Friday, 2 October 2009

Επιστολή απόγνωσης ενός πατέρα με αυτιστικό παιδί ...

Το αυτονόητο για κάθε 9χρονο παιδί είναι να πηγαίνει σχολείο. Ένα παιδί όμως στους Ταξιάρχες Κύμης παραμένει στο σπίτι του, κλαίγοντας επί ώρες, βλέποντας τα υπόλοιπα παιδιά να φεύγουν για το σχολείο. Ο 9χρονος Κωνσταντίνος έχει αυτισμό και χρειάζεται σύμφωνα με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. 

Στο δημοτικό σχολείο Κονιστρών που παρακολουθεί ο μικρός Κωνσταντίνος δεν τοποθετήθηκε ειδικός εκπαιδευτικός με αποτέλεσμα να παραμένει σπίτι του. Ο πατέρας του Γιάννης Ζαφείρης, έχει διαμαρτυρηθεί στην Πρωτοβάθμια και σε κάθε υπεύθυνο, χωρίς όμως να έχει βρεθεί ακόμα λύση. Με ανοιχτή επιστολή του προς κάθε υπεύθυνο εκφράζει την αγανάκτησή του για αυτή την κατάσταση, ζητώντας το αυτονόητο:

"Με την επιστολή μου αυτή θα ήθελα να εκφράσω την αγανάκτησή μου, την οργή μου, για την ανάλγητη συμπεριφορά του κράτους "δικαίου" και την "κοινωνία των ανθρώπων" όπως συνηθίζετε να την αποκαλείτε κάποιοι.
Ονομάζομαι Ζαφείρης Γιάννης, κάτοικος Ταξιαρχών του δήμου Κύμης Ευβοίας. Είμαι πατέρας ενός παιδιού με αυτισμό, το οποίο προσπαθώ να μεγαλώσω όσο γίνεται πιο φυσιολογικά, να του δώσω τις γνώσεις εκείνες που επιτρέπει η κατάστασή του ώστε να βγει στην κοινωνία με κάποια εφόδια που μπορεί να έχει ένα παιδί με τέτοια προβλήματα.
Το παιδί μου σήμερα είναι 9 ετών και έχει ζήσει αυτό και όλη μας η οικογένεια το γολγοθά της γραφειοκρατίας, της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης, από την επίσημη πολιτεία και τους ανθρώπους της στις διάφορες υπηρεσίες.
Τον Κωνσταντίνο μου τον πήγα σε ηλικία 3 1/2 ετών στον παιδικό σταθμό και μου τον έδιωξαν. Στην πρώτη τάξη πήγαμε στο δημοτικό σχολείο Κονιστρών. Σύμφωνα με τις γνωματεύσεις (2006) των ειδικών του ΚΔΑΥ Ευβοίας ο Κωνσταντίνος έπρεπε να παρακολουθεί το πρόγραμμα του σχολείου στο Τμήμα Ένταξης παρουσία ειδικού παιδαγωγού. 
Το παιδί όμως παρακολουθούσε το πολύ δύο ώρες την ημέρα, με αποτέλεσμα τις υπόλοιπες να το έχω μαζί μου και να το πηγαινοφέρνω από την Κύμη στο Αλιβέρι σε ιδιώτη ειδικό παιδαγωγό με τεράστια οικονομική αιμορραγία και σοβαρές επιπτώσεις στη δουλειά μου.
servitoros.gr
Το 2007 ο Κωνσταντίνος πήγε στο σχολείο 2 μήνες αφότου ξεκίνησαν τα σχολεία γιατί δεν υπήρχε εκπαιδευτικός της ειδικής αγωγής. Τον Ιούνιο του 2009, η γνωμάτευση των ειδικών του ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης), προτείνει τη διάθεση εκπαιδευτικού της ειδικής αγωγής για την παράλληλη στήριξη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο Κονιστρών.


Από την αρχή της σχολικής χρονιάς όμως ο Κωνσταντίνος παίρνει στην πλάτη τη σχολική του τσάντα και στέκεται έξω από την εξώπορτα του σπιτιού μου κλαίγοντας επί ώρες, βλέποντάς με να φεύγω με τα άλλα δύο μου παιδιά για το σχολείο. Ο ίδιος μένει χωρίς σχολείο, γιατί δεν έχει τοποθετηθεί ειδικός εκπαιδευτικός στις Κονίστρες. Μένει στο σπίτι παράνομα, γιατί τα παιδιά στην ηλικία του πρέπει σύμφωνα με το νόμο να βρίσκονται στο σχολείο.
Στις διαμαρτυρίες μου προς το διευθυντή της πρωτοβάθμιας στην Εύβοια, προς το 2ο Γραφείο της Πρωτοβάθμιας στην Κύμη, όλοι μου λένε ότι έχω δίκιο, αλλά ότι δεν μπορούν να δώσουν λύση. Έχω εγκαταλείψει σχεδόν πλέον τη δουλειά μου και την υπόλοιπη οικογένεια τρέχοντας κάθε μέρα από γραφείο σε γραφείο στον κάθε ανευθυνοϋπεύθυνο.
Ακούω καθημερινά πολλά "έργα" που τάχα έγιναν, για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναρωτιέμαι μήπως εγώ ζω σε κάποια άλλη χώρα; Εγώ ξέρω ότι έχω καταστραφεί οικονομικά, πληρώνομαι χοντρά, για να παρέχεται στο γιο μου η δωρεάν τάχα παιδεία. Εγώ καταρρακώνομαι ψυχολογικά γιατί δεν φτάνω πλέον να δώσω στο παιδί μου αυτά που δικαιούται.


Ζητώ το αυτονόητο. Το 2009 να πάει το παιδί μου στο σχολείο!
Ζητώ από τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας να ενδιαφερθούν και για τα παιδιά της φτωχολογιάς, όχι στα λόγια αλλά με πράξεις. Τόσοι αδιόριστοι της ειδικής αγωγής υπάρχουν. Γιατί τα χρήματα του λαού τα δίνουν, άλλοτε για "δομημένα" που τα λέγανε άλλοτε για το χρηματιστήριο και κάνουν φτερά κάθε τόσο; Γιατί αφήνουν το δικό μου Κωνσταντίνο, τη Μαρία από το παρακάτω χωριό, το Χρηστάκη από τη Χαλκίδα και τόσα άλλα παιδάκια με προβλήματα αβοήθητα στη μοίρα τους;


Ζητώ από τους αρμόδιους της πολιτείας, να κάνουν αυτό για το οποίο κάθονται στις καρέκλες, που εγώ σαν φορολογούμενος πληρώνω.
Να μην στερήσουν άλλο από τον Κωνσταντίνο μου τη δωρεάν, δημόσια παιδεία που λένε, στα κανάλια αλλά εγώ την ακριβοπληρώνω. Να μην συνεχίσουν άλλο τη διάλυση της οικογένειάς μου. Να μη με οδηγήσουν σε πράξεις απόγνωσης".

3 comments:

  1. Έχω την γνώμη ότι ο αυτισμός είναι μέρος της διαχωροχρονικής, ετεροπροσδιοριστικής αντιληπτικής δυσλειτουργίας, και με Ευσέβεια είναι αντιμετωπίσιμη.

    Αγαπητέ Γιάννη, με λένε Ίβαν Γιόκιτς.
    Είμαι ένας αυτοδημιούργητος αναλυτής.
    Όλη την συνεισφορά μου των τελευταίων 4-5 χρόνια το έχω αφιερώσει στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Φιλοσοφία και Αγία Γραφή.
    Στις μελέτες αυτές αντιλαμβάνομαι κάθε μέρα περισσότερα την ανάγκη για εκμάθηση και παραδειγματισμό στο δυνατότερων καλύτερα και προς την γνώση του Ελληνικού Συντάγματος, διότι όπως μας μαθαίνει και η Αρχαία και Πνευματική Κληρονομία, διδασκόμαστε να βρούμε την αρμονία μεταξύ τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, τα οφέλη και την κοινωφέλεια, να αντιλαμβανόμαστε το ατελή χαρακτήρα των συνανθρώπων μας, όσο και τον δικό μας και αυτών που αγαπάμε.
    Όλα αυτό τα ονομάζω: Τετράπτυχο του πολίτη.
    http://gg2nd-press.blogspot.com/2008/06/blog-post_22.html
    Αυτό που θέλω να παρατηρείς είναι ότι πλέον προσπαθούν να προετοιμάζουν όλα τα Ελληνόπουλα να "κλείνουν" στα σπίτια, με πρόσχημα την γρίπη των χοίρων. http://www.edutv.gr/
    Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με μελέτη διάφορων δυσλειτουργιών.
    Αν θα ρίχνουμε μια ματιά στην Ελληνική Μυθολογία, οι κηδεμόνες-εκπαιδευτές ήταν οι ίδιοι οι γονείς, οι πολύ εξειδικευμένα πρόσωπα.
    Και στην Χρυσή Εποχή της Αρχαίας Ελλάδος, οι άριστοι είχαν την καλύτερη μέριμνα.
    Οι φιλόσοφοι γράφουν πολλά για την ποιότητα της εκπαίδευσης τότε.
    Σε όλα βρίσκω ορατούς συνδέσεις μεταξύ δυσλειτουργίες, και με Ευσέβεια εικάζω <> παρακαλώ να τα εξετάζουν οι πνευματικοί και η Ελληνική και Παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.
    Στις συγκεκριμένες ανάγκες σου, έχω την γνώμη ότι αν θα πάρεις διάφορα παραμύθια του Αισώπου, όπως και παραβολές του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού σε πρωτότυπο μορφή, με μεγάλα γράμματα, και με υπομονή, να του το διαβάζεις, αλλά και περιπατητικά (Αριστοτελικά) να του το διηγιέσαι σε παρόμοιες συνθήκες, κοντά στην φύση.
    Για το πόσο και με ποιες μεθόδους, ο Κωνσταντίνος θα σε καθοδηγήσει καλύτερα.
    Θα σου πρότεινα να πάρεις ένα φίλο Α3 29,7Χ42 εκατοστά, όπου έχεις τυπώσει ένα μύθο που το αρέσει περισσότερα.
    Από την μια πλευρά να έχει το μύθο, από την άλλη ζωγραφίσετε.
    Είναι καλό να υπάρχει συμμετοχή - παράλληλη ζωγραφική και από εσένα, ή την μάνα του.
    Βοηθάει εφόσον στην διασκέδαση αυτή συμμετέχουν και τα αδέρφια, ή με άδειες των γονιών και συνομήλικοί του.
    Για να κάνεις πιο ζωντανή ένα παραμύθι, εννοείτε ότι θα είναι εύκολα να βρίσκεις μια γάτα, ένα σκυλί, αλλά θα «μπορείτε να ψάχνετε» για λιοντάρια και άλλα άγρια ζώα που υπάρχουν, ή δεν υπάρχουν, μέσω ζωγραφικής στο ύπαιθρο, κτλ.
    Η αγάπη προς τον παιδί σου και η πίστη στον Θεό θα σε οδηγούν να προσαρμόζεις και προσαρμοστείς σε αυτά που μπορείς να κάνεις.
    Με τέτοιους μεθόδους θα μπορείς να επικοινωνείς με το Κωνσταντίνο και με τις παραβολές το Κυρίου Ημών Ιησού Χριστό, τα οποία διακρίνονται για την υψηλότερη υπάρχουν αγωγιμότητα.
    Εννοείτε στην πρωτότυπη μορφή.
    Επίσης θα μπορείς να ακούει-ακούτε απαλά μουσική, αλλά και ύμνους σε αρχαία μορφή, πχ. μπορείς να βάλεις κάποιους από Ορθόδοξους Ύμνους, όσο και Ορφικούς να τα ακούει παθητικά 5-10 λεπτά την ημέρα.
    Καλά είναι ο/η κηδεμόνας γονείς να αντιλαμβάνεται συνεχώς τα αισθήματα του Κωνσταντίνου.
    Μπορείς να προχωρήσεις και παραπάνω.
    Με την υποστήριξη του ιερέα της Ενορίας σου, να βλέπεις πια είναι η προσευχές της ημέρας, δηλαδή στις Ορθόδοξες Γιορτές.
    Έχω την γνώμη ότι αυτά συνολικά θα σε βοηθάνε πολύ περισσότερα σε στιγμές της απουσίας της Πολιτείας.
    Σημασία έχει να ενταχθεί στην ζωή ο/η κάθε Κωνσταντίνο, Μαρία, Χρηστάκη κτλ.
    Γιάννη έχω γράψει ένα ψηφιακό βιβλίο για να βρούμε λόγους εμείς η μεγάλοι να στηριζόμαστε στην εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας.
    Επικοινώνησε μαζί μου παρακαλώ.
    Το ψηφιακό βιβλίο το προσφέρω δωρεάν για ανάγνωση.

    Με σεβασμό,
    Ίβαν Γιόκιτς.
    Συνεχίζεται…
    Code© 031009.
    http://gg2nd-press.blogspot.com/2009/10/blog-post_03.html
    http://www.facebook.com/inbox/?ref=mb#/inbox/?folder=[fb]messages&page=1&tid=1044582852866
    http://networkedblogs.com/p13438516

    ReplyDelete
  2. Κύριε Γιάννη ο σταυρός που σηκώνετε είμαι βαρύς και άδικος...Σας παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο, αφορά την νομοθεσία και τα προβλεπόμενα για την Ειδική Αγωγή
    http://super.education.googlepag...
    Είναι πολύ σημαντικό να το διαβάσετε! Μπορείτε μέσα απο εκεί να βρείτε πληροφορίες για τα κατά τόπου ΚΕΔΔΥ και τις λειτουργίες τους αλλά και την σημαντική τους συνεισφορά σε όλα αυτά τα παιδιά.
    Το έχουμε κοινοποιήσει και σε άλλους ιστοτόπους, ωστέ να γίνει ευρυτερα γνωστό!! Καλή δύναμη...ήμαστε δίπλα σας!!!

    ReplyDelete
  3. Betty, ξαναγράφω την διεύθυνση:

    http://super.education.googlepages.com/index.htm

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki