Monday 18 February 2008

Φραγή στα «ροζ» μηνύματα

Μέτρα προστασίας των ανηλίκων από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος

ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ
Η πρόσβαση
στις «πονηρές» υπηρεσίες θα είναι ελεγχόμενη από τον κηδεμόνα του χρήστη.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας συμφώνησαν να καταστήσουν ασφαλή τη χρήση του κινητού από παιδιά και εφήβους.
«Κόβουν» το ακατάλληλο περιεχόμενο από τα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούν ανήλικοι οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Oι εταιρείες συμφώνησαν χτες να ενσωματώσουν στον υπάρχοντα «κώδικα δεοντολογίας» για τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (εικόνες, video, μουσική, chat κ.λπ.) που προσφέρονται σε ανηλίκους μέσω κινητών τηλεφώνων, το ευρωπαϊκό μνημόνιο για ασφαλέστερη χρήση των κινητών από παιδιά και νέους εφήβους. Η χτεσινή συμφωνία περιλαμβάνει μέτρα για την ασφαλή χρήση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας από ανήλικους χρήστες.

Προβλέπει δε τη δημιουργία μηχανισμών: ελέγχου της πρόσβασης στις «πονηρές» υπηρεσίες, επιμόρφωσης των γονέων και κατηγοριοποίησης του εμπορικού περιεχομένου σε κατάλληλο και ακατάλληλο.
Συγκεκριμένα, σε κοινή ανακοίνωσή τους οι εταιρείες αναφέρουν ότι το εμπορικό περιεχόμενο των κινητών, το οποίο για άλλα μέσα (π.χ. τηλεόραση) εντάσσεται στην κατηγορία του «κατάλληλου μόνο για ενηλίκους», δεν θα πρέπει να διατίθεται μέσω κινητών σε ανηλίκους, χωρίς να παρέχεται στους κηδεμόνες τους το δικαίωμα ελέγχου της πρόσβασης.
Κάθε εταιρεία δεσμεύτηκε να δημιουργήσει κατάλληλους μηχανισμούς, οι οποίοι θα δίνουν το δικαίωμα στους γονείς να ελέγχουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που θα παίρνουν τα παιδιά τους μέσω των κινητών τηλεφώνων. Οι εταιρείες συμφώνησαν να δημιουργήσουν για τους πελάτες τους ειδικά τμήματα, που θα δέχονται αναφορές και καταγγελίες σχετικά με θέματα ασφαλείας περιεχομένου.
Επιπλέον θα οργανώσουν εκστρατείες για την ενημέρωση των κηδεμόνωνπελατών τους, κυρίως για το πώς οι τελευταίοι θα βάζουν φραγή στις ύποπτες υπηρεσίες, με τη χρήση φίλτρων ή μηχανισμών ελέγχου των χρεώσεων. Επίσης, οι εταιρείες θα εντάξουν το εμπορικό περιεχόμενο (τουλάχιστον αυτό που έχει το δικό τους σήμα) σε δύο κατηγορίες: σε αυτό που είναι κατάλληλο μόνο για ενήλικες και στο κατάλληλο για ανηλίκους. Ακόμα, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τις διωκτικές αρχές για την εξάλειψη του παράνομου περιεχομένου στα κινητά (π.χ. παιδική πορνογραφία).

Το μνημόνιο
Σημειώνεται ότι το ευρωπαϊκό μνημόνιο για την ασφαλέστερη χρήση των κινητών από παιδιά και νέους εφήβους, το οποίο υπεγράφη το Φεβρουάριο του 2007 στις Βρυξέλλες, αποτελεί πρωτοβουλία 16 ευρωπαϊκών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, παρόχων περιεχομένου και του GSΜ Εurope. Οι τρεις ελληνικές εταιρείες (CosmΟΤΕ, Vodafone και Wind), αναγνωρίζουν ότι «η αυτορρύθμιση του κλάδου μέσα από σχετικές πρωτοβουλίες μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη διασφάλιση της ορθής χρήσης των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας από παιδιά και νέους εφήβους».


http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080130&nid=7321545&sn=&spid=876

1 comment:

  1. Μας υποχρέωσαν οι εταιρίες.. Δηλαδή μια τρύπα στο νερό...
    Μιας και database συνδρομητών και κωδικοί πελατών υπάρχουν μόνο για συνδέσεις ορισμένου χρόνου και όχι καρτοκινητά. Παρά μόνο αν ο κάτοχος του καρτοκινητού μπει στην διαδικασία να κάνει (χωρίς να χρειάζεται και να ναι απαραίτητο) εγγραφή στον πάροχο δικτύου. Αυτό αντε να το κάνει 1 στους 10..

    Πόσα ανήλικα παιδιά όμως έχουν κινητό με συμβόλαιο και όχι καρτοκινητό;;;
    Ε ρε δούλεμα....

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki