Πριν ακόμη μάθουν το… αλφάβητο μπαίνουν στον κόσμο του Ίντερνετ
τα ελληνόπουλα. Πολλά από αυτά, μάλιστα, αποκτούν προφίλ σε ιστοσελίδες
κοινωνικής δικτύωσης - όπως το facebook - από το δημοτικό, σε ορισμένες
δε περιπτώσεις ακόμη και από το νηπιαγωγείο!
Το 1% των νηπίων διαθέτει λογαριασμό σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο και συνδέεται συχνά από το σπίτι. |
Όπως προκύπτει από έρευνα του Ελληνικού Κέντρου
Ασφαλούς Διαδικτύου, δύο στα δέκα παιδιά του νηπιαγωγείου (ηλικίας 4-6
ετών) σερφάρουν στο Ίντερνετ από το σπίτι. Σε ορισμένα νηπιαγωγεία,
μάλιστα, το ποσοστό αυτό σκαρφαλώνει στο 50% επί του συνόλου των νηπίων.
Παράλληλα, το 1% των νηπίων διαθέτει λογαριασμό σε κάποιο κοινωνικό
δίκτυο και συνδέεται συχνά από το σπίτι.
Εντυπωσιακό είναι το εύρημα ότι στα νηπιαγωγεία έχουν αρχίσει να
εμφανίζονται και… κινητά τηλέφωνα με τα οποία εφοδιάζουν τα νήπια οι
γονείς τους. Το ποσοστό, βέβαια, είναι εξαιρετικά χαμηλό: το 1% των
μαθητών νηπιαγωγείου στην Ελλάδα κουβαλά μαζί του κινητό.
Η διείσδυση του facebook και των άλλων κοινωνικών δικτύων του
Ίντερνετ στα παιδιά του δημοτικού αυξάνεται θεαματικά. Σύμφωνα με την
έρευνα, το 15% των μαθητών δημοτικού στην Ελλάδα διατηρεί προφίλ σε
κάποιον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης.
Επιπλέον, σχεδόν τα μισά παιδιά του δημοτικού (ποσοστό 46%) σερφάρουν
εκτός σχολείου στο Ίντερνετ. Μάλιστα, στο 19% των δημοτικών που
συμμετείχαν στην έρευνα, βρέθηκε ότι η χρήση του Διαδικτύου αυξάνεται
κατακόρυφα, ξεπερνώντας το 80% επί του συνόλου των μαθητών.
Στο γυμνάσιο και στο λύκειο το 60% των μαθητών διατηρεί λογαριασμό σε
ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, YouTube κ.λπ.).
Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε αυτές τις ηλικίες είναι καθολική, καθώς
περίπου εννέα στους δέκα μαθητές (ποσοστό 88%) σερφάρουν εκτός σχολείου
στον Παγκόσμιο Ιστό. Παράλληλα, η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών
γυμνασίου και λυκείου (ποσοστό άνω του 80%) έχει κινητό τηλέφωνο.
Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 10 Μαΐου και 25 Σεπτεμβρίου σε δείγμα 2.319 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων από ολόκληρη την Ελλάδα.
Η Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς
Διαδικτύου, δεν έκρυψε την έκπληξή της από το εύρημα ότι η κοινωνική
δικτύωση στη χώρα μας έχει εισδύσει ακόμη και στα παιδιά του
νηπιαγωγείου και του δημοτικού. «Είναι κάτι που δεν περιμέναμε. Οι
γονείς επιβάλλεται να θέσουν στα παιδιά τους όρια χρήσης αυτών των
τεχνολογιών από μικρή ηλικία, εξηγώντας με σαφήνεια τι επιτρέπεται και
τι όχι. Πρέπει να κάνουν το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση», δήλωσε στα
«ΝΕΑ».
Τι να προσέξουν οι γονείς
- Εξερευνήστε μόνοι ή παρέα με το παιδί σας το Διαδίκτυο. Μόνο έτσι θα μπορείτε να καταλάβετε τι σας λέει το παιδί σας όταν σας ζητά βοήθεια για κάτι που συνέβη στο Ίντερνετ.
- Μην απαγορεύετε στα παιδιά την πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
- Εξηγήστε τους τον λόγο που δεν επιτρέπεται να μπουν σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή να κάνουν συγκεκριμένες ενέργειες.
- Βάλτε τον υπολογιστή στο σαλόνι και κάντε το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση.
- Βρείτε ιστοχώρους κατάλληλους για τα παιδιά σας με επιμορφωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο.
- Μάθετε στα παιδιά σας να σας εμπιστεύονται και να σας μιλάνε για τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες και τους διαδικτυακούς τους φίλους.
- Μάθετε στα παιδιά σας να προστατεύουν την ιδιωτική τους ζωή στο Διαδίκτυο, όπως κάνουν και στον πραγματικό κόσμο.
ΠΗΓΗ: Saferinternet.gr
To ιντερνετ αποτελεί ένα ακόμα πεδίο δοκιμασίας για τους νέους γονείς! Χρειάζεται ΠΟΛΥ μεγάλη διάκριση και σωστό χειρισμό απ'την αρχή.
ReplyDeleteΕυχαριστούμε που θίξατε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα!