Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

H ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑ και πάλι στο πλευρό των μαθητών

Το πρόγραμμα οδοντιατρικής βοήθειας για τα παιδιά της Αθήνας συνεχίζεται με το πρόγραμμα επισκέψεων στα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων για τη νέα σχολική χρονιά.
Τα παιδιά των Δημοτικών σχολείων του Δήμου της Αθήνας ξεκινούν τη νέα σχολική χρονιά έχοντας και πάλι τη φροντίδα των εθελοντών οδοντίατρων του καινοτομικού προγράμματος ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑ, το οποίο προσφέρει οδοντιατρική εξέταση, φθορίωση, καταγραφή των προβλημάτων στοματικής υγείας και ευαισθητοποίηση σε χιλιάδες παιδιά.

Η «ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑ - Πρωτοβουλία Αντιμετώπισης Πρωτογενών Οδοντιατρικών Αναγκών Παίδων Αθηνών», είναι ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», Άξονας Προτεραιότητας «Εδραίωση της μεταρρύθμισης στον Τομέα Ψυχικής Υγείας», στηρίζεται στην πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και υλοποιείται από τους Γιατρούς του Κόσμου σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί επισκέψεις σε 37 Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων, παρασχέθηκαν υπηρεσίες φθορίωσης και οδοντιατρικής εκτίμησης σε 4.888 παιδιά, εντοπίστηκαν 2.675 περιστατικά παιδιών που χρήζουν περαιτέρω οδοντιατρικής θεραπείας καθώς και 1.063 περιστατικά παιδιών που χρήζουν ορθοδοντικής παρέμβασης. Συνολικοί στόχοι του προγράμματος είναι η παροχή οδοντιατρικής εξέτασης και φθορίωσης σε 7.500 μαθητές σε 60 Δημοτικά Σχολεία, καθώς και 7.000 οδοντιατρικές θεραπείες και 1.500 οδοντιατρικές παρεμβάσεις.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος της ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑΣ παιδοοδοντίατρος κος Νικήτας Κανάκης επισημαίνει χαρακτηριστικά:

«Η οδοντιατρική περίθαλψη στην Ελλάδα είναι στη συντριπτική της πλειοψηφία ιδιωτικής δαπάνης. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι πολύ φτωχά παιδιά ή παιδιά αποκλεισμένα, δεν έχουν καμία δυνατότητα οδοντιατρικής φροντίδας. Κατά συνέπεια δημιουργείται μια τεράστια ανισότητα όχι μόνο στη στοματική τους υγιεινή και την κατάσταση του στόματός τους αλλά το κυριότερο στη δυνατότητα θεραπείας τους. Με αυτό το πρόγραμμα άλλωστε, για πρώτη φορά, προσπαθούμε να λύσουμε αυτό το μεγάλο πρόβλημα».

Το πρόγραμμα ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑ χρησιμοποιεί ως βασική υποδομή το νεοσύστατο οδοντιατρείο των ΓτΚ στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επίσης την κινητή μονάδα που αποτελεί «έδρα» των εθελοντών οδοντίατρων κατά τις επισκέψεις τους στα σχολεία. Κεντρικό κορμό της ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΑΣ αποτελούν οι περισσότεροι από πενήντα (50) εθελοντές οδοντίατροι, οι οποίοι αναλαμβάνουν να απαλύνουν τον ανθρώπινο πόνο, πιστεύοντας ότι το πιο όμορφο πράγμα είναι να βλέπεις ένα παιδικό πρόσωπο που δεν υποφέρει πια, να χαμογελά.

iatronea.gr ©

Μια ομπρελίτσα, στολίδι για το παιδικό δωμάτιο!!

Για τις βροχούλες του Φθινόπωρου!!


Δεν είναι τέλεια;; Εεε, δεν είναι;;;

πηγή: maria-elena

Μύθοι για τον τραυλισμό - Τραυλισμός στη νηπιακή ηλικία

Τραυλισμός στη νηπιακή ηλικία - Stammering Child
Οι άνθρωποι εδώ και αιώνες προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο γύρω από τον Τραυλισμό. Μέσα σε αυτή την αναζήτηση προέκυψαν και πολλοί μύθοι. Ποιοι είναι αυτοί;

• Οι άνθρωποι τραυλίζουν γιατί έχουν άγχος.
Επειδή οι άνθρωποι, που διαθέτουν ρέοντα λόγο, τραυλίζουν κάποιες φορές όταν είναι στρεσσαρισμένοι ή αγχωμένοι, κάποιοι θεωρούν ότι και οι άνθρωποι που τραυλίζουν το παθαίνουν για τον ίδιο λόγο. Παρόλο που οι άνθρωποι που τραυλίζουν μπορεί να νοιώθουν νευρικότητα τις στιγμές που αρχίζει ο τραυλισμός, η νευρικότητα δεν είναι η αιτία.
• Οι άνθρωποι που τραυλίζουν είναι ντροπαλοί και ευσυνείδητοι.

Τα παιδιά και οι ενήλικες που τραυλίζουν συχνά διστάζουν να σηκωθούν και να μιλήσουν. Αυτό όμως δεν σημαίνει οτι είναι φύσει ντροπαλά άτομα. Μόλις καταφέρουν να συμβιβαστούν με τον Τραυλισμό, μπορούν να γίνουν πιο αποφασιστικοί και εκφραστικοί. Πολλοί απο αυτούς έχουν διαπρέψει σε ηγετικές θέσεις.
• Ο Τραυλισμός είναι μια ψυχική διαταραχή.
Αρκετοί συναισθηματικοί παράγοντες συνυπάρχουν με τον Τραυλισμό αλλά δεν είναι πρωτίστως μια ψυχολογική διαταραχή. Η θεραπεία για τον Τραυλισμό συχνά συμπεριλαμβάνει συνεδρίες συμβουλευτικής με σκοπό να βοηθηθούν τα άτομα που τραυλίζουν να αντιμετωπίσουν συμπεριφορές και φοβίες, οι οποίες μπορεί να είναι αποτέλεσμα του τραυλισμού.
• Οι άνθρωποι που τραυλίζουν είναι λιγότερο έξυπνοι και λιγότεροι ικανοί.
Οι άνθρωποι που τραυλίζουν το διαψεύδουν αυτό καθημερινά. Οι κοινότητα των ανθρώπων που τραυλίζουν περιλαμβάνει επιστήμονες, συγγραφείς και καθηγητές πανεπιστημίου. Οι άνθρωποι που τραυλίζουν έχουν καταφέρει να επιτύχουν σε κάθε πιθανό επάγγελμα.
• Ο Τραυλισμός προκλήθηκε απο συναισθηματικό τραύμα.
Ένα τραυματικό επεισόδιο είναι ικανό να πυροδοτήσει τον Τραυλισμό σε ένα παιδί, το οποίο όμως είχε ήδη την προδιάθεση, αλλά συνήθως δεν είναι αυτή η βαθειά αιτία.
• Ο Τραυλισμός προκλήθηκε απο κακούς γονείς.
Όταν ένα παιδί τραυλίζει, δεν σημαίνει οτι φταίνει οι γονείς του γι’ αυτό. Η ένταση ανάμεσα στους γονείς και το παιδί μπορεί να επιδεινώσει τον Τραυλισμό αλλά δεν είναι αυτή η αιτία εκδήλωσής του.
• Ο Τραυλισμός είναι μια συνήθεια την οποία οι άνθρωποι μπορούν να διακόψουν αν το θέλουν.
Αν το πρόβλημα ήταν η έλλειψη θέλησης τότε ο Εθνικός Οργανισμός Τραυλισμού δεν θα υπήρχε. Οι άνθρωποι, που καταφέρνουν να ξεπεράσουν τις συνέπειες του Τραυλισμού, είναι απο τα πιο σκληρά δουλεμένα και ισχυρά κινητοποιημένα άτομα, που μπορεί κάποιος να γνωρίσει.
• Τα παιδιά που τραυλίζουν μιμούνται έναν τραυλό γονιό ή άλλο συγγενή.
Ο Τραυλισμός δεν είναι μεταδοτικός. Ο Τραυλισμός «κυκλοφορεί» στις οικογένειες. Συνεπώς είναι πολύ πιθανό ένα παιδί με γονιό ή άλλο συγγενή τραυλό να τραυλίζει και το ίδιο, όχι όμως επειδή αυτό είναι το πιο συχνό του άκουσμα.
• Η πίεση που ασκείται στους αριστερόχειρες να γίνουν δεξιόχειρες προκαλεί Τραυλισμό.
Αυτή η πεποίθηση είχε ευρέως διαδοθεί στις αρχές του 20ου αιώνα αλλά διαψεύστηκε μέσω πολλών μελετών το 1940. Ωστόσο, η πίεση που υφίσταται ένα παιδί όταν πιέζεται να γίνει δεξιόχειρας ενώ είναι αριστερόχειρας είναι ικανή να επιδεινώσει τον Τραυλισμό.
• Ο χαρακτηρισμός ενός παιδιού ως τραυλό οδηγεί σε χρόνιο Τραυλισμό.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα μιας μελέτης που έγινε το 1939. Η μελέτη αυτή απαξιώθηκε πριν απο δεκαετίες αλλά εξακολουθεί να ανακύπτει ακόμη και σήμερα κάποιες φορές.

πηγή Tromaktiko

Ποιός έλληνας πολιτικός ζητά άμεσο πόλεμο
με βόμβες νετρονίου;

Οι βόμβες νετρονίου απελευθερώνουν
μία έκρηξη ακτινοβολίας νετρονίων
αντί εκρηκτικής ενέργειας
 

και έχουν τη δυνατότητα να εξοντώνουν ανθρώπους
και άλλα έμβια όντα, ενώ παράλληλα
προκαλούν περιορισμένες υλικές ζημιές.
περισσότερα εδώ  
Δείτε τι έγραψε!!

«Στο Κobane κρίνεται η αποτελεσματικότητα της Δυτικής επέβασης. Ο βασανισμένος λαός του Κουρδιστάν είναι εγκλωβισμένος ανάμεσα σε έναν κλασικό Τούρκο "μπαμπέση" και στους υπάνθρωπους του ISIS. O Ερντογάν λέει καμιά παρόλα δήθεν συμπαράστασης τους υπερασπιστές του Kobane, έτσι για ξεκάρφωμα, αλλά τρίβει τα χέρια του που τα κτήνη κάνουν τη βρώμικη δουλειά για λογαριασμό του. Εκεί η Δύση πρέπει να εξαντλήσει το οπλοστάσιό της. Το Kobane δεν πρέπει να πέσει στα χέρια των κτηνών.
Οι βόμβες νετρονίων είναι μια πολύ καλή επιλογή. Σε όλο το μέτωπο των ισλαμοφασιστών έπρεπε να βρέχει βόμβες νετρονίων. Αύριο το πρωί θα είχαμε τελειώσει.»

ποιος είναι;;;
θα το δείτε εδώ

Μπαίνει το παιδί σας στην εφηβεία; Τι να περιμένετε;

Αν τα παιδιά σας πλησιάζουν στην ιδιαίτερη περίοδο της ζωής τους που ονομάζεται εφηβεία, έχετε κάθε λόγο να είστε σε κατάσταση… συναγερμού.

Είναι η ηλικία που το σώμα ωριμάζει, η σεξουαλική ταυτότητα και οι σχέσεις με τους άλλους διαμορφώνονται, ο τρόπος σκέψης αλλάζει, ενώ παράλληλα οι σχολικές απαιτήσεις αυξάνονται και τα κλάματα ή οι καυγάδες γίνονται συχνότεροι. Αυτό σημαίνει πως θα ήταν καλό να είστε προετοιμασμένοι.
Παρακάτω, συγκεντρώνουμε συμβουλές για να διαχειριστείτε αυτή την ευαίσθητη περίοδο, μέσα από τις συμβουλές των ειδικών ψυχολόγων, όπως τις συγκέντρωσαν στον διεθνή οδηγό παιδικής ανάπτυξης του Κέντρου Υγείας και Πρόληψης Ασθενειών. 

Πώς θα καταλάβετε ότι η εφηβεία… έφτασε

Δεν υπάρχει «φυσιολογικό» όριο. Το μήνυμα που θα πρέπει να περάσετε στο παιδί σας είναι ότι ο καθένας είναι διαφορετικός: Άλλος μπαίνει στην εφηβεία νωρίς, άλλος ωριμάζει αργά αλλά σταθερά, αλλά σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη του κάθε παιδιού ακολουθεί τους δικούς της ρυθμούς, και αυτοί είναι οι «φυσιολογικοί» για εκείνο. Η τριχοφυΐα, η αλλαγή της φωνής, η ακμή, η περίοδος στα κορίτσια, όλα αυτά είναι σημάδια της σωματικής «μεταμόρφωσης».

Η εφηβεία όμως συνοδεύεται και από εσωτερικές αλλαγές:
 
Το παιδί αρχίζει να «αποκόπτεται» από τους γονείς, να προσπαθεί απεγνωσμένα να γίνεται αρεστό σε συνομιλήκους του, να πειραματίζεται με την εξωτερική εμφάνιση και την ταυτότητά του και να διαμορφώνει τον δικό του «ηθικό κώδικα».

Συγκεκριμένα, οι σημαντικότερες αλλαγές που πλησιάζουν είναι οι εξής:

-Ενδιαφέρον για το αντίθετο φύλο:
Το σώμα των εφήβων αλλάζει, στέλνοντας σήματα σεξουαλικής ωριμότητας, ενώ όπως είναι φυσικό αρχίζουν και τα πρώτα σκιρτήματα.
-Η «αδιαφορία» για τους γονείς και η ανάγκη για ανεξαρτησία:
Οι έφηβοι συνήθως επιθυμούν να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο με τους φίλους τους και λιγότερο με τους γονείς τους. Ωστόσο, δεν ισχύει πάντα το «στερεότυπο» των επαναστατών χωρίς αιτία εφήβων που καυγαδίζουν συνεχώς με τους γονείς τους. Ίσα ίσα, σε ορισμένες περιπτώσεις συνεπάγεται λιγότερη τριβή και επομένως λιγότερους καυγάδες – αν θεωρήσουμε βέβαια δεδομένο ότι οι γονείς δεν παίρνουν «προσωπικά» αυτή την αλλαγή, θεωρώντας πως κάπου σφάλλουν και πως η ανάγκη ανεξαρτησίας του παιδιού τους είναι πρόβλημα.
-Η μεγαλύτερη ικανότητα για ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών:
Οι έφηβοι αρχίζουν να διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους και ένα βασικό τους όχημα σε αυτή τη διαδρομή είναι οι βαθύτερες σχέσεις που μπορούν πλέον να χτίζουν σε διαπροσωπικό επίπεδο, είτε με συνομηλίκους τους είτε με όσους βλέπουν ως «μέντορες».
-Κρίσεις θλίψης ή κατάθλιψης:
Η συγκεκριμένη ηλικία είναι από τις πιο «ευάλωτες» στην παγίδα της κατάθλιψης, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κακή σχολική επίδοση, σε καταχρήσεις, εξαρτήσεις και μη ασφαλές σεξ – γι’ αυτό και είναι μια περίοδος που «τρέμουν» πολλοί γονείς.
-Αλλαγές στην αντιληπτική ικανότητα:
Σε αυτή την ηλικία, ο άνθρωπος εισέρχεται σε μια περίοδο που μπορεί να αποκτήσει ευκολότερα πιο περίπλοκες ασχολίες και εργασιακές διαδικασίες, να επιδείξει ενδιαφέρον για τα μελλοντικά σχέδια στη ζωή του και να επιχειρηματολογήσει για τις επιλογές του, έχοντας καλύτερη αίσθηση του λάθος και του σωστού. Τι να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας σε αυτή την περίοδο της ζωής του.

Ακολουθούν μικρές αλλά χρήσιμες συμβουλές για γονείς που δυσκολεύονται να διαχειριστούν την εφηβεία των παιδιών τους:
-Ενημερωθείτε:
Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να συμβουλευτείτε βιβλία και άρθρα ειδικών για την εφηβεία, ώστε να γνωρίζετε εις βάθος τις αλλαγές που βιώνει το άτομο αυτό το διάστημα
-Μιλήστε στο παιδί για την εφηβεία:
Ξεκινήστε από νωρίς συζητήσεις με ερωτήματα όπως «βλέπεις κάποια αλλαγή στο σώμα σου;» ή «υπάρχει κάτι που σε απασχολεί με την εμφάνισή σου» κ.ο.κ για να χτίσετε σχέση εμπιστοσύνης και όχι αποξένωσης με το παιδί, όταν αυτό σταδιακά μπει στην εφηβεία. Τότε, θα νιώσει άνετα να μοιραστεί μαζί σας τις αλλαγές και τις ανησυχίες του, αντί να στραφεί στην κρυψίνοια.
-Αξιολογήστε την δική σας στάση:
Ρωτήστε τον εαυτό σας αν είστε υπερβολικοί στον έλεγχο ή χειριστικοί, αν αφιερώνετε χρόνο στο να ακούτε αυτά που λέει (ή δεν λέει) το παιδί σας και αν του δίνετε τον απαραίτητο χώρο να διαφωνεί ή να συμφωνεί με τις απόψεις και τις επιλογές σας.
-Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του:
Θυμηθείτε πως έχετε υπάρξει κι εσείς έφηβοι και σκεφθείτε επίσης πώς είναι να μεγαλώνει κανείς υπό τις σημερινές συνθήκες.
-Προσέξτε τις «ενστάσεις» σας:
Συχνά, οι έφηβοι προχωρούν σε πράξεις μόνο και μόνο για να δηλώσουν στους γονείς τους πως δεν τους ελέγχουν πια – γι’ αυτό και είναι σύνηθες να «απειλούν» με ακραία look, piercings και τατουάζ. Φροντίστε να τους στείλετε το μήνυμα ότι δεν απορρίπτετε τις επιλογές τους συλλήβδην σαν εχθροί τους. Αν για παράδειγμα τους αφήσετε το περιθώριο να πραγματοποιήσουν τις πιο «άκακες» από αυτές τις ενέργειες, όπως π.χ. μια αλλαγή στην εμφάνιση, να ικανοποιηθεί η ανάγκη τους και να σταματήσουν εκεί οι «πειραματισμοί».
-Θέστε λογικές προσδοκίες:
Είναι άδικο να θέτετε στόχους για τα παιδιά σας που επιθυμείτε εσείς και όχι τα ίδια. Αλλά είναι και δείγμα έλλειψης ενδιαφέροντος αν τα αφήσετε στο… έλεος της μοίρας. Εξηγήστε τους με λογικά επιχειρήματα γιατί είναι σημαντικό όχι λόγου χάρη να περάσουν πρώτοι στην Ιατρική, αλλά να έχουν καλή επίδοση στο σχολείο ώστε να μπορούν να επιλέξουν ό,τι θελήσουν.
-Ενημερώστε τα παιδιά σας:
Κάντε τις απαραίτητες συζητήσεις περί σεξ (δείτε εδώ το σχετικό δημοσίευμα του in2life) ή περί κινδύνων με εξαρτήσεις ή ασθένειες που καραδοκούν. 
-Σεβαστείτε τον προσωπικό του χώρο:
Για να καταφέρει το παιδί σας την μετάβαση από την εφηβεία στην ωριμότητα της ενήλικης ζωής, θα πρέπει να μάθει την σημασία της ιδιωτικότητας. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα πρέπει να γνωρίζετε πού βρίσκεται ανά πάσα στιγμή, αλλά να του αφήσετε τον απαραίτητο χώρο να αναπτύξει την δική του ιδιωτική ζωή, με την σιγουριά ενός γονιού που το εμπιστεύεται.
-Γνωρίστε τα ανησυχητικά σημάδια:
Υπερβολική απώλεια βάρους ή το αντίστροφο, προβλήματα ύπνου, δραστικές αλλαγές προσωπικότητας, συνεχείς απουσίες από το σχολείο και βαθμοί που πέφτουν, αναφορές ακόμη και «για πλάκα» στην ιδέα της αυτοκτονίας, σημάδια χρήσης ουσιών ή παράνομες δραστηριότητες ανήκουν σε όσα θα πρέπει να σας ανησυχήσουν για βαθύτερο πρόβλημα στην ψυχολογία του παιδιού και να σας κάνουν να αναζητήσετε βοήθεια.
-Διαδίκτυο και εφηβεία:
Δείτε εδώ τον online οδηγό του σωματείου Μαζί Για Την Εφηβική Υγεία, για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και τους κινδύνους που σχετίζονται με την χρήση του internet από εφήβους. 
                   
Δημοσίευση | 24 Σεπτεμβρίου 2014
Διαβάστε περισσότερα στο:
in2life

Success Story: Ηράκλειο - Παιδιά πέφτουν λιπόθυμα ... λόγω ασιτίας :(((

Τα παιδιά, από υπερηφάνεια, δεν παίρνουν το δωρεάν πρωινό που τους εξασφαλίστηκε. Ανησυχούν μήπως γίνει αντιληπτή η "συμφωνία" και στιγματιστούν.
 
 
Τουλάχιστον πέντε κρούσματα μαθητών Β' βάθμιας εκπαίδευσης, σε σχολεία του δήμου Ηρακλείου, έχει καταγράψει η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Αθηνά Σπανάκη-Κοχιαδάκη που στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, εδώ και ένα μήνα έχει ξεκινήσει, μεταξύ άλλων, και την καταγραφή περιπτώσεων μαθητών των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακόμη και στο να τους εξασφαλίσουν τα προς το ζην.

Όπως είπε η κ.Κοχιαδάκη στο "Ράδιο Κρήτη", με την παρέμβαση του δήμου κανονίστηκε, τα παιδιά αυτά να πηγαίνουν στο κυλικείο του σχολείου και να επιλέγουν το πρωινό που εκείνα θα επιλέγουν (ώστε να μην αντιληφθούν οι συμμαθητές τους την ιδιαίτερη μεταχείριση προς τα συγκεκριμένα παιδιά, άρα και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν).

Σύμφωνα με την κ. Κοχιαδάκη, πάντως, τα παιδιά δεν προσήλθαν ποτέ στο κυλικείο, από υπερηφάνεια αλλά και ανησυχώντας να μη γίνει αντιληπτή η "συμφωνία" και στιγματιστούν.

cretalive