- Λεπτή κινητικότητα: (ζύμωμα, ανακάτεμα)
- Μαθηματική αντίληψη : (ένα αυγό, πολλά αυγά, σειρά των υλικών)
- Αίσθηση του χρόνου (πόση ώρα θα το αφήσουμε στο φούρνο?)
- Όσφρηση (μυρίσες την κανέλλα?)
- Αφή (κολλάει το ζυμάρι?)
- Όραση (φούσκωσε το κέικ? έλιωσε το βούτυρο?) και την
- Ακοή (ακούς το νερό που βράζει?) και φυσικά και την
- Γεύση
Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί σας (απο 4 ετών π.χ.) τόσο περισσότερο μπορείτε να δίνετε έμφαση και στις ποσότητες που χρησιμοποιείτε:
Παροτρύνετέ το να προσέξει:
- τον δείκτη της ζυγαριάς που δείχνει περισσότερο ή λιγότερο - ζητήστε του να σας πει ποτε θα φτάσει ο δείκτης στον αριθμό 3 (για παράδειγμα 300 γρ.)
- την μια κούπα με το λάδι που γεμίζετε όχι εως την κορυφή αλλά λίγο πιο κάτω (μισό, ή ένα τέταρτο)
- τις 2 έως 3 γεμάτες κούπες αλεύρι που θα χρειαστείτε
Θυμηθείτε οτι όσον αφορά τις μαθηματικές έννοιες, αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο να μεταδώσετε, ειναι οι αναλογίες των υλικών και οτι οι αριθμοί μας βοηθούν να ελέγχουμε και να μετράμε - σε πόση αναλογία (πολύ ή λίγο) θα χρησιμοποιήσουμε ποιά υλικά - για να υλοποιήσουμε τον στόχο μας.
Επικεντρώστε σε αυτές τις λέξεις : πολύ, λίγο, περισσότερο, λιγότερο, αριθμούς απο το ένα ώς το 5.
Δοκιμάστε και μια φορά τι θα γίνει εάν δεν μετρήσετε τα υλικά, ή δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας να μετρήσει με τον δικό του τρόπο τα υλικά, ας πουμε με μια κουτάλα ή μεζουρίτσα, έτσι ώστε να μάθει μέσω του αποτέλεσματος, βιωματικά δηλαδή, την σημασία των αναλογιών και το νόημα της μέτρησης των υλικών. Ζητήστε να σας πει και πως μέτρησε τα υλικά - αρκετά πιθανόν να εφεύρει έναν νέο και πρωτότυπο τρόπο και μέτρησης των υλικών - αν ναι, δείξτε ενδιαφέρον για αυτή του την ιδέα.
Θα γίνει άραγε το κέικ αν βαλουμε τα υλικά χωρίς να ακολουθήσουμε συνταγή? Συζητήστε για το αποτέλεσμα.
Καλή διασκέδαση!
http://www.parents.gr/psych/a41
No comments:
Post a Comment