Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2018

5χρονο κοριτσάκι παρέλυσε ξαφνικά από τσιμπούρι
Mom says daughter, 5, lost ability to walk after tick bite

Mississippi mom says daughter, 5, lost ability to walk after tick bite
Τα τσιμπούρια δεν προσκολλώνται μόνο σε ζώα, κυρίως κατοικίδια, αλλά και στους ανθρώπους. 
Ένα 5χρονο κοριτσάκι στο Μισισίπι των ΗΠΑ κόλλησε τσιμπούρι στα μαλλιά του με αποτέλεσμα να του προκαλέσει προσωρινή παράλυση 
Η μητέρα του Jessica Griffin έγραψε στο προφίλ της στο Facebook ότι η 5χρονη κόρη της, Kailyn, ξύπνησε και δεν μπορούσε να περπατήσει και να μιλήσει.
Το σοκ ήταν μεγάλο καθώς δεν ήξερε τι είχε συμβεί.
Την πήγε κατευθείαν στο νοσοκομείο, όπου μετά από αρκετές εξετάσεις, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι η 5χρονη παρέλυσε λόγω τοξίνης που απελευθερώθηκε στο σώμα της μετά από δάγκωμα τσιμπουριού.
Ευτυχώς, όλα πήγαν τελικά καλά και η Kailyn τώρα είναι μια χαρά. Η μητέρα της όμως θέλησε να προειδοποιήσει τους γονείς μέσω των social media για τους κινδύνους που ελλοχεύουν οι βόλτες σε πάρκα και στο γρασίδι.
Τα τσιμπούρια βρίσκονται στην ύπαιθρο, σε λιβάδια, δάση, θαμνότοπους, βαλτότοπους αλλά και σε αστικά πράσινα σημεία, όπως πάρκα, κήπους. 
Δεν πετούν και δεν πηδούν, αλλά προσκολλώνται στο δέρμα του ανθρώπου ή του ζώου μόλις τους το επιτρέψουν οι συνθήκες, πχ η επαφή, η εγγύτητα.
Έτσι, για παράδειγμα, είναι εύκολο ένα τσιμπούρι να προσκολληθεί από το γκαζόν ή άλλο παρεμφερές σημείο στο εκτεθειμένο δέρμα ή από το τρίχωμα ενός ζώου, όπως του σκύλου, στο χέρι του ανθρώπου που το χαϊδεύει.
Για αυτό πρέπει να τονίσουμε μερικά σημαντικά πράγματα που αφορούν τα τσιμπούρια και τον άνθρωπο. 
Μετά τις βόλτες, τις εκδρομές και τις συναφείς δραστηριότητες στη φύση, ο έλεγχος για τα τσιμπούρια επιβάλλεται.
Μικροί και μεγάλοι πρέπει να ελέγχουν τα επίμαχα σημεία του σώματος για τυχόν τσιμπούρια. 
Το ντους επιβάλλεται και μάλιστα όσο πιο γρήγορα μετά την επιστροφή στο σπίτι, τόσο το καλύτερο.
Κι αυτό γιατί το τρεχούμενο νερό μπορεί να απομακρύνει το τσιμπούρι που δεν έχει προλάβει να προσκολληθεί. 
Εάν ωστόσο, το τσιμπούρι αποδειχτεί πιο γρήγορο, τότε μετά τον εντοπισμό του, επιβάλλεται να απευθυνθείτε σε ειδικό, επαγγελματία υγείας για την αφαίρεσή του.

Σε κάθε περίπτωση, που υπάρχει υπόνοια για τσιμπούρι, πρέπει να παρακολουθείτε την υγεία σας. 
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η τυχόν μόλυνση εκδηλώνεται μέσα σε δύο έως έξι εβδομάδες μετά την προσκόλληση και το τσίμπημα του τσιμπουριού.
Συμπτώματα όπως: 
πυρετός, 
πόνοι στους μύες, 
εξάνθημα, 
πονοκέφαλος, 
νευρολογικές διαταραχές, 
πρέπει να οδηγήσουν αμέσως στον γιατρό για περαιτέρω έλεγχο και εξετάσεις.

Πως καλλιεργείται η Αρετή της Υπομονής στα Παιδιά;
Teaching Kids Patience

H υπομονή είναι αρετή, ακούνε συχνά τους μεγάλους να λένε αλλά δυσκολεύονται να το κάνουν πράξη.
Ας το παραδεχτούμε όμως, σε κανέναν μας δεν αρέσει να περιμένει – πόσο μάλλον τα μικρά παιδιά που είναι από τη φύση τους ανυπόμονα, δεν έχουν μάθει ακόμα γιατί η υπομονή είναι σημαντική και ούτε έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται για να το πράξουν με επιτυχία.
Τα μικρά παιδιά ζουν τη στιγμή και θέλουν τα πράγματα “τώρα”, και επειδή δεν έχουν κατακτήσει πλήρως τη γλώσσα ή δεν έχουν την εμπειρία να καταλάβουν γιατί ή πότε τα πράγματα που θέλουν θα καταστούν διαθέσιμα ή πραγματοποιήσιμα, η υπομονή αποτελεί πραγματική πρόκληση. 
Παρόλα αυτά, η διδασκαλία της είναι σημαντική γιατί θα χρειαστεί τόσο στο σχολείο όσο και στη ζωή γενικότερα!
Τι είναι η υπομονή;
Η υπομονή είναι το ποιοτικό χαρακτηριστικό που φέρνει εσωτερική γαλήνη, και μαζί με την επιμονή, σχεδόν εγγυάται την επιτυχία σε οποιαδήποτε προσπάθεια και αν κάνουμε. 
Στο αντίθετο άκρο της, βρίσκεται η ανυπομονησία, η οποία συχνά προκαλεί νευρικότητα και απερισκεψία, ή μπορεί να οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις ακόμα και στη δυστυχία.
Η υπομονή έχει πολλές πτυχές. 
Είναι η δύναμη ή η συνήθεια του να υπομένουμε τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες ή τον πόνο, με ηρεμία και θάρρος. 
Έχει να κάνει με την αυτοκυριαρχία και την ψυχραιμία στην αντιμετώπιση των εμποδίων ή των καθυστερήσεων. 
Είναι αυτή που μας επιτρέπει να μην είμαστε βιαστικοί και παρορμητικοί. 
Το να έχουμε υπομονή δεν είναι μόνο επιθυμητό, είναι αναγκαίο για να μπορέσουμε να ευτυχήσουμε και να προσαρμοστούμε με έναν υγιή τρόπο στην κοινωνία!
Η αξία της υπομονής στα παιδιά…
Η υπομονή είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό στα παιδιά και παίζει μεγάλο ρόλο στη διαδικασία ωρίμανσης. 
Είναι αυτή που τα βοηθάει να σκέφτονται και να επιλύουν προβλήματα, είναι αυτή που μειώνει την παρορμητικότητα και την ανυπομονησία και παράλληλα ενθαρρύνει τη συναισθηματική ενδυνάμωση του χαρακτήρα τους.
Έρευνες έχουν δείξει πως η ικανότητα ενός παιδιού να ελέγχει τις παρορμήσεις του και να καθυστερεί την άμεση ικανοποίηση των επιθυμιών του, προβλέπουν σε σημαντικό βαθμό τη σχολική επιτυχία – χωρίς αυτές τις δεξιότητες τα παιδιά δυσκολεύονται να ακούσουν, να παρακολουθήσουν οδηγίες και να μάθουν.
Τα παιδιά θα ανακαλύψουν σύντομα πως σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να δείχνουν υπομονή – να περιμένουν να ακούσουν το όνομά τους, να παίξουν ένα παιχνίδι, να περιμένουν τη σειρά τους στο πάρκο και μεγαλώνοντας, θα πρέπει να κάνουν υπομονή για να επιτύχουν αυτά που θέλουν και ονειρεύονται.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;
Αν και η υπομονή είναι κάτι που βελτιώνεται με τη φυσική ανάπτυξη του παιδιού, οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία της. Αρχικά, για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα της υπομονής, δε χρειάζεται να τρέχουν σε κάθε τους επιθυμία. 
Για να αποφύγουν τα παιδιά την προσκόλληση στην άμεση ικανοποίηση των επιθυμιών και των θέλω τους, χρειάζεται να κατανοήσουν την αξία του να περιμένεις.
Για να συμβεί αυτό, οι γονείς μπορούν να αυξήσουν τον χρόνο μεταξύ του αιτήματος και της παράδοσης του επιθυμητού πράγματος
Μπορούν να χρησιμοποιούν συχνά τη λέξη “περίμενε” έτσι ώστε να αρχίζουν τα παιδιά να κατανοούν τη σημασία της. 
Για παράδειγμα: 
“Θα σου κάνω αυτό που ζητάς, αλλά θα χρειαστεί να περιμένεις ένα λεπτό”. 
Ο χρόνος αναμονής μπορεί σταδιακά να αυξάνει.
Επίσης, οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν ευκαιρίες μέσα από την καθημερινότητα για να διδάξουν την υπομονή, όπως το να περιμένουν το ασανσέρ να έρθει, ή να περιμένουν υπομονετικά στη σειρά του σούπερ μάρκετ, ή στο αμάξι για να φτάσουν στον προορισμό τους κλπ. 
Η συμπεριφορά των γονιών σε τέτοιες καταστάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντική δεδομένου πως λειτουργούν ως πρότυπα για τα παιδιά. Όταν δείχνουν οι ίδιοι υπομονή ακόμα και σε καταστάσεις που νιώθουν εξαντλημένοι από την αναμονή, τα παιδιά παρακολουθούν και μαθαίνουν τη σημασία και την αξία της.

Το χρονόμετρο ή το ρολόι μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην κατανόηση του χρόνου και της προσμονής για πράγματα που δεν είναι ακόμη διαθέσιμα. 
Για παράδειγμα:
“Το φαγητό θα είναι έτοιμο σε δέκα λεπτά. Όταν δηλαδή ακούσεις το χρονόμετρο να χτυπάει ή όταν δεις το ρολόι να φτάνει σε αυτό το σημείο”.
Οι γονείς μπορούν να δίνουν τη δυνατότητα επιλογής στα παιδιά για να ενθαρρύνουν την προσμονή στην ικανοποίηση των θέλω τους. 
Για παράδειγμα: 
“Μπορείς να έχεις ένα μπισκότο τώρα, ή μπορείς να έχεις δύο μπισκότα αν περιμένεις μέχρι μετά το φαγητό”. 
Αυτού του τύπου οι επιλογές, θα ενθαρρύνουν τα παιδιά να ελέγχουν τις παρορμήσεις και τις επιθυμίες τους έτσι ώστε να λάβουν μεγαλύτερη ανταμοιβή σε μεταγενέστερο χρόνο – ένα πολύ σημαντικό μάθημα που θα τους ευνοήσει στη μετέπειτα ζωή τους.
Όταν τα παιδιά γίνονται ιδιαίτερα απαιτητικά και ζητούν κάτι να γίνει αμέσως, είναι σημαντικό οι γονείς με ήρεμο τρόπο χωρίς φωνές και εντάσεις, να εξηγήσουν για ποιο λόγο δεν είναι σε θέση να εκπληρώσουν το αίτημά τους άμεσα. 
Μπορούν να προσφέρουν ή να προτείνουν κάτι στο παιδί για να κάνει στο μεσοδιάστημα, και να εκπληρώσουν το αίτημα την ώρα που είπαν ότι θα το κάνουν επιβραβεύοντας την υπομονετική συμπεριφορά με σκοπό να την ενθαρρύνουν.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι γονείς μπορούν να τους εξηγήσουν με λόγια την αξία της υπομονής. 
Να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν πως κανένα μεγάλο επίτευγμα δεν δημιουργήθηκε ποτέ ακαριαία. 
Κάθε μεγάλο επίτευγμα είναι πάντοτε συνάρτηση της υπομονής. 
Ο υπολογιστής που χρησιμοποιούμε, το αμάξι που οδηγούμε, τα βιβλία που είναι στα ράφια μας και άλλα τόσα, είναι δικό της αποτέλεσμα. 
Η υπομονή είναι η γέφυρα που συνδέει το όραμα με το τέλος της διαδρομής και χωρίς αυτήν, τίποτα μεγάλο και σπουδαίο δεν μπορεί να επιτευχθεί!

Ο Πελεκάνος Νικόστρατος - Έλα αγάπη μου έλα φως μου


La fête de la Saint Dimitri The feast of Saint Dimitri


Έλα αγάπη μου έλα φως μου Come here my love, come here my light,
ν' ανοιχτούμε στα βαθιά To open up in the dark
Κι όσο εσύ θα πιάνεις ψάρια And as you will catch fish,
θα σου δίνω εγώ φιλιά I will give you kisses.
Κι όπως βάζει το φεγγάρι And as you put the moon
στο νερό (?) φωτιά in the water for a fire,
Έτσι μ'άναψες και μένα That's how you lit me up too,
κι έχω πάρει πυρκαγιά and I have taken fire.


Έλα, έλα, έλα, έλα ρίξε ένα χορό Come, come, come, come show a dance 1
έλα και ? σουλτάνα μου Come and you will be my Sultana 2
Έλα, έλα κι απόψε θα στο πω Come, come and tonight I will tell you,
Θα σε πάω στη μάνα μου I will take you to my mother.


Μπες στη βάρκα λυσ' τους κάβους Get in the boat and loosen the ropes,
για ν' ανοίξουμε πανιά so to open the sails
Να μας βγάλει το αεράκι It will send us the breeze
σε μιαν έρημη αμμουδιά in a deserted beach
Κι όταν φτάσουμε και δέσεις And when we arrive and you tie
θα με βγάλεις στη στεριά You will take us from the shore
Θα χορεύει και η βαρκούλα Even the boat will dance
Κι εμείς κάτω από την ελιά (?) As we will under the olive tree


Έλα, έλα, έλα, έλα ρίξε ένα χορό Come, come, come, come give us a dance
έλα και ? σουλτάνα μου Come and you will be my Sultana
Έλα, έλα κι απόψε θα στο πω Come. come and tonight I will tell you,
Θα σε πάω στη μάνα μου I will take you to my mother.


lyricstranslate.com

Παναγιώτης Καλαντζόπουλος ~ la fete de la Saint-Dimitris
Από τη μουσική της ταινίας: Nicostratos le Pelican
Réalisée par Olivier Horlait, sortie en 2011.
Scénario : Éric Boisset et Olivier Horlait, d'après le roman d'Eric Boisset, Nicostratos
Musique : Panayotis Kalantzopoulos
Λύρα :Γεωργία Νταγάκη

Thibault Le Guellec : Yannis
Emir Kusturica : Demosthène
François-Xavier Demaison : Aristote
Jade-Rose Parker : Angeliki
Gennadio Patsis : Popa Kosmas
Το Χαμομηλάκι

Η Λίστα των Καλοκαιρινών Διακοπών μιας Δασκάλας, που κάθε γονιός πρέπει να διαβάσει

Η Betsy Eggart είναι δασκάλα Α΄ Δημοτικού στο Lipscomb Elementary School, ένα δημόσιο σχολείο στην Φλόριντα των Η.Π.Α. Πριν μερικές ημέρες κοινοποίησε ένα post στη σελίδα της στο Facebook, απευθυνόμενη με αυτό σε όλους τους γονείς που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία, εν όψει τους τέλους της σχολικής χρόνιας. Αξίζει όλοι να το διαβάσουμε γιατί… μιλάει στην καρδιά μας!

«Ένας γονιός με ρώτησε τις προάλλες: “Θα μας στείλετε στο σπίτι κάποιο πακέτο εργασιών για το καλοκαίρι;” 
Σάστισα και ένιωσα μισο-ένοχη καθώς απαντούσα.. “Όχι…”
Βλέπετε, κάποιοι δάσκαλοι ετοιμάζουν ένα πακέτο εργασιών για τις καλοκαιρινές διακοπές, ώστε να έχουν να απασχολούνται και να προετοιμάζονται τα παιδιά για την επόμενη χρονιά.
Αυτό ακούγεται εξαιρετικό –στη θεωρία. Και ίσως μια μέρα να το κάνω κι εγώ. Αν και, όσο περισσότερο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο καταλήγω στο ότι η λίστα του φετινού καλοκαιριού πρέπει να περιλαμβάνει λιγότερες εργασίες και ασκήσεις και περισσότερη… ΖΩΗ.

Έτσι -δείτε την ή αγνοήστε την- η δική μου λίστα για τις καλοκαιρινές διακοπές είναι η εξής:

- Μάθετε στο παιδί σας να δένει τα κορδόνια του. 
Βρείτε ένα κόλπο ή δείτε ένα βίντεο (εδώ). Δώστε τους κίνητρο! Επιμείνετε! Απλά βεβαιωθείτε, ότι το παιδί σας δεν σέρνει τα κορδόνια του από το ένα δωμάτιο στο άλλο, ζητώντας από όποιον βρει μπροστά του να του τα δέσει.

- Διατηρήστε ένα πρόγραμμα στην ώρα του ύπνου. 
Μπορεί να είναι λίγο αργότερα από το συνηθισμένο και σίγουρα θα υπάρχουν βράδια που θα ξενυχτάτε αρκετά. Αλλά γενικά, διατηρώντας σε ένα πρόγραμμα τον οργανισμό τους όλο το καλοκαίρι, ο Σεπτέμβριος δεν θα τους πέσει τόσο… βαρύς.

- Επιλέξτε ορισμένους φίλους και συγγενείς και γράψτε τους με το παιδί ένα γράμμα φέτος το καλοκαίρι. 
Ζητήστε από το παιδί σας να γράψει ολόκληρες προτάσεις, να κάνει ερωτήσεις και δώσει λεπτομέρειες. 
Γράφοντας με σκοπό βοηθά το παιδί να έχει πιο συγκροτημένες και ρεαλιστικές σκέψεις. Ίσως, μάλιστα, κάποιος από αυτούς να απαντήσει γραπτώς. Μάλιστα, για να τον ενθαρρύνετε, μπορείτε στο γράμμα σας να συμπεριλάβετε έναν φάκελο έτοιμο, με γραμμένη τη διεύθυνση και γραμματόσημο.

- Καθίστε στο τραπέζι και φάτε όλοι μαζί. 
Παρακολουθήστε το παιδί σας. Μήπως τρώει άτσαλα; Μήπως δεν κάθεται σωστά στην καρέκλα; Έτσι ακριβώς, να ξέρετε, τρώει και στο σχολείο. Βοηθήστε το, λοιπόν, να μάθει να τρώει σωστά.

- Ενθαρρύνετε την καλοσύνη. 
Βρείτε κάποιον ή κάποιους, για τους οποίους το παιδί σας μπορεί να κάνει κάτι απλό που θα φέρει, όμως, το χαμόγελο στα χείλη τους. Φτιάξτε και χαρίστε μαζί κουλουράκια, ζητήστε του να ζωγραφίσει μια κάρτα, να δώσει λουλούδια, να κάνει μια εξυπηρέτηση, να πει ένα τραγούδι –κάτι τόσο απλό μπορεί να κάνει κάποιον πολύ χαρούμενο.

- Μην "τρέχετε" κάθε τόσο να το βοηθάτε. 
Ακούστε με. Τα παιδιά μας μάς χρειάζονται. 
Αλλά χρειάζονται και να τα αφήνουμε να μαθαίνουν να λύνουν μόνα τους τα προβλήματά τους. 
Αν το παιδί σας βρίσκεται σε μία δυσάρεστη –αλλά όχι επικίνδυνη- κατάσταση (για παράδειγμα, δεν μπορεί να συναρμολογήσει ένα νέο παιχνίδι, δεν μπορεί να ανοίξει ένα τάπερ, δεν μπορεί να αποφασίσει τι ρούχο να φορέσει) αφήστε το να προσπαθήσει μόνο του! 
Το να το κάνετε εσείς για εκείνο θα σας γλυτώσει χρόνο και πιθανώς την ψυχική σας ηρεμία. Αλλά μακροπρόθεσμα, καθιστά το παιδί ανίκανο να διαχειρίζεται και να λύνει βασικά προβλήματα μόνο του. Κάντε, λοιπόν, λίγη υπομονή… το παιδί σας θα είναι μια χαρά!

- Διαβάστε στο παιδί σας. 
Όσο περισσότερο μπορείτε –δεν υπάρχει όριο! Επισκεφθείτε την δανειστική βιβλιοθήκη της περιοχής σας και κάντε τα βιβλία μέρος της καλοκαιρινής σας ζωής. 
Κυρίως, όμως, αφήστε τα παιδιά σας να βλέπουν εσάς να διαβάζετε –και σε εκείνα και στον αυτό σας. Αφήστε τα να ακούνε τη φωνή σας να γίνεται αστεία. Αφήστε τα να σας πουν το αγαπημένο τους σημείο στο παραμύθι και πώς πιστεύουν ότι θα τελειώσει. Τους λέμε όλη την ώρα να διαβάζουν –εμείς τους δείχνουμε, όμως, πώς να διαβάζουν;

- Αφήστε κάτω το κινητό σας. 
Για την Γιορτή της Μητέρας, δημιουργήσαμε ένα μικρό βιβλιαράκι με τους μαθητές μου. Απάντησαν σε διάφορες ερωτήσεις για τις μαμάδες τους, έγραψαν προτάσεις και ζωγράφισαν εικόνες. Σε μία σελίδα έλεγε: 
Τα αγαπημένα πράγματα της μαμάς. Ξέρετε ποιο ήταν πρώτο στη λίστα τους; Το iPhone.
Πρέπει να κοιτάξουμε πάνω από τις οθόνες και προς τα παιδιά μας. Μεγαλώνουν απίστευτα γρήγορα. 
Μπορούμε να περάσουμε, λοιπόν, το καλοκαίρι μας χαζεύοντας στο Facebook φωτογραφίες άλλων από τις δικές τους καλοκαιρινές διακοπές, ευχόμενοι να είχαμε τη ζωή τους, ή μπορούμε να ζήσουμε στο έπακρο τις δικές μας διακοπές με τα παιδιά, όπου κι αν είμαστε!

-Ξεκουραστείτε. 
Συμβιβαστείτε με την ιδέα, ότι δεν χρειάζεται διαρκώς να πηγαίνετε κάπου. 
Η κοινωνία, τα media, το Facebook μας κάνουν συνεχώς να πιστεύουμε, ότι πρέπει να αδράξουμε τη μέρα και να τα κάνουμε όλα. Τα παιδιά μας δούλεψαν σκληρά όλη τη χρονιά και χρειάζονται ξεκούραση. 
Αν τα έχουμε συνεχώς, σε διαρκή κίνηση όλο το καλοκαίρι, θα νιώθουμε ότι όλο το χάος του χειμώνα συνεχίζεται, απλά χωρίς διαβάσματα. 
Φροντίστε να διασκεδάσει το παιδί σας, αλλά δώστε του και χρόνο για ξεκούραση. Η βαρεμάρα ανοίγει δρόμο στην δημιουργικότητα. Η ξεκούραση ανανεώνει το σώμα μας και το μυαλό μας και μας προετοιμάζει για όλα όσα έχει να φέρει η νέα σεζόν.
Κυρία Eggart »