«Αν στην εφηβεία ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φτηνό κινητό, αργότερα θα “σπρώξεις” τον συνάδελφο για µία επίσης φτηνή θέση εργασίας»
Για την καθιέρωση της ενημερωτικής ''καμπάνιας'' για θέματα καταναλωτισμού, αφορμή αποτέλεσε η εικόνα που παρουσιάζουν οι σχολικές αίθουσες την ημέρα των εκπτώσεων, γνωστή ως «Black Friday», µε τους μαθητές να κάνουν ομαδική «κοπάνα» από το σχολείο για να πάνε στα πολυκαταστήματα.
Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και ιδιαίτερα στις πόλεις, µε αποτέλεσμα οι καθηγητές -κυρίως του Λυκείου- να βρίσκονται αντιμέτωποι την ημέρα αυτή µε τις άδειες αίθουσες, αφού οι μαθητές τους επιδίδονται στο κυνηγητό των προσφορών σε κινητά, υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά είδη κ.α.
Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση έχει… παραγίνει και οι καθηγητές δηλώνουν ότι έχουν χρέος να αναδείξουν μέσα στις σχολικές αίθουσες αξίες ενάντια στον άκρατο καταναλωτισμό, τον ατομισμό και την αγελαία συµπεριφορά.
«Αν στην εφηβεία ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φτηνό κινητό, αργότερα θα “σπρώξεις” τον συνάδελφο για µία επίσης φτηνή θέση εργασίας» τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζει ότι «τα προηγούμενα χρόνια, κάποια Παρασκευή του Νοέμβρη παρατηρήσαμε αυξημένο αριθμό απουσιών των μαθητών στα σχολεία µας. Ο λόγος πρωτοφανής: η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είχε έρθει και στην Ελλάδα. Μετά την “επιτυχία” που σημείωσε επαναλαμβάνεται και φέτος».
Όπως τονίζει στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, «ακόμη κι αν το φαινόμενο αυτό δεν είναι ακόμη γενικευμένο, οι εκπαιδευτικοί έχουμε υποχρέωση να το μελετήσουμε.
Η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζει ότι «τα προηγούμενα χρόνια, κάποια Παρασκευή του Νοέμβρη παρατηρήσαμε αυξημένο αριθμό απουσιών των μαθητών στα σχολεία µας. Ο λόγος πρωτοφανής: η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είχε έρθει και στην Ελλάδα. Μετά την “επιτυχία” που σημείωσε επαναλαμβάνεται και φέτος».
Όπως τονίζει στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, «ακόμη κι αν το φαινόμενο αυτό δεν είναι ακόμη γενικευμένο, οι εκπαιδευτικοί έχουμε υποχρέωση να το μελετήσουμε.
Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να καλλιεργήσουµε στους μαθητές µας άλλες ιδέες και ίσως να ζητήσουµε από το υπουργείο να καθιερώσει μια σχετική ημέρα ενημερωτικής καμπάνιας για τα παιδιά. Εμείς δεν στρεφόμαστε κατά των καταστημάτων. Οφείλουμε όμως να δώσουµε στους μαθητές συµβουλές “σωστού καταναλωτή”».
Συµπληρώνοντας την άποψη του προέδρου της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζουν: «Οι διαφημιστικές καμπάνιες πολλών αλυσίδων για Black Friday είχαν συγκεκριμένη στόχευση στο ευαίσθητο εφηβικό κοινό µε προσφορές σε προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, games, αθλητικά είδη, καλλυντικά κ.α.
real
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Συµπληρώνοντας την άποψη του προέδρου της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζουν: «Οι διαφημιστικές καμπάνιες πολλών αλυσίδων για Black Friday είχαν συγκεκριμένη στόχευση στο ευαίσθητο εφηβικό κοινό µε προσφορές σε προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, games, αθλητικά είδη, καλλυντικά κ.α.
real
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment