Νέες σημαντικές διαπιστώσεις για τις επιπτώσεις που έχει στην ανάπτυξη των παιδιών η τηλεόραση, έκαναν επιστήμονες του Κέντρου για τα Μέσα Επικοινωνίας και την Υγεία των Παιδιών, του Παιδιατρικού Νοσοκομείου της Βοστόνης.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι εφόσον η συσκευή της τηλεόρασης είναι ανοικτή καθώς τα νήπια παίζουν με τα παιχνίδια τους, η τηλεόραση τους αποσπά την προσοχή, τα εμποδίζει να συγκεντρωθούν και αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξή τους.
Οι παιδίατροι θεωρούν ότι τα παιδιά ηλικίας κάτω των 2 ετών δεν πρέπει να παρακολουθούν τηλεόραση. Ωστόσο η Δρ. Μαρί Έβανς Σμιντ, που ήταν επικεφαλής της ομάδας των επιστημόνων που έκαναν την έρευνα, επισήμανε ότι στις ΗΠΑ τα τρία τέταρτα των παιδιών ζουν σε σπίτια όπου η τηλεόραση είναι ανοικτή τις περισσότερες ώρες.
Οι επιστήμονες παρατήρησαν τη συμπεριφορά 50 παιδιών, ηλικίας 12, 24 και 36 μηνών, που έπαιζαν με διάφορα παιχνίδια κατάλληλα για την ηλικία τους, επί μία ώρα. Τη μισή ώρα ήταν παράλληλα ανοικτή και η τηλεόραση στο δωμάτιο όπου βρίσκονταν τα παιδιά, προβάλλοντας ένα τηλεπαιχνίδι για ενήλικες και διαφημίσεις. Την υπόλοιπη ώρα η τηλεόραση ήταν κλειστή. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όση ώρα η τηλεόραση λειτουργούσε, τα παιδιά δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν στο παιχνίδι τους και επικέντρωναν την προσοχή τους σε αυτό μόλις μερικά δευτερόλεπτα.
«Η τηλεόραση στο φόντο ενός χώρου παρεμποδίζει τις προσπάθειες των παιδιών να επικεντρώσουν την προσοχή τους στο παιχνίδι», δήλωσε η Δρ. Σμιντ. Διαπιστώθηκε επίσης ότι η πολύωρη επαφή των παιδιών με την τηλεόραση λειτουργεί αθροιστικά. Αυτό μπορεί να έχει ως συνέπεια «πιο αργή ανάπτυξη της γλώσσας και των γνώσεων και συμπτώματα έλλειψης συγκέντρωσης», δήλωσε η Δρ. Σμιντ.
«Οι γονείς θα πρέπει να περιορίσουν την έκθεση των παιδιών τους στην τηλεόραση που λειτουργεί ως φόντο σε ένα χώρο», επισήμανε η Αμερικανίδα ερευνήτρια.
kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Wednesday, 13 August 2008
Περιορισμό της έκθεσης των παιδιών στην τηλεόραση ζητούν οι επιστήμονες
Labels:
Για γονείς,
Τηλεόραση και παιδί
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment