Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

Αντίο... πάνα!! - Επιχείρηση γιο-γιο!

Επιχείρηση γιογιό!

«Έλα τώρα…είσαι μεγάλη κοπέλα πια! Πρέπει να πάψεις πια να βρέχεσαι πάνω σου» άκουσα την ξαδέλφη μου να λέει στην δίχρονη κόρη της ελπίζοντας ότι και η μικρή της κόρη δεν θα την ταλαιπωρήσει όπως η μεγαλύτερη.
     
Τις περισσότερες φορές όταν το παιδί φτάσει στην ηλικία των δύο ετών, οι περισσότεροι γονείς ανυπομονούν ν’ αρχίσουν την εκπαίδευση της τουαλέτας. Παρόλο που τόσο εσείς όσο και το παιδί σας μπορεί να ανυπομονείτε να επιτύχετε αυτό το στάδιο που είναι καθοριστικό για την ανεξαρτητοποίηση του, ωστόσο δυσκολεύεστε να αποφασίσετε πως να  ξεκινήσετε. Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι δεν υπάρχει «σωστός τρόπος» να μάθετε στο παιδί σας να χρησιμοποιεί το γιο-γιο, γι’ αυτό μην αγχώνεστε. Μπορείτε να τα καταφέρετε, αρκεί να ακολουθήσετε ορισμένα βασικά έξυπνα βήματα.

Σημάδια ετοιμότητας
Η συμπεριφορά του παιδιού θα σας δηλώσει πότε το ίδιο είναι έτοιμο για μια αλλαγή. Στην περίπτωση αυτή, χρήσιμο είναι να γνωρίζετε ορισμένα σημάδια που μαρτυρούν αν το παιδί σας έχει ωριμάσει αρκετά ώστε να δεχτεί το γιο-γιο. Όπως, αν:

-  Μπορεί να παραμείνει στεγνό πάνω από δύο ώρες κάθε φορά ή εάν παραμένει στεγνό μετά από ένα σύντομο υπνάκο. 
-  Δείχνει ενδιαφέρον να σας παρακολουθεί να χρησιμοποιείτε την τουαλέτα και σας βοηθά τραβώντας το καζανάκι.
-  Σας παραπονιέται ότι νιώθει βρεγμένο και θέλει να του βγάλετε την πάνα Έχει κενώσεις σε προβλέψιμες ώρες κάθε μέρα. 
-   Ζητάει να χρησιμοποιήσει το γιο-γιο. 
-  Δείχνει σημάδια ανεξαρτησίας και θέλει να έχει τον έλεγχο. 
-  Μπορεί να φοράει μόνο του κάποια βασικά ρούχα. 
-  Θέλει να φοράει εσώρουχα αντί για πάνες. 
-   Αναγνωρίζει  και αντιλαμβάνεται τις λέξεις που χρησιμοποιείτε για την τουαλέτα και τα σχετικά μέρη του σώματος.
-   Αρχίζει να κάνει πιπί και «κακά» σύμφωνα με ένα προβλέψιμο ημερήσιο πρόγραμμα.

Τώρα ήρθε η ώρα!
Εάν αφήσετε το παιδί σας ελεύθερο, να πάρει την πρωτοβουλία, μπορεί να αισθανθεί περήφανο για το επίτευγμά του και να επέλθει η επιτυχία πιο γρήγορα. Εάν αντίθετα, το πιέσετε να χρησιμοποιήσει το γιο-γιο ενώ δεν είναι ακόμα έτοιμο, είναι πιθανό να αντιδράσει φέρνοντας τα αντίθετα – από τα επιθυμητά – αποτελέσματα.  Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία της εκπαίδευσης είναι η επιλογή της κατάλληλης στιγμής. Επιλέξτε γι’ αυτό μια περίοδο που το παιδί σας θα είναι σε καλή διάθεση, και δεν βιώνει έντονες καταστάσεις ή σημαντικές οικογενειακές αλλαγές, όπως π.χ τη γέννηση ενός αδελφού.  Οι ζεστές καλοκαιρινές μέρες των διακοπών κυρίως, όταν τα παιδιά τρέχουν και παίζουν γυμνά στην παραλία ή στην αυλή του σπιτιού μας, θεωρείται η καλύτερη περίοδος για την πρώτη απόπειρα απαλλαγής από τις πάνες. Το παιδί φορά λίγα – καμιά φορά και καθόλου – ρούχα που μπορεί εύκολα να τα «σηκώσει» για να καθίσει στο γιο-γιο του.  Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι στο θέμα της τουαλέτας κάθε παιδί αντιδρά διαφορετικά, σύμφωνα με τους δικούς του ρυθμούς και άσχετα με το τι λέει το περιβάλλον του.  Άλλα παιδάκια ξεκινάνε νωρίτερα και άλλα αργότερα.
Μην συγκρίνετε λοιπόν το παιδάκι σας με άλλα. Είναι πολύ σημαντικό να το αφήσετε ν’ ακολουθήσει τους δικούς του προσωπικούς ρυθμούς. Η αγωγή της τουαλέτας, ακόμη κι αν αργήσει, είναι μια φυσιολογική διαδικασία που πρέπει να γίνει την κατάλληλη στιγμή και χωρίς άγχος. Τρεις μήνες νωρίτερα ή αργότερα δεν κάνουν διαφορά και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι όποιος τα καταφέρνει πιο γρήγορα είναι και πιο έξυπνος και ικανός.

Τα τρυκ της επιτυχίας :
1. Ξεκινήστε αγοράζοντας ένα γιο-γιο.  Το ιδανικό θα ήταν να πάρετε και το παιδί μαζί σας για να επιλέξει εκείνο το γιο-γιο που του αρέσει.

2. Προγραμματίστε να περάσετε ένα ολόκληρο...

Σύνειμί τινι
(Το συντακτικό... αλλιώς)


Λέξεις τρεις,
πλούτος αμύθητος νοημάτων
Σύνειμί τινι

.
ΣΥΝ:
το θετικό, το επιπλέον
αυτό που προστίθεται
και προσθέτει.
Προστιθέμενο, ενώνεται,
τελειώνει και τελειούται.
Η ερωτικότερη των προθέσεων.
τρία γράμματα που κάνουν τη διαφορά.
.
 
Μετουσιώνουν,
τον άνθρωπο σε συνάνθρωπο,
την ομιλία σε συνομιλία…
την κίνηση σε συγκίνηση…
τον πόνο σε συμπόνια
Από το τρέφομαι
γεννούν το σύντροφο
από το πάσχω,
το συμπάσχω, τη συμπάθεια.
Από το πλέω
το συμπλέω
 
ΕΙΜΙ:
η ουσία των όντων
όλων των όντων που μπορούν να δηλώσουν:
ειμί, υπάρχω, υφίσταμαι.
Από αυτό,
το ΟΝ το υπέρτατο
το αιώνιο και άφθαρτο
«τό κινούν ακίνητον…»
Από αυτό,
η ουσία,
η αληθινή φύση των πάντων.
 
Σειρά της δοτικής
(της πτώσης του «διδόναι και δίδοσθαι»)
να συμπληρώσει, να συγκρατήσει,
να συνδέσει, να συγκροτήσει…
 
ΣΥΝΕΙΜΙ ΤΙΝΙ
Δεν είμαι, έτσι απλά, με κάποιον.
Για να είμαι «σύν τινι»
θα πρέπει
να δοθώ
και να λάβω.
Αυτή είναι η ουσία της συνουσίας.
Αυτός που είναι μαζί σου,
Δεν είναι κατ’ ανάγκη σύντροφός σου.
Ο σύντροφος «συν - τρέφεται» σοι
με τους ίδιους πόθους
τις ίδιες ελπίδες.
 
Δεν τρέφεται από τις σάρκες σου.
Δεν απομυζά την ελευθερία σου.
Tα ηδονικά εδέσματα,
που η ζωή απλώνει μπροστά σας
απολαμβάνει να μοιράζεται μαζί σου
και συμπάσχει «σοι»
στα αντίξοα.
 
Οι συνόντες τω Σωκράτη
Δεν ήσαν όσοι τυχαία τον συναντούσαν.
Ήσαν οι μαθητές του,
οι λάτρεις,
οι κοινωνοί,
οι μέτοχοι του πνεύματός του.
Προσοχή:
Η «από» (το πλην) και το «α» το στερητικό
μας την έχουν στημένη
Για να αφαιρέσουν
Να απομονώσουν
Να απομακρύνουν
Να αποξενώσουν
 
Βασιλική Δεδούση
28.6.2003