Wednesday 23 May 2007

Να σταματήσουμε την παιδική κακοποίηση - Φτάνει πια....

Το πιο σημαντικό που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να συζητήσουν με τα παιδιά τους και να τους μάθουν από πολύ μικρή ηλικία ορισμένες βασικές αρχές:

  • Έχω δικαίωμα να πω ΟΧΙ σε οποιαδήποτε πράξη με κάνει να νιώσω φόβο ή αμηχανία.
  • Το σώμα μου ανήκει σε εμένα. Όλοι πρέπει να το σέβονται αυτό. Μπορώ να πω ΟΧΙ ακόμη και σε κάποιον που γνωρίζω ή αγαπώ.
  • Δεν επιτρέπεται να με αγγίζει κανείς στα απόκρυφα σημεία μου. Εάν αυτό χρειαστεί να το κάνει κάποιος γιατρός ή νοσοκόμα θα πρέπει να μου εξηγήσει το λόγο και να με ρωτήσει πρώτα.
  • Ξεχωρίζω το «κακό» από το «καλό» μυστικό. Κακό μυστικό είναι ότι με κάνει να φοβάμαι, να νιώθω περίεργα, αμήχανα ή άσχημα. Καλό μυστικό είναι ένα πάρτι έκπληξη ή ένα απρόσμενο δώρο. Μιλάω αμέσως στους γονείς μου ή σε όποιον ενήλικα εμπιστεύομαι για ότι μου συμβαίνει ή με ανησυχεί.
Ευθύνη των γονιών είναι να παρακολουθούν τι συμβαίνει και να προστατεύουν τα παιδιά τους. Παρατηρούμε προσεκτικά το σώμα του παιδιού μας  για αδικαιολόγητα σημάδια, γρατζουνιές ή αμυχές. Επαγρυπνούμε για αδικαιολόγητες αλλαγές στη συμπεριφορά του.
Η επαγρύπνηση είναι απαραίτητη και σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους ενήλικες που εμπλέκονται στη φροντίδα ή την εκπαίδευση των παιδιών μας. Οι κανόνες προστασίας  ισχύουν για όλους.
Η ιδιωτικότητα και  ο σεβασμός στο παιδί μας είναι όροι  αδιαπραγμάτευτοι.

1 comment:

  1. Η κακοποίηση των παιδιών μας μαρτυρεί τι τερατώδες είδος είναι ο άνθρωπος...

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki