5 Οκτωβρίου
Κατά τη γνώμη μου ένας δάσκαλος για να είναι καλός πρέπει να αγαπάει τα παιδιά και να εκδηλώνει την αγάπη του. Να είναι δηλαδή στοργικός και φιλικός απέναντί τους και να μπορεί να αφουγκράζεται τις ανησυχίες τους.
Ο δάσκαλος, όπως και κάθε εργαζόμενος, πρέπει να κάνει τη δουλειά του με αγάπη, κέφι και χαρά ώστε να νιώθει ικανοποιημένος, ευχαριστημένος και ευτυχισμένος. Βέβαια αυτό έχει αντίκτυπο και στους μαθητές, τους οποίους οφείλει να βοηθά και να στηρίζει. Για μένα ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που συνεργάζεται με τους μαθητές, τους κατανοεί, συζητάει μαζί τους, λύνει τα προβλήματα και τις απορίες τους. Επίσης, καταλαβαίνει την ψυχολογία τους, δεν ξεχωρίζει τους μαθητές σε καλούς και κακούς, αλλά τους ενθαρρύνει όλους και επιβραβεύει την κάθε προσπάθεια.
Στα σημερινά σχολεία σπάνια βρίσκει κανείς έναν καλό δάσκαλο. Οι περισσότεροι κάνουν το μάθημά τους, γιατί αυτή είναι η δουλειά τους. Κατά τη γνώμη μου ένας σωστός δάσκαλος πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει. Ακόμα, πρέπει να έχει πολύ υπομονή και επιμονή. Δεν πρέπει να θυμώνει εύκολα με τα παιδιά, αλλά ούτε να τα αφήνει να κάνουν ό,τι θέλουν στη τάξη. Χρειάζεται να έχει πολλές γνώσεις, όχι μόνο για το μάθημα που διδάσκει, αλλά και να τον κόσμο. Ο δάσκαλος δεν έχει ως μόνη υποχρέωση τη διδασκαλία, αλλά και την καθοδήγηση των παιδιών. Πρέπει να τους μαθαίνει για το τι συμβαίνει στην κοινωνία και να τους δίνει χρήσιμες συμβουλές. Τέλος, όταν κάνει μάθημα δεν πρέπει να διδάσκει μόνο όσα λέει το βιβλίο. Χρειάζεται να παραπέμπει τα παιδιά και σε άλλες πηγές πληροφόρησης όποτε είναι δυνατόν.
«Κατά την άποψή μου ο ιδανικός δάσκαλος θα ήταν κάποιος με κατανόηση, κέφι και όρεξη να κάνει περισσότερα πράγματα με τα παιδιά απ’ ό,τι ορίζεται ως διδακτέα ύλη. Θα ήταν κάποιος δίκαιος, αλλά όχι αυστηρός και πάντα πρόθυμος να βοηθήσει τους πιο αδύναμους».
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που κατανοεί τις ανάγκες των μαθητών και αυτός που τα βοηθάει να λύνουν τα προβλήματά τους. Είναι αυτός που δε μαθαίνει στους μαθητές το μάθημα, αλλά το ζει και δεν ξεχνάει να αφήνει και τα παιδιά να το ζήσουν μαζί του. Δεν είναι αυτός που διαβάζει ξερά το μάθημα της ιστορίας, αλλά αυτός που γράφει ιστορία στο μέλλον των μαθητών του»
Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που δεν είναι ιδιαίτερα αυστηρός, αγαπάει το τμήμα του και έχει όρεξη για μάθημα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο δάσκαλος στο κείμενο του Γ. Ιωάννου «Να ‘σαι καλά δάσκαλε».
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που κάνει το μάθημα με χαρά και με «πλάκα» έτσι ώστε οι μαθητές να το κατανοούν πιο εύκολα.
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον, αυτός που θέλει να μας διδάξει, αυτός που ενδιαφέρεται πραγματικά και όχι αυτός που επιβάλλει τη γνώμη του και ας είναι λάθος.»
Ο ιδανικός δάσκαλος αγαπάει τα παιδιά και το μάθημα που διδάσκει. Διδάσκει όχι μόνο με τα λόγια, αλλά και με πράξεις πράγμα που θα κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το μάθημά του. Ο δάσκαλος δε θα πρέπει να επιβάλλει την τάξη με φωνές και παρατηρήσεις και δε θα πρέπει να φτάνει στο σημείο να χάνει τον έλεγχο. Θα πρέπει να έχει γνώσεις και να κάνει τα παιδιά να συμμετέχουν.
Ένας δάσκαλος πρέπει οπωσδήποτε να σέβεται τα παιδιά, να είναι κοντά τους, να τους μιλάει σα φίλος, να τα αγαπάει, να τα καταλαβαίνει και να τα βοηθάει όσο πιο πολύ μπορεί. Δεν πρέπει επίσης τα παιδιά να τον φοβούνται.
Ο ιδανικός δάσκαλος αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την απόδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τη γνώμη μου, η κατανόηση στους μαθητές είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του ιδανικού δασκάλου, η οποία σε συνδυασμό με την καλή επικοινωνία μαζί τους έχουν ως αποτέλεσμα μια θετική ατμόσφαιρα στην τάξη. Τέλος, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για έναν ιδανικό δάσκαλο, αφού ο κάθε δάσκαλος αποτελεί ξεχωριστή προσωπικότητα. Γι’ αυτό κάθε παιδί έχει τον αγαπημένο του δάσκαλο.
Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να είναι φιλικός και ανοιχτός με τα παιδιά, να ενδιαφέρεται γι’ αυτά και να τα βοηθάει. Επιπλέον, πρέπει να επιβάλλει την πειθαρχία.
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι κάτι το πολύ σπάνιο και το πολύ δύσκολο να το συναντήσεις στις μέρες μας. Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να καταλαβαίνει τους μαθητές, να επικοινωνεί μαζί μας, αλλά και να μας κάνει να τον εμπιστευόμαστε σαν ένα μέλος της οικογένειάς μας.
«Ζωγραφίζοντας στο μυαλό και την καρδιά μου τον ιδανικό δάσκαλο, δεν ξεχωρίζω αν είναι άντρας ή γυναίκα, νέος σε ηλικία ή μεγαλύτερος, όμορφος ή λιγότερο όμορφος με την κοινή έννοια του όρου. Για μένα ο ιδανικός δάσκαλος ξεχωρίζει πρώτα από όλα από την αγάπη του στα παιδιά, τους μαθητές του. Ξέρει τι νιώθουν, προλαβαίνει τις σκέψεις τους, έχει υπομονή, καρτερία στις εκφράσεις της αγωνίας τους.
Ο ιδανικός δάσκαλος γνωρίζει πώς να κάθεται σωστά στην έδρα του, αλλά και στα θρανία δίπλα στους μαθητές του, χαμογελάει ειλικρινά και αγγίζει την πλάτη των παιδιών του, συμμετέχοντας στις χαρές και στους προβληματισμούς τους, Κλείνει τη ματιά πονηρά στις μικρές φάρσες και επαινεί ακόμη και τις πιο μικρές επιτυχίες των μαθητών του.
Η επιστημοσύνη του και η καλή γνώση του αντικειμένου του είναι ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της εικόνας του. Ο σωστός δάσκαλος επιλέγει το ουσιαστικό και παραμερίζει τις ανούσιες λεπτομέρειες κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον. Ξεπερνά τους εγωισμούς του, αφήνει τα προσωπικά του προβλήματα έξω από την πόρτα της τάξης του και απασχολείται με τον καθένα από τους μαθητές του χωριστά
Στη μετάδοση των γνώσεων που θέλει να μεταδώσει δε λειτουργεί ως αυθεντία. Ξέρει να εκμαιεύει τις πληροφορίες, δέχεται και κάνει ερωτήσεις, δεν ευνοεί την αποστήθιση αλλά καλλιεργεί την κριτική σκέψη των μαθητών του αποδεχόμενος τόσο τα πιθανά λάθη του όσο και τα δικά του.
Ο καλός δάσκαλος είναι μια τεράστια αγκαλιά που χωράει γενιές γενιών μαθητών χωρίς να ξεχνάει ποτέ τα μικρά τους ονόματα όσα χρόνια κι αν περάσουν. Νοιάζεται για τις επιλογές τους και παρακολουθεί την πρόοδό τους ξέροντας ότι η καλύτερη υποχρέωση είναι να τους βοηθήσει να γίνουν καλύτεροι και σπουδαιότεροι από κείνον.»
Θεοπίστη-Μαρίνα Χασιώτη (Β4)
Κατά τη γνώμη μου ένας δάσκαλος για να είναι καλός πρέπει να αγαπάει τα παιδιά και να εκδηλώνει την αγάπη του. Να είναι δηλαδή στοργικός και φιλικός απέναντί τους και να μπορεί να αφουγκράζεται τις ανησυχίες τους.
Επίσης μέσα στην τάξη θα πρέπει
να συμπεριφέρεται ισότιμα στους μαθητές του δίνοντας ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν σε ένα δημοκρατικό διάλογο. Θα πρέπει να κρατεί τις ισορροπίες ώστε να μη χάνονται οι ρόλοι του μαθητή και του δασκάλου.
να συμπεριφέρεται ισότιμα στους μαθητές του δίνοντας ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν σε ένα δημοκρατικό διάλογο. Θα πρέπει να κρατεί τις ισορροπίες ώστε να μη χάνονται οι ρόλοι του μαθητή και του δασκάλου.
Τέλος, θα πρέπει να είναι καθοδηγητής όχι μόνο στην απόκτηση γνώσης αλλά και στο σωστό τρόπο αντίληψης της
Φώτης Ψωφάκης (Β4)
Φώτης Ψωφάκης (Β4)
Ο δάσκαλος, όπως και κάθε εργαζόμενος, πρέπει να κάνει τη δουλειά του με αγάπη, κέφι και χαρά ώστε να νιώθει ικανοποιημένος, ευχαριστημένος και ευτυχισμένος. Βέβαια αυτό έχει αντίκτυπο και στους μαθητές, τους οποίους οφείλει να βοηθά και να στηρίζει. Για μένα ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που συνεργάζεται με τους μαθητές, τους κατανοεί, συζητάει μαζί τους, λύνει τα προβλήματα και τις απορίες τους. Επίσης, καταλαβαίνει την ψυχολογία τους, δεν ξεχωρίζει τους μαθητές σε καλούς και κακούς, αλλά τους ενθαρρύνει όλους και επιβραβεύει την κάθε προσπάθεια.
Αθηνά Τσίτου(Β4)
Στα σημερινά σχολεία σπάνια βρίσκει κανείς έναν καλό δάσκαλο. Οι περισσότεροι κάνουν το μάθημά τους, γιατί αυτή είναι η δουλειά τους. Κατά τη γνώμη μου ένας σωστός δάσκαλος πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει. Ακόμα, πρέπει να έχει πολύ υπομονή και επιμονή. Δεν πρέπει να θυμώνει εύκολα με τα παιδιά, αλλά ούτε να τα αφήνει να κάνουν ό,τι θέλουν στη τάξη. Χρειάζεται να έχει πολλές γνώσεις, όχι μόνο για το μάθημα που διδάσκει, αλλά και να τον κόσμο. Ο δάσκαλος δεν έχει ως μόνη υποχρέωση τη διδασκαλία, αλλά και την καθοδήγηση των παιδιών. Πρέπει να τους μαθαίνει για το τι συμβαίνει στην κοινωνία και να τους δίνει χρήσιμες συμβουλές. Τέλος, όταν κάνει μάθημα δεν πρέπει να διδάσκει μόνο όσα λέει το βιβλίο. Χρειάζεται να παραπέμπει τα παιδιά και σε άλλες πηγές πληροφόρησης όποτε είναι δυνατόν.
Φοίβη Τραγουλιά-Πανανή(Β4)
«Κατά την άποψή μου ο ιδανικός δάσκαλος θα ήταν κάποιος με κατανόηση, κέφι και όρεξη να κάνει περισσότερα πράγματα με τα παιδιά απ’ ό,τι ορίζεται ως διδακτέα ύλη. Θα ήταν κάποιος δίκαιος, αλλά όχι αυστηρός και πάντα πρόθυμος να βοηθήσει τους πιο αδύναμους».
Έκτορας Στυλιανός (Β4)
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που κατανοεί τις ανάγκες των μαθητών και αυτός που τα βοηθάει να λύνουν τα προβλήματά τους. Είναι αυτός που δε μαθαίνει στους μαθητές το μάθημα, αλλά το ζει και δεν ξεχνάει να αφήνει και τα παιδιά να το ζήσουν μαζί του. Δεν είναι αυτός που διαβάζει ξερά το μάθημα της ιστορίας, αλλά αυτός που γράφει ιστορία στο μέλλον των μαθητών του»
Αγγελική Τουρκοχωρίτη (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- να είναι καλός και εργατικός με τα παιδιά, ώστε να μην τον φοβούνται
- να είναι υπομονετικός, αλλά όχι και σε όλες τις περιπτώσεις
- να κάνει ό,τι μπορεί για να καταλάβουν τα παιδιά το μάθημα και όποτε το θεωρεί αναγκαίο να μένει στο ίδιο μάθημα για καλύτερη επεξήγηση
- να βάζει εργασίες, αλλά όχι τόσες πολλές ώστε να ασχολούνται οι μαθητές συνέχεια με αυτές.
- να είναι αστείος και άνθρωπος με τον οποίο μπορώ να ανοίξω συζήτηση
Δημήτρης Χαρισιάδης (Β4)
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που δεν είναι ιδιαίτερα αυστηρός, αγαπάει το τμήμα του και έχει όρεξη για μάθημα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο δάσκαλος στο κείμενο του Γ. Ιωάννου «Να ‘σαι καλά δάσκαλε».
Γιάννης Φάρριγκτον (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που κάνει το μάθημα με χαρά και με «πλάκα» έτσι ώστε οι μαθητές να το κατανοούν πιο εύκολα.
Δήμητρα Τσιτσώνη (Β4)
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον, αυτός που θέλει να μας διδάξει, αυτός που ενδιαφέρεται πραγματικά και όχι αυτός που επιβάλλει τη γνώμη του και ας είναι λάθος.»
Ηλέκτρα Τσικρίκα (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος αγαπάει τα παιδιά και το μάθημα που διδάσκει. Διδάσκει όχι μόνο με τα λόγια, αλλά και με πράξεις πράγμα που θα κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το μάθημά του. Ο δάσκαλος δε θα πρέπει να επιβάλλει την τάξη με φωνές και παρατηρήσεις και δε θα πρέπει να φτάνει στο σημείο να χάνει τον έλεγχο. Θα πρέπει να έχει γνώσεις και να κάνει τα παιδιά να συμμετέχουν.
Γιάννης Σκουρκέας (Β4)
Ένας δάσκαλος πρέπει οπωσδήποτε να σέβεται τα παιδιά, να είναι κοντά τους, να τους μιλάει σα φίλος, να τα αγαπάει, να τα καταλαβαίνει και να τα βοηθάει όσο πιο πολύ μπορεί. Δεν πρέπει επίσης τα παιδιά να τον φοβούνται.
Χρυσαφοπούλου Χριστίνα (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την απόδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τη γνώμη μου, η κατανόηση στους μαθητές είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του ιδανικού δασκάλου, η οποία σε συνδυασμό με την καλή επικοινωνία μαζί τους έχουν ως αποτέλεσμα μια θετική ατμόσφαιρα στην τάξη. Τέλος, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για έναν ιδανικό δάσκαλο, αφού ο κάθε δάσκαλος αποτελεί ξεχωριστή προσωπικότητα. Γι’ αυτό κάθε παιδί έχει τον αγαπημένο του δάσκαλο.
Μαγδαλένα Φίλιου (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να είναι φιλικός και ανοιχτός με τα παιδιά, να ενδιαφέρεται γι’ αυτά και να τα βοηθάει. Επιπλέον, πρέπει να επιβάλλει την πειθαρχία.
Πέτρος Τσάκωνας(Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι κάτι το πολύ σπάνιο και το πολύ δύσκολο να το συναντήσεις στις μέρες μας. Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να καταλαβαίνει τους μαθητές, να επικοινωνεί μαζί μας, αλλά και να μας κάνει να τον εμπιστευόμαστε σαν ένα μέλος της οικογένειάς μας.
Ένας τέτοιος δάσκαλος μπορεί να μας κάνει να δεθούμε και να αγκαλιάσουμε το σχολείο, το οποίο στις μέρες μας έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από τους βανδαλισμούς των μαθητών και έχει παραγκωνιστεί από την κοινωνία.
Φίλιππος Σύριος (Β4)
No comments:
Post a Comment