Saturday 5 May 2007

Τα χαμομηλάκια με το καπελάκι του ήλιου...

Κοίταξέ μας, είμαστε κοντά σου,
είμαστε δίπλα σου,
είμαστε δικά σου παιδιά.
Έχουμε τον ήλιο για κεφαλάκι,
και το καπελάκι του σύμβολό μας.

Είμαστε δικά σου παιδιά.
Κάνε κάτι για μας.
Δεν σου ζητάμε πολλά.
Ζητάμε λίγα από τους πολλούς,
μιας και οι λίγοι, που έχουν πολλά,
έχουν άλλες έγνοιες.
Χωρίς εσένα δεν θα γίνει
το ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ,
που έγκαιρα θα κάνει τις διαγνώσεις
και θα μας θεραπεύει.

Δεν ζητάμε κάτι που δεν μπορείς να δώσεις.

-Ψάξε στις τσέπες, τα συρτάρια,
τη θήκη δεξιά σου στο αυτοκίνητο
για λίγα κέρματα του ευρώ...

-Δώσε λίγα γραμμάρια από το αίμα σου....
μπορεί να είσαι συμβατός δότης
με κάποιο χαμομηλάκι
που φοράει το καπέλο του ήλιου,
κάπου, κοντά ή μακριά σου....

-Πιες το καφεδάκι,
απόλαυσε το γλυκάκι σου
τη Δευτέρα στις 07 του Μάη
με τους φίλους, την αγαπημένη
ή τον αγαπημένο σου
στα HAAGEN-DAZS,
που υποσχέθηκαν ότι
τα έσοδα αυτής της μέρας
σε μας θα τα προσφέρουν...


Κάνε κάτι για μας
για να φοράμε τα καπελάκια μας
για προστασία από τον ήλιο
και όχι για να τον κρύβουμε...
και τότε θα δεις το φως του στα μάτια
και το χαμογελό μας...
και από εκεί
απευθείας θα λάμψει στην ψυχή
και την καρδιά σου

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ

ΤΑ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΠΕΛΑΚΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ

Τι προσόντα πρέπει να διαθέτει ο ιδιώτης παιδίατρος;

Δοκιμάστε τον/την. Είναι μια σχέση που θα διαρκέσει πολλά, μα πολλά χρόνια.
  •  Πολύ καλή επιστημονική κατάρτιση. Ρωτείστε εάν έχει εισαχθεί σε ελληνικό πανεπιστήμιο με τις εισαγωγικές εξετάσεις ή έχει από έλθει από την αλλοδαπή. Πολλοί γονείς έχουν εμπιστοσύνη σε κάποια εκπαιδευτικά ιδρύματα ενώ δεν έχουν σε άλλα. Σε ποιο νοσοκομείο εκπαιδεύτηκε ο παιδίατρος είναι μια συνήθης ερώτηση των γονιών.
  •  Μεγάλη εμπειρία. Πόσα χρόνια εξασκεί το επάγγελμα του.
  • Να είναι καλά ενημερωμένος και να παρακολουθεί ανελλιπώς επιστημονικά συνέδρια και ενημερωτικά σεμινάρια.
  • Η χιλιομετρική απόσταση που θα διανύσετε μέχρι το ιατρείο του παιδιάτρου είναι ένας καλός λόγος επιλογής του.
  • Η λειτουργική διαθεσιμότητα του ιατρείου.  Πόσες ώρες την ημέρα είναι διαθέσιμο – ανοικτό και ποιες ημέρες της εβδομάδας και του χρόνου. Υπάρχουν ιατρεία που λειτουργούν πρωί και απόγευμα, ενώ άλλα, κάποια απογεύματα παραμένουν κλειστά.
  • Η διαθεσιμότητα του παιδιάτρου τις ημέρες των αργιών και των διακοπών. Είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα λειτουργίας ενός ιατρείου.
  • Η τηλεφωνική υποστήριξη σε ώρες λειτουργίας και μη λειτουργίας του ιατρείου.
  • Οι συνεργασίες του με άλλους συναδέλφους. Διαθέτει κάποια ομάδα; Έχει και άλλους συναδέλφους στο ιατρείο;
  • Πόσο οργανωμένο είναι το ιατρείο;  Διαθέτει γραμματειακή υποστήριξη; Είναι από τις βασικότερες υπηρεσίες που πρέπει να έχει ένα ιατρείο. Μόνος του ο γιατρός είναι εντελώς αδύνατο, να αντεπεξέλθει στις καθημερινές απαιτήσεις της εργασίας του. Ασφαλώς και θα έχει αυξημένα λειτουργικά έξοδα, αλλά θα ανταμειφθείτε από τις καλές υπηρεσίες που θα σας προσφερθούν.
  • Διαθέτει το ιατρείο προγραμματισμένες επισκέψεις ή η προσέλευση είναι ελεύθερη και τυχαία;
  • Τι τρόπο καταγραφής των επισκέψεων του παιδιού σας διαθέτει; Υπάρχουν computer, ή κάποιος άλλος τρόπος;
  • Διαθέτει το ιατρείο χώρους απομόνωσης κάποιου λοιμώδους περιστατικού; (ιλαρά, ανεμοβλογιά  κ.ά.) 
  • Είναι σύγχρονα επιπλωμένο, ώστε εσείς και το παιδί σας να αισθάνεστε άνετα;
  • Είναι συμβεβλημένος με το ταμείο σας; Τις περισσότερες φορές τα ασφαλιστικά ταμεία λειτουργούν αντιοικονομικά στις παροχές τους προς τους ασφαλισμένους τους. Προσφέρουν τα ελάχιστα, ενώ έχουν εισπράξει τα μέγιστα. Εάν δεν είναι συμβεβλημένος με το ταμείο σας, τι οικονομική επιβάρυνση θα έχετε;
  • Έχει ο ίδιος παιδιά, ώστε να γνωρίζει την γονεϊκή ανησυχία σας;
  • Ταιριάζει στις αντιλήψεις σας;  Δεν είμαστε όλοι για όλους. Έχουμε τις προτιμήσεις μας.
  • Πόσο φιλικά είναι διαθέσιμος απέναντί σας και πόσο χρόνο μπορεί να σας αφιερώσει στις λογικές ανησυχίες σας.
  • Σίγουρα θα υπάρχουν και ιδιαίτερες απαιτήσεις που μπορεί να έχει ο καθένας μας.

Τι δασκάλους έχουμε; - Καλός δάσκαλος είναι αυτός που...

Εδώ και πολλά χρόνια ήθελα  να διατυπώσω μερικές σκέψεις  για την κατάσταση της παιδείας στη χώρα μας αλλά το ανέβαλα συνεχώς. 
Έχουν ειπωθεί τόσα πολλά ώστε αναρωτιέται κανείς αν μπορεί να προσθέσει κάτι σημαντικό. Όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να αυξηθούν ο δαπάνες για την παιδεία με στόχο το 5 % του ΑΕΠ, να βελτιωθεί η περιβόητη υλικοτεχνική υποδομή, να υπάρχει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να υπάρχουν καλά βιβλία κλπ. Τελικά το αποφάσισα  όταν ένας συνάδελφος του Πολυτεχνείου  μας κοινοποίησε τα αποτελέσματα της τελευταίας έκθεσης αξιολόγησης των μαθητών που διενεργείται από το διεθνές πρόγραμμα PISA. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτά η δημοκρατία της Τσεχίας, που ξοδεύει ανά μαθητή μόνο το 1/3 των χρημάτων που ξοδεύουν οι ΗΠΑ, παρουσιάζει  μια από τις δέκα καλλίτερες επιδόσεις στον κόσμο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ποιότητα των δασκάλων. 
Αλλά τι σημαίνει καλός δάσκαλος  σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης;
    Καλός  δάσκαλος είναι αυτός 
που έχει μεράκι γι αυτό που κάνει, γνωρίζει καλά το  αντικείμενο του μαθήματος,   
αγαπάει και σέβεται του μαθητές του,  
διδάσκει  με παραδείγματα και επιζητεί τον διάλογο
δέχεται τις ερωτήσεις  κατά τη διάρκεια του μαθήματος, 
αντέχει την αμφισβήτηση ακόμη και την επιθετικότητα του μαθητή,  
δεν τον ενοχλούν οι παλιές αίθουσες  και τα συνθήματα στους τοίχους, 
δεν  κάνει επίδειξη γνώσεων,  
δεν ειρωνεύεται τους μαθητές, 
δεν  προσπαθεί να καλύψει την ανεπάρκεια του με υπερβολική  αυστηρότητα, 
δηλώνει  με ειλικρίνεια την αδυναμία  του να απαντήσει σε κάποια ερώτηση, 
δημιουργεί οικειότητα και φιλία με τους μαθητές,  
είναι έτοιμος να ασχοληθεί  με τα προσωπικά τους προβλήματα,  μεταδίδει γνώσεις αλλά και την αγάπη για τη γνώση 
και καλλιεργεί και οξύνει την κρίση των μαθητών του. 
Με την αποφοίτηση η  επικοινωνία του δασκάλου με τον μαθητή λήγει και ο μαθητής ακολουθεί τον δικό του δρόμο. 
Καλός δάσκαλος είναι αυτός που επιβιώνει με θετικά συναισθήματα στη μνήμη των μαθητών του.  
Πόσοι από μας δεν οφείλουμε άραγε την ύπαρξη και την προκοπή μας σε έναν καλό λόγο, σε μια ενέργεια ή στην έντονη  επιρροή ενός καλού δασκάλου στη ζωή μας; Και πόσοι από αυτούς τους δασκάλους, που επηρέασαν θετικά τη ζωή μας, δεν έζησαν και έδρασαν σε αντίξοες συνθήκες;        
     Τα λεφτά για την παιδεία και η περίφημη υλικοτεχνική υποδομή ασφαλώς και είναι απαραίτητα αλλά σημαντικότερο από όλα είναι, κατά τη γνώμη μου, η ποιότητα των δασκάλων. 
Χρέος της πολιτείας είναι να διορίζει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δασκάλους ικανούς και με μεράκι για τη δουλειά τους. Πιστεύω ακράδαντα ότι η παιδεία μας θα βελτιωθεί σημαντικά χωρίς να περιμένουμε «αιώνια» τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής.
    Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα χαμογελάσουν και ενδεχομένως «ειρωνικά» με την άποψη αυτή αλλά η πίστη μου στηρίζεται στη μακροχρόνια ενασχόλησή μου με τη διδασκαλία.  Πρόσφατα σε δημοτικό σχολείο της περιοχής άλλαξε ο διευθυντής. Τη θέση του παλιού βαριεστημένου διευθυντή ανέλαβε ένας νέος ορεξάτος δάσκαλος που αφιερώνει το χρόνο του για την καλυτέρευση της λειτουργίας του σχολείου. Το πνεύμα στο σχολείο έχει αλλάξει ριζικά με την ίδια υλικοτεχνική υποδομή. Οι νεαροί μαθητές ξυπνούν και πηγαίνουν με χαρά και ενθουσιασμό το σχολείο ενώ πριν δεν έδειχναν ιδιαίτερο ζήλο.
 
Αστέριος Παντοκράτορας, 
Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης
 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki