Friday 28 August 2020

Οι Δημιουργικοί Άνθρωποι / Creative People

Δεν υπάρχει αμφιβολία πλέον. 
Η νευροεπιστήμη επιβεβαιώνει πως οι δημιουργικοί άνθρωποι, σκέφτονται και συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά από τον μέσο άνθρωπο. 
Ο εγκέφαλός τους λειτουργεί με έναν μοναδικό τρόπο. Αυτό το χάρισμα όμως, μπορεί να δυσκολέψει τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Characteristics of Creative People
Αν έχετε στη ζωή σας έναν πολύ δημιουργικό άνθρωπο, είναι πολύ πιθανό να έχετε αισθανθεί ότι κατοικεί σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο από εσάς. Αυτό συμβαίνει πράγματι. 
Έναν τέτοιο άνθρωπο θα ήταν προτιμότερο και αποτελεσματικότερο να προσπαθήσετε να τον καταλάβετε και όχι να τον αλλάξετε.
Όλα ξεκινούν με το να προσπαθήσετε να δείτε τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια και να θυμόσαστε αυτά τα 20 πράγματα:

Το μυαλό τους δεν επιβραδύνει ποτέ


Το δημιουργικό μυαλό είναι μια ασταμάτητη μηχανή που τροφοδοτείται από έντονη περιέργεια. 
Δεν υπάρχει κουμπί παύσης ή απενεργοποίησης. 
Αυτό μπορεί να είναι εξουθενωτικό κάποιες φορές αλλά είναι επίσης μια πηγή ευχάριστων και τρελών δραστηριοτήτων και συζητήσεων.

Αμφισβητούν τα πάντα
Το μυαλό ενός δημιουργικού ανθρώπου καθοδηγείται από δύο βασικές ερωτήσεις: 
Και αν…; και Γιατί όχι; 
Αμφισβητούν ό,τι οι υπόλοιποι θεωρούν δεδομένο. Αν και μπορεί να κάνει τους γύρω του να αισθάνονται άβολα, είναι αυτό τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν το τι είναι εφικτό και τι θα μπορούσε να είναι αλλιώς.

Ενστερνίζονται την ευφυΐα τους
Οι δημιουργικοί άνθρωποι προτιμούν να είναι αυθεντικοί παρά δημοφιλείς. 
Το να μένουν πιστοί σε αυτό που πραγματικά είναι, χωρίς συμβιβασμούς, είναι αυτό που ορίζει την επιτυχία για αυτούς, ακόμη και αν παρεξηγηθούν η περιθωριοποιηθούν.

Δυσκολεύονται να μπουν σε πρόγραμμα
Οι πολύ δημιουργικοί άνθρωποι τροφοδοτούνται με ενέργεια κάνοντας μεγάλα ψυχικά άλματα και ξεκινώντας νέες δραστηριότητες. 
Οι τρέχουσες εργασίες μπορεί να καταντήσουν πολύ βαρετές γι αυτούς, αν κάτι καινούριο με πολύ ενδιαφέρον τραβήξει την προσοχή τους.

Δημιουργούν σε περιόδους
Η δημιουργικότητα έχει έναν ρυθμό που εναλλάσσεται σε περιόδους αυξημένης, μανιακής και χαμηλής δημιουργίας. 
Καθεμιά από αυτές τις περιόδους είναι αναγκαία και δεν μπορεί να παραληφθεί, ακριβώς όπως γίνεται με τις εποχές.

Χρειάζονται χρόνο για να θρέψουν τις ψυχές τους.
Κανένας δεν μπορεί να διασχίσει τη χώρα με ένα τεπόζιτο. Με τον ίδιο τρόπο και οι δημιουργικοί άνθρωποι χρειάζονται να ανανεώνουν συχνά τις πηγές της έμπνευσής τους. Συχνά αυτό απαιτεί απομόνωση.

Χρειάζονται χώρο για να δημιουργήσουν.
Το να έχεις το σωστό περιβάλλον είναι ουσιώδες για να κορυφωθεί η δημιουργία. Μπορεί να είναι ένα στούντιο, μια καφετέρια ή μια ήσυχη γωνιά του σπιτιού. Οπουδήποτε και αν είναι αυτό το μέρος, επιτρέψτε τους να θέσουν τα όρια τους και σεβαστείτε τα.

Απορροφώνται έντονα
Οι πολύ δημιουργικοί άνθρωποι, «αποσυνδέονται» από τον υπόλοιπο κόσμο όταν είναι συγκεντρωμένοι στη δουλειά τους. 

Δεν μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και μπορεί να τους πάρει πολύ χρόνο να συγκεντρωθούν και πάλι, αν τους διακόψετε.

Έχουν βαθιά συναισθήματα
Η δημιουργικότητα έχει να κάνει με την έκφραση και την επικοινωνία βαθιών συναισθημάτων. 

Είναι απίθανο να δώσεις κάτι που δεν έχεις. 
Ένας συγγραφέας κάποτε είπε πως πρέπει να ουρλιάξεις σε μια σελίδα προκειμένου να ακουστεί ένας θόρυβος αυτών που θέλεις να μεταδώσεις.

Ζούνε στα άκρα της χαράς και της κατάθλιψης
Επειδή έχουν αυξημένα συναισθήματα, οι δημιουργικοί άνθρωποι ταλαντεύονται ανάμεσα στη χαρά και στη λύπη ή ακόμα και στην κατάθλιψη. 

Η ευαίσθητη καρδιά τους, αν και είναι η πηγή της λαμπρότητάς τους είναι και αυτή που τους κάνει να υποφέρουν.

Σκέφτονται και μιλούν με ιστορίες
Οι δημιουργικοί άνθρωποι, κυρίως οι καλλιτέχνες, ξέρουν να ενσωματώνουν ιστορίες σε οτιδήποτε κάνουν. Αφηγούνται συχνά ιστορίες για να εξηγήσουν κάτι. Ξέρουν πως αυτό αγγίζει την ανθρώπινη καρδιά. 

Αν και τους παίρνει περισσότερο χρόνο να εξηγήσουν αυτό που θέλουν, δεν αποσκοπούν σε αυτό. Είναι η εμπειρία που τους ενδιαφέρει.

Ενώνουν τις ‘κουκίδες’
Έχουν την ικανότητα να διακρίνουν ότι υπάρχουν πιθανότητες εκεί που άλλοι δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο, είναι με άλλα λόγια διορατικοί. Κατά τον Steve Jobs η δημιουργικότητα ισοδυναμεί με την ικανότητα να ενώνει κάποιος τις κουκίδες.

Παίρνουν τη δουλειά τους προσωπικά
Η δημιουργία ενός καλλιτέχνη είναι μια ωμή έκφραση του ανθρώπου που τη δημιούργησε. Συχνά, δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τον εαυτό τους από το δημιούργημά τους, οπότε τείνουν να παίρνουν προσωπικά κάθε κριτική.

Δυσκολεύονται να πιστέψουν στον εαυτό τους
Ακόμα και οι άνθρωποι που φαίνεται να έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση και σιγουριά, συχνά αναρωτιούνται: Είμαι αρκετά καλός; 

Συχνά συγκρίνουν τα δημιουργήματά τους με τα δημιουργήματα άλλων καλλιτεχνών και δεν εκτιμούν το ταλέντο τους.

Έχουν υψηλή διαίσθηση
Η επιστήμη δεν έχει καταφέρει ακόμα να εξηγήσει το Πως και το Γιατί της δημιουργικότητας. 
Θα σου πουν ότι δεν είναι κάτι που μπορείς να καταλάβεις, αλλά μπορείς μόνο να το βιώσεις.

Συχνά χρησιμοποιούν την αναβλητικότητα σαν εργαλείο
Οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι γνωστοί για την αναβλητικότητά τους γιατί κάνουν την καλύτερη δουλειά τους όταν βρίσκονται υπό πίεση. 

Θα καθυστερήσουν ασυνείδητα -ή ακόμα και επίτηδες- τη δουλειά τους μέχρι την τελευταία στιγμή, απλά για να ασιθανθούν την ένταση της πρόκλησης.

Είναι εθισμένοι στον «οίστρο της δημιουργίας»
Πρόσφατες μελέτες της νευροεπιστήμης αποκαλύπτουν πως o «οίστρος της δημιουργίας» είναι το πιο εθιστικό πράγμα στο κόσμο. 
Η ψυχική και συναισθηματική ανταμοιβή είναι αυτή που τους δίνει τόση ευχαρίστηση. Στην πραγματικότητα οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι εθισμένοι στον ενθουσιασμός της δημιουργίας.

Δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν κάτι που έχουν ξεκινήσει
Το αρχικό στάδιο της δημιουργικής διαδικασίας προχωρά γρήγορα και εμπεριέχει ενθουσιασμό. 

Συχνά, εγκαταλείπουν το έργο που έχουν ξεκινήσει με σκοπό να ξανανιώσουν τον ενθουσιασμό που αισθάνονται ξεκινώντας ένα έργο.

Χάνουν την αίσθηση του χρόνου
Συχνά οι δημιουργικοί καθώς γράφουν ή ζωγραφίζουν ή χορεύουν ή εκφράζονται με κάποιον άλλον τρόπο μπορεί να βρίσκονται σε κατάσταση «δημιουργικού οίστρου», κατά την οποία η πρόκληση, η απόλαυση, η συγκέντρωση και η ηρεμία επιτυγχάνονται με ελάχιστη προσπάθεια ώστε τίποτε να μην εμποδίζει τη δημιουργικότητά τους.

Δεν μεγαλώνουν ποτέ
Οι δημιουργικοί άνθρωποι λαχταρούν να βλέπουν μέσα από τα μάτια ενός παιδιού και δεν χάνουν ποτέ την αίσθηση της έκπληξης. Για αυτούς το νόημα της ζωής κρύβεται στο μυστήριο, στην περιπέτεια και στο να μένουν για πάντα παιδιά. 
Οτιδήποτε άλλο είναι μια απλή ύπαρξη και όχι αληθινή ζωή.

awakengr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Η πανδημία στερεί εντελώς την εκπαίδευση από 463 εκατομμύρια παιδιά / Pandemic deprives 463 million children of education

Η πανδημία COVID-19 και το κλείσιμο των σχολείων στέρησε εντελώς την εκπαίδευση από τουλάχιστον το ένα τρίτο των μαθητών στον κόσμο, ήτοι 463 εκατομμύρια παιδιά, καθώς γι’αυτά δεν υπήρχε η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης, σύμφωνα με έκθεση της UNICEF η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Τετάρτη.
Pandemic deprives 463 million children of education
“Ο μεγάλος αριθμός των παιδιών, των οποίων η εκπαίδευση διακόπηκε τελείως για μήνες, συνιστά μια παγκόσμια εκπαιδευτική επείγουσα ανάγκη”, προειδοποιεί σε ανακοίνωσή της η διευθύντρια της UNICEF Ενριέτα Φορ.
“Ο αντίκτυπος αυτού μπορεί να γίνει αισθητός στις οικονομίες και τις κοινωνίες τις ερχόμενες δεκαετίες”, σημειώνει.

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύριο παιδιά στον κόσμο επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων ή τις καραντίνες που επιβλήθηκαν λόγω του νέου κορονοϊού. 
Από αυτά δεν είχαν όλα την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε εκπαίδευση εξ αποστάσεως και οι διαφορές που υπήρχαν όσον αφορά την τηλεκπαίδευση από ήπειρο σε ήπειρο είναι κραυγαλέες.
Η έκθεση της UNICEF στηρίζεται στα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από περίπου 100 χώρες και όσον αφορά την πρόσβαση στο ίντερνετ, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Την ίδια ώρα ακόμη και για τα παιδιά που είχαν πρόσβαση στην τεχνολογία, η σχολική τους εκπαίδευση μπορεί να γινόταν υπό αντίξοες συνθήκες, λόγω των πιέσεων από τις διάφορες δουλειές που θα έπρεπε να γίνουν στο σπίτι, της τηλεργασίας ή της έλλειψης υποστήριξης στην χρήση των εργαλείων της πληροφορικής, σύμφωνα με την UNICEF.

Οι μαθητές σε όλον τον κόσμο που δεν είχαν πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση ανέρχονταν σε: 
67 εκατομμύρια στην ανατολική και νότια Αφρική, 
54 εκατομμύρια στην δυτική και κεντρική Αφρική, 
80 εκατομμύρια στην περιοχή του Ειρηνικού και της ανατολικής Ασίας, 
37 εκατομμύρια στη Μέση Ανατολή και την βόρεια Αφρική, 
147 εκατομμύρια στη νότια Ασία, 
25 εκατομμύρια στην ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία και 
13 εκατομμύρια στην Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.

Την ώρα που πολλές χώρες προετοιμάζονται για την επιστροφή στα σχολεία με την νέα σχολική χρονιά, η UNICEF 
“καλεί τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία με κάθε ασφάλεια των σχολείων, όταν αρχίσουν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς”.
Επίσης ζητεί, όταν η επαναλειτουργία των σχολείων δεν είναι δυνατή, οι αρχές να κάνουν πρόβλεψη για την κάλυψη των συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών των μαθητών που προκλήθηκαν από τον χρόνο που έχασαν από το σχολείο, σημειώνει επίσης στην ανακοίνωσή της η UNICEF.

Newsroom Αθήνα 9,84
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki