό και γελαστό
απ' το ρυάκι
στο κρεμάει στην κούνια σου
καθρεφτάκι
για να κοιταχτείς
και να χτενιστείς.
 
Ένα αγαθό
στρογγυλοπρόσωπο ψωμί
μέσα στη χρυσή
του καλοκαιριού κουζίνα
βράζει, βράζει (ακούς πώς βράζει
σαν να παίζουν μαντολίνα),
τ' αγαθό ψωμί
(πώς γελούν τα μάτια τα μεγάλα σου)
σου 'βρασε το γάλα σου.
 
Τα κυκλάμινα στυλώνουνε τ' αυτάκια τους
σαν τριανταφυλλένια γαϊδουράκια
για ν' ακούσουν τι θα πεις
μέσα στο χωνάκι της σιωπής.
Kι ως ανασηκώνεις το χεράκι
φτιάχνεις ένα γεφυράκι
κι από κάτω του περνάνε,
σεργιανάνε
κύκνοι-κρίνοι
κρίνοι-κύκνοι.