06-10-2009
Στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου συμβάλλουν οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων με τους εκπαιδευτικούς,
σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
... οι δημοκρατικές και φιλικές σχέσεις του διευθυντή με τους εκπαιδευτικούς δημιουργούν καλό σχολικό κλίμα... |
Βάσει της έρευνας, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2009 σε 636 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι δημοκρατικές και φιλικές σχέσεις του διευθυντή με τους εκπαιδευτικούς δημιουργούν καλό σχολικό κλίμα, καλλιεργούν κλίμα ικανοποίησης προς όλες τις πλευρές, με αποτέλεσμα να παρέχεται αποτελεσματικότερη εκπαίδευση προς τους μαθητές.
Στα κύρια συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ότι καλύτερες σχέσεις αναπτύσσονται σε μικρές σχολικές μονάδες, κυρίως της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες χαρακτηρίζονται «συναδελφικές ή φιλικές», ενώ «υπηρεσιακές ή τυπικές» χαρακτηρίζονται οι σχέσεις εκπαιδευτικών και διευθυντών κυρίως στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες περιορίζονται σε θέματα λειτουργίας του σχολείου, συμπεριφοράς και επίδοσης των μαθητών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η γνώμη των εκπαιδευτικών για τις αιτίες εκείνες που δημιουργούν προβλήματα στη σχολική μονάδα. Το 63% εκτιμά πως οφείλεται στην αυταρχική συμπεριφορά του διευθυντή και το 24% στην αργοπορία των εκπαιδευτικών.
No comments:
Post a Comment