Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Όταν μέσα σου νιώθεις εσωτερικό κενό

Αν νιώθεις μέσα σου ότι είσαι άδειος, να ξέρεις ότι δεν είσαι ο μόνος άνθρωπος που αισθάνεται έτσι. 
Πολλοί άνθρωποι έχουν την αίσθηση του εσωτερικού κενού, για διαφορετικούς λόγους.
Ίσως νιώθεις κενό επειδή σου λείπει κάτι από τη ζωή σου, ίσως έχεις μια απώλεια, μια μεγάλη αλλαγή. 
Ίσως πάλι να νιώθεις κενό επειδή σταδιακά αφήνεσαι, εγκαταλείπεις τον εαυτό σου, τα όνειρα, τις ελπίδες, τα σχέδια σου. 
Μπορεί πάλι να εγκαταλείπεις τον εαυτό σου επειδή είσαι τελειομανής ή επειδή περιμένεις την έγκριση και αποδοχή των άλλων. 
Μια άλλη περίπτωση είναι ότι έχεις παραμελήσει τον εαυτό σου, τον ύπνο, τη διατροφή, την άσκηση, τη χαρά, επειδή έχεις αφοσιωθεί στη δουλειά σου.

Όποιος και αν είναι ο λόγος που παραμέλησες τον εαυτό σου, τα συναισθήματα είναι αρνητικά: άγχος, στεναχώρια, κατάθλιψη, ενοχή, ντροπή, θυμός, μοναξιά και εσωτερικό πάγωμα. 
Νιώθεις ότι τίποτα δε σε καλύπτει, τίποτα δε σε ευχαριστεί, δεν έχεις χαρά ζωής, η δουλειά σου δε σου λέει τίποτα, οι σχέσεις σου είναι δύσκολες κι εσύ νιώθεις άδειος.
Αν νιώθεις μέσα σου κενό, θα πρέπει να το κοιτάξεις, να μιλήσεις με έναν ειδικό και να βρεις τι το προκαλεί, ώστε να το διαχειριστείς σωστά. 
Εδώ σου προτείνω μερικούς γενικούς τρόπους για να καλύψεις το κενό σου.

1. Με καλοσύνη και συμπόνια προς τον εαυτό σου παραδέξου ότι νιώθεις κενό μέσα σου
Αντί να αρχίσεις το αυτομαστίγωμα και να κατηγορείς τον εαυτό σου που νιώθεις έτσι, απλώς παραδέξου το. Μην το κρίνεις, μη λες ψέματα στον εαυτό σου και μη βρίσκεις δικαιολογίες. Κοίτα την αλήθεια σου κατάματα. Πες στον εαυτό σου «χρειάζομαι περισσότερη… αγάπη/κατανόηση/ζεστασιά» ή οτιδήποτε είναι αυτό που σου λείπει.

2. Τι χρησιμοποιείς για να καλύψεις το κενό;

Παρατήρησε και κατάγραψε με ειλικρίνεια τις μεθόδους που χρησιμοποιείς για να καλύψεις το εσωτερικό σου κενό. 
Ίσως το ρίχνεις στο φαγητό ή το τσιγάρο, ίσως πίνεις πολύ ή παίρνεις ναρκωτικά. 
Ή μπορεί να καρφώνεσαι μπροστά στην τηλεόραση ή το κομπιούτερ και να χάνεσαι. 
Μάθε να είσαι παρών στη ζωή σου και αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου. Αντί να προσπαθείς να καλύψεις το εσωτερικό κενό με τρόπους που σε πάνε ακόμα πιο πίσω, κάθισε με τον εαυτό σου και εξερεύνησε τα όνειρα, τις επιθυμίες, τις ανάγκες σου. Δώσε νόημα στη ζωή σου κάνοντας πράγματα που είναι σημαντικά για εσένα.

3. Πάρε μία φωτογραφία σέλφι
Φωτογράφισε τον εαυτό σου και παρατήρησε τον. 
Πώς δείχνεις; Τι νιώθεις; 
Σημείωσε τα συναισθήματά σου, ακόμα και αν σου φαίνονται ασήμαντα. 
Ποια ακριβώς είναι τα συναισθήματά σου αυτή τη στιγμή; Ονόμασέ τα, αποδέξου τα και άντεξε τα. Καθώς κάνεις αυτή την άσκηση σε καθημερινή βάση, θα διευρύνεις το παράθυρο αντοχής σου, θα μπορείς να αντέξεις περισσότερο τα έντονα αρνητικά συναισθήματα χωρίς να καταφεύγεις σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.

4. Εξερεύνησε το συναίσθημα του εσωτερικού κενού
Απάντησε με ειλικρίνεια στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Μήπως συγκρίνω διαρκώς τον εαυτό μου με άλλους;
  • Μήπως πάσχω από FoMo, τον φόβο ότι κάτι «χάνω» σε σύγκριση με τους άλλους, όπως τους βλέπω στα σόσιαλ μίντια;
  • Μήπως διαρκώς κρίνω και κατακρίνω τον εαυτό μου;
  • Μήπως βλέπω μόνο τα αρνητικά μου σημεία και βάζω στον εαυτό μου αρνητικές ταμπέλες, όπως πχ «αποτυχημένος», κλπ.;
  • Μήπως δε βλέπω ποτέ τα προτερήματά μου;
  • Μιλάω για τα συναισθήματά μου στον/τη σύντροφό μου ή σε κάποιον φίλο ή τα μειώνω;
  • Φροντίζω τον εαυτό μου, να κοιμάμαι, να τρώω σωστά, να αθλούμαι, να έχω κοινωνική ζωή και ηρεμία;
  • Μήπως διαρκώς φροντίζω τους άλλους και όχι τον εαυτό μου;
  • Ξέρω να λέω «όχι» και να βάζω όρια στις σχέσεις μου;
  • Έχω αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές ή εθισμούς για να κάνω τα συναισθήματά μου λιγότερο έντονα;
  • Μήπως κατηγορώ τον εαυτό μου για πράγματα που δεν είναι στο χέρι μου και τον έλεγχο μου;
  • Τι προσπαθώ να «αποδείξω»;
  • Σέβομαι τον εαυτό μου και νιώθω καλά για τις αποφάσεις που παίρνω και τα βήματα που κάνω;
5. Ενθάρρυνε τον εαυτό σου
Θυμήσου κάποιο περιστατικό από το παρελθόν σου που είχες μία δυσκολία και κατάφερες να την ξεπεράσεις. 
Μπορεί να πρόκειται για κάτι πολύ μικρό ή για κάτι από την παιδική σου ηλικία- δεν έχει σημασία. Το σημαντικό είναι να εστιάσεις στο θετικό που εσύ έκανες, σε αυτό που μπόρεσες να πετύχεις με τις δυνάμεις και την προσπάθειά σου. Επικεντρώσου στο θετικό συναίσθημα.

Να θυμάσαι ότι το αίσθημα του κενού πάει χέρι-χέρι με τις αρνητικές σκέψεις. Είναι σημαντικό να αποδεχθείς ότι περνάς μία δύσκολη φάση και ότι η βοήθεια από ειδικό θα σε «ξεκολλήσει» και θα σου επιτρέψει να βρεις ξανά εσωτερική ισορροπία, πληρότητα και χαρά ζωής.

~ Δρ. Λίζα Βάρβογλη,Ψυχολόγος – Συγγραφέας
varvogli.gr
Αντικλείδι
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Βασιλιάς Λεοπόλδος Β’ του Βελγίου, ο «σφαγέας του Κονγκό»

Η φρίκη της αποικιοκρατίας σε μια φωτογραφία.
Ο τραγικός πατέρας αντικρίζει τα κομμένα μέλη της 5χρονης κόρης του.
Αυτή ήταν η τιμωρία του γιατί δεν μάζεψε αρκετό καουτσούκ 

για τον βασιλιά Λεοπόλδο του Βελγίου...
Ένας πατέρας κοιτάζει με απόγνωση τα κομμένα μέλη του παιδιού του! 
Η συγκλονιστική φωτογραφία είναι της Αγγλίδας φωτογράφου και ιεραποστόλου Alice Seeley Harris και τραβήχτηκε το 1904 στο Κονγκό. Το παιδί ήταν ένα ακόμα θύμα του παραλογισμού και της βαναυσότητας του «σφαγέα του Κονγκό». 
Έτσι έμεινε γνωστός ο βασιλιάς του Βελγίου, Λεοπόλδος Β’ .
Ο δύστυχος πατέρας ονομάζεται Nsala και έχει μείνει αποσβολωμένος μπροστά στο φρικτό θέαμα. Κοιτάζει το χέρι και το πόδι της μόλις πέντε χρόνων κόρης του της Boali
Στο πρόσωπό του είναι χαραγμένη η απελπισία. 
Το κοριτσάκι τιμωρήθηκε με ακρωτηριασμό από τους μισθοφόρους του Λεοπόλδου επειδή ο πατέρας της δεν κατάφερε να συλλέξει την ποσότητα καουτσούκ που του αναλογούσε....
Η μικρή Boali είναι ακόμη ένα θύμα ανάμεσα στα 10 εκατομμύρια Αφρικανούς που θανατώθηκαν από τους μισθοφόρους. 
Πλήρωσε το «λάθος» του πατέρα της. 
Μαζί της «τιμωρήθηκαν», η μητέρα κι ο αδερφός της. Οι μισθοφόροι αρχικά έκοψαν το πόδι και το χέρι του παιδιού. Μετά το σκότωσαν. Αλλά η τιμωρία του Nsala δεν ήταν αρκετή, ούτε τόσο σκληρή όπως θα ήθελαν. Σκότωσαν τον γιο και τη γυναίκα του. Μετά του παρέδωσαν τα κομμάτια της κόρης του. 
Η ζωή του είχε πια τελειώσει…...
Ο Λεοπόλδος «απέκτησε»το Κονγκό στη διάσκεψη του Βερολίνου το 1885, όχι ως αποικία αλλά ως ατομική ιδιοκτησία. 
Η περιοχή, 76 φορές μεγαλύτερη από το Βέλγιο, ήταν πλούσια σε κοιτάσματα καουτσούκ, ένα περιζήτητο υλικό της εποχής. 
Ο Λεοπόλδος διατήρησε την κυριαρχία του στη περιοχή μέχρι το 1908. 
Στο διάστημα αυτό εξάντλησε κάθε όριο βαναυσότητας απέναντι στους ιθαγενείς εργάτες. 
Όποιος δεν ήταν παραγωγικός στη δουλειά του ακρωτηριαζόταν ή μαστιγωνόταν, πολλές φορές μέχρι θανάτου. 
Συνολικά περισσότεροι από 10 εκατομμύρια ιθαγενείς θανατώθηκαν έχοντας υποστεί σκληρά βασανιστήρια. 
Οι απάνθρωπες τακτικές του έγιναν σταδιακά γνωστές στη Δύση από τους ιεραπόστολους, όπως η Alice Seeley Harris. Μέσω των φωτογραφιών της η παγκόσμια κατακραυγή κατά του Λεοπόλδου δεν άργησε να έρθει στις αρχές του 20ου αιώνα....

Διαβάστε όλο το άρθρο: ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι