Monday 8 November 2010

Ακόμα και όταν έξω έχει υγρασία και ο καιρός φαίνεται μουντός, τα παιδιά πρέπει να βγαίνουν από το σπίτι
για να παίξουν.

Αυτός είναι και ένας τρόπος για να εκπαιδευτεί
το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού τους στις διαφορετικές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος που θα αντιμετωπίσουν στη ζωή τους.
Επιπλέον,τα παιδιά αυτά αναπτύσσουν μεγαλύτερη αντίσταση στα κρυολογήματα.


Όταν, λοιπόν, τα παιδιά παίζουν έξω, είναι καλύτερο να μην φοράνε… ένα μόνο πολύ χοντρό και ζεστό ρούχο, αλλά πολλά πιο λεπτά.  
Εάν είναι πολύ ζεστά τα ρούχα που φορά ένα παιδί, υπάρχει ο κίνδυνος να ιδρώσει και κατόπιν να κρυώσει. Ενώ όταν τα ρούχα είναι πιο πολλά, μπορεί το παιδί σταδιακά, εάν χρειαστεί, να αφαιρέσει  κάποια.
Επίσης, η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του σπιτιού δεν πρέπει να είναι πολύ ζεστή, διότι οι υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες, στεγνώνουν το βλεννογόνο του λαιμού και των ιγμορείων, δημιουργώντας ιδανικό περιβάλλον ώστε να εγκατασταθούν εκεί ιοί.
Πηγή

Παιδική υπερκινητικότητα: Ο ρόλος της διατροφής
Food Additives Linked To Hyperactivity In Children

Η παιδική υπερκινητικότητα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα συζήτησης μεταξύ των γονέων μικρών παιδιών και μαθητών του δημοτικού. Τα συμπτώματά της συχνά περιγράφονται σαν νευρικότητα, επιθετικότητα, αυθόρμητη συμπεριφορά, μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης, αυξημένη κινητική δραστηριότητα.

Food Additives Linked To Hyperactivity In Children

Στην πραγματικότητα, η υπερκινητικότητα είναι μία διαταραχή συμπεριφοράς η οποία εμφανίζεται στο 2-5% των νεαρών παιδιών σχολικής ηλικίας και τα επηρεάζει σε ποικίλο βαθμό. Κάνει την εμφάνισή της πριν την ηλικία των 7 χρόνων, έχει διάρκεια ίση ή μεγαλύτερη των 6 μηνών και χαρακτηρίζεται από την εξακριβωμένη απουσία πνευματικής ασθένειας ή πνευματικής καθυστέρησης.
Η παιδική υπερκινητικότητα δεν είναι μια καινούρια κατάσταση. Η συμπτωματολογία της είναι γνωστή από το 1880. Σήμερα οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η υπερκινητικότητα οφείλεται πιθανά σε έναν συνδυασμό συγκεκριμένων γενετικών, περιβαλλοντικών, νευρολογικών και βιοχημικών παραγόντων.


Επειδή δεν υπάρχει κάποια γνωστή θεραπεία γι’ αυτήν την ανωμαλία η θεραπεία συνήθως περιλαμβάνει πολλαπλές προσεγγίσεις, συχνά δε είναι συνδυασμός ιατρικής και ψυχολογικής επέμβασης και τροποποίησης του περιβάλλοντος του παιδιού. Η διαιτητική τροποποίηση έχει αρκετές φορές προταθεί στη θεραπεία της υπερκινητικότητας και παρά το γεγονός ότι αυτή η προσέγγιση έχει λάβει αρκετή δημοσιότητα, οι επιστημονικές αποδείξεις δεν είναι αρκετές για να υποστηρίξουν μία σχέση μεταξύ δίαιτας και υπερκινητικότητας.

Μια από τις πιο διαδεδομένες θεωρίες για το ρόλο που παίζει η διατροφή του παιδιού στην υπερκινητικότητα είναι η κατανάλωση ζάχαρης και των πηγών στις οποίες βρίσκεται (συμπεριλαμβανομένων των γλυκών, αναψυκτικών με ζάχαρη). Οι επιστήμονες ερευνούν αυτή τη θεωρία σχεδόν έναν αιώνα (από το 1920) αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις. Το 1984, στο πλαίσιο ενός συνεδρίου στην Αμερική με θέμα 'Δίαιτα και συμπεριφορά: Μία πολυδιάστατη εκτίμηση' αναφέρθηκε ότι η ζάχαρη δεν επιδεινώνει την υπερκινητικότητα ή τυχόν προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά. Πολλοί μάλιστα ερευνητές υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση ζαχαρωτών αν μη τι άλλο, ηρεμεί τα παιδιά. Έτσι, μετά από έρευνες, το FDA κατέληξε το 1986 στο ότι δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις ότι η κατανάλωση ζάχαρης προκαλεί αλλαγές στη συμπεριφορά φυσιολογικών παιδιών ή ενήλικων.

Μια ακόμα θεωρία θέλει τα συντηρητικά που χρησιμοποιούνται, στα τεχνητά χρώματα και στα τεχνητά αρώματα των τροφών να είναι υπεύθυνα για την παιδική υπερκινητικότητα.  
Το 1980, Συμβουλευτικές Επιτροπές στην Αμερική κατόπιν επίμονων ερευνών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε απόδειξη για κάποια σχέση μεταξύ τεχνητών προσθέτων και υπερκινητικότητας ή ικανότητας μάθησης των παιδιών.
Επίσης, συνεχείς έρευνες έχουν αποτύχει να δείξουν κάποια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση ασπαρτάμης ή σακχαρίνης (τεχνητών γλυκαντικών με χαμηλή θερμιδική αξία) και την υπερκινητικότητα, γεγονός που έχει οδηγήσει τους επιστήμονες στην τακτική να μην τα εξαιρούν από το διαιτολόγιο σαν μία πάγια θεραπευτική τακτική.


Επομένως, όσον αφορά στη διατροφή που πρέπει να ακολουθούν τα παιδιά, αυτή πρέπει να αποτελείται από ποικιλία, μέτρο και ισορροπία. Από εκεί και πέρα, η παιδική υπερκινητικότητα μπορεί να διαγνωσθεί ιατρικά, κάνοντας δοκιμή με διεγερτικά φάρμακα. Τα διεγερτικά, φυσιολογικά, ανεβάζουν τη δραστηριότητα των ανθρώπων αλλά έχουν ένα 'παράδοξο' αποτέλεσμα με την υπερκινητικότητα: την θεραπεύουν (πιθανότατα διεγείροντας κέντρα ελέγχου στον εγκέφαλο). Εάν λοιπόν ένα παιδί αντιδρά στα διεγερτικά φάρμακα με το να ηρεμεί, αυτό δείχνει ότι τα φάρμακα μπορεί να διορθώνουν μία βιοχημική ανισορροπία στο νευρικό σύστημα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να ελεγχθεί η συμπεριφορά τους. Στα παιδιά που ανταποκρίνονται, η παροχή τέτοιων φαρμάκων θα πρέπει να θεωρείται τουλάχιστον η θεραπεία πρώτης επιλογής.

Πολλοί γονείς δεν καταφέρνουν να εκτιμήσουν τη χρησιμότητα της φαρμακευτικής θεραπείας και είναι αρνητικοί σ' αυτήν, ειδικά όταν πιστεύουν ότι επεμβαίνοντας και τροποποιώντας τη δίαιτα μπορούν να βοηθήσουν.  
Η δίαιτα είναι ένα από τα πλέον σημαντικά ζητήματα στη ζωή ενός παιδιού το οποίο οι γονείς πιστεύουν ότι μπορούν να ελέγξουν. Εάν τα προβλήματα μπορούν να επιλυθούν με την προσθήκη καρότων στο διαιτολόγιο ή την απαγόρευση μπισκότων, τότε οι γονείς είναι πιο θετικοί στο να δώσουν στη διαιτητική τροποποίηση μια ευκαιρία.
Πηγή

Ἡ σύναξις τῶν Ἀρχιστρατήγων Μιχαὴλ καὶ Γαβριήλ, καί των ἁγίων ἀσωμάτων καὶ οὐρανίων Ταγμάτων

Μιχαήλ και Γαβριήλ: η σύναξη των Αρχαγγέλων
Ἡ συγκεκριμένη ἑορτὴ ἦταν ἀρχικῶς ἑορτὴ τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαὴλ καὶ καθιερώθηκε μὲ ἀφορμὴ τὰ ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ του στὶς Θέρμες τοῦ Ἀρκαδίου στὴν Κωνσταντινούπολη.
Ἀργότερα περιέλαβε καὶ τὸν Ἀρχάγγελο Γαβριήλ, ἀλλὰ καὶ ὅλους τοὺς ἁγίους Ἀγγέλους.

Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ ἡ ἀκολουθία τῆς ἡμέρας ἀναφέρεται κατὰ κύριο λόγο στὸν Ἀρχάγγελο Μιχαήλ. Χωρὶς ἀμφιβολία ἡ 8η Νοεμβρίου ἀποτελεῖ τὴν κατ’ ἐξοχὴν ἡμέρα τιμῆς πρὸς τοὺς ἁγίους Ἀγγέλους καθ’ ὅλη τὴ διάρκεια τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ μας ἔτους.

Ἡ λέξη Σύναξη, συνηθισμένη στὴ λειτουργικὴ γλώσσα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, δηλώνει τὴ συνάθροιση τῶν πιστῶν γιὰ νὰ τιμήσουν πανηγυρικὰ ἕνα ἅγιο πρόσωπο, τὸ ὁποῖο συνήθως συνδέεται στενὰ μὲ μιὰ μεγάλη Δεσποτικὴ ἢ Θεομητορικὴ ἑορτή.
Ἔτσι π.χ. τὴν ἑπομένη τῶν Χριστουγέννων ἑορτάζουμε τὴ Σύναξη τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, ἡ ὁποία γέννησε τὸν Σωτήρα Χριστό, τὴν ἑπομένη τῶν Θεοφανείων ἑορτάζουμε τὴ Σύναξη τοῦ Τιμίου Προδρόμου, ὁ ὁποῖος βάπτισε στὸν Ἰορδάνη Ποταμὸ τὸν Σωτήρα Χριστό, τὴν ἑπομένη τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου ἑορτάζουμε τὴ Σύναξη τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ, ὁ ὁποῖος μετέφερε στὴν Παναγία τὸ χαρμόσυνο μήνυμα ὅτι θὰ γεννήσει τὸν Σωτήρα τοῦ κόσμου, τὴν ἑπομένη τοῦ Γενεθλίου τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἑορτάζουμε τὴ Σύναξη τῶν Θεοπατόρων Ἰωακεὶμ καὶ Ἄννης, ποὺ ἦταν ἐκεῖνοι ποὺ τὴν ἔφεραν στὸν κόσμο, κ.ο.κ.
Ἡ Σύναξη τῶν Ἀρχαγγέλων Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ καὶ τῶν λοιπῶν ἁγίων Ἀγγέλων ὡστόσο ἔχει μιὰ βαθύτερη σημασία.
Δὲν εἶναι μόνο σύναξη τῶν πιστῶν γιὰ νὰ τιμήσουν πανηγυρικὰ τοὺς ἁγίους Ἀγγέλους, ἀλλὰ καὶ σύναξη τῶν ἰδίων τῶν ἁγίων Ἀγγέλων, φανέρωση τῆς ἑνότητος ποὺ ὑπάρχει μεταξύ τους, καὶ ἡ ὁποία συνδέεται μ’ ἕνα συγκεκριμένο γεγονός.

Ἀναφέρεται σχετικὰ στὸ Συναξάριο τῆς ἡμέρας: Ὅταν ὁ Ἀρχάγγελος Μιχαήλ, ὁ “διαπρεπέστατος Ταξίαρχος τῶν ἀσωμάτων Δυνάμεων”, ὁ ὁποῖος “ἐτάχθη παρὰ τοῦ Παντοκράτορος πρωτεύειν τῶν νοερῶν καὶ Ἀρχαγγελικῶν τάξεων”, εἶδε τὸν ἀποστάτη Ἑωσφόρο νὰ πέφτει καὶ νὰ ἐκπίπτει τοῦ ἀγγελικοῦ ἀξιώματός του, μάζεψε τοὺς χοροὺς τῶν ἁγίων Ἀγγέλων καὶ φώναξε τὸ «Στῶμεν καλῶς· στῶμεν μετά φόβου Θεοῦ», γιὰ νὰ τοὺς προφυλάξει ἀπὸ τὴν πτώση τοῦ Ἑωσφόρου καὶ τῶν Ἀγγέλων ποὺ τὸν ἀκολούθησαν.
Προσθέτει λοιπὸν ἐν προκειμένῳ ὁ Συναξαριστής: “Ἡ τοιαύτη οὖν συγκρότησις ὠνομάσθη Σύναξις τῶν Ἀγγέλων, τουτέστι προσοχὴ καὶ ὁμόνοια καὶ ἕνωσις”.

Επιστρέφει «Ο μικρός μηχανικός» στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Το επιτυχημένο διαδραστικό εργαστήρι «Ο μικρός μηχανικός» επαναλαμβάνεται τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

20 και 27 Νοεμβρίου και στις 4, 5, 11 και 12 Δεκεμβρίου
Μετά την επιτυχία που σημείωσε το Διαδραστικό εργαστήρι  
«Ο μικρός μηχανικός», ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά 9 έως 13 ετών, επαναλαμβάνεται, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, από τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Η πρωτότυπη δραστηριότητα παρακινεί τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με διάφορους τομείς της επιστήμης, μέσα από σύνθετες και ευχάριστες δοκιμασίες, με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού. Τα παιδιά χτίζουν με… μακαρόνια και άλλα απλά υλικά, μαθαίνοντας τις βασικές έννοιες και αρχές της μηχανικής.
Το διαδραστικό εργαστήρι επαναλαμβάνεται στις 20 και 27 Νοεμβρίου και στις 4, 5, 11 και 12 Δεκεμβρίου, στις ώρες 10:30-11:30. 
Στο καθένα μπορούν να συμμετέχουν μέχρι 20 παιδιά, ηλικίας 9-13 ετών. Το κόστος εισιτηρίου ανά παιδί είναι 6 ευρώ και με αυτό τα παιδιά μπορούν, την ίδια ημέρα, να επισκεφθούν επίσης τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας, μία από τις πιο οργανωμένες εκθέσεις επιστημονικού χαρακτήρα στη χώρα μας, άρχισε να δημιουργείται το 2003 σε συνεργασία με το γαλλικό επιστημονικό κέντρο Cites des Sciences et de l'Industrie.
Η Έκθεση εκτείνεται σε τρεις ορόφους και περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες: 
Ύλη και Υλικά (Ισόγειο), 
Επικοινωνία: Ήχος και Εικόνα (1ος Όροφος), 
Βιοτεχνολογία (2ος Όροφος). 
Διαθέτει 65 μόνιμα διαδραστικά εκθέματα, που καλύπτουν τους χώρους της φυσικής, της χημείας, των υλικών, των τηλεπικοινωνιών, των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της βιοτεχνολογίας.

Για τη συμμετοχή στο διαδραστικό εργαστήρι είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο email: dkilakos@eugenfound.edu.gr 
ή στο τηλ. 210 9469681 (Πέμπτη και Παρασκευή, 9:00 - 16:30). 
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
www.kathimerini.grμε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki