Friday 15 February 2019

Τάσος Λειβαδίτης — Ταξιδιώτες - «Ω, εσείς που ναυαγήσατε σε θάλασσες που δεν ταξιδέψατε ποτέ!»

Τ’ απογέματα έβρεχε, η βροχή μπέρδευε τη στάχτη τ’ ουρανού με
   τα κίτρινα φύλλα
το ποτέ με το πουθενά, εγώ τριγύριζα στις κάμαρες σαν ένας
   ταξιδιώτης που έχασε το δρόμο του
«ε, ποιος είσαι;» ρωτούσα καμιά φορά «αυτός που δεν πρέπει να
   θυμάσαι» άκουγα να λέει κάποιος ψιθυριστά, τρόμαζα
έψαχνα παντού – αλλά τί να βρω σ’ έναν κόσμο που είναι όλα απ’
   τα πριν χαμένα

‘The Silent Traveller: A Chinese Artist in Lakeland’ - 1937
......................
Ω, εσείς που ναυαγήσατε σε θάλασσες που δεν ταξιδέψατε ποτέ!

ολόκληρο το ποίημα στα Τετράδια της Αμπάς
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Θεσσαλονίκη: Με Γνωστική Ανεπάρκεια
ένας στους τρεις μαθητές λόγω θορύβου

Εκτεθειμένοι στους θορύβους που προκαλούνται από το έντονο κυκλοφοριακό της πόλης είναι οι μαθητές σε αρκετά σχολεία της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα το 1/3 εξ αυτών να παρουσιάζει γνωστική ανεπάρκεια, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Δεκέμβριος 2018 - Ιανουάριος 2019 σε πέντε σχολικά συγκροτήματα του κεντρικού δήμου, σε συνεργασία με την εταιρεία ENVA Σύμβουλοι Περιβάλλοντος Α.Ε.
Πιο αναλυτικά, πραγματοποιήθηκαν 24ωρες μετρήσεις οδικού κυκλοφοριακού θορύβου σε σχολικά συγκροτήματα όλων των βαθμίδων με μαθητικό πληθυσμό περίπου 1.200 παιδιών. Συγκεκριμένα, η μελέτη έγινε στα σχολεία: 
34ο Δημοτικό, 63ο Νηπιαγωγείο - Αρριανού 3 και Ιασωνίδου, 
4ο Ειδικό Δημοτικό, 30ο Γυμνάσιο - Μαζαράκη 1, 45ο Δημοτικό, 
61ο Νηπιαγωγείο - Ολυμπιάδος 94, 
24ο ΓΕΛ - Κωνσταντίνου Καραμανλή 52, 
και 87ο Δημοτικό -25ης Μαρτίου 1 και Μ. Κάλλας.
Η έκθεση των σχολείων στο θόρυβο παρουσιάζεται ιδιαίτερα υψηλή, καθώς γειτνιάζουν με επιβαρυμένους κυκλοφοριακά οδικούς άξονες. 
Τα αποτελέσματα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η έκθεση μαθητών σε επίπεδα θορύβου πάνω από το επιτρεπόμενο όριο κυμαίνεται σε ποσοστό περίπου 70%, με το 1/3 του συνόλου των μαθητών να παρουσιάζουν γνωστική ανεπάρκεια λόγω του κυκλοφοριακού θορύβου και αντίστοιχη αυξητική τάση σε ποσοστό 11%.
μελέτη του κυκλοφοριακού θορύβου και των επιπτώσεών του στα σχολεία, με ταυτόχρονη πρόταση μέτρων αντιμετώπισης, σχεδιάζεται να συνεχιστεί και σε άλλα σχολικά συγκροτήματα, ώστε ο δήμος Θεσσαλονίκης να αποκτήσει μια πλήρη εικόνα και να μπορεί να προγραμματίσει τις επεμβάσεις του, όπως για παράδειγμα την εφαρμογή ηχοπετασμάτων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
madata
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

«Η αγάπη ποτέ δεν μας απογοητεύει»

Ένα συγκινητικό βίντεο για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο

Η 15η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Γονέων με Καρκινοπαθή Παιδιά (ICCCPO), για την ενημέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης σχετικά με τις παιδικές νεοπλασίες (καρκίνο).
Κάθε χρόνο, περίπου 250.000 παιδιά σε όλο τον κόσμο νοσούν από καρκίνο, από τα οποία μόνο ποσοστό 20% έχει δυνατότητα πρόσβασης σε σωστή ιατρική φροντίδα. Το 80% από αυτά προέρχεται από χώρες μέσου και χαμηλού εισοδήματος.
Στον καρκίνο της παιδικής ηλικίας δεν υπάρχει πρόληψη. Ωστόσο η έγκαιρη διάγνωση και η ενδεδειγμένη ιατρική φροντίδα οδηγούν σε ίαση τα περισσότερα παιδιά.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Καρκίνου, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας ένα τρυφερό και συγκινητικό βίντεο κινουμένων σχεδίων υπό τον τίτλο «Η αγάπη ποτέ δεν μας απογοητεύει».

Δημιουργήθηκε για λογαριασμό του Νοσοκομείου Cancer De Barretos στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ενός διεθνούς φήμης κέντρου θεραπείας για τον καρκίνο των παιδιών.
Το animation διάρκειας μόλις 3 λεπτών αφηγείται την ιστορία της μικρής Νίνα, ενός γενναίου κοριτσιού που καταφέρνει να νικήσει τον καρκίνο με τη φροντίδα και την αγάπη των γιατρών και της οικογένειάς της. 
Σκοπός του βίντεο είναι να τονίσει τη σημασία της αγάπης για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο. Η αγάπη είναι το πιο ισχυρό φάρμακο!

Δείτε το βίντεο:

newsone.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Οι ευχάριστες ρουτίνες βοηθούν την ανάπτυξη του παιδιού

Αξιοποιήστε τους μήνες του χειμώνα για να κτίσετε μία νέα όμορφη οικογενειακή ρουτίνα που θα σας φέρει ακόμα πιο κοντά
Οι χειμερινοί μήνες είναι ιδανικοί για να εστιάσουμε την προσοχή μας μέσα στο σπίτι και στη διαμόρφωση μιας όμορφης ρουτίνας για όλη την οικογένεια. Οι οικογενειακές τελετουργίες επηρεάζουν τους ρυθμούς και την εύρυθμη λειτουργία της οικογενειακής ζωής ενώ παράλληλα επηρεάζουν και την ανάπτυξη του παιδιού. Επομένως βρείτε μία δραστηριότητα που απολαμβάνει όλη η οικογένεια και επαναλάβετέ την καθιστώντας την μια συνήθεια για όλους. Αυτές οι δραστηριότητες δεν είναι απαραίτητο να είναι ακριβές, χρονοβόρες ή περίπλοκες.
Στόχος είναι η δημιουργία αναμνήσεων και ομαδικού πνεύματος το οποίο συμβάλλει στην ισορροπία όλων των μελών της οικογένειας. Οι αναμνήσεις μπορούν να μείνουν στο μυαλό όλων των μελών της οικογένειας αποτελώντας ένα κομμάτι του «οικογενειακού DNA».
Πέρα από τις προκλήσεις του μεγαλώματος ενός παιδιού είναι σημαντικό οι γονείς να καταλάβουν τα πλεονεκτήματα που έχει η καλλιέργεια ορισμένων συνηθειών στην οικογενειακή ζωή όπου όλοι μετέχουν. Οι γονείς είναι αυτοί που οργανώνουν και καθοδηγούν την δράση σ’ αυτές τις οικογενειακές στιγμές. Επομένως είναι σημαντικό να είναι ουσιαστικά παρόντες.  Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συμφωνηθεί πως όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να είναι κλειστές στη διάρκεια αυτών των συγκεντρώσεων.
Ξεκινήστε με ένα γεύμα
Το φαγητό είναι από μόνο του μία σημαντική οικογενειακή στιγμή οπότε καλό θα ήταν να γίνει μέρος της όλης ιεροτελεστίας. Θα μπορούσε λόγου χάρη κάθε Παρασκευή να οργανώνετε βραδιά πίτσας και επιτραπέζιων παιχνιδιών. Μοιραστείτε με τα παιδιά σας την ευθύνη να προετοιμαστεί ο χώρος, να κατανεμηθεί το φαγητό και όλα θα αρχίσουν να παίρνουν τον δρόμο τους.
Και τώρα ώρα για παιχνίδι
Τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα παζλ δημιουργούν μία εξαιρετική ατμόσφαιρα για να μοιραστείτε αυτές τις εμπειρίες. Δίνουν μάλιστα την προοπτική να βελτιωθεί μία σειρά κοινωνικών και φυσικών ικανοτήτων: κατανόηση εννοιών, χρήση στρατηγικής και γλωσσική ανάπτυξη τα οποία θα βοηθήσουν το παιδί στην  πορεία της ζωής του. Το κλειδί κρύβεται στο να δίνετε στα παιδιά την ευκαιρία να «μάθουν τον κόσμο» καλλιεργώντας τις δικές τους δεξιότητες.
Μερικές εισηγήσεις παιχνιδιών:
Lego: Τα πασίγνωστα και αγαπημένα τουβλάκια εξελίσσουν τις δημιουργικές ικανότητες των παιδιών αλλά παράλληλα τους δίνουν τη δυνατότητα κατανόησης του τι ταιριάζει με τι.
Jenga: Ένα παιχνίδι φυσικών δεξιοτήτων με τους παίκτες να πρέπει να αφαιρέσουν τουβλάκια από τον πύργο και να το προσθέτουν κατόπιν στην κορυφή του καθυστερώντας όσο περισσότερο γίνεται την κατάρρευσή του.
Scrabble: Άλλο ένα διαχρονικό αγαπημένο παιχνίδι της οικογένειας. Η αναγνώριση των γραμμάτων, η δημιουργία λέξεων βοηθά στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, ενώ παίζοντας μαζί με την μαμά ή τον μπαμπά δημιουργείται μία εξαιρετική ευκαιρία μάθησης.
Παιχνίδια με χαρτιά: Κάθε είδος παιχνιδιού με χαρτιά, ακόμα επιτρέπει την ευχάριστη και διασκεδαστική διάδραση του παιδιού με τον γονιό. Ακόμη οι έννοιες «περισσότερο από» και «λιγότερο από» δίνουν όμορφες ευκαιρίες συζήτησης.
Καθώς παίζετε
Οι διάλογοι μεταξύ παιδιού και γονέα κάνουν τη διαφορά στην γλωσσική και κοινωνική εξέλιξη του παιδιού. Ειδικά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δίνεται η δυνατότητα οι γονείς να μιλήσουν με τα παιδιά τους και όχι απλά να μιλήσουν στα παιδιά τους. Αυτό που συμβαίνει εξελίσσεται σε ένα διάλογο με τον ενήλικα να ακούει και να απαντά στα σχόλια ή τις παρατηρήσεις του παιδιού ενθαρρύνοντάς το.
Οι ειδικοί τονίζουν ότι η απόλυτη συγκέντρωση στο παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να ακούν και να απαντάνε στα σχόλια των παιδιών τους σε ένα ανοιχτό διάλογο. Επιπρόσθετα ως γονείς μπορείτε να σκέφτεστε μεγαλόφωνα αναλύοντας τη στρατηγική σας ή τον τρόπο επίλυσης ενός προβλήματος. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς υποστηρίζουν τη γνωστική λειτουργία των παιδιών τους ενώ μοιράζονται τις δραστηριότητες.
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki