Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

–Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;
–Καλά.
–Πες και κάτι ακόμη βρε παιδάκι μου!
–Ε, τι άλλο να σου πω, καλά.

Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος; Αν όχι, είστε από τους “τυχερούς”. Πολλά είναι τα παιδιά που με το γυρίζουν σπίτι αναμεταδίδουν με λεπτομέρειες όλη την ημέρα τους. 
Αν κάτι σας θυμίζει όμως τότε προφανώς τα παιδιά σας είναι στην κατηγορία εκείνων που θεωρούν το σχολείο προσωπική τους υπόθεση και δε μοιράζονται λεπτομέρειες, ή απλά ο τρόπος που πέφτει αυτή η ερώτηση είναι τόσο γενικός και αόριστος που πραγματικά δεν έχουν τι να πουν, ενώ κατά τα άλλα θα ήταν πρόθυμα!

25 ερωτήσεις που σας βοηθήσουν να μάθετε με πλάγιο τρόπο τι γίνεται στο σχολείο του παιδιού σας


Η blogger Liz Evans, εκπαιδευτικός η ίδια, ήρθε αντιμέτωπη αρκετές φορές με τις μονολεκτικές, άδειες απαντήσεις “καλά”, “μια χαρά” και άλλες παρόμοιες και αποφάσισε να κάνει μια λίστα πρωτότυπων και απρόσμενων ερωτήσεων που θα δελέαζαν τα παιδιά της να απαντήσουν. 
Έτσι, εκείνα θα το έβρισκαν διασκεδαστικό, θα της μετέφεραν πληροφορίες χωρίς να έχουν την αίσθηση ότι δίνουν αναφορά κι εκείνη σίγουρα θα γινόταν πιο ευχάριστη απέναντί τους. Συγχρόνως θα μάθαινε και όλα όσα θα ήθελε τόσο για την καθημερινότητά τους όσο όμως και για τον τρόπο που σκέφτονται και πράττουν τα παιδιά της, όταν εκείνη δε θα ήταν παρούσα – ποιος ξέρει, ίσως και πολλά παραπάνω! 
Δείτε τη λίστα! 
1. Ποιό ήταν το καλύτερο πράγμα που έγινε στο σχολείο σήμερα; (ποιό ήταν το χειρότερο;) 
2. Πες μου κάτι που σήμερα σε έκανε να γελάσεις. 
3. Αν μπορούσες να διαλέξεις, με ποιον θα καθόσουν μαζί στην τάξη; (με ποιον δε θα καθόσουν με τίποτα; Γιατί 
4. Ποιο σημείο (χώρος) του σχολείου είναι το πιο σούπερ; 
5. Πες μου μια περίεργη λέξη που άκουσες σήμερα. (Ή κάτι περίεργο που είπε κάποιος) 
6. Αν έπαιρνα τηλέφωνο τη δασκάλα σου απόψε, τι θα μου έλεγε για σένα; 
7. Με ποιον τρόπο βοήθησες κάποιον σήμερα; 
8. Με ποιον τρόπο σε βοήθησε κάποιος σήμερα; 
9. Πες μου κάτι καινούργιο που έμαθες σήμερα. 
10. Ποια στιγμή ήσουν πιο χαρούμενος σήμερα; 
11. Ποια στιγμή βαρέθηκες πιο πολύ σήμερα; 
12. Αν εμφανιζόταν ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο στην τάξη σου για να πάρει κάποιον, ποιος θα ήθελες να ήταν αυτός; (Γιατί;) 
13. Με ποιον θα ήθελες να παίξεις στο διάλειμμα που δεν έχεις παίξει ποτέ ξανά μαζί του; 
14. Πες μου κάτι καλό που έγινε σήμερα! 
15. Ποια λέξη είπε πιο πολλές φορές η δασκάλα σου σήμερα; 
16. Τι πιστεύεις οτι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε για πιο πολλές ώρες στο σχολείο; 
17. Τι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε λιγότερο; Γιατί; 
18. Σε ποιον πιστεύεις οτι θα μπορούσες να φερθείς καλύτερα μέσα στην τάξη σου; (ενώ δεν το έχεις κάνει ενδεχομένως) 
19. Πού κυρίως παίζεις στα διαλείμματα; 
20. Ποιος είναι ο πιο αστείος μέσα στην τάξη σου; Γιατί; 
21. Τι σου άρεσε πιο πολύ στο κολατσιό σου; 
22. Αν ήσουν εσύ ο δάσκαλος αύριο, τι θα έκανες; 
23. Υπάρχει κάποιος στην τάξη που θα χρειαζόταν λίγο χρόνο εκτός ομάδας; 
24. Αν μπορούσες να αλλάξεις θέση με κάποιον μέσα στην τάξη, με ποιον θα το διαπραγματευόσουν; Γιατί; 
25. Πες μου 3 διαφορετικές στιγμές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσεις το μολύβι σου σήμερα! 

Όπως είναι φανερό, η λίστα μπορεί να μην τελειώσει ποτέ κι αυτό είναι σίγουρα καλό! Ας προσπαθήσουμε να είμαστε πιο κοντά στα παιδιά μας χωρίς κριτική, χωρίς (φανερό) έλεγχο, χωρίς κυνήγι και απόδοση ευθυνών. 
Ας γίνουμε λίγο πιο διασκεδαστικοί και ευχάριστοι και μέσα από αυτή μας τη στάση σίγουρα έχουμε μόνο να κερδίσουμε, εμείς, τα παιδιά μας και η σχέση μας με αυτά. Και θα δείτε οτι το παιχνίδι αυτό των ερωτήσεων θα τα εξιτάρει και θα το αποζητούν από μόνα τους! Οι απαντήσεις τους μπορεί να σας ξαφνιάσουν, να σας συγκινήσουν, να σας καταπλήξουν! Έως και να σας σοκάρουν, να είστε έτοιμοι! 
Φροντίστε να τα κοιτάτε στα μάτια, να μην ασχολείστε παράλληλα με κάτι άλλο και να μη ρίχνετε κλεφτές ματιές στο ρολόι γιατί η προσπάθεια θα καταλήξει σε παταγώδη αποτυχία. Τα παιδιά θέλουν, αποζητούν, έχουν ανάγκη την προσοχή μας. Όπως και οι μεγάλοι άλλωστε, έτσι δεν είναι; 
Αν δείτε ότι δεν ανταποκρίνονται, μην τα παρατήσετε! 
Δοκιμάστε πάλι με κάποια πιο ενδιαφέρουσα ερώτηση και προτιμήστε την ώρα λίγο πριν τον ύπνο. Τότε που είναι στιγμές χαλάρωσης, εξομολογήσεων, αγκαλιάς και φιλιών. 
Προτρέψτε τα να κάνουν το ίδιο, να βρουν αντίστοιχες ερωτήσεις για εσάς. Τα παιδιά, όπως και ο καθένας ίσως, ανοίγονται πιο εύκολα όταν κάνουμε την αρχή εμείς. 
Αν τους πούμε πως πέρασε η δική μας μέρα, έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να μάθουμε για τη δική τους. Τι λέτε; Θα το δοκιμάσουμε; Και αλήθεια, τι άλλες ερωτήσεις θα προσθέτατε στη λίστα; 

πηγή της πηγής
daddy-cool

Ιταλία: Έβαλαν 8 ετών παιδί να δουλεύει σε βιοτεχνία επεξεργασίας δέρματος!

Η οικονομική αστυνομία της Ιταλίας κατήγγειλε κινέζο ιδιοκτήτη βιοτεχνίας επεξεργασίας δέρματος, κοντά στο Βαρέζε, στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου, ο οποίος «απασχολούσε», φυσικά παράνομα, παιδί οκτώ ετών.

Η υπηκοότητα του ανήλικου δεν έχει γίνει γνωστή, αλλά σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere della Sera η συγκεκριμένη βιοτεχνία παράγει δερμάτινα είδη για λογαριασμό γνωστών οίκων μόδας.
Ο ιδιοκτήτης πρόκειται να δικασθεί για εκμετάλλευση εργασίας ανηλίκου. Είναι η πρώτη φορά που η ιταλική οικονομική αστυνομία ανακαλύπτει ένα τόσο μικρό παιδί το οποίο, αντί να πηγαίνει κανονικά σχολείο και να παίζει με τους συνομήλικούς του, υποχρεώνεται να δουλέψει.
Παράλληλα διαπιστώθηκε πως στην ίδια βιοτεχνία απασχολούνταν παράνομα άλλα δυο ανήλικα παιδιά ηλικίας δεκατεσσάρων και δεκαεπτά ετών.

ethnos.gr, Από  | 

Τα προσφυγόπουλα ζωγραφίζουν και… συγκλονίζουν

Οι παιδικές ζωγραφιές συχνά μιλούν πιο δυνατά από τις παιδικές φωνές, αποκαλύπτοντας με γλαφυρότητα τι πραγματικά συμβαίνει στις ψυχούλες των παιδιών. Όταν δε οι ψυχές αυτές έχουν δεχτεί απανωτά πλήγματα, από τις πιο μικρές ηλικίες, φανταστείτε πόσα έχουν να πουν μέσα από την ελευθερία του χαρτιού και του μαρκαδόρου. 
Η δημοσιογράφος του Buzzfeed, Rossalyn Warren, βρέθηκε σε προσφυγικό στρατόπεδο στη Γευγελή της ΠΓΔΜ και συνάντησε μικρά προσφυγόπουλα από τη Συρία που μόλις είχαν διασχίσει τα ελληνικά σύνορα. Την ώρα εκείνη κάποια από αυτά ζωγράφιζαν, πήγε κοντά τους και μίλησε με όσα τύχαινε να γνωρίζουν Αγγλικά. Τους ζήτησε να τις δείξουν τις ζωγραφιές τους...

Τα περισσότερα παιδιά, γράφει χαρακτηριστικά η Warren, ήταν ανήσυχα και τρομαγμένα. Κάποια έκλαιγαν με το παραμικρό. Μια εθελόντρια του στρατοπέδου είπε στη Warren ότι δεν είναι μόνο τα ψυχικά τραύματα του πολέμου που έχουν εξαντλήσει αυτά τα παιδιά, αλλά και σωματικά τραύματα από επιθέσεις ή ακόμα και βιασμούς που έχουν δεχτεί κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους, τόσο εκείνα όσο και οι μανάδες τους, οι οποίες συχνά ταξιδεύουν χωρίς τους άντρες τους. 
Φαντάζεστε, λοιπόν, πόσα μηνύματα μπορεί να κρύβουν οι ζωγραφιές τους, όπως θα τις δείτε παρακάτω. 

Τα παιδιά εξηγούν στη Warren τι σημαίνει η κάθε μία:
Το παιδί είπε ότι ζωγράφισε εκείνον και τον πατέρα του που είναι ακόμα στη Συρία. Είπε ότι ο πατέρας του ισούται με την αγάπη
"Να είμαι μακριά από τον πόλεμο"
"Να είμαι πουλί και να πετάξω μακριά"
"Ένα λουλούδι για να μη νιώθω μόνη μέσα μου"
"Θέλω να είμαι χαρούμενος"
"Θέλω να είμαι ελεύθερη σαν ποτάμι"
Πολλά παιδιά έγραφαν Love (Αγάπη) στις ζωγραφιές τους
"Ελπίδα για μια νέα αρχή"
"Ένα σπίτι" -αυτό ζωγραφίζουν τα περισσότερα παιδιά...

από Έλενα Μπούλια | 11 Σεπ 2015

Πηγή: Buzzfeed
mama365.gr