Thursday, 30 April 2009

Απαγόρευση της έκθεσης "Bodies" από τη γαλλική δικαιοσύνη

Σύμφωνα με τη γαλλική δικαιοσύνη, η έκθεση "Bodies" προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και γι'αυτό το λόγο επιβάλλεται το κλείσιμό της.

Το γαλλικό δικαστήριο έδωσε 24 ώρες προθεσμία στη διοργανώτρια εταιρεία "Encore Events" να κλείσει την έκθεση. Παρά την έντονη αντίδραση οργανώσεων ενάντια στην έκθεση, ελάχιστοι επισκέπτες αναρωτήθηκαν για την προέλευση των ανθρώπινων πτωμάτων που εκτίθενται. 

 

Θεωρώντας ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πείραμα αναισθητοποίησης βασικών αντιστάσεων στο απάνθρωπο, στο οποίο χρειάζεται συγκροτημένος και πολύπλευρος αντίλογος, οργανώνουμε σαν πρώτο βήμα μια ημερίδα/εργαστήριο με τίτλο “Αντι-Σώματα” στο Αίθριο της Σχολής Καλών Τεχνών (Πειραιώς 256) αυτή τη Δευτέρα, 30 Μαρτίου και ώρα 19:00′. “


Μπράβο στα παιδιά!!
 

Σύμφωνα με τη δικαιοσύνη, τα πτώματα πρέπει να απομακρυνθούν, μέχρις ότου να επιλυθεί από τις αρμόδιες αρχές το ζήτημα, με βάση το δικαίωμα ενταφιασμού. Το δικαστήριο επέβαλλε επίσης πρόστιμο της τάξης των 20.000€ την ημέρα για κάθε ημέρα καθυστέρησης της εφαρμογής της απόφασης.
Ο παραγωγός της έκθεσης, Pascal Bernardin, δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση στην απόφαση, γεγονός όμως που δεν ακυρώνει το κλείσιμο της έκθεσης. "Θεωρώ τελείως παράλογη την απόφαση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 18 με 20 παρόμοιες εκθέσεις που κάνουν το γύρο της Ευρώπης και της Αμερικής, οι οποίες δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα".
 
Ο Richard Sédillot, δικηγόρος των οργανώσεων "Ensemble contre la peine de mort" et "Solidarité Chine" ("Ενωμένοι ενάντια στη θανατική ποινή" και "Αλληλεγγύη στην Κίνα"), οι οποίες έφεραν την υπόθεση στη δικαιοσύνη, δήλωσε ότι είναι ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι: "Ο δικαστής βασίστηκε στην επιχειρηματολογία μας σχετικά με το απαραβίαστο του ανθρώπινου σώματος και στο παράνομο του εμπορίου ανθρωπίνων πτωμάτων".
 
Ο δικηγόρος επεσήμανε επίσης το θέμα της προέλευσης των πτωμάτων. "Σιγουρεύομαι ολοένα και περισσότερο ότι πίσω από όλα αυτά κρύβεται μια ιστορία λαθρεμπορίου οργάνων και ανθρώπινων πτωμάτων. Ακόμα και ο Van Hagens, εφευρέτης της "πλαστινοποίησης", παραδέχθηκε ότι είναι πιθανό κάποια από τα πτώματα που χρησιμοποίησε να είναι ανθρώπων που καταδικάστηκαν σε θάνατο."
Ο Pierre Le Coz, αντιπρόεδρος Γαλλικής Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για θέματα Ηθικής στις Επιστήμες της Ζωής και της Υγείας, δήλωσε: "Είναι απαράδεκτο! Ένα ανθρώπινο σώμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μετά το θάνατό του μόνο για επιστημονικούς σκοπούς, ακόμα και αν υπήρξε συγκατάθεση από τους "δωρητές". Και τι θα πει "δωρητές" στην Κίνα, όταν όλοι μας γνωρίζουμε την κατάσταση στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη συγκεκριμένη χώρα; Δε θα δεχόμασταν ποτέ κάτι παρόμοιο αν γινόταν με Γάλλους."
Για τη Marie Holzman, πρόεδρο της Ένωσης "Γαλλία - Κίνα Αλληλεγγύη", η συγκατάθεση των ατόμων, των οποίων τα πτώματα εκτίθενται στη συγκεκριμένη έκθεση, είναι αδιανόητη, για τους εξής λόγους:
"Στην Κίνα, το σώμα κάθε ανθρώπου που έχει αποβιώσει ανήκει στους προγόνους του και γι' αυτό το λόγο είναι επιτακτική η ταφή του. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ποσοστά δωρητών οργάνων είναι απειροελάχιστα στην Κίνα.
 

Είναι επίσης γνωστό ότι στην Κίνα, τα ανθρώπινα όργανα που δωρίζονται στην επιστήμη ανήκουν σε ανθρώπους που έχουν καταδικαστεί σε θάνατο."

πηγή
 

Γαλλικό χαστούκι στα Bodies

Οι Γάλλοι... δεν άντεξαν την έκθεση «Our Body» με τα αληθινά σώματα νεκρών ανθρώπων.

Προχθεσινή απόφαση της γαλλικής δικαιοσύνης ζητάει από τους διοργανωτές να διακόψουν εντός 24 ωρών την έκθεση που εγκαινιάστηκε στο Παρίσι τον Φεβρουάριο, εξαιτίας των αμφιβολιών που εξέφρασαν ανθρωπιστικές οργανώσεις για τη «σκοτεινή» προέλευση των νεκρών σωμάτων. Η διοργανώτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι τα σώματα προέρχονται από Ιατρικές Σχολές της Κίνας και είναι έτοιμη να προσβάλει την απόφαση του γαλλικού δικαστηρίου. Εντονες αντιδράσεις, κυρίως για την ηθική διάσταση της έκθεσης νεκρών, υπήρξαν και στην ελληνική εκδοχή της διοργάνωσης με τίτλο «Bodies», που παρουσιάζεται έως τις αρχές Μαΐου στην Τεχνόπολη στο Γκάζι.

Γ.Ε.ΚΑΡ.


διαβάστε και εδώ:
Έκθεση "Bodies": Η φρίκη της "τέχνης"

3 comments:

  1. Επίτέλους, μια αντίδραση!

    Τόσο καιρό έβλεπα τους πάντες να το αντιμετοπίζουν σαν τέχνη, καινοτομία, εργαλείο, όπως θες πεστο και έφτασα να νιώθω ότι κάτι αντιλαμβάνομαι λάθος... Ελέφαντες γύρω μας παντού

    ReplyDelete
  2. Εξαιρετική η κίνηση των Γάλλων. Δυσκολεύομαι να την κρίνω ως ακραία γιατί κάπως έτσι ένιωθα όσο μάθαινα περισσότερες λεπτομέρειες γία την έκθεση.
    Όσο για την πηγή προέλευσης των "εκθεμάτων", τι να πω...
    Πραγματικά, με τετοιές "εκθέσεις" διαστρεβλώνεται η έννοια, η σημασία και η αξία της τέχνης.

    ReplyDelete
  3. Ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω τι ειδους κοινο θα μπορουσε να εχει μια τετοια μακαβρια εκθεση.
    Παντως σωστα επραξαν οι Γαλλοι. Καλο απογευμα

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki