Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2018

Η Στάση του Παιδιού απέναντι στα Μαθηματικά καθορίζει και τις Επιδόσεις - Student attitude towards Mathematics and performance


Για πρώτη φορά, ερευνητές εντόπισαν το δίκτυο του εγκεφάλου που συνδέει την θετική στάση προς τα μαθηματικά με την επιτυχία με την επιτυχία του ατόμου σ' αυτό το γνωστικό πεδίο, σύμφωνα με στοιχεία δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Psychological Science.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, με επικεφαλής τον Δρ Λανγκ Τσεν, εστίασαν σε μαθητές δημοτικού και διαπίστωσαν ότι η θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά συνδέεται με καλύτερη λειτουργία του ιππόκαμπου, ένα σημαντικό κέντρο της μνήμης, κατά την επίδοση στην επίλυση αριθμητικών προβλημάτων.

Επίσης, διαπίστωσαν ότι ακόμα και αν συνεκτιμηθεί ο δείκτης νοημοσύνης και άλλοι συνεισφέροντες παράγοντες, η θετική στάση προς τα μαθηματικά εξακολουθούσε να προβλέπει ποιοι μαθητές θα έχουν καλύτερες επιδόσεις σε αυτό το μάθημα.

«Η στάση απέναντι σε ένα θέμα είναι πραγματικά σημαντική. Βάσει των στοιχείων μας η συνεισφορά της θετικής αντίληψης/στάσης απέναντι στα μαθηματικά είναι εξίσου σημαντική με την συνεισφορά του δείκτη νοημοσύνης», εξηγεί ο Δρ Τσεν.

Οι επιστήμονες μέχρι σήμερα πίστευαν ότι τα κέντρα ανταμοιβής του εγκεφάλου καθοδηγούν τη σχέση στάσης - επιτεύγματος, δηλαδή τα παιδιά με πιο θετική στάση έχουν καλές επιδόσεις στα μαθηματικά καθώς αποκομίζουν μεγαλύτερη ανταμοιβή.

Στην παρούσα μελέτη, οι ερευνητές έδωσαν σε 240 παιδιά 7-10 ετών να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, με στοιχεία δημογραφικά, για τον δείκτη νοημοσύνης, την ικανότητα ανάγνωσης και την ικανότητα της λειτουργικής μνήμης. 
Το επίπεδο των μαθηματικών γνώσεων ελέγχθηκε μέσω διαφόρων τεστ. Επίσης, οι γονείς και κηδεμόνες απάντησαν για τα συμπεριφορικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά των παιδιών τους, καθώς και για το άγχος για τα μαθηματικά αλλά και γενικότερα. 
Τα παιδιά απάντησαν επίσης σε ερωτήσεις για την στάση τους απέναντι στα μαθηματικά, όπως πόσο τα ενδιέφεραν, ποιες ήταν οι ακαδημαϊκές τους επιδόσεις σε αυτά, καθώς και η στάση τους απέναντι στο σχολείο γενικότερα.

Σαράντα επτά παιδιά υποβληθηκαν σε μαγνητική απεικόνιση εγκεφάλου κατά την επίλυση μαθηματικών προβλήματων. Παράλληλα, μια άλλη ομάδα 28 παιδιών υποβλήθηκε σε μαγνητική απεικόνιση εγκεφάλου και άλλες εξετάσεις στο πλαίσιο σύγκρισης.

Πράγματι η επίδοση στα μαθηματικά συσχετιζόταν με την θετική στάση προς αυτά, ακόμα και μετά την συνεκτίμηση του δείκτη νοημοσύνης, της λειτουργικής μνήμης, του άγχους που προκαλούν τα μαθηματικά, του γενικότερου άγχους και της γενικότερης στάσης προς το σχολείο.

Τα παιδιά με κακή στάση απέναντι στα μαθηματικά σπάνια είχαν καλές επιδόσεις σε αυτό το μάθημα.

Από την αξιολόγηση των στοιχείων των μαγνητικών τομογραφιών οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν το παιδί έλυνε ένα μαθηματικό πρόβλημα το θετικό σκορ της στάσης απέναντι στα μαθηματικά συσχετιζόταν με την ενεργοποίηση του ιππόκαμπου. 
Η περαιτέρω ανάλυση έδειξε ότι ο ιππόκαμπος διαμεσολαβούσε στη σχέση μεταξύ θετικής αντίληψης και επαρκούς ανάκλησης των δεδομένων στη μνήμη, κάτι που με τη σειρά του σχετίζεται με καλύτερες ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

«Η θετική προδιάθεση επιδρά απευθείας στην μνήμη και το σύστημα μάθησης του εγκεφάλου μας. Και η κατανόηση αυτής της σχέσης είναι πραγματικά σημαντική», τόνισε ο Δρ Τσεν.

Σε κάθε περίπτωση η μελέτη ανοίγει έναν νέο δρόμο για την βελτίωση των σχολικών επιδόσεων και της μάθησης στα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο σχολείο.

Μαίρη Μπιμπή

Φτιάχνουμε τρίλιζα με πετρούλες και λινάτσα!

Χειροτεχνία-τρίλιζας
Ελάτε να φτιάξουμε τρίλιζα πάνω σε λινάτσα με χρωματιστές πέτρες!!


Χειροτεχνία τρίλιζας παρακαλώ! Μια πανεύκολη, γρήγορη και ανέξοδη χειροτεχνία!
Περνάμε φάση τρίλιζας στο σπίτι μας... Παντού βλέπουμε, παίζουμε, ζωγραφίζουμε τρίλιζες. 
Ε είπαμε να κάνουμε και μια χειροτεχνία τρίλιζας!
Χειροτεχνία-τρίλιζας
Τα πράγματα με αυτή τη χειροτεχνιούλα είναι εξαιρετικά εύκολα και απλά!

Δε χρειαζόμαστε τίποτα άλλο εκτός από:
  • Πετραδάκια που βρίσκουμε στη φύση. 10 πετραδάκια για κάθε παιχνίδι.
  • Ένα κομμάτι λινάτσας. Εμείς κόψαμε ένα κομμάτι 25*30 εκατοστά και όταν το κολλήσαμε βγήκε ένα τσουβαλάκι 25*15 εκατοστά.
  • Τέμπερες, θερμοκόλλα, ψαλίδια, μαρκαδόρους.
Και η υλοποίηση της χειροτεχνιούλας μας είναι εξαιρετικά εύκολη και γρήγορη.
Και εννοείται διασκεδαστική! 
Χειροτεχνία-τρίλιζας
✔Για κάθε παιχνίδι - τσουβαλάκι υπολογίζουμε 10 πετρούλες. Βάφουμε τις πέντε πετρούλες σε ένα χρώμα και τις άλλες πέντε σε ένα άλλο χρώμα. Περιμένουμε να στεγνώσουν και τις περνάμε με βερνίκι.

✔Κόβουμε τη λινάτσα μας σε διαστάσεις 25*30 εκ. Τη διπλώνουμε στα δύο και κολλάμε με κόλλα σιλικόνης τις άκρες. Αφήνουμε την πάνω μεριά ανοιχτή. έτσι σχηματίζεται ένα τσουβαλάκι 25*15 εκ. Όταν ξεραθεί η κόλλα το γυρνάμε από την ανάποδη μεριά. 

✔Στη μία πλευρά της λινάτσας ζωγραφίζουμε την τρίλιζα μας. Και στην άλλη πλευρά ότι θέλουμε. Μη με ρωτάτε γιατί εγώ ζωγράφισα μόνο αμαξάκια. Μόνο αμαξάκια ξέρω να κάνω! χε χε χε 
Χειροτεχνία-τρίλιζας

Κι αφού τα ετοιμάσαμε όλα, πάμε να παίξουμε;;;
Χειροτεχνία-τρίλιζας
Αλλά δε θέλω ζαβολιές εντάξει;;
Ναι καλά! όταν έχεις το Στέφανο για αντίπαλο όλα τα παθαίνεις! 
Γιατί βάζει δικούς του κανόνες, φυλακίζει τα πετραδάκια του αντίπαλου περικυκλώνοντας τα 
με τα δικά του πετραδάκια και πάντα νικάει!
Χειροτεχνία-τρίλιζας
Χειροτεχνία-τρίλιζας
Για να είμαι ειλικρινής αυτή τη χειροτεχνία κάπου την έχει πάρει το μάτι μου στο διαδίκτυο. 
Αν λοιπόν κάποια από τη μπλοκογειτονιά το έχει φτιάξει ας με σκουντήξει!
Κι αν αγαπάτε κι εσείς αυτό το μικρούλι παιχνιδάκι φτιάξτε το μόνοι σας!
Είναι σίγουρα από τις πιο εύκολες χειροτεχνίες τρίλιζας!
Και άνετα μπορείτε να το κάνετε και δωράκι!