Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2017

Καταγγελία μητέρας: Ο καθηγητής «μου χτύπαγε το παιδί… για να τον κάνει άνδρα!»


Σάλος από την καταγγελία μητέρας μαθητή Γυμνασίου της Πάτρας ότι καθηγητής κακοποίησε το παιδί της και μάλιστα ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός έχει και παρελθόν καθώς εκκρεμούν Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις εις βάρος του για παρόμοια περιστατικά!
«Δεν βρήκα άκρη όπου και αν απευθύνθηκα. Τον φοβούνται; Δεν γνωρίζω. Πάντως μέχρι και η αστυνομία παρενέβη στο σχολείο, όταν ο ίδιος άνθρωπος είχε διαπληκτιστεί με συνάδελφό του. Σκεφθείτε τι έχει συμβεί με τα παιδιά μας» 
δηλώνει στον «Κόσμο» η μητέρα του 14χρονου, Θεοδώρα Φλωροσκούφη.
Το συμβάν στο οποίο αναφέρεται έγινε στις αρχές Νοεμβρίου. 


Όπως μας αποκάλυψε, ο καθηγητής έχει έναν συγκεκριμένο τρόπο να χτυπά τα παιδιά. 
Τους ρωτά δήθεν χάριν αστειότητας «αν θέλουν χαστούκι» και αυτά πριν προλάβουν καν να αντιδράσουν, ή έστω να απαντήσουν… δέχονται το χτύπημα. 
Το οποίο είναι αρκετά δυνατό. Δεν μιλάμε για… χάδι! Μόνο που τον συγκεκριμένο νεαρό τον είχε κλωτσήσει κιόλας! Η μητέρα έμαθε.… από σπόντα το γεγονός (αρκετά παιδιά σε τέτοιες περιπτώσεις φοβούνται να μιλήσουν) και απευθύνθηκε άμεσα στην Διεύθυνση του σχολείου, ζητώντας παράλληλα να συναντήσει και τον εκπαιδευτικό.
«Τον χτύπησα για να τον κάνω άνδρα, να μην είναι δειλός» ήταν η απάντηση του καθηγητή.
Η γυναίκα διαπίστωσε πως… δεν μπορούσε να βγάλει άκρη και απευθύνθηκε και στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υποσχέθηκαν πως θα δράσουν, όμως δεν την ενημέρωσαν καν ούτε για το ΕΔΕ που έχουν διαταχθεί σε βάρος του ώστε να πράξει ανάλογα. 
Η μητέρα πιστεύει πως για άγνωστο λόγο φοβούνται τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό, η δράση του οποίου έχει απασχολήσει και την αστυνομία, όπως παραπάνω σημειώσαμε. 
«Μέχρι και περιπολικό μπήκε στο προαύλιο για να σταματήσει ο τσακωμός του με μία άλλη γυναίκα συνάδελφό του» μας είπε η καταγγέλουσα, προσθέτοντας ότι η ιστορία έχει παρελθόν και είναι βέβαιο πως θύματα του καθηγητή έχουν πέσει πολλά παιδιά.
Δεν αποκλείεται η υπόθεση να φθάσει και στα Δικαστήρια, και τότε είναι βέβαιο πως θα χρησιμοποιηθούν ως νομικά όπλα και οι Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις, που έχουν διαταχθεί σε βάρος του εκπαιδευτικού.

patratora

Τα Χειρότερα Λάθη Επικοινωνίας που Κάνουν οι Γονείς

Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα στην παιδική και την εφηβική ηλικία είναι ότι τα παιδιά δεν ακούν τους γονείς του. 
Οι γονείς αναζητούν την αιτία του προβλήματος στο παιδί, αγνοώντας ότι τις περισσότερες φορές το λάθος είναι δικό τους, επειδή η επικοινωνία τους με το παιδί δεν είναι σωστή και αυτά που λένε, με τον τρόπο που τα λένε, βρίσκουν τοίχο. 
Ποια είναι τα συχνότερα επικοινωνιακά λάθη των γονιών;
1. Δίνουν διαταγές και Προστάζουν. 
Για παράδειγμα, 
«Σταμάτα να κλαις», 
«Μη μου μιλάς άσχημα», 
«Μη γκρινιάζεις», 
«Πήγαινε αμέσως να τελειώσεις τα μαθήματά σου», κλπ.

2. Απειλούν. 
Απειλούν το παιδί ότι θα υπάρχει κάποια δυσάρεστη συνέπεια αν συνεχίσει να φέρεται άσχημα ή δεν κάνει αυτό που πρέπει. 
Τις περισσότερες φορές η απειλή είναι εξωπραγματική και το παιδί αντιλαμβάνεται ότι δεν ισχύει. 
Για παράδειγμα, ο γονιός λέει 
«Αν συνεχίσεις τη γκρίνια δε θα σου πάρω σοκολάτα όλο το χειμώνα», 
«Σταμάτα να τσακώνεσαι με την αδερφή σου γιατί δε θα σε αφήσω να πας προπόνηση μπάσκετ όλη τη χρονιά», κλπ.

3. Κάνουν κήρυγμα - Λένε απειλητικά ποιο είναι το σωστό. 
Με λανθασμένο τρόπο προσπαθούν να περάσουν το σωστό μήνυμα, αλλά επειδή το επιβάλλουν ηθικολογώντας και πιέζοντας το παιδί, αυτό αντιδρά. 
Για παράδειγμα, 
«Δε ντρέπεσαι να μιλάς άσχημα;», 
«Τα καλά παιδιά δεν αντιμιλούν», κλπ.

4. Κρίνουν, Κατακρίνουν, Κατηγορούν. 
Οι γονείς κάνουν αρνητική αξιολόγηση του παιδιού τους συνολικά και ως άτομο, κάτι που είναι προσβλητικό για το παιδί. 
Για παράδειγμα, 
«Δε ντρέπεσαι; Πάλι έκανες λάθος!», 
«Αυτό το κάνουν τα μωρά, όχι τα μεγάλα παιδιά σαν εσένα», 
«Πάντα βιάζεσαι και πασαλείβεις τα μαθήματά σου, ντροπή!».

5. Κοροϊδεύουν, Γελοιοποιούν, Κάνουν το παιδί να ντραπεί. 
Κάνουν το παιδί να αισθανθεί ντροπή για τον εαυτό του, το γελοιοποιούν και το κατατάσσουν σε μία αρνητική κατηγορία, κάνοντας το παιδί να νιώθει άσχημα για τον εαυτό του. 
«Ντροπή σου, πάλι φέρεσαι σα μωρό», 
«Είσαι βλάκας», 
«Μην τρως σαν γουρούνι».

Πού είναι το λάθος στα παραπάνω μηνύματα;
Τα παραπάνω λάθη επικοινωνίας στην ουσία στέλνουν στο παιδί λανθασμένα μηνύματα. 
Το παιδί αισθάνεται ότι δεν είναι αποδεκτό και ότι οι γονείς του δεν το αγαπάνε. 
Αντί να αισθάνεται συναισθηματικά κοντά στους γονείς, με αυτού του είδους τη λεκτική επικοινωνία το παιδί αισθάνεται να απομακρύνεται από αυτούς.
Τα παιδιά για να προκόψουν και να αισθάνονται σιγουριά και ασφάλεια χρειάζονται αγάπη και αποδοχή. Το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να δείξουν στο παιδί ότι το αγαπάνε, το δέχονται όπως είναι και σέβονται την προσωπικότητά του. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι θα αποδεχτούν όλα τα λάθη του ή δε θα το ωθήσουν να αναπτυχθεί και να γίνει ο καλύτερός του εαυτός.
Το σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε έναν στενό συναισθηματικό δεσμό με τα παιδιά μας και να τους δείξουμε την αγάπη μας με λόγια και πράξεις, αλλά και να τα καθοδηγήσουμε στο σωστό και την καλή συμπεριφορά.

Πώς καθοδηγούμε τα παιδιά στη σωστή συμπεριφορά;

Όταν δούμε συμπεριφορές που είναι λανθασμένες, αντί να καταφύγουμε αυτόματα στα παραπάνω λάθη επικοινωνίας, καλό είναι να σταθούμε και να σκεφτούμε τι πρέπει να κάνουμε.

Χρειάζεται καταρχήν να περιγράψουμε την άσχημη συμπεριφορά ή το συναίσθημα του παιδιού, 

αντί να κατακρίνουμε το παιδί: 
«Μου φαίνεται ότι πεινάς πολύ» αντί να φωνάξουμε 
«Πάψε να τρως σα γουρούνι». 
Μετά στέλνουμε ένα «εγώ-μήνυμα», λέγοντας στο παιδί πώς αισθανόμαστε εμείς με τη συμπεριφορά του, χωρίς να το κατακρίνουμε.

Τι είναι το «εγώ-μήνυμα»;
Πρόκειται για λεκτικά μηνύματα που στέλνουν οι γονείς και επικεντρώνονται στο πώς νιώθουν οι ίδιοι και όχι στο πόσο κακό είναι το παιδί ή η συμπεριφορά του.
Αυτού του είδος το μήνυμα περιλαμβάνει τρία σκέλη:
1. Ο γονιός περιγράφει αντικειμενικά την άσχημη συμπεριφορά ή το συναίσθημα του παιδιού.
2. Ο γονιός δηλώνει πώς αισθάνεται ο ίδιος.
3. Ο γονιός δηλώνει πώς η συμπεριφορά του παιδιού τον επηρεάζει με συγκεκριμένο, αντικειμενικό τρόπο.

Για παράδειγμα, αντί να πει ο γονιός 
«Σταμάτα να χτυπάς τα πόδια σου και να φωνάζεις μέσα στο σούπερ μάρκετ, δε πρόκειται να σου πάρω και άλλα μπισκότα», 
μπορεί να πει: 
«Βλέπω ότι χτυπάς τα πόδια σου και φωνάζεις, επειδή θέλεις τόσο πολύ αυτά τα μπισκότα. Στεναχωριέμαι όταν φέρεσαι έτσι γιατί δε θα μπορέσω να σε πάρω μαζί μου την επόμενη φορά και θα μου στερήσεις την παρέα σου, μου αρέσει να κάνουμε ψώνια μαζί».

Πιθανότατα σας φαίνεται πολύ μακροσκελής η προσέγγιση αυτή, κυρίως επειδή δεν έχετε συνηθίσει σε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας. Με εξάσκηση, αποφεύγοντας τα επικοινωνιακά λάθη και υιοθετώντας μια πιο θερμή προσέγγιση στο τι λέτε και πώς το λέτε, βοηθάτε το παιδί σας να αποκτήσει καλύτερη συμπεριφορά και να συνεργάζεται καλύτερα.
varvogli

Las Hermanas Mirabal: Έδωσαν τη ζωή τους για να ανατρέψουν τον μισογύνη δικτάτορα Trujillo


Πολλοί γνωρίζουν ότι η 25η Νοεμβρίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, αλλά πολύ λιγότεροι γνωρίζουν την ιστορία πίσω από αυτήν, την ιστορία των τριών γενναίων γυναικών ακτιβιστριών, των Aδελφών Μιραμπάλ, που έδωσαν τη ζωή τους για να τερματίσουν μια δικτατορία. 
Στις 25 Νοεμβρίου 1960, τρεις από τις τέσσερις αδελφές Μιραμπάλ, 
η Minerva, η Maria Teresa και η Patria, σκοτώθηκαν από τη δικτατορία του Rafael Leonidas Trujillo στη Δομινικανή Δημοκρατία, προκαλώντας διαμαρτυρίες που τελικά οδήγησαν στη δολοφονία του δικτάτορα στις 30 Μαΐου, 1961.

Ο Trujillo εξελέγη Πρόεδρος της Δομινικανής Δημοκρατίας το 1931 με δημόσια ψηφοφορία μετά από στρατιωτικό πραξικόπημα.
Σύντομα μετατράπηκε σε έναν από τους πιο σκληρούς δικτάτορες στην ιστορίας της Λατινικής Αμερικής και κυβέρνησε τη χώρα κάτω από ένα τυραννικό καθεστώς για τρεις δεκαετίες. 
Για πολλά χρόνια ο Trujillo υποστηρίχθηκε από την αστική τάξη, η οποία εκτίμησε τις πολιτικές οικονομικής ανάπτυξης που εφάρμοσε και έκανε τα στραβά μάτια στις αυξανόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 
Καθώς η διαφθορά αυξήθηκε σημαντικά, εκείνοι που επωφελήθηκαν περισσότερο από την οικονομική πρόοδο ήταν οι επιχειρηματίες του πελατειακού και διεφθαρμένου κύκλου του Trujillo και οι στρατιωτικοί που στήριζαν την τυραννία του.

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της εξουσίας του, ο Trujillo έλεγχε το ραδιόφωνο, τον Τύπο και τις υπηρεσίες μεταφοράς και τηλεπικοινωνιών και χρησιμοποιούσε ένα εκτεταμένο δίκτυο μυστικής αστυνομίας και κατασκόπων για να καταστείλει κάθε αντιπολίτευση εναντίον του. 
Όποιος τολμούσε να μιλήσει εναντίον του φυλακιζόταν, βασανιζόταν ή δολοφονούνταν από αγνώστους. Ο Trujillo ήταν προσωπικά υπεύθυνος για τη δολοφονία τουλάχιστον 50 χιλιάδων ανθρώπων. 
Είχε δώσει απευθείας εντολή για τη γενοκτονία του Πάρσλεϊ, που διεξήχθη από το Δομινικανό Στρατό το 1937 ενάντια στους Αϊτινούς που ζούσαν στη χώρα, με αποτέλεσμα το θάνατο περίπου 20 χιλιάδων ανθρώπων.
Ως σκληρός και μισογύνης δικτάτορας, ο Trujillo χρησιμοποιούσε την εξουσία του για τη συστηματική κακοποίηση γυναικών και κοριτσιών. 
Προσλάμβανε άντρες για να διατρέχουν την ύπαιθρο για νεαρά κορίτσια, τα οποία απήγαγε και βίαζε, καθώς και «επιλεγμένα» κορίτσια που προσκαλούνταν στα πάρτι που οργάνωνε ο ίδιος για να ασελγήσει πάνω τους. 
Μετά από μια τέτοια αποστολή οι αδελφές Μιραμπάλ, οι οποίες ήταν από αγροτική οικογένεια της μεσαίας τάξης, αναγκάστηκαν να συμμετάσχουν σε ένα από τα πάρτι του. 
Εκεί o Trujillo στόχευσε τη Minerva. Η Minerva απέρριψε τις σεξουαλικές προτάσεις του Trujillo, τον χαστούκισε στο πρόσωπο και έφυγε από το πάρτι με την οικογένειά της.

Ο Trujillo, εξοργισμένος από την συμπεριφορά της, προσπάθησε να κάνει τη ζωή της Minerva μια σκέτη κόλαση. Σύντομα, ο πατέρας της Minerva φυλακίστηκε και βασανίστηκε, με αποτέλεσμα να πεθάνει λίγο μετά την αποφυλάκιση του. 
Στο δεύτερο έτος της νομικής σχολής η Minerva αποκλείστηκε από τα μαθήματα έως ότου έδωσε μια δημόσια ομιλία που εκθείαζε τις αρετές του Trujillo. Ακόμα και όταν αποφοίτησε χρόνια αργότερα, της αρνούνταν να ασκήσει το επάγγελμα.
......
η συνέχεια στην αγαπημένη μας Ιδεοπηγή