Sunday 19 September 2010

ΗΠΑ:Οι φτωχοί έφθασαν τα 44 εκατομμύρια, το 14,3 του πληθυσμού.
US Poverty Rate Highest in 15 Years

Ο αριθμός των φτωχών στις ΗΠΑ αυξήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά το 2009, με 43,7 εκατομμύρια ανθρώπους να ζουν σε συνθήκες φτώχειας, το υψηλότερο ποσοστό σε 51 χρόνια, ανακοίνωσε σήμερα η στατιστική υπηρεσία.
Το ποσοστό φτώχειας έφθασε το 14,3% το 2009, έναντι 13,2% το προηγούμενο έτος, και η φτώχεια πλήττει ένα άτομο στα επτά, το υψηλότερο ποσοστό από το 1994, δήλωσε ο Ντέιβιντ Τζόνσον, της στατιστικής υπηρεσίας.

The U.S. Census Bureau says the U.S. poverty rate rose last year to its highest level in 15 years — while the overall number people living in poverty was the most in the five decades since statistics have been available.In a report issued Thursday, the bureau says the total number of people living in poverty in the United States rose from 13.2 percent in 2008 to 14.3 percent in 2009. It says 43.6 million people lived in poverty last year, an increase of nearly four million from 2008. more
Έτσι, τέσσερα εκατομμύρια επιπλέον «πέρασαν» στο επίπεδο της φτώχειας το 2009.
Η Διοίκηση εκτιμά ότι ένα νοικοκυριό τεσσάρων ατόμων π.χ. ζει στο όριο της φτώχειας, όταν τα εισοδήματά του δεν υπερβαίνουν τα 22.000 δολάρια το χρόνο.
Το ποσοστό της φτώχειας το 2009 είναι κατά 8,1 βαθμούς χαμηλότερο από ό, τι ήταν το 1959, πρώτο έτος καταγραφής αυτών των στατιστικών στοιχείων, πρόσθεσε ο Τζόνσον.
Η άνοδος της ανεργίας θεωρείται ως ο κύριος λόγος για την αύξηση της φτώχειας, πρόσθεσε ο Τζόνσον.
Παράλληλα, ο αριθμός των Αμερικανών χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έχει αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας τα 51 εκατομμύρια το 2009, σε σχέση με τα 46,3 εκατομμύρια το 2008.
«Είναι ο πιο μεγάλος αριθμός από το 1987, όταν αρχίσαμε να συλλέγουμε τα στοιχεία αυτά», υπογράμμισε ακόμη ο Τζόνσον.
Η έγκριση της μεταρρύθμισης του Μπαράκ Ομπάμα για την κοινωνική ασφάλιση θα εφαρμοστεί πλήρως το 2013.
Αυτοί που πλήττονται περισσότερο από τη φτώχεια είναι οι μαύροι και οι ισπανόφωνοιπηγή

Η «καντίνα» της μαμάς είναι η καλύτερη για τους μαθητές...
Έξυπνες ιδέες για κολατσιό στο σχολείο

Καθώς πολλά σχολικά κυλικεία πωλούν απαγορευμένα για τα παιδιά προϊόντα ιδανική λύση είναι το σπιτικό κολατσιό.

«Τίτλοι τέλους» για το καλοκαίρι. «Αυλαία» για τα σχολεία.
Η εποχή είναι κατάλληλη για να δώσουν οι γονείς ένα τέλος στις θερινές διατροφικές «ατασθαλίες» των παιδιών. Απαιτείται όμως προσοχή, λένε οι ειδικοί. Και αυτό διότι περισσότερα από τα μισά σχολικά κυλικεία πωλούν απαγορευμένα προϊόντα, πλούσια σε «κακά» λιπαρά και αλάτι.

Η προετοιμασία κολατσιού από το σπίτι για τα μικρότερα παιδιά και μια ειδική προπαιδεία για τους εφήβους, ώστε να είναι ικανοί να επιλέξουν... το στάρι από την ήρα των κυλικείων, αποτελούν τις ενδεδειγμένες τακτικές.
«Το περιβάλλον του σχολείου επηρεάζει άμεσα τη συνολικότερη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων. Κατά συνέπεια οι διατροφικές επιλογές στον χώρο του σχολείου μπορεί να αποτυπώνουν και τις ευρύτερες διατροφικές επιλογές τους» λέει μιλώντας στο «Βήμα» ο κλινικός διαιτολόγος και πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής κ. Χ. Γεωργακάκης .
Γι΄ αυτό ο κ. Γεωργακάκης προτείνει οι γονείς να παρασκευάζουν πιο υγιεινά παιδικά γεύματα για το σχολείο. «Να παίρνουν φαγητό από το σπίτι, υπό μορφή φρούτων, σάντουιτς, αραβικής πίτας, σπιτικής πίτας, σπιτικού κέικ ήένα κουλούρι Θεσσαλονίκης, ώστε να αποφύγουν την κατανάλωση λιπαρών γευμάτων τύπου τυρόπιτας και κρουασάν ή γαριδάκια και πατατάκια κ.ά. » αναφέρει.
πηγή...
 
Έξυπνες ιδέες για κολατσιό στο σχολείο

 
· Τοστ ή σάντουιτς με τυρί και λαχανικά όπως ντομάτα και μαρούλι (αποφύγετε τα αλλαντικά λόγω της εύκολης αλλοίωσης τους με την ζέστη). Το κολατσιό αυτό αποτελεί την ιδανική επιλογή αν δεν έχετε χρόνο να ετοιμάζετε καθημερινά κάτι για το σχολείο. Απλούστατα, την Κυριακή ή οποιαδήποτε άλλη μέρα έχετε ελεύθερο χρόνο, ετοιμάστε μερικά σάντουιτς τα οποία θα τυλίξετε με διάφανο σελοφάν ή θα βάλετε σε ένα τάπερ και αφήστε τα μέσα στο ψυγείο. Έτσι κάθε πρωί το μόνο που θα πρέπει να κάνετε είναι να βγάλετε το σάντουιτς από το ψυγείο και να το βάλετε στην τσάντα του παιδιού.

· Σπιτική τυρόπιτα, σπανακόπιτα, κολοκυθόπιτα κλπ την οποία θα έχετε φτιάξει με φρέσκα και υγιεινά υλικά όπως ελαιόλαδο, αλεύρι ολικής άλεσης, φέτα κλπ. Η επιλογή αυτή μπορεί επίσης να σας διευκολύνει καθώς η πίτα που θα φτιάξετε μπορεί να διατηρηθεί 2-3 μέρες στο ψυγείο οπότε κάθε μέρα θα δίνετε στο παιδί σας 1-2 κομμάτια και δεν θα χρειάζεται να ετοιμάσετε κάτι καινούριο.

· Σπιτικό κέικ που θα ετοιμάσετε κατά προτίμηση με αλεύρι ολικής άλεσης και στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε ότι αρέσει στο παιδί σας όπως κακάο, κομματάκια σοκολάτας, ξηρούς καρπούς, σταφίδες, κομμάτια φρούτων (εξαιρετική επιλογή το κέικ με μπανάνα!). Και αυτό το κολατσιό μπορεί να διατηρηθεί για αρκετές μέρες.

· Αραβική πίτα με τυρί και λαχανικά. Η πίτα αυτή μπορεί να είναι και ψημένη και δεν πρόκειται να μαλακώσει όπως συμβαίνει με το ψημένο τοστ. Επιπλέον μπορείτε όπως και με τα σάντουιτς να φτιάξετε αρκετές πίτες και να τις έχετε στο ψυγείο για 2-3 μέρες.

· Συχνά τα παιδιά ντρέπονται να κουβαλάνε το σάντουιτς από το σπίτι. Μπορείτε όμως να τους ετοιμάσετε κάτι πιο «μοντέρνο» όπως χάμπουργκερ ή πίτσα τα οποία θα ετοιμάσετε μόνοι σας.
Για το χάμπουργκερ αγοράστε μερικά ψωμάκια χάμπουργκερ και προσθέστε τυρί, λαχανικά, ακόμα και ψητό μπιφτέκι ή κοτόπουλο που μπορεί να έχει περισσέψει από το προηγούμενο γεύμα σας. Για την πίτσα φτιάξτε ζύμη με αλεύρι ολικής αλέσεως και προσθέστε φρέσκια ντομάτα και τριμμένο τυρί (η πίτσα δεν μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα!). Αν μάλιστα το παιδί δεν θέλει να φαίνεται ότι πήρε το κολατσιό του από το σπίτι τυλιγμένο σε αλουμινόχαρτο, αγοράστε από το σούπερ μάρκετ τα σακουλάκια που χρησιμοποιούν και στα σαντουιτσάδικα ή fast-food για να το τυλίξετε!

·Αν το παιδί θέλει να τρώει κάτι πιο ελαφρύ στο σχολείο μπορεί να πάρει 1-2 μπάρες δημητριακών οι οποίες κυκλοφορούν στην αγορά με διάφορες γεύσεις. Μία ακόμα καλύτερη επιλογή είναι το παστέλι το οποίο είναι χορταστικό αλλά και πάρα πολύ θρεπτικό. Επίσης μπορείτε να του αγοράσετε ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή να του δώσετε μερικά σπιτικά κουλουράκια ή μπισκότα που θα έχετε φτιάξει με αλεύρι ολικής και ξηρούς καρπούς.

·Σε μερικά παιδιά αρέσει το «τσιμπολόγημα» και γι’ αυτό συνηθίζουν να αγοράζουν ένα σακουλάκι πατατάκια και να μασουλάνε σε όλο το διάλειμμα. Μια υγιεινή επιλογή για ένα τέτοιο παιδί είναι οι ανάμεικτοι ξηροί καρποί με φρούτα. Ανακατέψτε σε ένα σακουλάκι ανάλατους και άψητους ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια κλπ) και μικρά τεμάχια φρούτων (ρόγες σταφύλι, σταφίδες, φέτες μανταρίνι, ρόγες ροδιού). Το σνακ αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικό τονωτικό για το μυαλό και βοηθάει στην μνήμη και την μάθηση.

·Όποια από τις παραπάνω επιλογές κολατσιού και να επιλέξετε θα πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύεται από κάποιο φρούτο ή χυμό. Αν δεν διατίθενται αυτά στο σχολείο μπορείτε να αγοράσετε μια συσκευασία με ατομικά (250ml) κουτάκια χυμού φρούτων χωρίς ζάχαρη (θα πρέπει να αναγράφεται 100% φυσικός χυμός και όχι νέκταρ ή φρουτοποτό τα οποία περιέχουν κυρίως ζάχαρη) και να δίνετε κάθε μέρα και από ένα στο παιδί.
Επίσης το παιδί μπορεί να έχει στην τσάντα του κάποιο φρούτο το οποίο δεν κινδυνεύει να λιώσει. Η καλύτερη επιλογή είναι το μήλο.


Η προετοιμασία του κολατσιού στο σπίτι αποτελεί ένα εξαιρετικό μάθημα διατροφής για τα παιδιά. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να ετοιμάζουν και εντελώς μόνα τους το κολατσιό τους ιδιαίτερα αν είναι κάποιο σάντουιτς ή τοστ. Αυτό θα τους δημιουργήσει την αίσθηση της προσωπικής ευθύνης για την διατροφή τους και παράλληλα θα απολαύσουν πραγματικά το κολατσιό τους γιατί απλούστατα θα είναι κάτι που έφτιαξαν μόνα τους με τα υλικά της προτίμησης τους. Σε αυτή την περίπτωση οι γονείς έχουν την σημαντική ευθύνη να παρέχουν τα υλικά για το κολατσιό τα οποία θα πρέπει να είναι υγιεινά και θρεπτικά.
πηγή

Διατροφή και παιδί: Τα παιδιά τρώνε ό,τι και τα... καρτούν!

«Ήξερες ότι το μήλο είναι σαν την οδοντόβουρτσα; Κι όμως είναι αλήθεια. Εάν δαγκώνεις ένα μήλο κάθε μέρα καθαρίζεις τα δόντια σου και δυναμώνουν τα ούλα σου.

Το μήλο και το αχλάδι είναι πηγή ενέργειας γιατί περιέχουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, υδατάνθρακες και ίνες.
Εάν τρως μήλα και αχλάδια δεν θα κρυολογήσεις τόσο εύκολα...».
Οι σειρές κινουμένων σχεδίων της ΤV επηρεάζουν τις συνήθειες διατροφής.

Πατήστε στην εικόνα
Δεν πρόκειται για απόσπασμα από βιβλίο διατροφής. Είναι ένα από τα επεισόδια της ισπανικής παιδικής σειράς κινουμένων σχεδίων «vitaminix» που στόχο έχει να αποκτήσουν τα παιδιά πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Προβάλλεται και στην Ελλάδα από ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι.
Οι προηγούμενες γενιές μεγάλωσαν βλέποντας καρτούν στην τηλεόραση που καταβρόχθιζαν χάμπουργκερ, όπως ο Πόλντο στον Ποπάι, πίτσες όπως τα Χελωνονιντζάκια.
Σήμερα όμως οι ήρωες των κινουμένων σχεδίων αλλά και των παιδικών σειρών τρώνε πιο υγιεινά. Τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας ολοένα και αυξάνονται και οι παραγωγοί πιέζονται από τις κυβερνήσεις να εντάξουν στο μενού των καρτούν φρούτα, λαχανικά και στη ζωή τους σωματική δραστηριότητα. Ενδεικτικό είναι πως εδώ και μία πενταετία έχει μεγάλη τηλεθέαση σε πολλές χώρες του κόσμου μία ισλανδική παιδική σειρά με ήρωα τον Sportacus που παροτρύνει τα παιδιά να τρώνε φρούτα και λαχανικά.

«Πράγματι υπάρχει πλέον αυτή η τάση οι ήρωες κινουμένων σχεδίων και παιδικών σειρών να ακολουθούν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Στις περασμένες δεκαετίες δεν υπήρχε πρόνοια των παραγωγών γι΄ αυτό το θέμα», λέει στα «ΝΕΑ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα ΜΜΕ του ΑΠΘ κ. Τέσσα Δουλκέρη. Όπως προσθέτει, τα τελευταία χρόνια αυτό αλλάζει: από τη στιγμή που αποδείχθηκε η αρνητική επίδραση που έχει η τηλεόραση, και ειδικά τα καρτούν, στα παιδιά, γίνεται προσπάθεια να ανατραπεί αυτή η αρνητική επιρροή. Τόσο η κ. Δουλκέρη όσο και η διατροφολόγος κ. Κωσταλένια Καλλιανιώτη τονίζουν ότι από τη στιγμή που υπάρχουν παιδικές σειρές που προβάλλουν θετικά διατροφικά πρότυπα, οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν να παρακολουθούν αυτές τα παιδιά τους. «Αλλά βέβαια δεν αρκεί να βλέπουν τα παιδιά τέτοια προγράμματα. Θα πρέπει και οι γονείς στο σπίτι να καταναλώνουν ανάλογες τροφές», αναφέρει η κ. Καλλιανιώτη.
Οι παλιές παιδικές σειρές κινουμένωνσχεδίων πάντως ήταν γεμάτες από ήρωες που έδιναν στα παιδιά κακά διατροφικά παραδείγματα. Τα Χελωνονιντζάκια, για παράδειγμα, λέει η κ. Καλλιανιώτη, έτρωγαν πίτσα.

Πατήστε στην εικόνα
Στους Simpsons o Χόμερ τρώει ντόνατς. Τονίζει μάλιστα ότι πολλές φορές δημιουργείται σύγχυση στα παιδιά βλέποντας τους ήρωες να καταναλώνουν συγκεκριμένους τύπους τροφών. Υπήρχαν βέβαια και οι ήρωες που δεν έλεγαν όχι στα φρούτα και τα λαχανικά. Ο Ποπάι γινόταν δυνατός τρώγοντας σπανάκι.

Υγιεινή «στροφή» των... Simpsons

ΑΚΟΜΗ και τους ήρωες κινουμένων σχεδίων που αρέσκονται στους πειρασμούς της ζάχαρης και των λιπαρών χρησιμοποιούν οι επιστήμονες σε χώρες του εξωτερικού, προκειμένου να στρέψουν τα παιδιά σε καλύτερες διατροφικές συνήθειες. (πατήστε στην εικόνα)

Ενδεικτικό είναι ότι πριν από λίγο καιρό, το βρετανικό υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι θα... επιστρατεύσει τους Simpsons σε μία καμπάνια για να βελτιώσει τη διατροφή των παιδιών.
Λίγο πριν αρχίσει η σειρά θα εμφανίζονται τα μέλη της οικογένειας Simpsons να τρώνε τα αγαπημένα τους σνακ όπως πίτσα και παγωτό. Αμέσως όμως τα σνακ θα εξαφανίζονται και θα παίρνουν τη θέση τους τροφές περισσότερο θρεπτικές όπως καρότα, μήλα, αχλάδια.
Ήρωας καρτούν αναμένεται να γίνει και ο διάσημος σεφ Τζέιμι Όλιβερ προκειμένου να βοηθήσει με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να ακολουθούν καλύτερες διατροφικές συνήθειες.
πηγή

Μια έφηβος Βουλευτής ...

Βουλή των εφήβων


Εμείς δεν είμαστε κωφάλαλοι, αλλά απλώς κωφοί.Έχουμε λαλιά, μπορούμε να μιλήσουμε. Απλώς δεν ακούμε.
"ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Σας παρακαλώ να φροντίζετε να είστε μέσα στο χρονικό όριο που δικαιούστε να μιλήσετε.
Η Χρύσα Μαλλιότα, Έφηβος Βουλευτής Επικρατείας έχει το λόγο. (Χειροκροτήματα)

ΧΡΥΣΑ ΜΑΛΛΙΟTΑ (Επικρατείας - Λυκειακές Τάξεις Γυμνασίου Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης):
Καλημέρα, αξιότιμε Πρόεδρε της Βουλής, κύριε Υπουργέ, αγαπημένε κύριε Σαμαράκη, κυρίες και κύριοι, φίλοι Έφηβοι Βουλευτές.
Ευχαριστώ πολύ, που μου δίνεται η ευκαιρία αυτή, για να ακουστεί η φωνή όλων των κωφών της Ελλάδας.
Ήρθα εδώ, για να σας μιλήσω για τα προβλήματα, που αντιμετωπίζω στο σχολείο, το οποίο βρίσκεται στο Πανόραμα της Θεσσαλονίκης. Γι αυτό θα ήθελα πραγματικά να με ακούσετε με προσοχή.
Στο σχολείο μου υπάρχουν πολλοί καθηγητές, οι οποίοι δυστυχώς δεν ξέρουν να επικοινωνούν καλά μαζί μας, διότι δεν ξέρουν τη νοηματική, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μας μεταδώσουν τις γνώσεις τους και να μας διδάξουν καλά. Έτσι, εμείς, τα κωφά παιδιά, αισθανόμαστε κατώτεροι από τους ακούοντες συνομηλίκους μας, διότι έχουμε πάρα πολλές γλωσσικές ελλείψεις.
Στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο έχουμε τα ίδια βιβλία με εσάς, αλλά να ξέρετε ότι ποτέ δεν μας διδάσκουν από τα βιβλία αυτά, αλλά με φωτοτυπίες και περιλήψεις των κειμένων.
Γι αυτό θα ήθελα και απευθύνομαι και στον Υπουργό Παιδείας που είναι εδώ να φροντίσετε για αυτό το θέμα, διότι όλοι εμείς έχουμε όνειρα, όπως όλοι οι έφηβοι.
Εγώ για παράδειγμα θέλω να πάω στο πανεπιστήμιο, πώς θα αντιμετωπίσω ισότιμα τους άλλους συμφοιτητές μου, όταν οι γνώσεις μου είναι ελλιπείς; Δεν μπορούμε να έχουμε την εκπαίδευσή μας μέσα από φωτοτυπίες ή από συντομευμένα κείμενα. Θέλουμε κανονικά βιβλία, που να είναι ειδικά για τους κωφούς.
Στο σχολείο μου έχουμε δύο-τρεις λογοθεραπευτές, αλλά κάνουν δέκα ή δεκαπέντε λεπτά σε κάθε έναν από εμάς λογοθεραπεία. Αυτό δεν μας φτάνει καθόλου. Χρειαζόμαστε περισσότερους λογοθεραπευτές, για να μπορέσουμε να μά θουμε την ομιλία. Εμείς δεν είμαστε κωφάλαλοι, αλλά απλώς κωφοί.
 Έχουμε λαλιά, μπορούμε να μιλήσουμε. Απλώς δεν ακούμε.
Εγώ ονειρεύομαι και πολλοί σαν εμένα που θέλουμε να πάμε στο πανεπιστήμιο. Αντιμετωπίζουμε τρομακτικές δυσκολίες ως προς το πώς θα το παρακολουθήσουμε.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία μέριμνα για διερμηνείς στα πανεπιστήμια και πρέπει εμείς μόνοι μας οι κωφοί να πληρώνουμε τους διερμηνείς, κάτι που έχει ένα πολύ μεγάλο κό στος. Θα ήθελα λοιπόν η πολιτεία να μεριμνήσει και γι αυτό.
Χρειαζόμαστε ακόμα ψυχολόγους. Έχουμε πολλά προβλήματα και θέλουμε ανθρώπους, στους οποίους θα μπορούμε να μιλάμε. Στα σχολεία μας δεν έχουμε αρκετούς ψυχολόγους.
Επιπλέον, κάθε χρόνο έρχονται καινούργιοι καθηγητές, οι οποίοι αλλάζουν σχεδόν κάθε χρόνο.
Αυτό είναι μία μεγάλη καταστροφή, γιατί εμείς τους διδάσκουμε νοηματική, μα θαίνουν νοηματική και τον επόμενο χρόνο έρχονται καινούργιοι, που δεν ξέρουν και πρέπει πάλι από την αρχή να ξαναρχίσουμε."


Πηγή:Βουλή των εφήβων


ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ)

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki