Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2019

Για μια μαντήλα!

Εμείς αποτύχαμε, ας αφήσουμε τα παιδιά να μας δείξουν τον ορθό δρόμο!
Του ΝΙΚΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ – Νέα Υόρκη 
Ο Διευθυντής ζήτησε από το παιδί να βγάλει τη μαντήλα. 
Το Υπουργείο έδωσε στο παιδί την επιλογή της αλλαγής σχολείου. 
Οι συμμαθητές της αντέδρασαν και είναι έτοιμοι να κινητοποιηθούν. 
Και οι συμπατριώτες μας άρχισαν να πετάνε πέτρες ο ένας στον άλλο, όπως γίνεται πάντα! 
Και τα παιδιά μας; 
  • Περήφανα, στο ύψος τους, και ενωμένα μπροστά στην ανώριμη κοινωνία μας. Μακάρι να υπήρχε πιο δυνατή φράση από αυτή: 
  • ΜΠΡΑΒΟ ρε μάγκισσες και μάγκες! 
  • Χίλια μπράβο σας! 
Μακάρι να μπορούσα να έρθω εκεί μαζί σας! Να μάθω όσα εσείς ξέρετε καλύτερα. 
Προσπάθησα πολλές φορές να “επικοινωνήσω”, να στείλω μηνύματα αγωνίας, τόσο προσωπικά όσο και δημόσια προς το Υπουργείο Παιδείας. 
Μέσα από μελέτες έβλεπα και βλέπω ότι τα παιδιά μας και η Παιδεία μας αιμορραγεί και χρήζει άμεσων κινήσεων: Πανεπιστήμιο Harvard, Μάης 2019, Παρουσίαση Μελέτης με δείγμα μαθητών Λυκείων της Κύπρου. 
Αποτελέσματα: Η ποιότητα των μαθημάτων και η μεθοδολογία των εκπαιδευτικών οδηγούν τα παιδιά μας σε “χαρούμενα” μονοπάτια και τα βοηθούν να γίνουν πιο υπεύθυνοι πολίτες. 
Στοιχεία όπως η σχολική στολή, επίσης συμβάλλουν στο αίσθημα ισότητας. 
Αντίθετα, η καταπίεση μέσα στο σχολείο δρα αρνητικά στην ανάπτυξη υγιούς διαπαιδαγώγησης. (Να σημειωθεί ότι όλα αυτά έχουν αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας). 
Επίσης, σε παράλληλη μελέτη, διαφαίνεται η σημασία των εκπαιδευτικών και της Πολιτείας όσον αφορά στις ικανότητες τους να σπρώξουν τα παιδιά μας σε υγιή μονοπάτια (Youth Voice Journal, Αντωνιάδης, Μάρτιος 2019). 

Ερώτημα 1: Πόσο ικανός είναι ο διευθυντής που απαγόρευσε, καταπίεσε, προκάλεσε αντίδραση; 
Ερώτημα 2: Πόσο ικανή είναι η Πολιτεία, που φάνηκε να μην έχει την ευελιξία να διαβάζει τους δικούς της νόμους όταν αυτοί αντιτίθενται του κοινού καλού και προκαλούν άμεσα ή έμμεσα αρνητικές εξελίξεις; 
Σκεφτείτε αν το παιδί σας που σπουδάζει στην Αγγλία, ή στην Αμερική, ή όπου αλλού, αποβληθεί από το Πανεπιστήμιο, επειδή έβαλε το σταυρό του. 
Σκεφτείτε αν του ζητήσουν να φύγει από την τάξη και να αλλάξει Σχολή επειδή φοράει κομποσχοίνι με σταυρό. 
Πώς θα ένιωθες ως γονιός; 
Πώς θα ένιωθε το παιδί σου; 

Πέραν των πιο πάνω πορισμάτων, πριν τρεις μήνες είχα προχωρήσει δημόσια σε περαιτέρω εισηγήσεις. Όλες, με γνώμονα το κοινό καλό και την βελτίωση της τοπικής κοινωνίας στην Κύπρο. 
Με βάση τα πιο πάνω πορίσματα, και λαμβάνοντας υπόψιν το έντονο και αυξανόμενο κύμα έξαρσης του σχολικού εκφοβισμού και του ρατσισμού στην Κύπρο, παρέθεσα την πιο κάτω (επιπλέον) πρόταση προς τις αρμόδιες αρχές της χώρας μας, με στόχο να οδηγήσουμε σταδιακά τα παιδιά μας, με επιτυχία, σε πιο υγιή μονοπάτια, για μια καλύτερη και πιο δίκαιη κοινωνία. 

1. Ειδικό Μάθημα με τίτλο: “Άνθρωπος” 
Ειδικό μάθημα “συνεργασίας” κάθε πρώτη ώρα, καθημερινά. 
Το μάθημα θα πρέπει να σχεδιαστεί στη βάση των πιο κάτω: 
α. Ισότητα 
β. Ομαδικότητα-Συνεργασία 
γ. Αλληλοσεβασμός 
δ. Σεβασμός και περηφάνια για το έθνος. 
ε. Σεβασμός των άλλων εθνών 
ζ. Ενθάρρυνση ανάπτυξης πρωτοβουλιών κ.ο.κ.
.............
η συνέχεια εδώ: hellasjournal
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου