Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2019

Καλοκαιρινές συνήθειες που πρέπει να κόψουν τα παιδιά πριν ανοίξουν τα σχολεία

Σε 20 μέρες τα παιδιά θα επιστρέψουν στο σχολείο με την καλοκαιρινή ραστώνη να αποτελεί παρελθόν.

Η προσαρμογή δεν είναι εύκολη για κανέναν, ειδικά για τα παιδιά που για περίπου τρεις μήνες υιοθέτησαν άλλες συνήθειες που πρέπει όμως να αλλάξουν. 

Ποιες είναι αυτές; Γνώριμες σε όλους τους γονείς.
1. Ύπνος χωρίς πρόγραμμα, ειδικά ο βραδινός
Είναι ίσως η μεγαλύτερη ικανοποίηση των παιδιών να ξέρουν ότι μπορούν να κοιμηθούν και να ξυπνήσουν ότι ώρα θέλουν. 
Ακόμα και όσοι γονείς τηρούν στις διακοπές ένα στοιχειώδες πρόγραμμα ύπνου, υποκύπτουν συχνά στις παραινέσεις φίλων, παππούδων ακόμα και των ίδιων των παιδιών και τα αφήνουν να …ξενυχτίσουν. 
Όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς πλησιάζει ο καιρός για το σχολείο, τα παιδιά πρέπει να επανέλθουν σε μία καθημερινότητα με πρόγραμμα, αρχής γενομένης από τον ύπνο.

2. Παράλειψη πρωινού
Εξίσου καλοκαιρινή συνήθεια είναι η παράλειψη του πρωινού. Αρκετά παιδιά το αποφεύγουν, λέγοντας ότι θα φάνε αργότερα ενώ άλλα τρώνε απευθείας μεσημεριανό (!) καθώς ξυπνάνε πολύ αργά.
Το πρωινό όμως είναι το πρώτο και το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας για μικρούς και μεγάλους. 
Προτιμήστε να φτιάξετε κάτι στο παιδί σας και αποφύγετε να πάρετε κάτι έτοιμο από έξω. Ένα σωστό πρωινό για ένα παιδί, μπορεί να περιλαμβάνει ένα ποτήρι γάλα ή γιαούρτι, φρέσκο χυμό, μία φέτα ψωμί με μέλι ή μαρμελάδα και λίγο βούτυρο, φρούτα, ένα κομμάτι σπιτικό κέικ ή ό,τι άλλο μπορεί να έχετε φτιάξει! 
Εντάξτε το εκ νέου στην καθημερινότητα του παιδιού σας.

3. Καθόλου διάβασμα
Οι επιστημονικές απόψεις διίστανται. Εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι τα παιδιά πρέπει να αποφορτίζονται πλήρως το καλοκαίρι και αυτό συνεπάγεται όχι διάβασμα ή επαναλήψεις. 
Στον αντίποδα, άλλοι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι πρέπει να υπάρχει μία σταθερή επαφή των παιδιών με το διάβασμα, έστω και μία ώρα την ημέρα, προκειμένου να βελτιωθούν οι επιδόσεις τους. 
Αν υιοθετείτε την τελευταία άποψη, φροντίστε σιγά σιγά το παιδί σας να ξεκινήσει τις επαναλήψεις παρά τις αντιρρήσεις του.

4. Πολύ χρόνος μπροστά στην τηλεόραση και στις πάσης φύσεως οθόνες
Πρέπει να το παραδεχτείτε. Το καλοκαίρι δεν είναι μόνο τα παιδιά πιο χαλαρά αλλά και εσείς. Έτσι, οι ώρες που περνούν μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης, του τάμπλετ, του υπολογιστή, του κινητού, είναι σαφώς περισσότερες από κάθε άλλη περίοδο.

Οι ειδικοί συνιστούν επιστροφή στην καθημερινότητα. 
Όχι τάμπλετ στο ταβερνάκι (αν είστε διακοπές ή πρόκειται να φύγετε οσονούπω) και λιγότερη, σταδιακά, τηλεόραση. Είπαμε, πρέπει να επανέλθουμε όλοι σε ρυθμούς φθινοπώρου αλλά με το μαλακό.

5. Πρόχειρο και άστατο φαγητό
Λίγο οι διακοπές, λίγο η αλλαγή προγράμματος του ύπνου, λίγο η χαλαρή διάθεση και οι βόλτες, όλα αυτά μαζί αρκούν για να φέρουν τα πάνω κάτω στις διατροφικές μας συνήθειες. 
Άλλωστε ποιο παιδί μπορεί να αντισταθεί σε ένα και δύο και τρία παγωτά, στο σουβλάκι, στην πίτσα, στις τηγανιτές πατάτες, στις μακαρονάδες; 
Υποθέτουμε ελάχιστα. Αν λοιπόν έχετε επιστρέψει στο σπίτι, προσπαθήστε να υπάρχει ένα σταθερό πρόγραμμα φαγητού με όσο το δυνατόν λιγότερες παρασπονδίες.

Η επάνοδος δεν είναι εύκολη για κανέναν. Γι’ αυτό φροντίζουμε να γίνει ομαλά και χωρίς πίεση.

mothersblog.gr
grtimes
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Εσείς θα αφήνατε το παιδί σας να γίνει influencer;

Οι λεγόμενοι influencers των κοινωνικών δικτύων είναι αυτοί οι οποίοι προωθούν αγαθά και υπηρεσίες στο διαδίκτυο με χρηματικό αντάλλαγμα, ενώ όπως φαίνεται αυτοί οι λεγόμενοι influencers γίνονται όλο και νεότεροι.

Ένα παράδειγμα είναι ο μόλις δυόμισι χρονών Ralphie Waplington που έχει σχεδόν 20.000 ακόλουθους στο διαδικτυακό του προφίλ στο Instagram. Η σελίδα του διαθέτει φωτογραφίες του να φοράει φανταχτερά ρούχα ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει ταξίδια και ακριβά γεύματα σε όλο τον κόσμο.

Όπως όλα δείχνουν όλα αυτά τα ακριβά ρούχα και οι διακοπές είναι χρηματοδοτημένα από εταιρίες με σκοπό ο νεαρός Ralphie να διαφημίσει να «επηρεάσει» τόσο τους γονείς όσο και άλλα νεαρά παιδιά να αγοράσουν τα προϊόντα τους.

Οι γονείς του, δημιούργησαν αυτόν τον λογαριασμό όταν ο ίδιος ήταν μόλις 2 εβδομάδων με σκοπό να δημοσιεύουν φωτογραφίες για να τις δουν οι φίλοι και οι συγγενείς τους. Παρόλα αυτά σύντομα ο αριθμός των ακόλουθων αυξήθηκε σημαντικά όταν ο νεαρός άρχισε να διαφημίζει προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις.
Η μητέρα του αποκαλύπτει πως αυτές οι απίστευτες ευκαιρίες για διαφημίσεις προϊόντων με αντάλλαγμα υπέρογκα χρηματικά ποσά προκύπτουν από το αξιαγάπητο μίνι-στυλ του νεαρού γιου της, ενώ  όπως λέει αυτό το γεγονός αποτελεί μοναδική εμπειρία τόσο για να δημιουργήσουν αναμνήσεις με την οικογένεια τους όσο και να μαζέψουν χρήματα για τον γιο τους.

Μια άλλη περίπτωση παιδικού influencer αποτελούν οι αδελφές Έλενα και Clara, οι οποίες έχουν δημιουργήσει το δικό τους κανάλι στο Youtube και ανεβάζουν βιντεάκια που κάνουν φάρσες και  προκαλούν πολύ γέλιο στους συνδρομητές τους.
Τα κορίτσια αυτά είναι μόλις 9 και 11 χρονών και δημιούργησαν το κανάλι τους πριν 3 χρόνια, ενώ έχουν πάνω από 800.000 ακόλουθους και 300 εκατομμύρια προβολές στα βίντεο τους.  
Όπως η Έλενα λέει, η αγάπη τους για τα παιχνίδια ήταν αυτό που της ώθησε να δημιουργήσουν το κανάλι τους, όμως σύντομα έγινε η βασική πηγή εσόδων της οικογένειας τους καθώς χορηγοί και μεγάλες μάρκες παιδικών παιχνιδιών επικοινώνησαν μαζί τους και τους πρότειναν να διαφημίζουν τα προϊόντα στο κανάλι τους.

Αυτές είναι μόνο δύο από τις αμέτρητες περιπτώσεις παιδικών influencer στις μέρες μας, παρόλα αυτά το ερώτημα για το αν οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να γίνουν “influencers” σε τόσο μικρή ηλικία παραμένει. Η Dr Elizabeth Milovidov, ιδρυτής και σύμβουλος της εταιρείας DigitalParentingCoach.com συνιστά πως:
«Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις συνέπειες που μπορεί να έχει η συνεχής προβολή φωτογραφιών και βίντεο των παιδιών στο διαδίκτυο τόσο για την σωματική όσο και για την πνευματική ευημερία τους».

Επισημαίνει επίσης ζητήματα όπως ο εκφοβισμός, και η κλοπή ταυτότητας και συμβουλεύει τους γονείς να ελέγχουν τους λογαριασμούς και να καθορίζουν ποιες ενέργειες ή δραστηριότητες μπορεί να θεωρούνται επικίνδυνες, να μπλοκάρουν και να αναφέρουν σχόλια και να καθοδηγούν τα παιδιά τους στην υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

Και αν καβαλήσει το καλάμι;
Και αν τελειώσουν όλα αυτά και ψάχνεται σαν χαμένος, χωρίς να ξέρει που παν τα τέσσερα;
ߵInfluencerߴ και πράσσειν άλογα !
«Επηρεαστής» και καλά και ότι νάναι