Saturday 21 November 2015

Με το παρακάτω τεστ θα δείτε
αν είστε υπερπροστατευτική μαμά

Λατρεύετε το παιδάκι σας και επιθυμείτε τα καλύτερα γι’ αυτό! Να είναι πάντα ευτυχισμένο και χαμογελαστό. 

Μήπως όμως το παρακάνετε και δεν του αφήνετε «χώρο» να αναπτύξει τον χαρακτήρα του, να πάρει πρωτοβουλίες και να σταθεί στα δικά του πόδια; 

Κάντε το τεστ και δείτε αν είστε υπερπροστατευτική μητέρα!

-Γράψατε το παιδί σας στον παιδικό σταθμό/σχολείο. Γνωρίζετε τη νέα δασκάλα/παιδαγωγό του και:
Α. Της δίνω το κινητό μου και της ζητάω να με ενημερώνει άμεσα για ότι προκύψει: αν δεν τρώει το φαΐ του, δεν παίζει, δεν προσέχει το μάθημα κλπ
Β. Συστηνόμαστε οικογενειακώς, της εξηγώ ότι επιθυμώ να αντιμετωπίζει το παιδί μου ως ώριμο άνθρωπο και να του εξηγεί αν κάνει κάτι λάθος.
Γ. Της δίνω το κινητό μου και της ζητάω να με ενημερώνει άμεσα για ότι προκύψει: αν δεν τρώει το φαΐ του, δεν παίζει, δεν προσέχει το μάθημα κλπ Αλλά για να είμαι σίγουρη, τηλεφωνώ καθημερινά τον πρώτο μήνα για να ενημερώνομαι!


-Πηγαίνετε σε παιδικό πάρτι και:
Α. Του φοράω άνετα ρούχα αλλά παρακολουθώ διαρκώς τι κάνει γιατί φοβάμαι μήπως χτυπήσει.
Β. Του φοράω άνετα ρούχα, και απολαμβάνω να το βλέπω να παίζει ελεύθερα με τα άλλα παιδιά!
Γ. Του έχω βάλει τα «καλά» του ρούχα και του απαγορεύω να τρέχει, ή να χοροπηδά. Αν το ακούσω να φωνάζει (από χαρά), του κάνω παρατήρηση! Δεν είμαστε ζουλού!


-Τι του επιτρέπετε να τρώει στα παιδικά πάρτι;

Α. Φροντίζω να φάει πολλή σαλάτα και ελάχιστες ανθυγιεινές λιχουδιές.
Β. Ο,τι σερβίρουν! Σε πάρτι βρίσκεται και πρέπει να διασκεδάσει όχι να το περιορίζω!
Γ. Παίρνω πάντα μαζί φρούτα και γιαουρτάκι, γιατί του απαγορεύω ρητά να τρώει έτοιμα φαγητά, γαριδάκια κλπ.


-Πηγαίνετε βόλτα στην παιδική χαρά με άλλες μητέρες και τα παιδιά τους.
Α. Το αφήνω ελεύθερα να παίξει, απλά του φωνάζω αν δω ότι τρέχουν.
Β. Το αφήνω ελεύθερα να παίξει, απλά παρακολουθώ διαρκώς τι κάνουν και του ζητάω να μην απομακρύνεται.
Γ. Αν κι αποφεύγω τις παιδικές χαρές γιατί κινδυνεύει να χτυπήσει, του απαγορεύω να τρέχει, να παίξει μπάλα και να πιάσει χώματα.


-Παίζει με άλλα παιδάκια και αρχίζουν να μαλώνουν. 

Πώς αντιδράτε;
Α. Ζητάω από τις άλλες μαμάδες να μαλώσουν τα παιδιά τους κι εγώ μαλώνω το δικό μου.
Β. Παιδιά είναι, τα αφήνω να τα βρούνε μόνα τους. Αν δω όμως ότι κάποιο χειροδικεί, επεμβαίνω και του εξηγώ ότι δεν πρέπει να λύνει τις διαφορές του με ξύλο.
Γ. Μαλώνω έντονα τα άλλα παιδιά! Το δικό μου έχει πάντα δίκιο.


-Τα βράδια που κοιμάται:
Α. Πετάγομαι και τρέχω αν παραμιλάει στον ύπνο του.
Β. Απολαμβάνω την ηρεμία.
Γ. Ευτυχώς κοιμάται μαζί μου κι έτσι φροντίζω κάθε τόσο να το σκεπάζω για να μην κρυώσει.


-Όταν πηγαίνουν ημερήσια εκδρομή με το σχολείο/νηπιαγωγείο, εσείς:
Α. Τηλεφωνώ στη δασκάλα για να δω ότι έφτασαν καλά.
Β. Εύχομαι να περάσει υπέροχα!
Γ. Τηλεφωνώ στη δασκάλα για να δω ότι έφτασαν καλά, μετά ξανατηλεφωνώ για να δω αν επέστρεψαν στο σχολείο. Γενικώς είναι μια μέρα που με τρώει η ανησυχία! ΙΣως δεν έπρεπε να το αφήσω να πάει εκδρομή.


-Τις ζεστές ημέρες του έτους, σας ζητάει να φορέσει σορτς και κοντομάνικη μπλούζα, όπως και τα άλλα παιδιά στο σχολείο/νηπιαγωγείο.
Α. Το καταλαβαίνω, αλλά για να είμαι σίγουρη ότι δεν θα κρυώσει, του φοράω πάντα φανελάκι και ζακέτα.
Β. Μα φυσικό είναι. Κι εγώ ζεσταίνομαι και βγαίνω πια με κοντομάνικο.
Γ. Α, πα, πα. Πάντα του φοράω φανέλα – χειμώνα ή καλοκαίρι, και μακρυμάνικη μπλούζα. Ενώ τους κρύους μήνες, μέσα από τα ρούχα, του φοράω και τις πυτζάμες του.


-Σας καλεί η δασκάλα/παιδαγωγός και σας λέει ότι το παιδάκι σας κάνει πολλές αταξίες. 

Εσείς;
Α. Το μαλώνω και το βάζω τιμωρία.
Β. Συζητώ μαζί της αναλυτικά τι έχει συμβεί, τι μπορεί να το έχει αναστατώσει και στο σπίτι, μιλάω με το παιδί μου, προσπαθώντας να καταλάβω γιατί αντιδρά έτσι.
Γ. Αποκλείεται να κάνει αταξίες το δικό μου παιδί! Απευθύνομαι στον διευθυντή και του ζητάω να κάνει παρατήρηση στη δασκάλα.


-Σε μια παρέα, ένας ενήλικας το ρωτάει για το σχολείο, τα παιχνίδια κλπ. Το παιδί σας δείχνει να ντρέπεται, και να διστάζει να απαντήσει. 

Εσείς:
Α. Το πιέζω να μιλήσει και να πει πόσο ωραία περνάει, τι καλός μαθητής είναι κλπ. Αν δεν μιλήσει τελικά, τα λέω όλα εγώ.
Β. Το αφήνω να εξοικειωθεί και να απαντήσει όπως και όταν θέλει.
Γ. Θα τα πω όλα εγώ. Ντρέπεται και δεν απαντά γιατί είναι μικρό. Θα μιλήσω εγώ γι’ αυτό, που τα ξέρω και καλύτερα.


-Παίζετε μαζί του παζλ, αλλά δεν καταφέρνει να το λύσει γρήγορα.
Α. Του βρίσκω εγώ τα περισσότερα κομμάτια για να μη χάνουμε χρόνο.
Β. Του δίνω όσο χρόνο χρειάζεται, και περιστασιακά του βρίσκω κάποια κομμάτια για να μη χάσει το ενδιαφέρον του.
Γ. Το λύνω εγώ για να μην καθυστερούμε και στο μεταξύ του εξηγώ πώς τα βρίσκω και τα συνδυάζω.


-Έχετε συμμετάσχει ποτέ σε Σχολή Γονέων ή έχετε συζητήσει με κάποιο παιδοψυχολόγο;
Α. Όχι, αλλά παρακολουθώ τις συνεντεύξεις που δίνουν παιδοψυχολόγοι σε εκπομπές, περιοδικά κλπ.
Β. Βεβαίως, γιατί κανείς δεν τα γνωρίζει όλα και θέλω να μεγαλώσω το παιδί μου σωστά.
Γ. Δε νομίζω ότι χρειάζεται. Ξέρω καλά τι είναι σωστό για το παιδί μου.

Αποτελέσματα:
Αν έχετε περισσότερα Α: 
Προσπαθήστε να χαλαρώσετε και να αφήσετε λίγο χώρο στο παιδί σας ν’ αναπτύξει τον χαρακτήρα του. Μην ανησυχείτε διαρκώς. Δείξτε του περισσότερο εμπιστοσύνη και συγκρατείστε τις ανησυχίες σας. Συζητήστε μαζί του, κυρίως όμως ακούστε τι σας λέει αυτό!
Αν έχετε περισσότερα Β: 

Τολμώ να πω ότι ζηλεύω την ψυχραιμία σας και την ορθότητα της σκέψης σας. Κατανοείτε άριστα την παιδική ανάγκη για διασκέδαση και ανεξαρτησία, χωρίς να παραμελείτε την ασφάλειά του.
Αν έχετε περισσότερα Γ: 

Ίσως δεν έχει τολμήσει κανείς να σας το πει, αλλά είστε μια υπερπροστατευτική μητέρα. Είναι λογικό να λατρεύετε το παιδάκι σας, αλλά χρειάζεται να το αφήνετε να παίρνει και αυτό πρωτοβουλίες και – κυρίως – να χαρεί την παιδική του ηλικία. 
Μην ανησυχείτε διαρκώς. 
Μην επεμβαίνετε διαρκώς. 
Αφήστε το να διασκεδάσει και να απολαύσει ό,τι κάνουν τα υπόλοιπα παιδιά. 
Εμπιστευτείτε τη δασκάλα του, φορέστε του πιο ελαφριά ρούχα και επιτρέψτε του κάποιες φορές να φάει ανθυγιεινά. 
Δεν θα πάθει τίποτα, απλά θα γίνει πιο χαρούμενο!
infokids

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki