Saturday 6 February 2021

Andrea Bocelli - Gratia Plena - Πλήρης Χάριτος

Το “Gratia Plena” είναι το επιτυχημένο single από τον κορυφαίο Ιταλό τενόρο, Andrea Bocelli, που γράφτηκε από τον Paolo Buonvino, για το soundtrack της ταινίας μεγάλου μήκους “Fatima”.
Το τραγούδι συνοδεύεται από το επίσημο music video του που σκηνοθέτησε ο Marco Pontecorvo. Στο clip o Bocelli πλαισιώνεται από όλα τα πιτσιρίκια της παιδικής χορωδίας που ακούγονται στο τραγούδι ενώ σκηνές από την ταινία συμπληρώνουν το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα!

Ένα ισχυρό και αναζωογονητικό δράμα για τη δύναμη της πίστης, αυτή η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας 10χρονης βοσκοπούλας και των δύο νεαρών ξαδέλφων της στην Fátima της Πορτογαλίας, οι οποίοι ισχυρίζονται πως βλέπουν οράματα της Παναγίας. Οι αποκαλύψεις τους εμπνέουν πιστούς αλλά και έντονο θυμό από αξιωματούχους τόσο της Εκκλησίας όσο και της κοσμικής κυβέρνησης, που προσπαθούν να τους αναγκάσουν να ανακαλέσουν την ιστορία τους. Καθώς εξαπλώνεται η φήμη των προφητειών τους, δεκάδες χιλιάδες θρησκευόμενοι προσκυνητές συρρέουν στον στην Fátima με την ελπίδα να δουν ένα θαύμα. Αυτό που βιώνουν θα αλλάξει τη ζωή τους για πάντα.

 
 
CHILDREN CHOIR
Ave mater
Gegrüsset seist du, Maria
Ndakuramutsa Mariya
Plena de Gràcia
…uhorana n’Imana,
Weesgegroet, Maria,
ΧαίρεΜαρία, Rérre Maria
…Shu wa anata to
Je vous salue, Marie,
A salamu alaiki ia
Gratia plena dominus tecum
Zdrowaś Maryjo,
plena de Gràcia
uhorana n’Imana,
ΧαίρεΜαρία, Rérre Maria,
Shu wa anata to
Je vous salue, Marie,
A salamu alaiki ia - Mariam
Gratia plena dominus tecum
Zdrowaś Maryjo,
Mari mari, María Mapudungún
Tupâ nemo maitei María

ANDREA BOCELLI
Hail Mary, full of Grace,
The Lord is with Thee.
Je vous salue, Marie,
le Seigneur est avec vous.
Shalom lach Miriam
Bruchat ha chesed
Gratia plena Dominus tecum
Ave Maria
Gratia plena Dominus tecum
Hail Mary, full of Grace,
The Lord is with Thee.
 
Μας το έστειλε η Ευαγγελία

ΟΧΙ στον μακροχρόνιο δανεισμό αρχαιοτήτων

Νόμος του κράτους έγινε την 10/12/2020, ο δανεισμός αρχαιοτήτων στο εξωτερικό με το «φαραωνικό» χρονοδιάγραμμα των 25 ετών και με δυνατότητα πενταετών παρατάσεων μέχρι 25 χρόνια επιπλέον.
 
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ακριβώς για το ρόλο των δημόσιων μουσείων, διασαφήνισε τη μεγάλη διαφορά που διέπει τα μουσεία χωρών όπως η Ελλάδα, από τα ξένα μουσεία – «συλλέκτες» που δεν έχουν τοπικές αναφορές και, συνήθως, αν όχι αποκλειστικά, συγκροτούν τις συλλογές τους από παλιές και νέες λεηλασίες και αρχαιοκαπηλικά κυκλώματα. Αναφέρει λοιπόν, ότι τα μνημεία,  «είναι η υλική μαρτυρία του κοινού παρελθόντος, τα υλικά πυκνώματα της συλλογικής μας μνήμης. Η διαρκής ανάγκη του ανθρώπου να αναζητά τις ρίζες του και να ψάχνει το παρελθόν του στο πλαίσιο της αυτογνωσίας του συνιστά επαρκή αιτία για τη διατήρηση των μνημείων και επομένως για τη λειτουργία ενός φορέα για την προστασία τους», σημείωναν οι αρχαιολόγοι, αναφερόμενοι απευθείας στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. 
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση τής πρόσφατα (10/12/20) ψηφισμένης διάταξης του νομοσχεδίου του ΥΠΠΟΑ για την αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα μακροχρόνιου δανεισμού (συνολικά 50 έτη) ελληνικών αρχαιοτήτων, σε μουσεία εκτός χώρας.
Ζητάμε την επαναφορά του μέχρι πρότινος ισχύοντος νομικού πλαισίου (5+5 έτη μέγιστο χρονικό διάστημα δανεισμού).
Να δοθούν κονδύλια στον Πολιτισμό, να προστατευθούν και να αναδειχθούν τα σταθερά και κινητά μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς!
Όχι στον εκπατρισμό των αρχαίων μνημείων, με διάρκεια δανεισμού τους της τάξεως του μισού αιώνα!
 
Οι Σύλλογοι και Φορείς: Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι), Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Ειδυλλία), Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, ΕΛΜΕ Ημαθίας, ΕΛΜΕ Νομού Ηρακλείου, ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου, ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, Ένωση Καλλιτεχνών Ηπείρου, Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Σαλαμίνος και Περιχώρων, Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης,Πανελλήνιο Σωματείο Έκτακτου Προσωπικού ΥΠΠΟ, Περιβαλλοντική-Πολιτιστική Ένωση Μεσσηνίας, Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αιγάλεω, Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, Σύλλογος Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών φοιτητών/τριών Ιστορικού-Αρχαιολογικού ΕΚΠΑ, Σύλλογος Μονίμων Διοικητικών Υπαλλήλων Σιβιτανιδείου Ιδρύματος, Σύλλογος Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου - Χάρτου - Ψηφιακών Μέσων Αττικής, Σωματείο Πτυχιούχων Ανωτάτων Σχολών Εικαστικών Τεχνών Ηπείρου.

ΟΧΙ στον μακροχρόνιο δανεισμό αρχαιοτήτων
Petition: Πρωτοβουλία για συγκέντρωση ψηφιακών υπογραφών
 
Η δυνατότητα εκπατρισμού αρχαιοτήτων για μισό αιώνα, συνιστά την προαναγγελθείσα κατάληξη(;) ενός διαρκούς πολιτιστικού εγκλήματος.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Αντιμετώπιση εφήβου σε απομόνωση

Είστε μητέρα σε απόγνωση με τον έφηβο, να αρνείται τα πάντα, να μη διαβάζει, να μην τρώει και να είναι κλεισμένος στο δωμάτιό του με το κινητό. Το πρόβλημα επιδεινώνεται με την καραντίνα, όπου έκλεισαν τα σχολεία. Οι καβγάδες είναι πλέον καθημερινοί και οδηγούν σε αδιέξοδο. Αισθάνεστε μόνη, αφού καλείστε να παλέψετε μόνη σας αυτήν την κατάσταση. Τι μπορείτε να κάνετε;
Η μετάβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με κάποια αντίσταση. Ένα σημαντικό μέρος του σχολείου είναι η κοινωνικοποίηση και η οικοδόμηση σχέσεων. Είναι φυσιολογικό το παιδί σας να αισθάνεται θυμωμένο, ανήσυχο ή λυπημένο για αυτούς τους μεταβαλλόμενους κανόνες. 

Ας αποδεχτούμε ότι αυτά είναι έγκυρα και έντονα συναισθήματα ώστε να βοηθήσουμε τον έφηβο να βρει τρόπους να αντιμετωπίσει αυτά τα συναισθήματα, μέσω συζήτησης, ή άσκησης. Παρόλο που αυτή η σχολική χρονιά είναι πιθανό να προκαλέσει επιπλέον άγχος, ας προσπαθήσουμε να βρούμε ευκαιρίες για διασκέδαση

Ωστόσο, η ποιότητα της σχέσης ενός εφήβου με τους γονείς του τώρα είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς βρίσκονται μαζί για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. 

Αν και συχνά είναι απρόθυμοι να συζητήσουν δύσκολα προσωπικά θέματα με τους γονείς τους, προσπαθήστε να ενθαρρύνετε μια τέτοια ευκαιρία, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

  • Επιλέξτε την κατάλληλη στιγμή. Μην προσπαθήσετε να τον εμπλέξετε σε αυτήν τη συνομιλία αμέσως μετά από ένα επιχείρημα ή διαφωνία, ή όταν βρίσκεται στη μέση μιας διασκεδαστικής στιγμής.
  • Παραμείνετε στα γεγονότα. Δεν μπορείτε να ξέρετε τι συμβαίνει στο μυαλό του εφήβου σας. Αφήστε τον να γνωρίζει πως έχετε προσέξει κάποια διαφορά και ρωτήστε τον λοιπόν αν έχει παρατηρήσει κι εκείνος αυτές τις συμπεριφορές.
  • Επικυρώστε τα συναισθήματα του. Ενημερώστε τον έφηβό σας ότι μπορείτε να δείτε πόσο δύσκολα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Εκφράστε ότι νοιάζεστε για αυτόν και την ευημερία του.

Τα εφηβικά χρόνια είναι φυσικά γεμάτα αγωνία, καθώς τα παιδιά περνούν από την εφηβεία έως την ενηλικίωση. Η πανδημία COVID-19 έχει εντείνει τις πιέσεις αυτής της μετάβασης για πολλούς νέους. Οι συνθήκες διασταυρώνονται με την φυσιολογική ανάπτυξη των εφήβων οδηγώντας τους σε απόσπαση της προσοχής και αποπροσανατολισμό.

Μπορώ να φανταστώ μόνο τις επικές μάχες που θα είχαν προκύψει αν υπήρχε μια πανδημία που μαινόταν, και με κρατούσε μακριά από τα βαγόνια των σταθμών.

Απελευθερωμένοι από τη δομή και τους κανόνες που περιβάλλουν τα τυπικά τους προγράμματα, ενδέχεται να έχουν δυσκολία να παραμείνουν στην εργασία. Για τον λόγο αυτό:

  1. Καθορίστε μια ρουτίνα.

Προσπαθήστε να δημιουργήσετε το ίδιο είδος δομής με τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Ίσως να ρυθμίσετε μια καθημερινή ειδοποίηση στις 8 πμ. που να σηματοδοτεί την έναρξη της σχολικής ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινά με την καθημερινή λίστα υποχρεώσεων του στις 8.30 πμ. Κάποιες ηχητικές ειδοποιήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μπορούν να δείξουν στον έφηβο πότε είναι η ώρα να αλλάξει εργασία ή μάθημα.

Πολύ σημαντικό είναι να απαλλαγεί από όλους τους περισπασμούς κατά τη διάρκεια της μελέτης. Δεν χρειάζεται να υπάρχει οποιοδήποτε είδος οθόνης στο δωμάτιο. Θα ήταν ωφέλιμο να καθορίσετε έναν κανόνα, καθώς θα αντισταθεί σε αυτό.

H δημιουργία ενός ειδικού χώρου εργασίας έξω από το υπνοδωμάτιο μπορεί να είναι χρήσιμη, καθώς θα βοηθήσει τον έφηβο να ανακτήσει τον ύπνο του. Η διατήρηση μιας καλής ρουτίνας ύπνου θα εξασφαλίσει την απαραίτητη ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται ο εγκέφαλος του για την επόμενη μέρα.

Όποια και αν είναι η ρουτίνα που θα δημιουργήσετε, βεβαιωθείτε ότι συνεργάζεστε με τον έφηβο και όχι ότι απλώς υπαγορεύετε. Ενημερώστε τον ότι θέλετε να συνεργαστείτε για να ορίσετε οδηγίες που να λειτουργούν για όλους.

  • Γίνετε το παράδειγμα.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να πείσετε τον έφηβό σας είναι να διαμορφώσετε την καλή συμπεριφορά που θέλετε να δείτε. Ακριβώς όπως το παιδί σας χρειάζεται να ολοκληρώσει μια καθημερινή λίστα εργασιών, έτσι κι εσείς πρέπει να κάνετε το ίδιο. Εάν εργάζεστε από το σπίτι, έχετε την τέλεια ευκαιρία να τον καθοδηγήσετε με το παράδειγμα. Δημιουργήστε έναν χώρο εργασίας και μείνετε εκτός κοινωνικών μέσων κατά τις καθορισμένες ώρες εργασίας σας.

Τα διαλείμματα είναι ζωτικής σημασίας για έναν υγιή και δεσμευμένο εγκέφαλο. Καθώς η συγκέντρωση στην δουλειά είναι σημαντική, χρειάζεται επίσης να διαμορφώσετε και τη σημασία της διακοπής. Φάτε τακτικά γεύματα και βγείτε έξω για λίγη άσκηση κάθε μέρα. Η απομάκρυνση από τον υπολογιστή θα βοηθήσει τόσο εσάς όσο και τον έφηβο να εστιάσετε ξανά.

  • Επεξεργαστείτε μαζί ένα χρονοδιάγραμμα οθόνης.

Η χαλάρωση των κανόνων σχετικά με το χρόνο αφιέρωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι λογικό να συμβάλει στην αντιστάθμιση του χρόνου κοινωνικοποίησης που χάνεται με το κλείσιμο του σχολείου. Ωστόσο, ενθαρρύνετέ τον να είναι δημιουργικός για νέους τρόπους κοινωνικής αλληλεπίδρασης με τους φίλους του.

Να θυμάστε πως οι πιο ισχυρές δυνάμεις που οδηγούν την ανάπτυξη των εφήβων είναι η αυξημένη ανεξαρτησία με την πάροδο του χρόνου, μαζί με τους φίλους. Ωστόσο, ο ιός περιορίζει και τα δύο αυτά πράγματα. Η εύρεση δημιουργικών τρόπων για να βοηθήσει τον έφηβο να περάσει χρόνο με τους φίλους του είναι πραγματικά σημαντική.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό, ειδικά αυτή την περίοδο, οι γονείς να παρατηρούν τις αλλαγές στη συμπεριφορά του εφήβου, και να μη διστάζουν να συνεργαστούν με κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας ώστε να καταστήσουν την διαβίωση ομαλή για όλα τα μέλη.

Γράφει η Κλινική Ψυχολόγος Βέρα Αδαμοπούλου
efiveia.gr 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki