Tuesday 9 February 2021

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω... - Μαθήματα ζωής

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω, πως τίποτα στη ζωή δεν πρόκειται να μου χαριστεί.
Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω, πως ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω από εμένα.

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω πως, οι αρρώστιες, οι δυσκολίες, τα προβλήματα δεν είναι μόνο για τους άλλους.

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω πως, όλοι οι άνθρωποι δε θέλουν το καλό μου.

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω πως, πρέπει να μάθω να βάζω νερό μες στο κρασί μου.

Όσο μεγαλώνω, τόσο καταλαβαίνω, πως, μέχρι να πεθάνω, θα πρέπει να αγωνίζομαι.

Όσο μεγαλώνω όμως, καταλαβαίνω και κάτι ακόμα…

Πως στη πορεία μου αυτή, στα δύσκολα, στις πιο σκοτεινές στιγμές, δεν είμαι μόνος…
Έχω Πατέρα.
Αρκεί να μην ξεχνώ, να σηκώνω στον ουρανό το βλέμμα.


Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος

psyxologos
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μόλις ένα στα τρία παιδιά ομολογεί πως έπεσε θύμα cyberbullying

Η φετινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
απευθύνει έκκληση για τη διαμόρφωση ασφαλέστερου διαδικτύου

Το 1/3 των παιδιών που πέφτουν θύματα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο (cyberbullying) μιλούν γι’ αυτό στους γονείς τους. Με δεδομένη την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου στην εποχή της πανδημίας η προστασία των ανήλικων από τέτοια φαινόμενα κρίνεται αναγκαία.

«Για να χαρακτηριστεί κάτι bullying πρέπει να έχει γίνει σκόπιμα, κατ’ επανάληψη και ο θύτης να είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από το θύμα. Αν αυτό γίνεται μέσω διαδικτύου τότε μιλάμε για Cyberbullying. Και αν συμβεί σε ένα παιδί ή σε έναν ανήλικο τότε οι χειρισμοί για να καταπολεμηθεί πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί», σημείωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» η φυσικός και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ευρωπαϊκού προγράμματος για το Cyberbullying κυρία Βασιλική Γκουντσίδου. Συμπλήρωσε πως «η πολιτεία θα πρέπει να επιμείνει στην πρόληψη και στην ενημέρωση», ενώ ανέφερε πως επίκεντρο θα πρέπει να είναι τέσσερις πυλώνες: «το παιδί, η οικογένεια, οι εκπαιδευτικοί και όλη η σχολική κοινότητα».

Εστιάζοντας στο κομμάτι του Cyberbullying, με δεδομένο πως στις 9 Φεβρουαρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Safer Internet Day), σημείωσε πως το παραμύθι «Η Σίλια και ο Τάκης, ο Ρομποτάκης στο σχολείο του μέλλοντος» (εκδ. iWrite) που έγραψε με την κυρία Άννα Φαχαντίδου «ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του. Μιλούσε για την ρομποτική, αλλά και για το cyberbullying». «Τότε δεν υπήρχε η τηλεκπαίδευση την οποία ζουν τα παιδιά στις μέρες μας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού», πρόσθεσε.

Ο ρόλος της οικογένειας

Υπογράμμισε τον ρόλο της οικογένειας ώστε να θωρακίζει τα παιδιά για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν φαινόμενα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο. «Οι γονείς λογοδοτούν για ό,τι κάνει το παιδί μέχρι τα 18 του και μπορεί να κατηγορηθούν για παραμέληση προστασίας ανηλίκου. Πρέπει να είναι κοντά στα παιδιά τους, να τους μάθουν από μικρή ηλικία να έχουν ενσυναίσθηση και υψηλή αυτοεκτίμηση ώστε να μην πέσουν θύματα bullying. Παράλληλα πρέπει να προσέχουν την ψηφιακή ζωή των παιδιών. Να είναι σε εγρήγορση. Μπορεί τα παιδιά να είναι οι “ιθαγενείς” του διαδικτύου μιας και μαθαίνουν τη χρήση του από πολύ μικρή ηλικία και οι γονείς οι “μετανάστες”, όμως οι τελευταίοι οφείλουν να προσέχουν διπλά. Έρευνες έχουν δείξει πως μόνο το 1/3 των παιδιών που πέφτει θύμα εκφοβισμού θα μιλήσει. Σε ένα συνέδριο για το cyberbullying υπήρχε μια αφίσα ενός surfer που ισορροπούσε με μια ιστιοσανίδα στα κύματα και το μήνυμα που μετέφερε για το διαδίκτυο ήταν πως δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα κύματα, όμως μπορούμε να μάθουμε να ισορροπούμε πάνω στη σανίδα για να μην πέσουμε».

«Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»

Η φετινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, με θέμα «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο», απευθύνει πρόσκληση σε όλους και όλες να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου και καλύτερου διαδικτύου, ιδίως για τα παιδιά και τους νέους.

Η κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας δήλωσε σχετικά: «Με το ευρωπαϊκό σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση, θέτουμε την ψηφιακή εκπαίδευση στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, προωθώντας τον ψηφιακό γραμματισμό για την καταπολέμηση της διαδικτυακής παραπληροφόρησης, στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς και τους διδάσκοντες και διασφαλίζοντας ποιοτική ηλεκτρονική μάθηση».

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν προσέθεσε: «Η κρίση του κορωνοϊού μας ανάγκασε να μεταφέρουμε τις περισσότερες καθημερινές μας δραστηριότητες στο διαδίκτυο. Θέλουμε τα παιδιά μας να είναι προστατευμένα όταν τα αφήνουμε να περιδιαβαίνουν το διαδίκτυο. Είμαστε αποφασισμένοι να δράσουμε ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός να ωφελήσει τους πάντες με απόλυτη ασφάλεια».

Αξίζει να σημειωθεί πως στο πρόγραμμα «We CAN Δράση Επιμόρφωσης Γονέων για τον κυβερνοεκφοβισμό» γονείς από μη αγγλόφωνες χώρες μπορούν να ενημερωθούν για το Cyberbullying.

Εξάλλου η πρόσφατα αναθεωρημένη οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων επιβάλλει στις διαδικτυακές πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο να περιορίζουν την πρόσβαση των παιδιών σε επιβλαβές περιεχόμενο, ενώ οι κανόνες για τις ψηφιακές πλατφόρμες που προτάθηκαν τον Δεκέμβριο του 2020 προβλέπουν ειδικές υποχρεώσεις των πολύ μεγάλων πλατφορμών για την αντιμετώπιση σημαντικών κινδύνων που υπονομεύουν την ευημερία των ανηλίκων.

Επιπλέον, η πλατφόρμα «Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά», μια πανευρωπαϊκή πλατφόρμα που εντάσσεται στην ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα διαδίκτυο καλύτερα προσαρμοσμένο στα παιδιά, παρέχει στα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς πληθώρα σχετικών πληροφοριών και πόρων.

* Η Βασιλική Γκουντσίδου συμμετείχε στη συγγραφή του βιβλίου «Cyberbullying through the new media-findings from an international network», με την επιμέλεια του καθηγητή Peter K Smith, Psychology Press Taylor and Francis Group, London and New York, 2013, καθώς και του παραμυθιού «H γιαγιά Σοφία, ο Χαραλαμπούλης, το διαδίκτυο και το cyberbullying», εκδόσεις Ανάτυπο.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Της Λεμονιάς Βασβάνη

typosthes.gr

Τι σημαίνει όταν το παιδί τρώει διαρκώς τα νύχια του

Δεν είναι καθόλου σπάνιο για ένα παιδί να αποκτήσει μία ή και περισσότερες συνήθειες, από αυτές που λέμε «κακές» και που, τις πιο πολλές φορές, κόβει πριν μεγαλώσει. 
Μια από αυτές είναι και το δάγκωμα των νυχιών που, όταν γίνεται συνεχώς και πολύ επίμονα, μπορεί να δημιουργήσει στο παιδί ακόμα και πληγές. 
Παρ’ όλ’ αυτά, μια τέτοια συνήθεια μπορεί να κρύβει πράγματα που δεν είχατε αντιληφθεί, άλλοτε αρνητικά κι άλλοτε θετικά...

Είναι τελειομανές

Σύμφωνα με μια έρευνα, οι άνθρωποι που τρώνε τα νύχια τους τείνουν να τα καταφέρνουν πολύ καλά σε πάρα πολλά πράγματα και να υπερβαίνουν τις δυνατότητές τους πολύ συχνά. 
Αν, λοιπόν, το παιδί σας τρώει τα νύχια του, είναι πολύ πιθανό μέσα του να το «τρώει» κι εκείνο μια εσωτερική ανάγκη να είναι άψογο σε ό,τι κάνει. Να είναι δηλαδή ένας μικρός τελειομανής. Καμία ανησυχία, αρκεί να του μάθετε ότι δεν πειράζει να αποτύγχάνει κάπου κάπου.

Είναι πιο έξυπνο απ’ όσο νομίζατε
Οι άνθρωποι που τρώνε τα νύχια τους, το κάνουν συχνά σε στιγμές έντονης εγκεφαλικής δραστηριότητας, ενώ προσπαθούν να σκαρώσουν τη λύση σε ένα πρόβλημα που τους ταλαιπωρεί. 
Με λίγα λόγια, όταν βάλουν κάτι σκοπό συγκεντρώνονται απόλυτα στη επίτευξή του και πολύ συχνά τα καταφέρνουν, αφού αφιερώνουν πολλαπλή ενέργεια από άλλους ανθρώπους. 
Αν το καμάρι σας τρώει τα νύχια του, ίσως και να μεγαλώνετε μια ιδιοφυία!

Δεν έχει υπομονή
Η βαρεμάρα και η ανυπομονησία μας οδηγούν συχνά σε περίεργους τρόπους να διαχειριστούμε την νευρικότητα ή την πνευματική μας κούραση – ένας από αυτούς είναι και το δάγκωμα των νυχιών. 
Ειδικά τα παιδιά, βαριούνται εύκολα και βρίσκονται πολλές φορές σε περιβάλλοντα που τους προκαλούν από αμηχανία μέχρι ανησυχία. 
Έτσι, εντελώς μηχανικά, αρχίζουν να τρώνε τα νύχια τους ώσπου αυτό τους γίνεται συνήθεια.

Έχει τις μαύρες του
Οι άνθρωποι που δεν νιώθουν καλά με τον εαυτό τους ή με μια συγκεκριμένη κατάσταση τείνουν να υιοθετούν διάφορες μηχανικές κινήσεις τις οποίες επαναλαμβάνουν για να καταπολεμήσουν το άγχος τους. 
Αν το παιδί ξεκινήσει απ’ το πουθενά να τρώει τα νύχια του, είναι πολύ πιθανό αυτήν την περίοδο να του συμβαίνει κάτι που βασανίζει την ψυχούλα του – κάποιο ζήτημα που ίσως χρήζει την άμεση παρέμβασή σας.

Ίσως είναι σημάδι ψυχαναγκαστικής διαταραχής
Η εμμονική ενασχόληση με μια φαινομενικά ασήμαντη δραστηριότητα, όπως είναι το αδιάκοπο δάγκωμα των νυχιών, είναι πολλές φορές σημάδι ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής και απαιτεί την αντίστοιχη αντιμετώπιση. 
Εάν το παιδί τρώει τα νύχια του πάρα πολύ συχνά, σε σημείο που σας προκαλεί ανησυχία, μπορείτε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό για να έχετε μια εικόνα του τι άλλο πρέπει να προσέξετε πριν χρειαστείτε την περαιτέρω βοήθειά του.

Πηγή: brightside.me
mama365.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki