Friday 1 April 2011

Σαν σήμερα το 1902 γεννήθηκε η Μαρία Πολυδούρη
Maria Polydouri

Maria Polydouri

Ήταν μόλις 28 ετών όταν έφυγε από τη ζωή, μια ζωή γεμάτη ποίηση, έρωτα και θλίψη.
Πρόκειται για την ποιήτρια της νεορομαντικής σχολής Μαρία Πολυδούρη (01-04-1902).
Η ιστορία της είναι συνδεδεμένη με αυτή του ομότεχνού της Κώστα Καρυωτάκη.
 
Εξάλλου, δεν μπορεί να διαβάσει κανείς Πολυδούρη αν δεν γνωρίζει την επίδραση που άσκησε στη ζωή και το έργο της ο Καρυωτάκης.
Με τον Καρυωτάκη γνωρίστηκαν στην Αθήνα, όταν η Μαρία σπούδαζε στη Νομική Σχολή. Ήταν 20 ετών τότε και ο Κώστας 26. Εργάζονταν στην ίδια υπηρεσία, στη Νομαρχία Αθηνών. Σχεδόν αμέσως αναπτύχθηκε μεταξύ τους ένας δυνατός έρωτας που καθόρισε τόσο τη ζωή όσο και το έργο της.
Η γνωριμία τους μετρούσε μετά βίας ένα εξάμηνο, όταν το καλοκαίρι του 1922 ο Καρυωτάκης ανακάλυψε ότι έπασχε από σύφιλη, μία νόσο που τότε ήταν ανίατη και αποτελούσε κοινωνικό στίγμα.
Ενημέρωσε αμέσως την αγαπημένη του Μαρία και της ζήτησε να χωρίσουν. Εκείνη του πρότεινε να παντρευτούν χωρίς να κάνουν παιδιά, όμως εκείνος ήταν πολύ περήφανος για να...
tovima 
Καλέ μου


Καλέ μου, η Άνοιξη έφτασε. Τα βράδια με πλανά
πως παίζει στο παράθυρο τη φωτεινή της σάρπα.
Μα τα μεσάνυχτα γροικώ πως φευγαλέα περνά
το θλιβερό τραγούδι σου στη νυμφική τους άρπα.

Καλέ μου, όλα γυρεύουνε γλυκά να με κοιμίσουν
και να μου πουν πως έσβησες για πάντα από τη γη.
Μα όλα, χωρίς να θέλουνε, σένα θα μου θυμίσουν
κι’ ανίδεα θα μου κάνουνε τη νοσταλγία πληγή.

Καλέ μου, πως απόσβησε παντοτινά η ματιά σου
από τον Ήλιο που άλλοτε μ’ αγάπη μούχες δείξει;
Πως έγινε έτσι, να βρεθώ τόσο πολύ μακριά σου
κι’ ο ήλιος σου εχθρός να μου γενή, σκοτάδι να με πνίξη;

Πριν από σένα πέθαναν όσα μούχες ταμένα
κι’ ύστερα χάθηκες και συ μαζί τους, το πιο ωραίο.
Ένας κυκλώνας γύρω μου τα πάντα έχει θαμμένα
και μ’ έχει αφήσει ζωντανή μόνον για να σε κλαίω.

4 comments:

  1. Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα!
    Θα τα λέμε... γιατί ιστολόγια σαν το δικό σας δείχνουν πως υπάρχουν ακόμη ευαίσθητοι άνθρωποι και αυτό είναι πολύ σημαντικό στους δύσκολους καιρούς που περνάμε...καλή συνέχεια εύχομαι!

    ReplyDelete
  2. Εχω κι εγώ ανάρτηση για την Πολυδούρη που ο ανεκπλήρωτος έρωτάς της με τον Καρυωτάκη την έκανε ποιήτρια ! Ετσι είναι η ποίηση υπάρχει για να καλύπτει και να γεμίζει τα κενά των ανθρώπινων συναισθημάτων , των ανεκπλήρωτων πόθων και των ακυρομένων προσδοκιών ! Νάσαι καλά ! ν ΄ανθίζεις για να γιατρεύεις χαμομηλάκι !

    ReplyDelete
  3. Εχω κι εγώ ανάρτηση για την Πολυδούρη που ο ανεκπλήρωτος έρωτάς της με τον Καρυωτάκη την έκανε ποιήτρια ! Ετσι είναι η ποίηση υπάρχει για να καλύπτει και να γεμίζει τα κενά των ανθρώπινων συναισθημάτων , των ανεκπλήρωτων πόθων και των ακυρομένων προσδοκιών ! Νάσαι καλά ! ν ΄ανθίζεις για να γιατρεύεις χαμομηλάκι !

    ReplyDelete
  4. καλώς ήρθατε στο Χαμομηλάκι και σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια :-)

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki