Saturday 22 June 2013

Αν ξέραμε τι παγωτά τρώμε!
5 συνταγές για σπιτικό παγωτό χωρίς παγωτομηχανή

Νομοθετικό κενό και ανύπαρκοι έλεγχοι. 
ΠΡΟΣΕΞΤΕ!  
Νικος Κατσαρός
π. πρόεδρος ΕΦΕΤ

.
Τα παγωμένα γλυκίσματα πού περιέχουν φοινικέλαιο η έλαιο ινδικής καρύδας, που συχνά προστίθεται στα παγωτά και συνήθως δεν αναγράφεται, προκαλούν βλάβες στην υγεία. 
.
Όλοι γνωρίζουμε ότι τα παγωτά είναι παγωμένα προϊόντα γάλακτος και κρέμας γάλακτος, και κακάο (αν πρόκειται για παγωτά σοκολάτας) με διάφορες γεύσεις (συνήθως από συνθετικές ουσίες) βανίλιας, λεμόνι κλπ. 
Δυστυχώς οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν την διαφορά ανάμεσα σε παγωτά και παγωμένα γλυκίσματα ή επιδόρπια παγωτού και που είναι συνήθως τα παγωτά οικογενειακής συσκευασίας και βρίσκονται στα ίδια ράφια με τα παγωτά στα πολυκαταστήματα και αλλού.

Διαβάστε λοιπόν τι περιέχει ένα παγωμένο γλύκισμα ή επιδόρπιο παγωτού:
1. Γάλα αποβουτυρωμένο ανασυσταθέν.
Τι καταλαβαίνει ο καταναλωτής; Τι είδους ανασύσταση έχει υποστεί το ήδη αποβουτυρωμένο γάλα; Γιατί αποβουτυρώνεται αφού οπως βλέπετε παρακάτω προστίθεται λίπος και μάλιστα φυτικό που είναι επιβλαβές για τον οργανισμό; 
Απλά εννοούν γάλα σκόνη αλλά δεν το λένε. 
2. Ζάχαρη (εμπορίου)
3. Σιρόπι γλυκόζης (εμπορίου)
4. Φυτικό λίπος

Τα φυτικά λίπη περιέχουν trans λιπαρά οξέα που σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ( World Health Organization,WHO) είναι ύποπτα για καρδιαγγειακές παθήσεις κλπ.) και αφαίρεσαν το λίπος δηλ. το βούτυρο απο το γάλα για να βάλουν το φθηνότερο αλλά και πιο επικίνδυνο φυτικό λίπος.
5. Στερεά ορού γάλακτος
Ο ορός γάλακτος είναι κυρίως νερό
6. Γαλακτοματοποιητές.
Μην σας παρασύρει η ονομασία δεν έχει καμμία σχέση με το γάλα, αποτελούν μονογλυκερίδια και διγλυκερίδια λιπαρών οξέων, φωσφατίδια του αμμωνίου, πολυγλυκερίδια του πολυρικινελαίκού οξέος, αλγινικό νάτριο και μία σειρά από άλλες χημικές ουσίες που καμία σχέση δεν έχουν με το γάλα.
7. Σταθεροποιητές 
Αυτές συνήθως είναι έλαιο χαρουπιού, καραγενίνη, έλαιο γκουάμ, γάλα αποβουτυρωμένο, αφυδατωμένο, δηλαδή γάλα σκόνη, αρωματικές ύλες κλπ. που καμιά σχέση δεν έχουν με το γάλα.
.
Η νομοθεσία επιτρέπει ενα σημαντικό μέρος να είναι γάλα σκόνη, που δεν περιέχει ασβέστιο, βιταμίνες αλλά και άλλα θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία, όπως το φρέσκο γάλα. 
Δυστυχώς υπάρχει κενό στην νομοθεσία των παγωτών. 
Τα παγωμένα γλυκίσματα πού περιέχουν φοινικέλαιο η έλαιο ινδικής καρύδας που συχνά προστίθεται στα παγωτά ,και συνήθως δεν αναγράφεται προκαλούν βλάβες στην υγεία. Τα παγωτά των ζαχαροπλαστείων συνήθως δεν περιέχουν όλα αυτά τα συνθετικά συστατικά.
Τέλος τα παγωτά πρέπει να είναι καλά συντηρημένα. 
Πρακτικά αυτό σημαίνει σταθερή θερμοκρασία στους -18 βαθμούς Κελσίου και ο καταψύκτης δεν έχει προβλήματα λειτουργίας. Πρέπει να προσέχουμε οτι το παγωτό δεν έχει χαρτί συσκευασίας σχισμένο ή κολλημένο πάνω στο τρόφιμο και δεν έχει παραμορφωμένο σχήμα η συσκευασία.
Επίσης δεν είναι μαλακό ή με υφή που θυμίζει γιαούρτι ή βούτυρο ή είναι ξινό, δεν εμφανίζει ίζημα ούτε θρυμματίζεται σε μικρά κομμάτια, δεν περιέχει μικροκρυστάλους, ούτε έχει άλλη περίεργη γεύση ή οσμή. 
Είναι γεγονός οτι στα παγωτά και την σύσταση τους υπάρχει νομοθετικό κενό και η πολιτεία οφείλει να προστατεύσει την υγεία των καταναλωτών, μέχρι τότε να εντείνει τους ελέγχους για τα ευαλλοίωτα αυτά προϊόντα.  
Δυστυχώς οι έλεγχοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Μέχρι τότε ας επιβληθεί στά ράφια των καταστημάτων να υπάρχει σαφής και διακριτός διαχωρισμός των παγωτών απο τα παγωμένα γλυκίσματα.

Σπιτικό παγωτό σοκολάτα

Όταν το παιδί αρνείται να φάει, το πιέζουμε ή περιμένουμε;

Why Won’t Baby Eat?
H κόρη μου γίνεται την επόμενη εβδομάδα ενός έτους. Ξαφνικά εδώ και μια εβδομάδα, ενώ έτρωγε πάντα και με όρεξη δεν θέλει να φάει το μεσημεριανό της, δηλαδή την κρεατόσουπα/κοτόσουπα.
Σκέφτηκα ότι ίσως βαρέθηκε τις αλεσμένες τροφές κι έτσι προσπάθησα να της δώσω φαγητό πατημένο με το πιρούνι και αργότερα μικρά κομματάκια. Αρνείται να φάει οτιδήποτε από αυτά. Ενώ τρώει κανονικά την φρουτόκρεμα, το γάλα και την κρέμα δημητριακών/ γιαούρτι το απόγευμα.

Δεν ξέρω αν πρέπει να τη ζορίσω, ή να μην την ταΐσω και να περιμένω πότε θα πεινάσει και να της δώσω το ίδιο ή για κάποιο διάστημα να πάω με τα νερά της και να της δίνω γάλα και κρέμες; Φοβάμαι όμως ότι έτσι χάνει θρεπτικές ουσίες.

Ευχαριστώ πολύ
Γεωργία Ε., Θεσσαλονίκη

27/09/2012
Αγαπητή Γεωργία,
.
Μη δημιουργείτε πρόβλημα την ώρα των γευμάτων. 
Θα υπάρχουν φορές που το παιδί σας θα πεινάει και θα καταβροχθίζει οτιδήποτε βρίσκεται μπροστά του, και άλλες φορές που θα τσιμπολογάει ότι υπάρχει ανόρεχτα χωρίς να τρώει τίποτε ουσιαστικό. Πηγαίνετε με τα νερά του. Ποτέ μη πιέζετε ένα παιδί να αδειάσει το πιάτο του. Θα μεγαλώσει συσχετίζοντας το φαγητό με το άγχος και τη κακή συμπεριφορά.


Αν στο παιδί σας, πραγματικά, δεν αρέσει κάτι, μην το πιέσετε.
Προτείνετε του να δοκιμάσει μια πιρουνιά. Αν μαγειρέψατε κάτι καινούργιο και αυτό ισχυρίζεται ότι δεν πεινάει, πείτε του να φάει δυο-τρεις πιρουνιές από κάθε καινούργιο πράγμα που υπάρχει στο πιάτο του. Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν να δοκιμάζουν το φαγητό και πρέπει να τρώνε μια ποικιλία εκλεκτών τροφών με σκοπό να παραμένουν υγιή.

Δείξτε σεβασμό. Σε όλους μας κάποια φαγητά δεν αρέσουν και υπάρχουν πολλοί που, ενώ τρέφονται αποκλειστικά με υγιεινά τρόφιμα, δεν μπορούν να χωνέψουν κάποιο συγκεκριμένο λαχανικό, κρέας ή μπαχαρικό. Μη το πιέσετε να φάει κάτι που δεν θέλει. Το πρόβλημα βέβαια με τα ιδιότροπα παιδιά είναι ότι τίποτε δεν τους αρέσει. Αυτό είναι ένα άλλο σενάριο. Αν το παιδί σας τρώει καλά, δοκιμάζει καινούργιες, υγιεινές γεύσεις, τότε μπορείτε εύκολα να βγάλετε από το διαιτολόγιο του τις συνεχείς αρνήσεις.   
Μην παραιτήστε εύκολα – να δοκιμάζεται καινούργιες συνταγές, Μέσα στον επόμενο μήνα προσπαθήστε ξανά με το φαγητό που δεν ήθελε τον περασμένο. Οι ορέξεις των παιδιών αλλάζουν και ....

Ε κακομοίρη άνθρωπε!


«Ε κακομοίρη άνθρωπε», είπε δυνατά,
«μπορείς να μετακινήσεις βουνά,
να κάμεις θάματα,
κι εσύ να βουλιάζεις στην κοπριά, στην τεμπελιά και στην απιστία!
Θεό έχεις μέσα σου, Θεό κουβαλάς και δεν το ξέρεις
το μαθαίνεις μονάχα την ώρα που πεθαίνεις,
μα 'ναι πολύ αργά.
Ας ανασκουμπωθούμε εμείς που το ξέρουμε, ας σύρουμε μπορεί να μας ακούσουν!»
 
************************************
Ν΄ αγαπάς την ευθύνη.
Να λες:
Εγώ, εγώ μονάχος μου
έχω χρέος να σώσω τη γης.
Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.
Δε φοβούμαι μοναχός, δεν ελπίζω μοναχός, δε φωνάζω μοναχός μου.
Μια παράταξη μεγάλη, μια φόρα του Σύμπαντου
φοβάται, ελπίζει, φωνάζει μαζί μου.
 
************************************
Οι νεκροί σου δεν κείτουνται στο χώμα.
Γένηκαν πουλιά, δέντρα, αγέρας.
Κάθεσαι στον ίσκιο τους, θρέφεσαι με τη σάρκα τους,
αναπνές το χνότο τους.
Γένηκαν Ιδέες και πάθη,
κι ορίζουν τη βουλή σου και την πράξη.
Οι μελλούμενες γενεές δε σαλεύουν μέσα στον αβέβαιο καιρό,
μακριά από σένα.

Ζουν, ενεργούν και θέλουν μέσα στα νεφρά και στην καρδιά σου.
Κάθε σου πράξη αντιχτυπάει σε χιλιάδες μοίρες.
Όπως περπατάς, ανοίγεις, δημιουργός την κοίτη
όπου θα μπει και θα οδέψει ο ποταμός των απόγονων.
Όταν φοβάσαι, ο φόβος διακλαδώνεται σε αναρίθμητες γενεές
και εξευτελίζεις αναρίθμητες ψυχές μπροστά και πίσω σου.
Όταν υψώνεσαι σε μια γενναία πράξη,
η ράτσα σου αλάκερη υψώνεται και αντρειεύει.
 
************************************

Ξεχνάς να ’σαι μάνα;

Εκεί που έχεις ξεχάσει πως είναι να είσαι μάνα με μωρό παιδί έρχεται μια μέρα που μια καθυστέρηση περιόδου σε κάνει να ανησυχείς, να αναρωτιέσαι τι συμβαίνει και να παρακαλάς να μην είσαι έγκυος γιατί «τα έχεις ξεχάσει όλα». 

Αυτό το τελευταίο πάντα το κορόιδευα. Όποτε άκουγα μάνα να λέει: «Εγώ τώρα μεγάλωσα τα παιδιά μου. Ξέχασα τα μωρουδίστικα, περάσαμε σε άλλη φάση» πάντα την κορόιδευα και αναρωτιόμουν πως είναι δυνατόν μια γυναίκα να ξεχάσει να ‘ναι μάνα.

Κι όμως αυτό λέω και γω τώρα και ντρέπομαι για αυτό γιατί πως είναι δυνατόν να ξεχνάς να ’σαι μάνα; Πως είναι δυνατόν να ξεχνάς πως γέννησες, πως θήλασες, πως ξενύχτησες, πως του άλλαζες την πάνα, πως το είδες να περπατάει για πρώτη φορά, πώς να βγάζει τα πρώτα του δόντια και να μην τα σκέφτεσαι όλα αυτά με αγάπη παρά μόνο με ανακούφιση που πέρασαν και μια μικρή απογοήτευση που θα ξαναέρθουν.

Για αυτό ντρέπομαι. Έχω ήδη τέσσερα παιδιά και νόμιζα πως είχα «κλείσει» ως μάνα. Όμως ο Καλός Θεός έχει άλλα σχέδια για μας. Μου έστειλε και το πέμπτο από κει που δεν το περίμενα. Μια εποχή που τα παιδιά είναι τεκμήριο και μεγαλώνουν σε ένα αβέβαιο μέλλον για τη χώρα τους.

Βέβαια μην αναρωτηθεί κανείς αφού δεν το ήθελες γιατί το κράτησες; Αυτό δεν μου περνάει καθόλου από το μυαλό γιατί μετά θα ντρέπομαι για μια ζωή που σκότωσα έναν άνθρωπο και μάλιστα το σπλάχνο μου. Ξέρω ότι για μια ζωή θα υποφέρω και ποτέ δεν πρόκειται να το ξεπεράσω γιατί έχω συνειδητοποιήσει ότι έκτρωση ίσον δολοφονία. Υπάρχουν τόσες γυναίκες που προσπαθούν χρόνια να κάνουν παιδί και γω να το σκοτώσω; Που είναι ο σεβασμός μου απέναντι σε αυτές τις γυναίκες;

Εξάλλου πως θα είχα το δικαίωμα, να στερήσω από τα άλλα παιδιά μου το αδερφάκι τους. Εκείνα μόλις το άκουσαν χάρηκαν και πέταξαν από τη χαρά τους. Περιμένουν με ανυπομονησία να γεννηθεί, αν είναι δυνατόν αύριο κιόλας. Ψάχνουν να του βρουν όνομα.

Όμως η πρώτη μου επίσκεψη στο γιατρό με έκανε να συνειδητοποιήσω τι πραγματικά θέλω. Το μωρό δεν το είδαμε στο υπερηχογράφημα, πιθανόν λόγω της μικρής του ηλικίας. Εμένα όμως μου γεννήθηκαν αμφιβολίες, μήπως δεν είναι καλά, μήπως δεν μεγαλώνει σωστά, μήπως έκανα κάτι λάθος. Τότε κατάλαβα πόσο θέλω και αυτό το μωράκι. Ανησύχησα και ακολουθώ τις οδηγίες του γιατρού κατά γράμμα. Δεν με νοιάζει για τις ναυτίες, ζαλάδες, ανορεξίες, πόνους, κούραση γιατί όλα αυτά είναι ένα πρώτο δείγμα ότι το μωρό μεγαλώνει. Συνειδητοποιώ ότι θέλω να μεγαλώσει. Θέλω να το πάρω αγκαλιά και αυτό μόλις γεννηθεί, να το θηλάσω, να ξενυχτήσω πλάι του, να το δω να περπατάει, να γίνεται και αυτό μεγάλο σαν τα αδέρφια του.

Πόσο άσχημα αισθάνομαι που το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα, όταν κατάλαβα ότι είμαι έγκυος, είναι τι θα κάνω με την καριέρα μου, τι θα κάνω με τα έξοδα που θα προκύψουν, τι θα πει ο κόσμος… Και δεν σκέφτηκα ότι κάθε τι που συμβαίνει στη ζωή μας είναι σχέδιο του Θεού. Εκείνος ξέρει γιατί έρχεται αυτό και όχι εκείνο. Εμείς είμαστε τόσο μικροί για να δούμε τα σχέδια Του. Το έχω δει στη ζωή μου πάρα πολλές φορές. Πρέπει να δοξολογώ το Θεό για αυτό.

Έχει αναρωτηθεί κανείς πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν τα αφήναμε όλα στα χέρια του Θεού; Να γίνουν όλα σύμφωνα με το θέλημά Του γιατί Αυτός θέλει το καλύτερο για όλους.

KK

8 χρονών παιδί στις μάχες της Συρίας

Το βίντεο κάνει το γύρο του κόσμου. Ε, και;;
Η περιβόητη διεθνής κοινότητα τι σκατά κάνει;;;;
Ο Αχμέτ έχασε τους γονείς του στο Χαλέπι.
Ο φανατισμός των αντιμαχόμενων πλευρών στην Συρία  έχει φθάσει σε σημείο που ακόμη   και μικρά παιδιά  βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης . 
Το βίντεο είναι συγκλονιστικό. 
Ένα οκτάχρονο παιδί με Καλάσνικοφ να φωνάζει «ο Αλλάχ είναι μεγάλος». 
Ο Αχμέτ, όπως είναι το όνομά του, έχασε τους γονείς του στο Χαλέπι. Από τότε πήρε το Καλάσνικοφ και άρχισε να καπνίζει.
93.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στη Συρία. 
Και ανάμεσά τους πάρα πολλά παιδιά σαν τον Αχμέτ που κρατάει όπλο 
.
Το βίντεο κάνει το γύρο του κόσμου.

onalert.gr
telegraph

Πανελλαδικές Εξετάσεις: «Πρόσεχε παιδί μου έχει αγκάθια εκεί που πηγαίνεις»

Αρθρογράφος: Παντελής Κόλλιας, 18 Χρονών, Απόφοιτος Γενικού Λυκείου Νέας Σμύρνης και στρατιώτης των Πανελλαδικών 2013.
.
«Πρόσεχε παιδί μου έχει αγκάθια εκεί που πηγαίνεις»
.
Παρόλο που έχουν περάσει αρκετές μέρες από τότε που τελείωσαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τη χρονιά του 2013 ακόμα τριγυρνούν στο μυαλό μου σε εφιάλτες οι μέρες της προετοιμασίας και κυρίως οι νύχτες πριν από την εξέταση. Αν και όλοι οι μαθητές που διαγωνιστήκαμε φέτος βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από τα αποτελέσματα (χτες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί) που λίγο – πολύ θα χαράξουν τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε στην επαγγελματική μας ζωή , σαν «αγανακτισμένος» μαθητής δεν θα μπορούσα να μην αποτυπώσω στο χαρτί λίγες από τις αναμνήσεις που μου έμειναν από την χρόνια που μας πέρασαν.


Συγχωρέστε με για τους σκληρούς όρους που θα χρησιμοποιήσω στην συνεχεία του κειμένου μου αλλά η ένταση και η στεναχώρια δεν έχουν σβήσει ακόμα από μέσα μου. Σας ζήτω ακόμα συγγνώμη που μέσα από τα δικά μου ακόμα «παιδικά» κάπως μάτια βλέπω τις πανελλήνιες σαν έναν ψυχρό πόλεμο και τους μαθητές σαν στρατιώτες.


Άκόμα κλείνω τα μάτια μου και θυμάμαι την ώρα που εξεταζόμουν μαζί με χιλιάδες ακόμα παιδιά και το μόνο που μπορώ πια να ψελλίσω είναι ένα «γιατί;». Ένα ερώτημα που βασάνισε αρκετούς διαγωνιζόμενους και φυσικά τις οικογένειες τους. Αν και «στρατιώτης» της θεωρητικής κατεύθυνσης δεν μπορώ να μην συμμεριστώ το δράμα που έπληξε πολλούς θετικό-τεχνολογικούς συμμαθητές μου. Ένα «γιατί;» μόνο  μπόρεσαν να πουν τα παιδιά που είδαν στα μαθηματικά κατεύθυνσης να πάει χαμένη όλη η προσπάθεια που έκαναν όλη την χρόνια (και φυσικά αναφέρομαι στα παιδιά που προσπάθησαν και δεν περιορίσθηκαν στο ενθουσιασμό του ναρκισσισμού τους). Μα από την στιγμή που βλέπεις να σου βάζουν τα δυσκολότερα θέματα που μπορεί να σκεφτεί ένα διεστραμμένο μυαλό (για την ακρίβεια τέσσερα διεστραμμένα μυαλά) πιστεύεις ότι κάποιο λάθος προσωπικό έκανες. Θυμάμαι ακόμα την αντίδραση ενός επιτηρητή που είχαμε στο λύκειο μου που μόλις είδε τα θέματα που τους είχαν βάλει στο ίδιο μάθημα , έτρεχε έξαλλος μέσα στους διαδρόμους φωνάζοντας «ΤΑ ΓΑΜ***Ν ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ» αλλά και από το δικό μας στρατόπεδο, των θεωρητικών η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη. Σ’ αυτή την κατεύθυνση όμως υπήρχε εξαρχής μια μεγάλη αδυναμία, το μίσος που έτρεφαν τα παιδία μεταξύ τους. μπορεί αυτό να ήταν μια τελείως προσωπική μου εμπειρία αλλά συνεχώς ήταν εμφανής η διχόνοια μεταξύ των παιδιών για το ποιος θα μπορέσει να απομνημονεύσει καλύτερα τις 98 σελίδες τις ιστορίας κατεύθυνσης ή για το ποιος θα γράψει την πιο βαθυστόχαστη και αναλυτικότερη άσκηση στην λογοτεχνία. 

Αυτό το μίσος φυσικά δεν είναι άσχετο και από την διχοτόμηση που υπήρξε ως προς τα θέματα που μπήκαν φέτος σ όλα τα μαθήματα καθώς οι μισοί έλεγαν ότι ήταν πανεύκολα ενώ οι άλλοι μισοί εναντιωνόντουσαν λέγοντας ότι ήταν αρκετά σκληρά.


Φυσικά κάποιος που είναι εκτός από το χώρο των πανελλήνιων (όπως οι φροντηστηριάρχες, οι φιλόλογοι ή οι «παντογνώστες» καθηγητές) θα μπορούσε να έλεγε ότι προφανώς τα θέματα πάνω στα οποία εξετάστηκαν τα παιδιά της θεωρητικής ήταν σαφώς πιο εύκολα από τα θέματα της τεχνολογικής κατεύθυνσης, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από την σκοπιά του εξεταζομένου. Διότι το χρονικό διάστημα που έχει στην διάθεση του ένας εξεταζόμενος να απομνημονεύσει ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια στην ιστορία κατεύθυνσης δεν είναι αρκετός ή το να μπει στην λογική πάνω στην οποία σύνθετε τα ποιήματα του ο Καβάφης και ο Σολωμός.


Μπορεί σ ορισμένους να ακουστώ σαν ένα απλό παιδάκι που μη έχοντας κάτι άλλο να ασχοληθείς κατακρίνει τις δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Βέβαια δεν μπορώ να τους κατηγορήσω αλλά όλοι έχουμε το δικαίωμα της ελευθέριας της έκφρασης. Βλέποντας τα πράγματα από την προσωπική μου οπτική γωνία, ενός παιδιού που θυσιάστηκε και στερήθηκε «ευτελείς» διασκέδασης που επιδιώκουν οι συνομήλικοι μου, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Πλέον τα αποτελέσματα έχουν μικρή άξια μπροστά σ’ αυτό το μακελειό που έγινε.


Αλλά φυσικά μέσα σ’ αυτή την σύγχρονη κοινωνία που ζούμε όλοι οι Έλληνες ποιος θα βρισκόταν να αντίδραση χωρίς να δεχτεί την κοινωνική κατακραυγή. Ποιος θα τολμούσε να πει χωρίς ενδοιασμούς «ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΙ». Ποιος θα είχε την παρρησία  να υποστηρίξει δημόσια το δικαίωμα το καθηγητών στην απεργία. ΚΑΝΕΙΣ. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση που βλέπει ένα κοινό 18χρονο ελληνόπουλο και κανείς δεν προτίθενται να την αλλάξει.


Όμως ποιος θα την αλλάξει που ακόμα και στην εποχή της σκληρής μας κρίσης υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν την εκτέλεση της δημοκρατίας με το κλείσιμο της ΕΡΤ. Πιστέψτε με δεν είναι καθόλου άσχετο με το θέμα που πραγματεύομαι η αναφορά μου στο κλείσιμο της ΕΡΤ, διότι όλα αυτά είναι ένας φαύλος κύκλος. Εξάλλου πως θα μπορέσει ο Έλληνας να αποδεσμευτεί από τις χειροπέδες τις προκατάληψης και να εναντιωθεί σ’ ένα πρωτοφανή «βιασμό» όλων των φετινών διαγωνιζόμενων, όταν δεν μπορεί να αντιδράσει σε μια τέτοια κατάσταση.


Όντως μπορεί να ξέφυγα κάπως από το θέμα μου αλλά η αγανάκτηση και ο πόνος που κατακλύζει την ψυχή ενός νέου ατόμου –σχεδόν παιδί ακόμα- είναι μεγάλη. αλλά αυτά δεν έχουν σημασία πια. Όσο αντέχει ο Έλληνας ακόμα αυτή την κατάσταση είναι άξιος της μοίρας του. Όσο βλέπει ότι καταπατούνται δικαίωμα που κάποτε άλλοι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους για να τα έχουμε εμείς σήμερα, οι απόγονοι τους καλά να πάθουμε.

Κλείνοντας θα ήθελα να στείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ προς όλους τους υπεύθυνους των φετινών πανελλήνιων που μας έμαθαν ότι τίποτα στην ζωή δεν αποκτάται χωρίς κόπο, ότι δεν έχει καμία σημασία άμα ξενύχτησες και αρρώστησες για να μπορέσεις να αφομοιώσεις σωστά την ύλη αφού τα θέματα ήταν πέρα από κάθε φαντασία πιο δύσκολο. Επίσης μας έμαθαν πως κάποιοι άνθρωποι μπορούν να μισούν με τόσο ένταση τους νέους της χώρας μας Διότι δεν τους είχε περάσει καν από το μυαλό να βάλουν τα θέματα με τέτοια σειρά ώστε και ένας μέτρια διαβασμένος μαθητής να μπορούσε να γράψει κάτι.


Αλλά όλα αυτά δεν έχουν σημασία πια. Διότι τα αποτελέσματα είναι μια γρήγορη ανάσα μακριά (χτες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί). Πάντως ευχή μου δεν είναι ούτε να έχουν διορθωθεί τα θέματα με επιείκεια ή να μειωθούν οι βάσεις των σχολών αλλά όλοι οι «στρατιώτες» να επιστρέψουν ικανοποιημένοι και νικητές στην πατρίδα- Σπίτι τους.



Παντελής Κόλλιας

Πέντε παγίδες που πρέπει να αποφύγετε
για να μην καταστρέψετε τα παιδιά σας

Ο τέλειος γονιός απλά δεν υπάρχει! Όσες συμβουλές κι αν ακούσετε, πάντα θα νιώθετε ότι μπορεί να κάνετε κάτι λάθος. Όμως, αυτές τις 5 παγίδες είναι βέβαιο ότι πρέπει να τις αποφύγετε.

6 Ways to Ruin Your Children 
1. Ενδίδετε συνεχώς στις απαιτήσεις τους
Τι θέλει; Ένα καινούργιο παιχνίδι, ένα πακέτο τσίχλες, την καινούργια παιχνιδομηχανή; Επιτρέποντας στο παιδί να το αποκτήσει, είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να καταλήξετε να μεγαλώνετε ένα κακομαθημένο. Πολλοί γονείς πιστεύουν ότι, εάν αρνηθούν να προσφέρουν στο παιδί τους ό,τι ζητάει, εκείνο δεν θα τους αγαπάει ή θα τους βλέπει περισσότερο σαν αντιπάλους. 
Όμως, ανάμεσα στις υποχρεώσεις σας σαν γονιός είναι να βοηθήσετε το παιδί να αντιληφθεί τι μπορεί να του ανήκει και τι όχι και ποια είναι η αξία των χρημάτων και της εργασίας. 
Αν απλά ανοίγετε το πορτοφόλι σας κάθε φορά που ζητάει κάτι, περνάτε το μήνυμα ότι τα υλικά αντικείμενα είναι σημαντικά αλλά και ότι μπορεί να έχει ό,τι θέλει χωρίς να δουλέψει ή να κοπιάσει γι’ αυτό.  
Τι να κάνετε: 
Βάλτε ένα όριο στα καινούργια αντικείμενα που μπορεί να έχει το παιδί (π.χ. 1 το μήνα) και ορίστε μέχρι πόσα χρήματα μπορεί αυτό να κοστίζει. Εάν θέλει περισσότερα ή κάτι πιο ακριβό, θα πρέπει να «δουλέψει» (π.χ. να πάρει ένα συγκεκριμένο βαθμό στο σχολείο ή να απλώνει τα ρούχα για μερικές μέρες) ή να αποταμιεύσει χρήματα από το χαρτζιλίκι του.
2. Δεν το μαλώνετε ποτέ
Το παιδί σας χτυπάει ένα άλλο, βάζει τα κλάματα στη μέση του δρόμου επειδή δεν του παίρνετε παγωτό, χτυπιέται όταν του ζητάτε να φύγετε από την παιδική χαρά, κι εσείς απλώς το κοιτάτε χωρίς να κάνετε τίποτα. Κάποιοι γονείς, προκειμένου να μη φανούν «κακοί» στα παιδιά τους, προτιμούν να μην αντιδρούν καθόλου όταν εκείνα κάνουν κάτι που δεν εγκρίνουν. Όμως, αυτή η στάση μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από όρια, ακόμα κι όταν αντιδρούν στην επιβολή τους. Χωρίς κανόνες και χωρίς επιβολή κάποιων συνεπειών, όταν η συμπεριφορά τους εκτροχιάζεται, η γραμμή ανάμεσα στο καλό και το κακό γίνεται εξαιρετικά λεπτή ή και εξαφανίζεται. 
 
Τι να κάνετε:  
Βάλτε σαφείς κανόνες και όρια στα παιδιά και εφαρμόστε τις συνέπειες που έχετε ορίσει σε κάθε περίπτωση. Εάν, για παράδειγμα, χτυπάει άλλα παιδάκια στο σχολείο, αφαιρέστε κάποιο από τα προνόμιά του, όπως να δει τηλεόραση ή να πάει στο σπίτι ενός φίλου για να παίξουν. Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιείτε τα time-out (να το στέλνετε, δηλαδή, για λίγο στο δωμάτιό του ή σε κάποιο σημείο που θα έχετε ορίσει για το σκοπό αυτό).  
Σε κάθε περίπτωση, μην παραλείπετε ποτέ να εξηγείτε στο παιδί για ποιο λόγο η συγκεκριμένη συμπεριφορά του είναι κάτι που δεν εγκρίνετε.
3. Τσακώνεστε μπροστά στα παιδιά
Όταν εκτοξεύετε χαρακτηρισμούς ο ένας για τον άλλον, φωνάζετε και απειλείτε ότι θα φύγετε από το σπίτι, πληγώνετε τα παιδιά σας και χαράζετε ανεξίτηλες πληγές στον ψυχισμό τους. Όταν τα παιδιά γίνονται μάρτυρες των έντονων καβγάδων των γονιών τους, συνήθως αντιδρούν με φόβο και ανάγκη φυγής, κάτι που σιγά-σιγά μπορεί να τα οδηγήσει σε αναζήτηση τρόπων διαφυγής από την πραγματικότητα, όπως το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά. Ή μπορεί απλώς να θεωρήσουν ότι έτσι πρέπει να φέρονται και τα ίδια στους άλλους.
 
Τι να κάνετε: 
Διαφωνήστε, αλλά κάντε το πολιτισμένα. Άλλωστε, είναι σημαντικό τα παιδιά να εκπαιδεύονται μέσα στην οικογένειά τους στο πώς γίνεται ένας εποικοδομητικός διάλογος με επιχειρήματα, ακόμα κι όταν υπάρχει διάσταση απόψεων. Εάν, όμως, δεν μπορείτε να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, προτιμήστε να τσακώνεστε εκτός σπιτιού ή όταν τα παιδιά λείπουν. Στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε σοβαρά προβλήματα στο γάμο σας ή πρόκειται να πάρετε διαζύγιο, είναι χρήσιμο να ζητήσετε τη γνώμη ενός ειδικού Ψυχικής Υγείας για το πώς να ενημερώσετε τα παιδιά σας. Και μην επιτρέψετε ποτέ να θεωρήσουν ότι η σωματική αλλά και η ψυχολογική βία είναι ένας αποδεκτός τρόπος να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι τα μεταξύ τους προβλήματα.
4. Δίνετε το κακό παράδειγμα
Ακόμα κι αν τους λέτε ότι είναι απαράδεκτο να λένε ψέματα, να βρίζουν, να κλέβουν ή να χτυπάνε, στην πραγματικότητα περνάτε τα ακριβώς αντίθετα μηνύματα εάν εσείς κάνετε όλα όσα απαγορεύετε. Οι γονείς είμαστε οι πρώτοι δάσκαλοι των παιδιών μας, και οι πράξεις μας είναι πιο δυνατές από τα λόγια μας. Επιπλέον, όταν εσείς κάνετε κάτι «κακό» μπροστά στο παιδί, το κάνετε να συγχέει τι είναι σωστό και τι λάθος. Και μην πιστέψετε ποτέ ότι δεν δίνουν σημασία στη συμπεριφορά σας. Θα διαπιστώσετε το λάθος σας όταν αρχίσουν να τη μιμούνται!
 
Τι να κάνετε: 
Υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα είστε το σωστό πρότυπο για το παιδί σας - τουλάχιστον όταν είναι μπροστά. Ακόμα κι όταν κάνετε λάθη - κάτι που δεν μπορείτε να αποφύγετε, μη διστάζετε να το ομολογείτε στο παιδί και να του εξηγείτε τι σκοπεύετε να κάνετε για να το διορθώσετε ή για να μην το επαναλάβετε.
5. Δεν είστε κοντά του
Υπάρχουν σίγουρα λόγοι που σας κάνουν να δουλεύετε μέχρι πολύ αργά και να επιστρέφετε στο σπίτι όταν τα παιδιά έχουν κοιμηθεί. Ή που προτιμάτε το Σαββατοκύριακο να κοιμηθείτε μία ώρα παραπάνω αντί να πάτε να παρακολουθήσετε τον αγώνα της ομάδας μπάσκετ του γιου σας. Όμως, τα παιδιά έχουν την ανάγκη να νιώθουν ότι οι γονείς τους τα αγαπούν, τα προσέχουν, τα βάζουν σε προτεραιότητα και κάνουν ό,τι μπορούν για να είναι δίπλα τους. Εάν αδιαφορείτε για το πόσο μπορεί να λείπετε στο παιδί σας, υπάρχει ο κίνδυνος κάποια στιγμή εκείνο να αναζητήσει την προσοχή που δεν του προσφέρετε σε ανθρώπους που ενδέχεται να το βλάψουν ή να το πληγώσουν ή να νιώθει απόρριψη και θλίψη.
 
Τι να κάνετε: 
Ακόμα και στο πιο φορτωμένο πρόγραμμα, μπορεί να χωρέσει μία ώρα την ημέρα αφιερωμένη αποκλειστικά στο παιδί σας. Εάν επιστρέφετε αργά το βράδυ, φροντίστε τουλάχιστον να ξυπνάτε μαζί το πρωί και να παίρνετε πρωινό. Εάν δεν μπορείτε να ασχολήστε σε καθημερινή βάση, αφιερώστε του μία μέρα ή ένα βράδυ την εβδομάδα, για να πάτε μαζί στην παιδική χαρά, να δείτε μια ταινία ή να μαγειρέψετε.
.


Με τη συνεργασία της Νέλλης Θεοδοσίου (ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος).  
imommy 
.
μερικά από τα σχετικά:
13 Μαρ 2013
Όταν χάνονται τα όρια στο σπίτι… Δε μας ακούει ποτέ… Δεν κάνει ό, τι του ζητάμε.. Δε σέβεται τους κανόνες… Δεν καταλαβαίνει από τιμωρίες… Κάνει εκείνο κουμάντο στο σπίτι… Δεν έχει πρόγραμμα… Δυσκολεύεται να αρχίσει ...
26 Ιαν 2013
Πολλές μελέτες αναφέρουν ότι όταν οι γονείς θέτουν σταθερά όρια, τα παιδιά μεγαλώνουν έχοντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, σε αντίθεση με τα παιδιά στα οποία επιτρέπεται να συμπεριφέρονται όπως τους αρέσει. Τα παιδιά ...
21 Ιαν 2013
Τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται σαφείς και σταθερές συναισθηματικές σχέσεις. Η σταθερότητα πετυχαίνεται με τα όρια και όχι με τη τιμωρία. Όταν νιώσουν τα παιδιά τη σταθερότητα, χωρίς να καταπιέζονται από αυτήν, τότε ...
11 Σεπ 2012
Από εκεί και πέρα, θα πρέπει όταν μαλώνουμε να το κάνουμε σωστά γιατί αν οι καβγάδες γίνονται με βία (λεκτική ή σωματική) το παιδί αφενός κακοποιείται ψυχολογικά, αφετέρου, εισπράττοντας τη βία, είναι σίγουρο πως κάποια ...
20 Ιουν 2012
Όταν ξεκινήσει αυτός ο αγώνας μεταξύ των δύο φύλων εκδηλώνεται σαν σύγκρουση, αδυναμία για συνύπαρξη και συνεργασία, πιθανόν και με έντονους και αδιέξοδους καυγάδες. Οι σύζυγοι δεν συνδέονται πια με αμοιβαία ...
23 Οκτ 2007
Για το Παιδί - Save Our Children. ... To πρότυπο των ανθρωπίνων σχέσεων που εφαρμόζουν οι γονείς αποτελεί την οικογενειακή ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα αυτή μπορεί να είναι φιλική εχθρική, ανταγωνιστική ή συνεργάσιμη ...
23 Ιουν 2009
Το κακομαθημένο παιδί δεν είναι ένα παιδί που το αγαπούν όλοι πάρα πολύ και δεν του χαλάνε χατήρι, αλλά είναι ένας μικρός τύραννος, ένα απείθαρχο παιδί που ξέρει να χειρίζεται τους άλλους και με το οποίο συνήθως είναι ...
08 Απρ 2012
Save Our Children ♢ Σώστε τα Παιδιά μας. ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως. Κίνημα για την προστασία του παιδιού hamomilaki@gmail.com · Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ...
23 Σεπ 2012
Οι περισσότεροι ειδικοί δυσανασχετούν με τη χρήση του όρου «κακομαθημένο παιδί». Οι γονείς ξέρουν, όμως εάν το παιδί τους είναι κακομαθημένο; Πως μπορούν να το καταλάβουν;. Κακομαθημένα παιδιά. Οι περισσότεροι ...

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki