Friday, 18 May 2012

19 Μαΐου: Ο ξεριζωμός και η γενοκτονία των Ποντίων

Η γενοκτονία των Ποντίων (1916–1923) με 353.000 νεκρούς αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες γενοκτονίες του 20ου αιώνα.
Τον Φεβρουάριο του 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου, ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα, ως Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο μικρασιατικό Πόντο την περίοδο 1916-1923.
Η αναγνώριση αυτή, παρόλη την εβδομηκονταετή καθυστέρηση, δικαίωσε ηθικά τον ποντιακό ελληνισμό και συνέδεσε το σύγχρονο ελληνισμό με την ιστορική του μνήμη. 
Γιατί η ήττα του 1922, η «νέα τάξη πραγμάτων» που επικράτησε τότε, με την απόλυτη συνενοχή ολόκληρου του ελλαδικού πολιτικού κατεστημένου, περιόρισαν ουσιαστικά όχι μόνο τα γεωγραφικά όρια του ελληνισμού αλλά και τα διανοητικά. 
Ο περιορισμός των πνευματικών νεοελληνικών οριζόντων είχε άμεση αντανάκλαση στη ελλειμματική ιστορική μνήμη των σύγχρονων Ελλήνων.
 
Διαβάστε περισσότερα:  pare-dose

Η κακοποίηση των παιδιών είναι υπόθεση όλων μας
Child Abuse is Everyone’s Problem!

Η Κακοποίηση των Παιδιών είναι Υπόθεση Όλων μας
.
Child Abuse is Everyone’s Problem!
What happens to you when you read stories everyday about child abuse? 

.

A day does not go by without story after horrible story of child abuse in the news. We don’t know how you feel about it, but it seems to us it’s getting worse. As Child Safety Experts and Cofounders of KidSafe Foundation our mission is to Educate Adults and Children to Prevent Child Abuse.
 However, after teaching over 30,000 children and providing our seminars, workshops and training’s to thousands of adults – we are not even making a dent, it’s not enough and it’s so frustrating.

Σοκ με ξυλοδαρμό 7χρονου αγοριού
από τους πρωτοδίκες γονείς του

Αίσθηση προκαλεί η υπόθεση ξυλοδαρμού 7χρονου παιδιού από τους γονείς του που είναι δικαστές στο Πρωτοδικείο. 

Οι δύο «γονείς» συνελήφθησαν
και θα οδηγηθούν ενώπιον της δικαιοσύνης.
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε όταν οι γονείς ειδοποίησαν την αστυνομία αναφέροντας ότι εξαφανίστηκε ο γιος τους, τον οποίο οι αστυνομικοί εντόπισαν σε λίγη ώρα.
Οι αστυνομικοί ρώτησαν το παιδί όταν το βρήκαν, από που απέκτησε τους μώλωπες, που ήταν εμφανείς στο σώμα του, με τον 7χρονο να απαντά ότι τον χτύπησαν οι γονείς του και στη συνέχεια τον έδιωξαν από το σπίτι. 
Οι δύο γονείς συνελήφθησαν και θα οδηγηθούν ενώπιον της δικαιοσύνης.

Η Δυσλεξία δεν είναι εμπόδιο στις ξένες γλώσσες

Τα πράγματα έχουν πλέον εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που τα προβλήματα στη μάθηση τόσο στην ελληνική όσο και στην ξένη γλώσσα μπορούν να εξαλειφθούν.


Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσλεξίας είναι ικανά να μάθουν μία και δύο ξένες γλώσσες. Αρκεί να μην υπάρχει βιασύνη και πίεση. Αρκεί γονείς και δάσκαλοι να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τα ειδικά προγράμματα εκμάθησης ξένων γλωσσών σε παιδιά με προβλήματα δυσλεξίας.

Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσλεξίας
είναι ικανά να μάθουν μία και δύο ξένες γλώσσες.
Στην Ελλάδα δεν έχουν ακόμα αναπτυχθεί ειδικά προγράμματα για την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας σε δυσλεκτικά παιδιά. Αυτό αποτελεί μια αναγκαιότητα αφού η δεύτερη γλώσσα είναι ένα από τα βασικά μαθήματα του σχολικού προγράμματος.
Γενικά η εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας σε δυσλεκτικά παιδιά είναι κάτι καινούριο και ακόμα όχι ιδιαίτερα εφικτό για τα ελληνικά δεδομένα. Δεν υπάρχει η επαρκής ενημέρωση σε γονείς και δασκάλους ξένων γλωσσών. Γι’αυτό πολλές φορές οι γονείς διστάζουν να στείλουν το παιδί τους να μάθει μια ξένη γλώσσα και οι περισσότεροι δάσκαλοι αρνούνται να αναλάβουν μια τέτοια ευθύνη. Δεν πρέπει όμως.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσλεξίας είναι ικανά να μάθουν μία και δύο ξένες γλώσσες. Αρκεί να μην υπάρχει βιασύνη και πίεση. 
Οι γονείς που επιθυμούν τα παιδιά τους να μάθουν μια ξένη γλώσσα και οι καθηγητές που θα αναλάβουν την εκπαίδευσή τους οφείλουν να προσέξουν ορισμένες ιδιαιτερότητες:
-Την ηλικία που θα ξεκινήσουν τη δεύτερη γλώσσα (γύρω στα 9 με 10 χρονών, όταν θα έχουν ήδη προχωρήσει αρκετά στην ελληνική γλώσσα).
-Το επίπεδο που βρίσκεται το παιδί στην ανάγνωση και στη γραφή στην ελληνική γλώσσα.
-Τις μεθόδους που θα χρησιμοποιήσουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών, ώστε να κάνουν πιο κατανοητή τη μάθηση.
Όπως στην ελληνική έτσι και στην ξένη γλώσσα είναι σημαντικό οι γονείς και οι δάσκαλοί να δίνουν έμφαση στην προφορά των γραμμάτων, στη φωνολογική ενημερότητα των λέξεων καθώς και στην ορθογραφία βασικών λέξεων.
 Όλα αυτά μπορούν να διδαχθούν με απλές τεχνικές όπως:
-Παιχνίδια όπου χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις των παιδιών (μιμητικά παιχνίδια, κασέτες με απλούς ήχους, κάρτες με εικόνες των γραμμάτων, πλαστελίνη για την αφή των γραμμάτων).
-Φωνολογικά παιχνίδια με συλλαβές και λέξεις.
-Παιχνίδια μνήμης.
-Παιχνίδια ομοιοκαταληξίας.

Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην πρόοδο και στην εξέλιξη. Οι όποιες μαθησιακές δυσκολίες δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο στη ζωή των παιδιών ούτε να πανικοβάλουν τους γονείς. 
Τα πράγματα έχουν πλέον εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που τα προβλήματα στη μάθηση τόσο στην ελληνική όσο και στην ξένη γλώσσα μπορούν να εξαλειφθούν. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαγνωστούν έγκαιρα τα προβλήματα και να αντιμετωπιστούν σωστά. Και τα δυσλεκτικά παιδιά είναι εδώ για να μας υπενθυμίσουν τη σημασία της προόδου τόσο στα σχολικά όσο και στα κοινωνικά δεδομένα.
 
ΠΗΓΗ της πηγής: www.photodentro.gr, της Ιωάννας Δημητριάδου

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki