Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2018

«Στη θάλασσα με το παιδί»: Όσα πρέπει να περιέχει
η τσάντα παραλίας μιας μαμάς


Οι έμπειρες μαμάδες θα το ξέρουν ήδη: για να πετύχει το εγχείρημα «στη θάλασσα με το παιδί» χρειάζεται να σκεφτείς πολλές, μα πάρα πολλές παραμέτρους. 
Το να φτάσεις στο σημείο να προβλέπεις όλα τα απρόοπτα που συνήθως προκύπτουν με το μωρό/παιδί είναι τέχνη – και μάλιστα απ’ τις πιο δύσκολες. 
Όμως, με λίγη προσπάθεια και μερικά tips, όλα γίνονται πιο εύκολα!

Στο παρελθόν, έχω βρεθεί πολλές φορές στην δύσκολη και δυσάρεστη – και για μας και για το παιδί – θέση να έχω ξεχάσει κάτι απαραίτητο στο σπίτι ή να μην έχω σκεφτεί καν κάτι άλλο. 

Τώρα, στο δεύτερο παιδί, έχω πια πάρει το κολάι και ακόμη κι αν ο άντρας μου μού φωνάξει «σε 10 λεπτά φεύγουμε», δεν αγχώνομαι καθόλου.
Έχω πάντα έτοιμη την τσάντα παραλίας του Σπορτ Μπίλι.
Κακά τα ψέμματα. 
Για να πας στην θάλασσα με το παιδί, χρειάζεται να κάνεις μια μικρή μετακόμιση. Σε έναν ιδανικό κόσμο θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί ένα μικρό βαλιτσάκι που με το που φτάνεις στην παραλία να το ανοίγεις και να γίνεται κουζίνα, μπάνιο και υπνοδωμάτιο ταυτόχρονα. 
Ευελπιστώντας στην ευρηματικότητα της επιστήμης ας αρκεστούμε προς το παρόν σε αυτά που έχουμε μέχρι σήμερα και είναι πάρα πολύ εύχρηστα.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δούμε τα 8 πιο απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχει η τσάντα παραλίας μιας μαμάς, έτσι ώστε να αποφύγουμε τα απρόοπτα και η εξόρμηση στην παραλία να είναι ο δικός μας ποιοτικός χρόνος ως οικογένεια.

1. Αντιηλιακό
Ξεκάθαρα και αδιαπραγμάτευτα το νούμερο 1 must have προϊόν για την καλοκαιρινή μας τσάντα γενικότερα και όχι μόνο για την τσάντα παραλίας. 

Πολλοί γονείς κάνουν το λάθος και βάζουν αντιηλιακό στα παιδιά μόνο όταν πηγαίνουν για μπάνιο και όχι στις καθημερινές βόλτες ή στο πολύωρο παιχνίδι κάτω απ’ τον ήλιο – πράγμα που είναι λάθος.
...............
2. Καπέλα
Επίσης άκρως απαραίτητο. Καλού – κακού πάρτε περισσότερα καπέλα από ένα, γιατί έχω δει πολλά χαμένα καπέλα να αρμενίζουν στη θάλασσα γιατί τα πήρε ο αέρας καθώς τα μικρά δεν τα πολύ συμπαθούν και τα πετάνε από το κεφάλι τους σε ανύποπτο χρόνο. 
Επίσης, πάρτε καπέλα και για εσάς, γιατί έχω δει πολλές δόλιες μάνες να κυνηγούν τα παιδιά και τα καπέλα, σε όλο το μήκος της ακτής #oxi_ego_mia_fili.
3. Παιχνίδια
Μιλάμε για παιδιά! Σίγουρα θα χρειαστούν μερικά παιχνιδάκια, φτυαράκια και κουβαδάκια για την άμμο! Ο μεγάλος μου γιος παίρνει μαζί του και ένα βιβλίο (όπως κι εμείς)! Αν θέλετε την γνώμη μου, αποφύγετε τις μπάλες θαλάσσης γιατί εκτός απ’ τα καπέλα, θα κυνηγάτε κι αυτές!
4. Μωρομάντηλα
Τι λατρεμένη ανακάλυψη! 
Ώρες – ώρες μου έρχεται να τα πιάσω και να τα φιλήσω από ευγνωμοσύνη για όλες εκείνες τις φορές που είτε σε βόλτα είτε στο αμάξι είτε στην παραλία (για να μη σας πω και σε ουρά στην εφορία) με έχουν σώσει κυριολεκτικά κι εμένα και το παιδί! Δεν ξέρω για σας, αλλά το δικό μου παιδί αφού παίξει, κυλιστεί και σχεδόν φάει την άμμο, έρχεται κλαψουρίζοντας να μου πει να του βγάλω την άμμο από τα πόδια. 
Μωρομάντηλα, λοιπόν. Παντού, πάντα και πολλά.
5. Παγούρι και σνακ
Εντάξει. 
Το παγούρι με νερό ή και χυμό είναι δεδομένο. 
Είναι βέβαιο ότι τα παιδιά θα πεινάσουν ενώ παίζουν και κολυμπούν. 
Φροντίστε να έχετε μαζί σας κάτι ελαφρύ που χαρίζει ενέργεια: καλοκαιρινά φρούτα, μπάρες δημητριακών, μπισκότα, σπιτικά τυροπιτάκια κ.α. Καλό θα ήταν να αποφύγετε ό,τι μπορεί να αλλοιωθεί λόγω ήλιου και να τα κρατάτε όσο το δυνατόν πιο δροσερά. 
Επίσης, πάρτε κάτι και για σας. 
Άνθρωποι είστε, δεν θα ζηλέψετε;
6. Kit πρώτων βοηθειών
Αχρείαστο να ‘ναι, αλλά μια μυτερή πετρούλα από ‘δω, ένα τσίμπημα μέλισσας – τσούχτρας από ‘κει, καλό είναι να είμαστε προετοιμασμένες όπως είπαμε. 
Εκτός από τα απαραίτητα για μικροπληγές και τσιμπήματα, έχω πάντα μαζί μου και γαλάκτωμα σώματος για μωρά και παιδιά
...........
7. Μια δεύτερη αλλαξιά ρούχων
Η δεύτερη αλλαξιά είναι απαραίτητη διότι, όπως όλες ξέρουμε το παιδί λερώνεται κάθε ένα λεπτό. Εκτός αυτού, καλό είναι να έχουμε μια δεύτερη αλλαξιά σε περίπτωση που 5 λεπτά πριν φύγουμε το παιδί αποφασίσει να χαιρετίσει τη θάλασσα με μια τελευταία βουτιά. Ναι. Με τα ρούχα.
Extra tip: Αν το παιδί σας είναι ΠΟΛΥ μικρό, πάρτε μια μπλουζίτσα και για σας. Νομίζω καταλαβαίνετε τί εννοώ.
8. Πετσέτες. Πετσέτες. Πετσέτες
Δεν ξέρω αν το κάνουν μόνο τα δικά μου παιδιά, αλλά κάθε φορά που πάμε παραλία γυρνάμε σπίτι με ένα πλυντήριο μόνο για πετσέτες. Κάθε φορά που μπαινοβγαίνουν στη θάλασσα, θέλουν και νέα! 
Και σαν να μην έφτανε αυτό, έχω και τον άντρα μου που στρώνει ΟΛΟ το αμάξι – εκτός απ’ το παρμπρίζ – με πετσέτες!

Τέλος, να πούμε πως αν μιλάμε για μίνι μονοήμερη ή διήμερη απόδραση, καταλαβαίνετε πως θα πρέπει να προσθέσετε και μερικά ακόμη απαραίτητα όπως: σαμπουάν και αφρόλουτρο, χτένες, επιπλέον ρούχα, παπούτσια, είδη προσωπικής υγιεινής κλπ. 
Ωστόσο, η παραπάνω λίστα, είναι βασική. 
Την αναπροσαρμόζετε αφαιρώντας (για καθημερινές βόλτες) και προσθέτοντας (για τις αποδράσεις)!

Αν πάλι είστε από τους τυχερούς και μιλάμε για διακοπές 15 ημερών πλας, τότε η λίστα διαμορφώνεται κάπως έτσι:

Καλό καλοκαίρι!
περισσότερα εδώ: themamagers

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Χυμός ή φρέσκα φρούτα; Τι να προτιμήσω για το παιδί μου;

Της Αλεξάνδρας Κοσμαρίκου

Το καλοκαίρι, με τα διάφορα φρέσκα φρούτα σε αφθονία και τις υψηλές θερμοκρασίες, είναι συνήθως η εποχή που οι γονείς εντάσσουν τους φρέσκους και δροσερούς χυμούς φρούτων στη διατροφή του παιδιού τους.
Καλό είναι να γνωρίζετε, ότι ο φρέσκος χυμός φρούτων δεν έχει καμία διατροφική αξία, εάν εισαχθεί στη διατροφή του μωρού σας πριν το πρώτο έτος ζωής.
Τους πρώτους 6 μήνες ζωής η λήψη των απαραιτήτων θρεπτικών συστατικών στηρίζεται στην αποκλειστική πρόσληψη γάλακτος, είτε μέσω του μητρικού θηλασμού, είτε μέσω της λήψης γάλακτος σκόνης.
Με την εισαγωγή των στερεών τροφών, η λήψη νερού, σε συνδυασμό με το γάλα, καλύπτει πλήρως την ενυδάτωσή του μωρού.
Καταρχάς, η πρόωρη λήψη χυμών προσφέρει μεγάλη ποσότητα θερμίδων, με αποτέλεσμα να περιορίζει την όρεξη του παιδιού. Επίσης, τα φρέσκα φρούτα υπερέχουν έναντι των χυμών, διότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες απουσιάζουν από το χυμό.

Η χρήση μπλέντερ επιτρέπει την διαφύλαξη των φυτικών ινών. 
Οι φυτικές ίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στην παιδική διατροφή, διότι είναι υπεύθυνες για την εύρυθμη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, καθώς και τη διατήρηση του λιπιδαιμικού προφίλ.

Εάν, παρόλα αυτά, επιλέξετε να εντάξετε το χυμό φρούτων στη διατροφή του βρέφους σας, σημαντικό είναι να αποφεύγετε τη χορήγησή του πριν τον ύπνο και να ενισχύετε τη λήψη του με το κυπελλάκι και όχι με μπιμπερό.

Στα παιδιά άνω του έτους η χορήγηση χυμών φρούτων επιτρέπεται, αλλά με μέτρο.

Ακόμα και στις μεγαλύτερες ηλικίες τα φρέσκα φρούτα υπερισχύουν έναντι των χυμών. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, το μάσημά τους προσφέρει ευεργετικό μασάζ στα ούλα.

Όσον αφορά στους χυμούς, προτιμάται η κατανάλωσή τους με καλαμάκι κατά τη διάρκεια του γεύματος ή ως επιδόρπιο και όχι μεταξύ των γευμάτων.

Να γνωρίζετε ότι οι χυμοί παρουσιάζουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, τα οποία ευνοούν τη δημιουργία τερηδόνας, αλλά και ενοχοποιούνται για την κατακόρυφη αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, της μάστιγας του αιώνα μας.

Μετά τη λήψη χυμών, καλό είναι τα παιδιά να ξεπλένουν άμεσα με νερό τη στοματική κοιλότητα και στη συνέχεια, έπειτα από τουλάχιστον 30’, να πλένουν τα δόντια τους με την οδοντόβουρτσα.

Εν τέλει, σε περίπτωση που αποφασίσετε να εντάξετε τον φρέσκο χυμό στη διατροφή του παιδιού σας, επιλέξτε χυμούς από φρέσκα φρούτα εποχής και αποφεύγετε τους έτοιμους χυμούς, οι οποίοι περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και άλλα συστατικά, επιβλαβή για την υγεία του παιδιού σας.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Εύκολα Snacks για το Κολατσιό στην Παραλία

Θα θυμάστε από την παιδική σας ηλικία ότι τα σνακς της μαμάς σας, όσο νόστιμα και αν ήταν δεν ήταν τόσο ελκυστικά όσο εκείνα της σχολικής καντίνας. 
Άσε που είχες να αντιμετωπίσεις και τα περιπαιχτικά βλέμματα των συμμαθητών, που σε αντιμετώπιζαν σαν το "παιδί της μαμάς", την ώρα που ξετύλιγες το ασημόχαρτο με το χειροποίητο χάμπουργκερ. 
Μπορεί τα χρόνια να έχουν περάσει, αλλά κάποια πράγματα -και αντιδράσεις- παραμένουν αναλλοίωτα, γι’ αυτό τα σνακς στο κολατσιό του σχολείου εξακολουθούν να παραμένουν μία δύσκολη διαδικασία. 
Για το πρόβλημα αυτό, η λύση θα πρέπει να αναζητηθεί στην εμφάνιση και στη ... συσκευασία. 
Αυτό θα επιτρέψει στο παιδί να χρησιμοποιήσει πιο εύκολα τα σνακς που του έχετε ετοιμάσει από το σπίτι.
Σε κάθε περίπτωση, οι απλές συνταγές και τα εύκολα φαγητά, εξακολουθούν να παραμένουν οι πιο αξιόπιστες λύσεις. 
Το top 5 των σχολικών σνακς μπορεί να θεωρηθεί:

1. Σαλάτες: 
Αν στο σχολείο υπάρχει ώρα φαγητού και τα παιδιά τρώνε σε κάποια τραπεζαρία, γιατί να μην του ετοιμάσετε μία ωραία σαλάτα, π.χ. από σπανάκι, στην οποία θα έχετε βάλει και λίγη πρωτεΐνη, π.χ. κοτόπουλο ή τόνο; 
Προσθέστε λίγο τριμμένο τυρί και μερικά κρουτόνς και έχετε ένα εξαιρετικό, δυναμωτικό γεύμα για το παιδί.

2. Πίττες: 
Αν έχετε ετοιμάσει κάποια πίτα (όπως τυρόπιτα, σπανακόπιτα, κολοκυθόπιτα, ζαμπονοκασερόπιτα ή τυροπιτάκια) μπορείτε να βάλετε 2-3 κομμάτια σε αλουμινόχαρτο και μετά σε ένα σακουλάκι και να τα έχει μαζί του το παιδί, έτσι ώστε να αποτελέσουν το κολατσιό του στο σχολείο.

3. Πίτσα: 
Εύκολη, πεντανόστιμη και χωρίς προβλήματα στη συσκευασία, η πίτσα θα σας λύσει τα χέρια αν είστε εργαζόμενη μητέρα και δεν έχετε πολύ χρόνο. 
Ένα κομμάτι πίτσα με αλεύρι ολικής, σάλτσα ντομάτας, κασέρι και λαχανικά (σνακ χορταστικό, γευστικό, με μεγάλη θρεπτική αξία) περιέχει ασβέστιο για γερά κόκαλα, βιταμίνη Β για εγρήγορση, βιταμίνη C για καλή απορρόφηση του σιδήρου και ενίσχυση του ανοσοποιητικού, αντιοξειδωτικά, κ.ά.).
4. Δημητριακά - ξηροί καρποί 
Ένα σακουλάκι με δημητριακά ολικής, αποξηραμένα φρούτα, ωμά κι ανάλατα αμύγδαλα και καρύδια, περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται οι μαθητές για καλύτερη απόδοση στο σχολείο, πνευματική εγρήγορση, καλή μνήμη και σωστή ανάπτυξη.

5. Σάντουιτς: 
Η δοκιμασμένη λύση σίγουρα είναι τα σάντουιτς . 
Όσο απλό και αν φαίνεται, έχουν τη... δουλειά τους, αφού εκτός από τη γέμιση θα πρέπει να έχουν και την κατάλληλη εμφάνιση για να είναι ελκυστικά. 
Επιλέξτε λευκά, ολόφρεσκα ψωμάκια. 
Για γέμιση μπορείτε να βάλετε ζαμπόν, τυρί, κοτόπουλο με ντομάτα, μαζί με μια φέτα μαρούλι. 
Για τυριά και ζαμπόν στο σάντουιτς προτιμήστε αυτά που είναι πιο χαμηλά σε λιπαρά. 
Επίσης μπορείτε να αξιοποιήσετε κοτόπουλο ή μοσχαρίσιο κρέας που έχετε μαγειρέψει τις προηγούμενες μέρες. Σε κάθε περίπτωση, αποφύγετε σάλτσες, λαχανικά, αλλά και τροφές που μπορεί να «μουλιάσουν» το σάντουιτς.

Πηγή: Premium.paratiritis.gr
mama365
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι