Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Laura Agea προς Moscovici: «Είστε ευχαριστημένος που σώσατε δυο Τράπεζες και καταστρέψατε μια χώρα;»

Ιταλίδα Ευρωβουλευτής ξεφτίλισε τον Μοσκοβισί 
«Η Ελλάδα σας κλείνει την πόρτα στα μούτρα»
«Είστε ευχαριστημένος που σώσατε δυο Τράπεζες 
και καταστρέψατε μια χώρα;»
«Η Ελλάδα σας κλείνει την πόρτα στα μούτρα. 
Η Ελλάδα σας κλείνει την πόρτα στα μούτρα»
Η Ευρωβουλευτής Laura Agea από το Κίνημα των 5 αστέρων (Movimento 5 Stelle) του Beppe Grillo

Έλληνας παιδοψυχίατρος της διασποράς κοντά
στα παιδιά - θύματα πολέμου, βίας και φτώχειας


Ένας ελληνικής καταγωγής παιδοψυχίατρος, ο Πάνος Βοστάνης, καθηγητής του Τμήματος Νευροεπιστήμης, Ψυχολογίας και Συμπεριφοράς του βρετανικού Πανεπιστημίου του Λέστερ, θα ξεκινήσει μια «Οδύσσεια» σε οκτώ χώρες σε έξι ηπείρους, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, με στόχο να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα τόσα παιδιά που πέφτουν θύματα συγκρούσεων, βίας και φτώχειας.
Προκειμένου να βοηθήσει τα παιδιά των προσφύγων, ο Βοστάνης θα ξεκινήσει το ταξίδι του από την Αθήνα στις αρχές Οκτωβρίου. Θα συνεχίσει στην Κωνσταντινούπολη (για τα παιδιά των δρόμων και των προσφύγων), την Τζακάρτα της Ινδονησίας (για τα ορφανά παιδιά), το Σίδνεϊ της Αυστραλίας (για παιδιά των αυτοχθόνων Αβοριγίνων), το Σικάγο των ΗΠΑ (για τους ανήλικους άστεγους), το Καμπίνας της Βραζιλίας (για τα παιδιά στις φαβέλες), το Νακούρου της Κένυας (για τα παιδιά-θύματα των εθνοτικών συγκρούσεων) και το Νταρ Ελ Σαλάαμ της Τανζανίας (για τα παιδιά των δρόμων).
Το ταξίδι γίνεται στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος «Επίγνωση του Κόσμου για τα Παιδιά με Τραύμα» (World Αwareness for Children in Trauma - WACIT), το οποίο αποσκοπεί στο να παράσχει ψυχοκοινωνική υποστήριξη στα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε ποικίλες τραυματικές εμπειρίες. Προηγήθηκε μια σειρά σχετικών δράσεων την περίοδο 2015-16 με πρωτοβουλία του ίδιου του Βοστάνη.
«Το όραμά μας είναι να υλοποιήσουμε ψυχοκοινωνική υποστήριξη για κάθε παιδί που έχει βιώσει τέτοιες ακραία αρνητικές εμπειρίες. Είναι η πρώτη φορά που θα παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο είδος βοήθειας στα παιδιά αυτά που έχουν εκτεθεί στις πιο σοβαρές μορφές τραυμάτων σε διαφορετικές χώρες και κοινωνικο-πολιτισμικά περιβάλλοντα» δήλωσε ο ίδιος.

Μέσα από ειδικά εργαστήρια, συμμετοχή σε αθλητικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, σε συνεργασία με φιλανθρωπικές και άλλες οργανώσεις, καθώς και άλλες δράσεις, θα επιδιωχθεί να έλθει το θέμα παιδιών-θυμάτων στο προσκήνιο.

Όταν το παιδί πιέζεται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες...

Ο Θεόφιλος γυρίζει από το σχολείο, πετάει τη σάκα του, τρώει και αρχίζει ένας αγώνας δρόμου. Είναι έντεκα ετών, αλλά πολυάσχολος όσο ένας σκληρά εργαζόμενος. 
Πρέπει να τα προλάβει όλα: αγγλικά, γερμανικά, μπάσκετ, κιθάρα και καράτε. 
Οι γονείς είναι τρισευτυχισμένοι. «Ευτυχώς το παιδί τα καταφέρνει παντού».
Φυσικά, τα περισσότερα παιδιά σε γενικές γραμμές απολαμβάνουν τα πλούσια ερεθίσματα και τις πολλές δυνατότητες που τους παρέχονται. Μέσα από τις εξωσχολικές δραστηριότητες, τους δίνεται η ευκαιρία να αναδείξουν την προσωπικότητά τους, να ανακαλύψουν τις ικανότητές τους και να εκφράσουν τη δημιουργικότητα τους. 
Σε κάποιες περιπτώσεις όμως οι εξωσχολικές δραστηριότητες μπορεί να μετατραπούν από χαρά σε καταναγκασμό και το παιδί να πιέζεται αφόρητα. Οι γονείς όμως δεν είναι εύκολο να αντιληφθούν τις ενδείξεις, ώστε να καταλάβουν ότι το παιδί είναι πολύ πιεσμένο.
Το παιδί πιέζεται όταν…
* Φαίνεται πάντα βιαστικό.
* Είναι αγχωμένο.
* Νιώθει ότι δεν προλαβαίνει.
* Διαμαρτύρεται συχνά για κάποιες δραστηριότητες ότι δεν τις θέλει ή δείχνει ότι βαριέται να κάνει μία εργασία ή την αφήνει μισοτελειωμένη.
* Μελετά βιαστικά και επιπόλαια τα μαθήματά του.
* Δεν προλαβαίνει να βγει έξω να συναντήσει τους φίλους του, ακόμη και το Σαββατοκύριακο.
Σ’αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν πολλές πιθανότητες το πρόγραμμα του παιδιού να είναι υπερβολικά φορτωμένο – γι’αυτό χρειάζεται να αξιολογήσετε την κατάσταση και να εκτιμήσετε αν είναι ανεκτό απο το ίδιο ή όχι.
Αναρωτηθείτε…
* Φαίνεται ότι το παιδί απολαμβάνει τις ασχολίες του;
* Έχει στη διάθεση του στιγμές που μπορεί να χαλαρώνει και να γελάει;
* Έχει χρόνο να παίξει;
* Διατηρεί κάποια αίσθηση του χιούμορ;
Αν το παιδί περνάει καλά και δείχνει χαρούμενο, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το φορτωμένο του πρόγραμμα. Αν, ωστόσο, ο μαθητής παίρνει το καθετί πάρα πολύ σοβαρά, τότε κάτι πρέπει να αλλάξει.
Τι μπορείτε να κάνετε…
* Διαβεβαιώστε το παιδί σας, με τον τρόπου που εσείς ξέρετε, ότι το αγαπάτε είτε κάνει περισσότερα είτε λιγότερα. Η αγάπη σας δεν εξαρτάται από τις επιδόσεις του.
* Συζητήσετε τυχόν αλλαγές ή αναπροσαρμογές που μπορεί να γίνουν στο πρόγραμμά του.
* Μην σπεύσετε να σταματήσετε για παράδειγμα το μπάσκετ που «δεν του χρειάζεται», ενώ τα αγγλικά είναι απαραίτητα. Μην διακόψετε δηλαδή δραστηριότητες που απολαμβάνει ιδιαίτερα το παιδί και που το ψυχαγωγούν ή το εκτονώνουν.
* Μπορείτε να περιορίσετε τις ώρες κάποιας ασχολίας ή να προγραμματίσετε τον αθλητισμό για το Σάββατο.
* Σημασία έχει να κατανεμηθούν σωστά στο χρόνο του οι εξωσχολικές δραστηριότητες κι αυτές στο μέτρο που το ευχαριστούν.
Είναι προτιμότερο να ασχοληθεί με λιγότερα και να είναι ευχαριστημένο παρά να πιέζεται να τα προλάβει όλα σε αυτήν την τρυφερή ηλικία.
Γι’ αυτό μην παραμελείτε την ανάγκη του παιδιού για ελεύθερο χρόνο μέσα στην καθημερινότητα, μετά το τέλος των σχολικών του υποχρεώσεων.

Σίγουρα το παιδί πρέπει να αφιερώνει τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα για χαλάρωση και ξεκούραση.

Babyradio 
«Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά», Αλεξάνδρα Καππάτου