Sunday 2 August 2020

Βασικά Γλωσσικά Σφάλματα

Αχ, αυτά τα:
πιθανά, τα fora, του προλαλήσαντα, στην οδός, η ωρίμανση, του διεθνή, οι Υπηρεσίες που επανδρώνονται και με γυναίκες...
και πολλά άλλα που καθημερινά ακούμε, ακόμα και μέσα στη Βουλή...
• παρεπιπτόντως
Το σωστό είναι παρεμπιπτόντως
(από το ρήμα παρεμπίπτω, παρά+εν+πίπτω, που σημαίνει παρεμβάλλομαι, παρεισφρύω)
....
περισσότερα θα βρείτε στα Ελληνικά 
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Η κόρη του Βασιλιά

Το χαμομηλάκι σας παρουσιάζει για τις μέρες που έρχονται μια Καντάτα - Μια πολυφωνική σύνθεση 

H ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ

Συγγραφέας: Νικηφόρος Μυστικός

Από την εικόνα του εξωφύλλου αντιλαμβάνεται άμεσα ο αναγνώστης ότι το βιβλίο είναι αφιερωμένο στην Παναγία μας. Και είναι μια από τις σπάνιες εικόνες που απεικονίζεται χωρίς τον Χριστό στην αγκαλιά της. Έτσι, λοιπόν, εύκολα γίνεται κατανοητό ότι οι αφηγήσεις που περιέχονται μέσα στο βιβλίο αφορούν την ζωή της Μαρίας, πριν γίνει μητέρα του Κυρίου. 

Η Μαρία έρχεται στη ζωή, ως καρπός προσευχής και αφοσίωσης των γονέων της και -ως ανταπόδοση της ύψιστης δωρεάς του Θεού- αφιερώνεται σ' Αυτόν. Ζει στον ναό Του μέχρι την στιγμή που ο Ιωσήφ ο Μνήστωρ γίνεται μέρος του σχεδίου του Θεού και την παραλαμβάνει στο σπίτι του. Εκεί τη επισκέπτεται ο αρχάγγελος Γαβριήλ για να της δώσει το υπέρτατο μήνυμα του Ευαγγελισμού, την χαρμόσυνη είδηση για τη γέννηση του Υιού της και να της αποκαλύψει τη συμμετοχή και το ρόλο της στο σχέδιο της οικονομίας του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους. Η ζωή της Μαρίας αλλάζει για πάντα.

Γεγονότα και εικόνες παρελαύνουν μπροστά στα μάτια του αναγνώστη μέσα από κείμενα που γράφονται εδώ και είκοσι αιώνες για να εξυμνήσουν και να δοξολογήσουν την παρθένο Μαρία. Διάλογοι, ύμνοι, εγκώμια, λόγοι ψάλλουν ακατάπαυστα τα μεγαλεία της.

Ο συγγραφέας χρησιμοποίησε εδώ σπάνια και δυσεύρετα κείμενα της γραμματείας και έδωσε το λόγο σε πέντε φωνές, για να συνθέσουν, με τον υπέροχο λόγο τους, την καντάτα Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ.
  • Αδελφόθεος Ιάκωβος (1ος αι.), 
  • Ρωμανός ο μελωδός (6ος αι.), 
  • Ιάκωβος μοναχός (11ος αι.), 
  • Καισάριος Δαπόντες (18ος αι.), 
  • Άγγελος Σικελιανός (20ός αι.),
«συνομιλούν» και συνεισφέρουν με το έργο τους στην ολοκλήρωση αυτής της θαυμάσιας σύνθεσης, που μας προσφέρεται με τη μορφή της καντάτας. [Η καντάτα είναι μουσική φόρμα που χρησιμοποιείται σε πολυφωνικές συνθέσεις και συνδυάζει πεζό λόγο, απαγγελία, ποίηση, θεατρικές σκηνές και μουσική]. Όλα αυτά προσαρμοσμένα -εδώ- στον γραπτό λόγο, με κατανομή ρόλων και θεατρική γραφή.

Οδηγός επιβίωσης για τις διακοπές με παππού και γιαγιά

Χρήσιμες συμβουλές για τις διακοπές του παιδιού σας με τους παππούδες και τις γιαγιάδες του.
«Φέτος το καλοκαίρι, μετά το τέλος της καραντίνας, ως πιθανή ασφαλής επιλογή για τις διακοπές των παιδιών σας, μπορεί να σκέφτεστε το σπίτι του παππού και της γιαγιάς», λέει η ψυχολόγος Άννα Φούντζουλα και προσθέτει: «Επειδή συχνά υπάρχουν διάφοροι προβληματισμοί και συγκρούσεις γύρω από αυτό, παρακάτω ακολουθούν μερικά tips που θα κάνουν αυτές τις διακοπές ευχάριστες για όλους:
  • Καταρχήν, χρειάζεται να προηγηθεί καλή συνεννόηση με τον παππού και την γιαγιά. Προσεγγίστε τους με ηρεμία και κατανόηση και πείτε τους πόσο σημαντικό είναι να ορίσουν οι παππούδες μαζί με το παιδί κάποιους κανόνες, τους οποίους να θέτουν με σταθερότητα και συνέπεια. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν  οι παππούδες τις ανάγκες του παιδιού και να εξηγούν για ποιο λόγο είναι ωφέλιμος ο κάθε κανόνας.
  • Αντίστοιχα όμως χρειάζεται κι εσείς να τους εμπιστευτείτε. Δεν πειράζει κι αν το παιδί ξεφύγει από το πρόγραμμα της καθημερινότητας. Δεν κακομαθαίνει, γιατί είναι σε θέση να διαχωρίσει τι επιτρέπεται στο ένα σπίτι και τι απαγορεύεται στο άλλο.
  • Προετοιμάστε κατάλληλα το παιδί πριν πάει διακοπές. Εξηγήστε του πού θα πάει, με ποιους και τι θα κάνει εκεί. Επίσης, είναι βοηθητικό να εισαγάγετε το ότι θα ακολουθεί τους κανόνες που θα ορίσουν ο παππούς και η γιαγιά ακόμα κι αν αυτοί είναι διαφορετικοί από τους κανόνες του σπιτιού και πως ό,τι χρειαστεί θα το ζητάνε από εκείνους. 
  • Διαβεβαιώστε το παιδί ότι θα επικοινωνείτε τακτικά μαζί του και όποτε θελήσει και το ίδιο, ώστε να μην έχει την αγωνία ή το άγχος για το πώς περνάνε η μαμά και ο μπαμπάς.
  • Προτείνετε ένα πλάνο από διάφορες δραστηριότητες που θα μπορεί να κάνει το παιδί με την γιαγιά και τον παππού, για παράδειγμα  μαγειρική, κηπουρική, κατασκευές, βόλτα στην φύση, να ακούσει διάφορες ιστορίες από τα νιάτα τους. Επειδή όμως οι παππούδες δεν έχουν τις ίδιες αντοχές με εσάς, είναι σημαντικό το παιδί να έχει μαζί του το δικό του υλικό για να περνάει τον χρόνο του πχ. βιβλία, παζλ, είδη ζωγραφικής. Στις πολύ μικρές ηλικίες είναι σημαντικό να έχει τα αγαπημένα του παιχνίδια ή κάποιο αγαπημένο ζωάκι/ κουκλάκι. 
  • Τέλος, το σημαντικότερο όλων ενθαρρύνετε την σχέση με τη γιαγιά και τον παππού και εκφράστε την χαρά σας που το παιδί σας περνάει χρόνο μαζί τους».
Η κ. Άννα Φούντζουλα, είναι  Ψυχολόγος (MSc) στην ΕΚΨ Π. Σακελλαρόπουλος - Ειδίκευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία.
ethnos.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki