Saturday 23 August 2008

Η «Μήδεια» του A. Βασίλιεφ και το δικαίωμα στην αποδοκιμασία..

Δεν παρακολούθησα την Μήδεια στην Επίδαυρο τις επίμαχες δύο ημέρες. Αλλά λίγο αργότερα και ... νοτιότερα, στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο στης Σπάρτης σε ένα εξαιρετικό θεατράκι ακριβώς απέναντι από την καστροπολιτεία του Μυστρά. Ήταν επίσης λίγο πιο "σουλουπωμένη" αφού είχαν αφαιρεθεί διάφορα κομμάτια που προκάλεσαν τις αποδοκιμασίες και κυρίως η τρίγλωσση αγγελική ρήση δηλαδή τα ... γαλλικά και τα αγγλικά στο μονόλογο της αγγέλου, που περιγράφει στο κοινό τι συνέβη, όταν τα δηλητηριασμένα δώρα της Μήδειας έφτασαν στο παλάτι του βασιλιά Κρέοντα. Και ήταν λίγο πιο μικρή χρονικά, περίπου τρίωρη...

Αγαπητό μου χαμομηλάκι,
Δεν είμαι ειδικός, ούτε θεατράνθρωπος, ούτε είμαι σε θέση να κρίνω την ουσία της παράστασης. Αν με ρωτούσε κανείς την άποψή μου, ως απλός θεατής, θα έλεγα ότι ούτε μένα μου άρεσε ετούτη η Μήδεια, ή καλύτερα, κάπου μου άρεσε αλλά στα περισσότερα σημεία με κούραζε, με ενοχλούσε ή δεν με αντιπροσώπευε. Πώς να μου αρέσει μια αδικαιολόγητα μεγάλη παράσταση (σχεδόν 4 ώρες, 3 στο Σαϊνοπούλειο), με έντονη αμετροέπεια, με αδικαιολόγητες και προκλητικές εμμονές που αν της αφαιρούσες τα θολά, θορυβώδη και σχεδόν περιττά χωρικά, δεν έχανε και τίποτε...

[Κείμενο/Φωτογραφίες: του Πέτρου Τζεφέρη] [by Tzeferis Peter]
Η συνέχεια του άρθρου στο Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki