Wednesday 15 September 2010

Θεσσαλία: Τα πρώτα παιδιά Ρομά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με το σπαθί τους και με ελάχιστη βοήθεια από την πολιτεία και την κοινωνία, όπως λένε, δύο νεαροί Ρομά, 
ο Παναγιώτης Χαρίτος και ο Παναγιώτης Λαβίδας 
με καταγωγή από τους Σοφάδες του νομού Καρδίτσας, κατάφεραν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
Είναι οι πρώτοι φοιτητές από τη φυλή τους, σε ολόκληρη τη Θεσσαλία, που κατόρθωσαν να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο, με την πολύτιμη και ολόθερμη συμπαράσταση των γονιών τους.

«Οι σημερινοί νέοι (Ρομά), της εποχής μου, ελπίζουν και πιστεύουν ότι κάποια μέρα θα μπορέσουμε κι εμείς, ως Έλληνες πολίτες, υπερηφανευόμαστε για τα παιδιά μας σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και να αξιώσουμε να δούμε ως κοινωνία ένα καλύτερο μέλλον τόσο για εμάς όσο και για τις επερχόμενες γενιές».
«Μα πώς είναι δυνατόν, ένα παιδί (Ρομά) να ανταπεξέλθει στις σχολικές υποχρεώσεις, και ακόμη περισσότερο να ανταγωνιστεί τους συμμαθητές του, οι οποίοι έχουν επαφή με τη μητρική, ελληνική γλώσσα μεγαλύτερη απ' αυτό, με δεδομένο ότι το τσιγγανόπουλο αρχίζει να μαθαίνει τα ελληνικά στα δέκα του χρόνια;», αναρωτιέται ο Παναγιώτης αναφερόμενος στα παιδικά και σχολικά του χρόνια. Επιπλέον, είχε να αντιμετωπίσει και την έλλειψη μόνιμης στέγης: «Εγώ, δεν είχα την πολυτέλεια να έχω δικό μου δωμάτιο, όπου θα μπορούσα να διαβάσω, να κάνω τα μαθήματά μου ή να φέρνω δυο φίλους, που είχα αποκτήσει στο σχολείο» επισημαίνει ο φοιτητής πλέον στο Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης Θράκης.
«Για να ενταχθεί ένα παιδί με διαφορετικές νοοτροπίες και καταβολές σε μια κοινωνία γεμάτη όνειρα και προσδοκίες, όπως η ελληνική, όχι μόνο είναι δύσκολο αλλά κι έως αδύνατον», σημειώνει ο νεαρός φοιτητής και υπογραμμίζει ότι «Οι σημερινοί νέοι (Ρομά), της εποχής μου, ελπίζουν και πιστεύουν ότι κάποια μέρα θα μπορέσουμε κι εμείς, ως Έλληνες πολίτες, υπερηφανευόμαστε για τα παιδιά μας σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και να αξιώσουμε να δούμε ως κοινωνία ένα καλύτερο μέλλον τόσο για εμάς όσο και για τις επερχόμενες γενιές».
«Κάθε κοινωνία αποτελείται από ένα μωσαϊκό χαρακτήρων, ετερόκλητα στοιχεία που συνιστούν την ποιοτική ομοιογένειά της. Για να μπορέσει, όμως, αυτή η κοινωνία των διαφόρων ατόμων να επιβιώσει στο ιστορικό 'γίγνεσθαι', απαραίτητη προϋπόθεση είναι η παιδεία και η μόρφωση, η οποία απέχει από την κοινωνία μας» λέει ο Παναγιώτης Χαρίτος και συμπληρώνει ότι εδώ και πολλά χρόνια, γίνονται κοπιώδεις προσπάθειες από διαφόρους φορείς του ελληνικού κράτους να μπορέσουν και οι Έλληνες Ρομά να ενταχθούν μέσα στην ελληνική κοινωνία. 
Όμως αυτό, όπως λέει, είναι μάταιο, «είτε επειδή δεν παρέχεται ορθή παιδεία είτε διότι το κράτος δεν λαμβάνει υπόψη του τις άθλιες κοινωνικές συνθήκες διαβίωσης, γεγονός το οποίο πλήττει την κοινωνία και εμποδίζει τα τσιγγανόπουλα να προσαρμοστούν και να ενταχθούν σ' έναν κανονικό κόσμο».
Ο έτερος πρωτοετής νεαρός Ρομά, ο Παναγιώτης Λαβίδας έδωσε τη δική του μάχη και κατάφερε να εισαχθεί στο ΤΕΙ Λογιστικής Λάρισας. Διάβαζε, σημειώνει, σχεδόν νυχθημερόν, για να καταφέρει αυτό που είχε βάλει ως στόχο ζωής. Η μοναδική βοήθεια που είχε σ' αυτή τη μεγάλη προσπάθεια ήταν, σε μικρό βαθμό, η ενισχυτική διδασκαλία, αφού το φροντιστήριο ήταν μια πολυτέλεια άφταστη γι’ αυτόν.
«Δεν είχα χρήματα μας να κάνω μαθήματα σε φροντιστήριο κι έτσι μόνος μου και με συνεχές διάβασμα προσπαθούσα να καλύψω τα κενά που είχα», λέει ο νεαρός φοιτητής και ευχαριστεί τους γονείς του οι οποίοι, όπως λέει, πάντα τον έσπρωχναν προς τη μελέτη. 
Βέβαια, τα προβλήματα δεν τελειώνουν εδώ για τον Παναγιώτη, αφού θα πρέπει πλέον να βρει θέση στη φοιτητική εστία, μια και τα οικονομικά της οικογένειάς του δεν επιτρέπουν κάτι άλλο. «Πιστεύω πως η Πολιτεία πρέπει να μας βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση γιατί μ' αυτό τον τρόπο θα βοηθήσει και άλλα παιδιά Ρομά στη συνέχεια να κάνουν το ίδιο» λέει πάντως ο ίδιος αισιόδοξος.
από tvxs

1 comment:

  1. Μπράβο μωρέ.
    Με συγκίνησες .Μου άνοιξες την ψυχή μου.Όλα τα παιδιά ,παιδιά του Θεού είναι όταν η κοινωνία δεν τα περιθωριοποιεί.
    Νάσαι καλά

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki