Wednesday 21 October 2020

6-12: Η πιο κρίσιμη ηλικία του παιδιού σας

Μπορεί να έχετε σκεφτεί ότι αφήσατε το σχολείο μια για πάντα πίσω σας όταν αποφοιτήσατε. Μάλλον, όμως, πρέπει να το ξανασκεφτείτε αν είστε γονείς, γιατί αυτός ο ρόλος είναι ένα διαρκές σχολείο.
Αν θέλετε το καλύτερο για τα παιδιά σας και αν επιθυμείτε (που επιθυμείτε…) να μεγαλώσουν όσο πιο καλά γίνεται και να γίνουν όσο πιο καλοί και ολοκληρωμένοι άνθρωποι μπορούν, από όλες τις απόψεις, τότε εσείς οι ίδιοι θα πρέπει να… επιστρέψετε στο σχολείο και να μάθετε πράγματα που θα σας επιτρέψουν να ανταποκριθείτε στο ρόλο σας ως γονιού με τον καλύτερο τρόπο.

Οι μέρες και οι νύχτες του μωρού, τα ξενύχτια, η αλλαγή της πάνας, τα μπιμπερό, όλα χρειάζονται… φροντιστήριο, όμως αντίθετα με ό,τι πιστεύετε τα πιο δύσκολα χρόνια δεν είναι αυτά. Τα πιο κρίσιμα χρόνια στη ζωή του παιδιού σας και αυτά που κατά συνέπεια θα πρέπει εσείς να… φορτσάρετε για να ανταποκριθείτε όσο καλύτερα γίνεται στο ρόλο σας, είναι ανάμεσα στα 6 και τα 12 χρόνια του. Κι εκεί θα πρέπει εσείς, ζητώντας και παίρνοντας βοήθεια απ’ όπου μπορείτε, το ταίρι σας, την ευρύτερη οικογένειά σας, τους δασκάλους, τους συναδέλφους, τους γονείς σας, καθώς και με τις γνώσεις που θα αποκτήσετε από τα βιβλία, την τηλεόραση και το διαδίκτυο να βγείτε ασπροπρόσωποι, στο πιο σημαντικό καθήκον της ζωής σας.

Διαβάστε παρακάτω όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών. Εδώ είναι 10 πολύ χρήσιμες συμβουλές για το πώς πρέπει να δράσετε στην πιο κρίσιμη περίοδο της ζωής τους:
  1. Είναι η ηλικία του σπιτιού, της ανάπτυξης και της τελειοποίησης των φυσικών τους ικανοτήτων. Τα παιδιά σας μπορεί να έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα χρόνια πριν, αλλά τώρα είναι που αρχίζουν και αναπτύσσουν τις φυσικές τους ικανότητες, όπως άλμα, τρέξιμο, πιάσιμο ή ρίψη. Αρχίζουν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως ο αθλητισμός, ο χορός, η ανάπτυξη της χάρης και η διατήρηση της φόρμας τους.
  2. Έχουν αρχίσει να έχουν επίγνωση του σώματός τους. Αν και δεν μπορείτε ακόμα να το δείτε, η μετατροπή του σώματος του παιδιού σε έναν νεαρό άνδρα ή μια νεαρή γυναίκα ξεκινά στα 8 με 9 χρόνια για το κορίτσι και στα 10 χρόνια για το αγόρι. Το σώμα των παιδιών σας σ’ αυτή την ηλικία αρχίζει να εκκρίνει ορμόνες που ανοίγουν το δρόμο για την είσοδό του στην εφηβεία. Τα παιδιά σας αρχίζουν να γίνονται πιο αμήχανα για το σώμα τους και χρειάζονται ανάγκη επιβεβαίωσης για το ότι οι αλλαγές που αισθάνονται είναι φυσιολογικές.
  3. Αρχίζουν να ανεξαρτητοποιούνται από εσάς. Η βρεφική ηλικία μέχρι τα 6 χρόνια είναι η περίοδος της «προσκόλλησης». Από τα έξι χρόνια και μετά, τα παιδιά σας αρχίζουν να βγαίνουν έξω περισσότερο μόνα τους, να ανακαλύπτουν και να σχηματίζουν τη δική τους ταυτότητα και αυτο-εικόνα. Η διατήρηση υγιούς ισορροπίας μεταξύ της αυξανόμενης ανάγκης τους για το δικό τους χώρο, της ατομικότητάς τους και της ένταξής τους στην οικογένεια, είναι ένας από τους δυσκολότερους ρόλους σας ως γονέα.
  4. Τα παιδιά σας αρχίζουν να αναπτύσσουν ενδιαφέρον για τα πράγματα και τους ανθρώπους γύρω τους και θέλουν να δοκιμάσουν πολλά νέα πράγματα. Χόμπι, ανησυχίες και σχέσεις θα αλλάξουν, καθώς θα καταλαβαίνουν καλύτερα τι τούς αρέσει, σε τι έχουν έφεση, ποιοι είναι οι στόχοι τους και τι θέλουν να είναι.
  5. Η ταχεία νοητική εξέλιξη λαμβάνει χώρα. Αυτή τη στιγμή τα παιδιά σας περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους ξυπνώντας και πηγαίνοντας στο σχολείο. Η εκπαίδευσή τους είναι ένας από τους πυλώνες του μέλλοντός τους. Μπορείτε να υποστηρίξετε τη γνωστική τους ανάπτυξη, γνωρίζοντας τι είδους μαθητές είναι και ποιο είναι το στιλ μάθησης που τούς ταιριάζει.
  6. Αποκτούν φιλίες και ευρύτερο κοινωνικό δίκτυο. Η αποδοχή και η έγκριση είναι η πιο μεγάλη τους ανάγκη σ’ αυτό το στάδιο της παιδικής ηλικίας. Η συνεπής και ουσιαστική επιβεβαίωση των παιδιών σας και οι συγκεκριμένες τους ικανότητες, θα τα βοηθήσουν να κάνουν καλύτερες προσωπικές επιλογές, απέναντι στις συνθήκες και τις κοινωνικές προκλήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν.
  7. Αρχίζουν να μαθαίνουν και να κατανοούν τις αξίες. Τα παιδιά σας αρχίζουν να καταλαβαίνουν την αξία του εαυτού τους, τι σημαίνει οικογένεια, κοινότητα και διάφορες αρετές όπως η δικαιοσύνη, η συμπόνια, η αριστεία, η ειρήνη κ.ο.κ. Αρχίζουν να ασχολούνται ιδιαίτερα με θέματα δικαιοσύνης, με το τι είναι σωστό και τι λάθος. Αυτή είναι η τέλεια ηλικία για να δώσετε έμφαση στις αξίες που χρησιμεύουν ως βάση για το καλό και το ηθικό, καθώς και για την κοινωνικοσυναισθηματική τους σταθερότητα. Μπορείτε να τούς μεταδώσετε αυτά τα μαθήματα ζωής μέσα από λέξεις, αλλά πιο αποτελεσματικό είναι να το κάνετε μέσα από τις πράξεις και τις πεποιθήσεις σας.
  8. Η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Τα παιδιά σας έχουν αναπτυξιακή ανάγκη να γίνουν ικανά σε κάτι. Χρειάζεται η ειλικρινής και αυθεντική σας έγκριση για τις ικανότητές τους, γιατί η αυτογνωσία τους σ’ αυτή την κρίσιμη ηλικία εξαρτάται πολύ από τη γνώμη σας και το τι θα τούς πείτε. Γι’ αυτό γνωρίστε, αναγνωρίστε και επιβεβαιώστε τα χαρίσματα των παιδιών σας. Γιορτάστε μαζί τους το ότι είναι υπέροχα και μοναδικά όντα στη ζωή σας.
  9. Έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με μεγαλύτερη σαφήνεια. Έχουν αρχίσει να σχηματίζουν τις δικές τους σκέψεις και απόψεις και ψάχνουν για τον καλύτερο και πιο άνετο τρόπο να τις εκφράσουν. Αυτές οι μορφές έκφρασης μπορεί να είναι λεκτικές, συμπεριφοράς, ή μπορούν να διοχετευτούν μέσω του αθλητισμού, των τεχνών και άλλων δραστηριοτήτων. Δώστε προσοχή στο πώς τα ίδια τα παιδιά σας εκφράζονται, γιατί είναι μια πολύτιμη μορφή υποστήριξης για την ανάπτυξη και εξέλιξή τους σε ανεξάρτητα και παραγωγικά όντα.
  10. Βιώνουν σημαντικά ορόσημα. Η πρώτη έμμηνος ρύση ενός κοριτσιού, η φωνή του αγοριού που γίνεται πιο βαθιά, ο πρώτος καλύτερος φίλος, το πρώτο φλερτ, είναι τα στάδια που σηματοδοτούν τη ζωή του παιδιού σας από τα 6 μέχρι τα 12 χρόνια του. Αυτό είναι, επίσης, το στάδιο που τα παιδιά αισθάνονται την επιθυμία να ανήκουν και να αναγνωρίζονται, που αγωνιούν για φιλίες και απώλειες, παθιάζονται για την τηλεόραση, ή τα ποπ είδωλα κ.λπ. Αμφισβητούν τον τρόπο που η κοινωνία, ο κόσμος και η ανθρώπινη φύση λειτουργούν και δεν μπορείτε αυτά τα να σβήσετε από το μυαλό τους με εύκολες απαντήσεις. Η συνετή, μετρημένη και στοχαστική παρουσία σας σε αυτές τις σημαντικές στιγμές των παιδιών σας είναι ο λόγος χάρη στον οποίο τα κορίτσια ή τα αγόρια σας θα μεγαλώσουν με υγεία και θα εξελιχθούν σε ισορροπημένους και ευτυχισμένους άνδρες και γυναίκες.

medinova.gr

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τα «Δυστυχισμένα Πεντάδυμα» του Καναδά

Η Μαύρη Ιστορία που Σόκαρε Ολόκληρο Τον Πλανήτη.

Οι αδερφές Dionne, η Yvonne, η Annette, η Cécile, η Émilie, και η Marie ήταν τα πρώτα πεντάδυμα μωρά που επέζησαν. Ήταν ομοζυγωτικές και γεννήθηκαν στο Οντάριο του Καναδά στις 28 Μαίου του 1934.
Ένα ιατρικό θαύμα της εποχής, ήταν διάσημες από τη γέννησή τους. Τώρα, πάνω από 8 δεκαετίες μετά τη γέννησή τους, ας γνωρίσουμε την ιστορία τους, που έχει ανάμεικτα συναισθήματα.

Οι γονείς τους, ο Oliva και η Elzire Dionne, είχαν ήδη πέντε παιδιά και θα έκαναν ακόμα τρία μετά τη γέννηση των πεντάδυμων.
Από τη γέννηση τους, τα κορίτσια Dionne θεωρούνταν ένα ιατρικό θαύμα. Τη δεκαετία του 1930, η θεραπεία της γονιμότητας ήταν άγνωστη, και έτσι τέτοιες γέννες ήταν αξιοθαύμαστες. Οι πεντάδυμες γεννήθηκαν πρόωρα, αλλά χωρίς επιπλοκές, και εντυπωσίασαν την ιατρική κοινότητα, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης της εποχής.
Αμέσως, οι γονείς ήταν στο επίκεντρο της προσοχής, και πολλά ιδρύματα ήθελαν να δείξουν τα ασυνήθιστα μωρά. Τα περισσότερα από τα ιδρύματα ήταν τσίρκα με περίεργα εκθέματα, που υπήρχαν ακόμα τη δεκαετία του 1930.

Τα κορίτσια Dionne δεν πήγαν σε κανένα τέτοιο ίδρυμα. Αντίθετα, η κυβέρνηση τις πήραν από τους γονείς τους σε ηλικία μόλις 4 μηνών για να τις μεγαλώσουν σε κοινωνικό ίδρυμα. Εντέλει, η κυβέρνηση τις εκμεταλλεύτηκε, όπως θα έκανε κάθε τσίρκο.

Τα πρώτα τους χρόνια, τις μεγάλωσε το ιατρικό προσωπικό που τις ξεγέννησε, σε ένα ειδικά διαμορφωμένο βρεφικό σταθμό. Εκεί, συνεχώς τις μελετούσαν και τις έκαναν εξετάσεις, και οι επισκέπτες μπορούσαν να πληρώσουν είσοδο για να τις δουν τρεις φορές την ημέρα. 
Γρήγορα έγιναν ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο, και χιλιάδες επισκέπτες την ημέρα έρχονταν για να θαυμάσουν τις πανομοιότυπες πεντάδυμες.
Καθώς τα κορίτσια μεγάλωναν, τις επισκέπτονταν ακόμα και διάσημοι, αλλά ακόμα και η βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ της Αγγλίας. Εμφανίστηκαν ακόμα και σε μερικές ταινίες με θέμα τον Δρ. Dafoe, ο γιατρός που τις ξεγέννησε και είχε την κηδεμονία τους.

Στην ηλικία των 9, οι γονείς κέρδισαν τη κηδεμονία τους πίσω. Αλλά δυστυχώς στη πολύτεκνη οικογένεια, τα κορίτσια αντιμετωπίστηκαν σαν έκθεμα. 
Στην εφηβεία τους, εμφανίστηκαν επανειλημμένα σε διάφορες εκδηλώσεις και τις κακομεταχειρίζονταν στο σπίτι.
Το 1952 στην ηλικία των 18, μόλις ενηλικιώθηκαν, και τα πέντε κορίτσια έφυγαν από το σπίτι, έκοψαν επαφές με τους γονείς τους και τον Δρ. Dafoe.

Έκτοτε, έζησαν μια ήσυχη ζωή, με τις τρεις να μεγαλώνουν τα παιδιά τους, μία αποχώρησε από τα εγκόσμια και μπήκε σε μοναστήρι, και η πέμπτη έγινε βιβλιοθηκάριος.

Η Émile Dionne, που έγινε καλόγρια, πέθανε το 1954 σε ηλικία 20 ετών έπειτα από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η Marie Dionne πέθανε 16 χρόνια αργότερα από θρόμβο στις αρτηρίες. Οι υπόλοιπες τρεις αδερφές μετακόμισαν και μένουν μαζί από τη δεκαετία του 1990, και συνέχισαν να ζουν ήρεμη ζωή.

Η Yvonne, η Annette, και η Cécile έσπασαν σπάνια τη σιωπή τους όλα αυτά τα χρόνια. Μόνο το 1997, όταν γεννήθηκαν τα επτάδυμα , δημοσίευσαν ένα γράμμα που παρότρυνε τους γονείς να μη μεγαλώσουν τα παιδιά τους εκτεθειμένα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, γράφοντας:

“Αν αυτό το γράμμα αλλάξει την τροπή των γεγονότων για αυτά τα νεογέννητα, τότε ίσως οι ζωές μας να έχουν υπηρετήσει έναν ανώτερο σκοπό.”

Το 1998, στις τρεις αδερφές αναγνωρίστηκε η κακομεταχείρισή τους από τη Καναδική κυβέρνηση. Η Yvonne πέθανε μερικά χρόνια αργότερα, και η Annette και η Cécile πρόσφατα γιόρτασαν τα 82α γενέθλιά τους ιδιωτικά.

περισσότερες φωτογραφίες εδώ: fanpage
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ψηφιακή πλατφόρμα «ταξιδεύει» την ελληνική γλώσσα στα πέρατα της γης

Η ψηφιακή πλατφόρμα www.staellinika.com που μεταφέρει την ελληνική γλώσσα σ’ όλο τον κόσμο, παρουσιάστηκε την Τρίτη 06.10.2020.

Την ψηφιακή πλατφόρμα ανακοίνωσαν η γενική γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του υπουργείου Εξωτερικών και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ στο πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ (Simon Fraser University) στο Βανκούβερ.

Πρόκειται για μια ψηφιακή πλατφόρμα εκμάθησης και διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Από την Τρίτη (06.10.2020), οι χρήστες της πλατφόρμας www.staellinika.com, χιλιάδες Ελληνόπουλα ανά τον κόσμο, καθώς και παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων που μαθαίνουν ελληνικά, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλήρη έκδοση της εφαρμογής, με πρόσθετο περιεχόμενο και μαθήματα στα ήδη υπάρχοντα εργαλεία εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού.

Ειδικότερα, οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι μαθητές θα αξιοποιήσουν νέες ενότητες μαθημάτων πάνω στην ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό, που απευθύνονται σε μαθητές διαφόρων ηλικιακών ομάδων. Τα μαθήματα αυτά περιλαμβάνουν Ελληνικά για αρχάριους (ηλικίες 4+, 6+, 9+ και 13+) Ιστορία και Ελληνική Μυθολογία. Οι εφαρμογές είναι πλέον διαθέσιμες για iOS και Android κινητές συσκευές (τηλέφωνα και tablets).

Σημειώνεται ότι στην πιλοτική της εφαρμογή, τους προηγούμενους μήνες, συγκέντρωσε 13.000 εγγεγραμμένους χρήστες από 110 κράτη, σύμφωνα με ενημέρωση της γενικής γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού. Προστίθεται ότι τον Μάιο του 2020, η πλατφόρμα διατέθηκε πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία της Ελληνικής Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής και σε συνεργασία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του ΙΣΝ στο πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ.

Στη σημασία της λειτουργίας της πλατφόρμας για τον Ελληνισμό αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Βλάσης. “Η ελληνική γλώσσα αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία που ενώνουν τον οικουμενικό ελληνισμό και μέσα από την πλατφόρμα www.staellinika.com μπορούμε να συνεισφέρουμε σημαντικά στη διατήρηση, τη διάδοση και την προώθησή της”, δήλωσε ο κ. Βλάσης και προσέθεσε: “Η δημιουργική συνεργασία της γενικής γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας & Απόδημου Ελληνισμού του υπουργείου Εξωτερικών με το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών του Simon Fraser University, Stavros Niarchos Foundation – Centre for Hellenic Studies, Vancouver Canada και φυσικά η γενναιόδωρη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μάς οδήγησαν στη λειτουργία της πλήρους έκδοσης της εφαρμογής, που ήδη από την πιλοτική της λειτουργία έχει αγαπηθεί κι αγκαλιαστεί από τους απανταχού Έλληνες με 13.000 εγγεγραμμένους χρήστες από 110 κράτη”.

Περαιτέρω ο υφυπουργός επισήμανε πως “στις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία το γεγονός ότι τα παιδιά και οι νέοι της ομογένειας έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν δωρεάν από τον υπολογιστή του σπιτιού τους, από το κινητό τηλέφωνο ή το tablet τους στον υπέροχο κόσμο της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής μυθολογίας και του πολιτισμού”.

Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ανέφερε ότι “η πλατφόρμα “StaEllinika” είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που υποστηρίζει την προβολή και διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού μας ευρύτερα και στα σχολεία της ομογένειας”, και επισήμανε πως αποτελεί σημαντικό σταθμό για τις δράσεις, με σκοπό τη διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Ανακοινώνοντας την πλήρη έκδοση της πλατφόρμας StaEllinika, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του υπουργείου Εξωτερικών, Ιωάννης Χρυσουλάκης, αναφέρθηκε στην “τεράστια απήχηση που έχει ήδη σημειώσει η πλατφόρμα”. Επίσης, τόνισε ότι “η πλήρης έκδοση που κυκλοφορεί σήμερα σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας πολύ σημαντικής και καινοτόμας προσπάθειας, που υλοποιήθηκε χάρη στη συνέργεια της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser με τη γενική γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού”. Πρόκειται, όπως υπογράμμισε ο κ. Χρυσουλάκης, για το χειροπιαστό αποτέλεσμα της ελληνικής επιστημονικής πρωτοβουλίας και της ασίγαστης δίψας για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την εμπέδωση του ελληνικού πολιτισμού. Διαβεβαίωσε μάλιστα ότι η πλατφόρμα θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται με νέες ενότητες και εφαρμογές και ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες, που θα απευθύνονται στους απανταχού Έλληνες και φιλέλληνες του κόσμου.

Ο διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του ΙΣΝ στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser (SFU), Δρ Δημήτρης Κράλλης, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, σημείωσε ότι η ομάδα του New Media Lab στο SFU και οι συνεργάτες τους στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, αισθάνονται ευγνώμονες για την ευκαιρία που τους έδωσε η γενναιοδωρία του ΙΣΝ, ώστε να ξεκινήσουμε ένα ευχάριστο, δημιουργικό ταξίδι. “Με τη βοήθεια του ιδρύματος καταφέραμε να συνδυάσουμε την καναδική και την ελληνική τεχνογνωσία σε τρόπους που γεφυρώνουν τις ηπείρους, δημιουργώντας μια ομάδα, η δημιουργικότητα και η καινοτομία της οποίας καθιστούν την πλατφόρμα StaEllinika ένα εργαλείο ιδανικό για μάθηση σε αυτό το πρώτο μισό του 21ου αιώνα”, ανέφερε ο κ. Κράλλης, δήλωσε πως είναι περήφανοι “που μπορούμε να υπηρετούμε τις ελληνικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο, τόσο σε συνθήκες κοινωνικής απόσταση όσο και σε μια επερχόμενη εποχή, που θα πρέπει να είναι πιο φωτεινή και πιο αισιόδοξη” και συμπλήρωσε: “Βλέπουμε το StaEllinika ως απαύγασμα της δημιουργικότητας και της γενναιοδωρίας ενός παγκόσμιου Ελληνισμού που λειτουργεί διασυνοριακά στην υπηρεσία τόσο των Ελλήνων όσο και των φίλων μας σε όλο τον κόσμο”.

Ψηφιακή πλατφόρμα: Γενικές πληροφορίες –  Ιστορικό

Η διαδικτυακή πλατφόρμα και σειρά εφαρμογών StaEllinika επιδιώκει να παρέχει σε παιδιά προσχολικής ηλικίας έως νεαρούς ενήλικες ένα καινοτόμο και ελκυστικό προϊόν, που έχει σχεδιαστεί για να επανασυνδέει τους Έλληνες σε όλον τον κόσμο με τη γλώσσα και τον πολιτισμό της κληρονομιάς τους, επισημαίνει η γενική γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού.

Η σημερινή πλήρης έκδοση επιτυγχάνει τον στόχο αυτόν, όπως σημειώνει, με την έναρξη ενός πλήρους προγράμματος σπουδών για αρχάριους μαθητές στα σχολεία, αλλά και για όσους μαθαίνουν από το σπίτι. Η πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως αυτόνομο πρόγραμμα, για να βοηθήσει τη δουλειά που συντελείται στα σχολεία, είτε για να συμπληρώσει το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών.

Η πλατφόρμα StaEllinika, ανταποκρινόμενη πλήρως στις προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία στο παραδοσιακό σύστημα μάθησης για τους νέους σε όλον τον κόσμο, συνεχίζει και σε αυτή τη φάση να διευκολύνει την εξ αποστάσεως μάθηση με προνόμια προσβασιμότητας και καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση. Επισημαίνεται ακόμα, ότι βασίζεται στις αρχές της μικρομάθησης και του παιχνιδιού για τη διευκόλυνση της διαδικτυακής διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε σχολεία, άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και στο σπίτι. Οι χρήστες εκτίθενται σε λειτουργίες βιντεοπαιχνιδιών όπως βαθμολογία, πόντους, επιτεύγματα, ικανότητες και ανταμοιβές σε σύντομες περιόδους, ώστε να τροφοδοτείται η επιθυμία για συνεχή μάθηση.

Τέλος, γνωστοποιείται ότι «μια εξαίρετη διεπιστημονική ομάδα προγραμματιστών, εμψυχωτών και εκπαιδευτικών, που συντονίζεται από τη γενική γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του υπουργείου Εξωτερικών και από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του ΙΣΝ, εργάζεται εδώ και ένα μεγάλο διάστημα για να αναπτύξει τη διαδικτυακή πλατφόρμα και σουίτα εφαρμογών που είναι τώρα διαθέσιμες στη Διασπορά. Η ομάδα αυτή συνεχίζει και θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαρκή επικαιροποίηση της πλατφόρμας StaEllinika”.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
newsit.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki