Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019

«Ήμουν ξένος και με φροντίσατε, γυμνός και με ντύσατε», στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Βόλου

«... ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, 
γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με... »
Κατά Ματθαίον, 25, 35-36
Το πρωί της Τρίτης, 22 Οκτωβρίου 2019, Ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων Βόλου, ο “ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ”, αποφάσισε και πραγματοποίησε επίσκεψη στους πρόσφυγες που φιλοξενούνται στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Βόλου, στις κτιριακές εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα, μιας ομάδας εθελοντών του Συλλόγου, με επικεφαλής τον Πρόεδρό του, πατέρα Θεόδωρο Μπατάκα και τον αντιπρόεδρό του, κ. Λάμπρο Γιωτόπουλο. 
Η επίσκεψη περιελάμβανε τη μεταφορά και προσφορά χειμωνιάτικων ενδυμάτων.
Λίγες ημέρες πριν την επίσκεψη, οι εθελοντές του Συλλόγου συσκεύασαν σε μεγάλα χαρτοκιβώτια χειμωνιάτικα ενδύματα, εντελώς απαραίτητα για την αντιμετώπιση των αναγκών των συνανθρώπων μας αυτών, στις επερχόμενες κλιματολογικές αλλαγές.
Μετά την άφιξή μας στο συγκεκριμένο χώρο και τη θερμή μας υποδοχή από τους αποσπασμένους εκεί υπαλλήλους των Υπουργείων και τους παρευρισκόμενους στρατιωτικούς, οι οποίοι βοήθησαν αρκετά το έργο του “Ε”, οι κυρίες εθελόντριες του Συλλόγου ασχολήθηκαν με την τακτοποίηση των ενδυμάτων. 
Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο υπόστεγο, το οποίο οι εργαζόμενοι της δομής υπάλληλοι είχαν φροντίσει για τον εξοπλισμό του με τραπέζια και καρέκλες, οι εθελοντές τακτοποίησαν όλα τα προσφερόμενα ενδύματα κατά φύλο, (ανδρικά και γυναικεία) και κατά ηλικία και είδος ρούχου, τα παιδικά, καθώς και τα 60 παπλώματα, αριθμός ικανός για να καλύψει τις χειμωνιάτικες ανάγκες των προσφύγων. 
Ήταν πολύ όμορφη η εικόνα του χώρου αυτού μετά την τακτοποίηση του, ο οποίος από ένα άδειο παράπηγμα μεταμορφώθηκε σε πραγματικό και πλήρες κατάστημα ενδυμάτων.
Αμέσως μετά και με τη βοήθεια των υπαλλήλων της δομής, ξεκίνησε η προσέλευση των συνανθρώπων μας, αρχής γενομένης από τις γυναίκες και τα παιδιά. 
Πρώτα εξυπηρετήθηκαν οι μητέρες με τα μικρά τους παιδιά, οι έγκυες, οι κοπέλες και στη συνέχεια οι άνδρες. 
Υπήρχε αφθονία ρούχων, κυρίως παιδικά και γυναικεία, όλα σε πολύ καλή ή άριστη κατάσταση, χωρίς περιορισμό στον αριθμό των τεμαχίων.
Δεν είναι εύκολο να περιγράψει κανείς την εικόνα, όπως διαμορφώθηκε μετά την προσέλευση του κόσμου. Ένα πραγματικό πανηγύρι. 
Μητέρες με μωρά στην αγκαλιά και στα καροτσάκια, παιδάκια μεγαλύτερα να παίζουν με ό,τι αντικείμενο τα εντυπωσίαζε περισσότερο στην αυλή του κτιρίου, άνθρωποι διαφορετικών χρωμάτων, προελεύσεων και εθνικοτήτων, με διαφορετική γλώσσα και πολιτισμό, όμως να συμβιώνουν και να συνεννοούνται μεταξύ τους, αναπτύσσοντας φιλικές σχέσεις. 
Και ανάμεσά τους για την πληροφόρησή τους και τις οδηγίες της σωστής λειτουργίας τους, οι ευγενέστατοι και πρόθυμοι διερμηνείς και υπάλληλοι.
Η παραμονή μας στο χώρο αυτό, διάρκειας περίπου τριών ωρών, αποτέλεσε για μας μια ξεχωριστή εμπειρία, μας γέμισε συναισθήματα και μας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι και οι άνθρωποι αυτοί, παρόλες τις διαφορές μας σε θρησκευτικό και πολιτιστικό επίπεδο, έχουν τις ίδιες ανάγκες με μας, κάνουν τα ίδια όνειρα για τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους, κάτι που αυξάνει περισσότερο τη δική μας ευθύνη, των βολεμένων, να αγωνιστούμε για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους. 

Και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό, να δοξάζουμε το Θεό για όσα μας χαρίζει και τα οποία συχνά δεν εκτιμούμε. 
Κερασία Παπαγεωργίου-Γκαβανούδη, εθελόντρια του "Ε"
estavromenos
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Διαδηλωτές τραγουδούν για να μην τρομάξει ένα Παιδάκι! ‘Baby Shark’ and the Sounds of Protest in Lebanon

Το περασμένο Σάββατο γινόταν ακόμη μία διαδήλωση, όταν μία μητέρα προσπάθησε να περάσει ανάμεσα από τον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί προκειμένου να διαμαρτυρηθεί. 
Η μητέρα οδηγούσε το αυτοκίνητό της και είχε μαζί της τον μόλις 15 μηνών γιο της, Ρόμπιν, ο οποίος τρόμαξε από τον κόσμο που περικύκλωσε το αυτοκίνητο. Baby Shark’ and the Sounds of Protest in Lebanon
Τότε η γυναίκα είπε στους διαδηλωτές ότι έχει μαζί της το μωρό της και εκείνοι έκαναν μία κίνηση που κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
Άρχισαν όλοι μαζί να τραγουδούν το παγκόσμιο χιτ που λατρεύουν όλα τα παιδιά, το Baby Shark.

funtime
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Στα «Γιατί;» των Παιδιών δεν απαντάμε «Γιατί Έτσι»

Θυμάμαι την πρώτη φορά που τα παιδιά μου, μου έθεσαν το πρώτο τους «γιατί». Χαρά ανείπωτη! 
Το βρήκα πανέξυπνο, «Αϊνστάιν είναι» σκέφτηκα, 
«Πώς σκέφτηκαν να ρωτήσουν κάτι τόσο έξυπνο;».

Ξάφνου, αυτό το ένα «γιατί» κλωνοποιήθηκε κι εγώ δεν ξέρω πόσες φορές («Γιατί βρέχει;», «Γιατί νυχτώνει;», «Γιατί ο μπαμπάς είναι άντρας;», «Γιατί είσαι κοντή;», «Γιατί ανάβουν τα φώτα;» «Γιατί δεν ανάβει ο ήλιος;») μετατρέποντας τα νεύρα μου σε… τσατάλια, την υπομονή μου σε τόση δα κουκιδίτσα και τις απαντήσεις μου σε ένα κοφτό και ακατάλληλο «γιατί έτσι»!

Μέγα λάθος επισημαίνουν οι ειδικοί, μεταξύ των οποίων και η διάσημη βρετανίδα ψυχολόγος Penelope Leach, συγγραφέας του εξαιρετικού βιβλίου «Τα πρώτα κρίσιμα χρόνια του παιδιού μας». Πριν λοιπόν σας πιάσει… κρίση στο επόμενο «γιατί», ακούστε την προσεκτικά.

Τα εκατοντάδες «γιατί» που ρωτάει κάθε μέρα ένα παιδί, συμπεριλαμβανομένων πολλών ερωτήσεων του στυλ: 
«Γιατί να μην το κάνω αυτό;», 
αρκετών της κατηγορίας: 
«Γιατί έφυγε ο μπαμπάς;» 
και ορισμένων που δεν έχουν απάντηση όπως 
«Γιατί είναι Κυριακή;», 
μπορεί να είναι πολύ κουραστικά ή εξόχως συναρπαστικά (ή λίγο κι από τα δύο). 
Να θυμάστε ότι το παιδί ρωτάει, επειδή θέλει να μάθει.
Αποκομίζει κι άλλες γνώσεις και περαιτέρω αντίληψη και το κάνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο – χρησιμοποιώντας λέξεις. 
Τα «γιατί» είναι ολοφάνερο δείγμα ωρίμανσης. 
Αν ήταν νήπιο, ή θα επιχειρούσε να το μάθει στην πράξη ή δεν θα σκεφτόταν καν να ρωτήσει.
Ορισμένα «γιατί» δεν γίνεται να απαντηθούν, είτε διότι το παιδί, χωρίς να το καταλάβει φυσικά, ξεπερνάει τα όρια της ανθρώπινης γνώσης είτε διότι ξεπερνάει τα όρια της δικής μας γνώσης. 
Προσπαθήστε να μην καταφεύγετε στο «γιατί έτσι». 
Αν η ερώτηση έχει απάντηση, απαντήστε του σύντομα. 
Μην επιστρατεύσετε όμως όλες σας τις γνώσεις περνώντας στο επίπεδο της… διάλεξης. 
Αν πάλι η ερώτηση έχει απάντηση αλλά δεν τη γνωρίζετε, μη διστάσετε να το πείτε. 
Είναι ορθότατο να πείτε στο παιδί: 
«Ενδιαφέρουσα ερώτηση, αλλά δεν ξέρω να σου απαντήσω. Να ρωτήσουμε τον μπαμπά, να κοιτάξουμε στο διαδίκτυο, να το ψάξουμε σε ένα βιβλίο…». 
Χάρη στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε τα πάντα και να μεταφέρετε τις πληροφορίες στο παιδί.

Επιπλέον, στα τρία του χρόνια, ένα παιδί μπορεί να αποκτήσει την πρώτη του εγκυκλοπαίδεια, και ο σκοπός δεν είναι φυσικά να την διαβάσει, αλλά να σας βοηθήσει να αποκτήσετε πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα μπορεί να σας ρωτήσει. 
Για παράδειγμα, σας ρωτάει να μάθει «περισσότερα για τις σαύρες». Χωρίς βιβλίο, ίσως να μην μπορείτε να του προσφέρετε περισσότερα για τις σαύρες…

Ορισμένα «γιατί», ωστόσο, σας κάνουν να νιώθετε σαν να βρίσκεστε ως… Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων: 
– «Γιατί με λένε Μάξιμο;» 
– «Διότι όταν γεννήθηκες, μας άρεσε αυτό το όνομα και σε βγάλαμε έτσι». 
– «Γιατί;» 
– «Διότι μας φάνηκε ότι σου ταιριάζει» 
– «Γιατί;»....
Μπορεί τα «γιατί» να είναι απλώς μία τακτική προκειμένου να εξακολουθήσετε να ασχολείστε μαζί του και να συνεχιστεί ο διάλογος, ή μπορεί το παιδί να έχει πάψει να εννοεί κυριολεκτικά «γιατί» και πλέον να εννοεί «Πες μου κι άλλα!». 
Μπορείτε να το σταματήσετε λέγοντας: «Θέλεις να σου πω κι άλλα για τον καιρό που γεννήθηκες;».
Πολλές φορές πάλι ρωτάει «γιατί» αλλά δεν υπάρχει απάντηση διότι το «γιατί» δεν είναι η σωστή ερώτηση. 
Χρησιμοποιεί λανθασμένα τη λέξη, οπότε δεν βγαίνει νόημα: 
«Γιατί είναι ταύροι;». 
Προσπαθήστε να μην απορρίψετε την ερώτηση ασυζητητί, αλλά να σκεφτείτε τι μπορεί να εννοεί το παιδί.

Θέλει να πει: 
«Τι είναι οι ταύροι;», 
«Τι κάνουν οι ταύροι;», 
«Είναι επικίνδυνοι οι ταύροι;», 
«Τους φοβάσαι τους ταύρους και πρέπει να τους φοβάμαι κι εγώ;». 
Με μία γενική απάντηση όπως 
«Δεν ξέρω τι ακριβώς θέλεις να πεις, αλλά ας πούμε λίγα πράγματα για τους ταύρους… Ξέρεις τι είναι ο ταύρος; Είναι η αγελάδα-μπαμπάς», 
μπορεί να το βοηθήσετε να αρχίσει τη συζήτηση που επιδιώκει.

pronews
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι